De dagen verkort

Om te kunnen posten in dit forum is lidmaatschap van een gebruikersgroep (leden Religie-fora) nodig.
Klik hier voor meer info en het aanvragen van postrecht

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: De dagen verkort

Berichtdoor MoesTuin » 03 mar 2018 11:10

Inderdaad Gravo.
Laatst plaatste ik deze bijdrage wat mooi hierbij aansluit

viewtopic.php?f=31&t=27039&start=195
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: De dagen verkort

Berichtdoor Veendam » 06 mar 2018 20:42

mohamed schreef:Voordat de joodse oorlog uitbrak bloeide Israël als nooit tevoren.

Al er 1 tijd is dat Israël zal bloeien is gewoon NU AL.
Laagste werkloosheid, leven in vrede meer dan ooit, hoewel er zeer snel al wapenfeiten te melden zullen zijn van het leger van Israël die een aanval zal gaan doen op Iraanse bezittingen of geestelijke leiders van Iran.
De economie van Israël bloeit als nooit te voren.

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: De dagen verkort

Berichtdoor Veendam » 06 mar 2018 20:45

gravo schreef:Je hebt van die durfals die, in weerwil van de waarschuwing dat niemand weet wanneer die dag zal komen, toch een hele concrete voorspelling doen. Zo zie ik ook bovenstaande citaat. Eind mei / begin juni 2020 zal de gemeente van Christus van de aarde worden weggenomen.

Ziehier de reden waarom ik zo huiverig ben voor al die letterlijke interpretaties van zeer symbolische Bijbelboeken die ook nog eens in de context van tijd en plaats moeten worden gezien. Voor je het weet neemt de mens de regie over en moet je op gezag van zich vergalopperende charlatans een afspraak gaan maken in Outlook aangaande allerlei profetische vervullingen op de maand nauwkeurig.

Tot zover de waarschuwing.

Anderzijds heb ik ook weer de grootste lol om dit soort dingen. Want hoe zwak wordt je verhaal wel niet als de vermelde datum verloopt zonder dat de beloofde of gehoopte gebeurtenissen plaatsvinden? Lees nog eens rustig het topic over het Revelation 12 Sign. Ook zo'n totale flop. Helaas kun je een lang lint van vergelijkbare mislukte voorspellingen vormen. Al die mensen die er geloof aan gehecht hebben. Allemaal beduveld.

Stop d'r nou eens mee, zou ik denken. Maar helaas, we zullen deze koortsachtige voorspellingen nog wel eens vaker zien opduiken. Hoe concreter, hoe vermakelijker. Dat wel. Er zal wel een markt voor zijn.

Sneu.

gravo


Wanneer iemand zegt dat het zal zijn in 2020 dan kan ik al zeggen dat dit niet op feiten gebaseerd is.
Je kunt wel interpreteren uit de Bijbelboeken dat de Komst van Jezus aanstaande is. Hij komt spoedig !!
Als e zou geloven dat Jezus komst of zo je wilt de opname in 2020 (pas) is, dan zou je kunnen zeggen dat je het voor die tijd niet met God in orde hoeft te maken en dat is dus nooit Bijbels.

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: De dagen verkort

Berichtdoor Veendam » 06 mar 2018 20:49

Byte schreef:Zou zomaar kunnen MB :wink: zijn wij het geslacht wat zeker niet voorbij zal gaan ?

En Hij sprak tot hen een gelijkenis: Kijk naar de vijgenboom en naar alle bomen.
Zodra ze uitlopen en u dat ziet, weet u uit uzelf dat de zomer al nabij is.
Zo ook u, wanneer u deze dingen zult zien geschieden, weet dan dat het Koninkrijk van God nabij is.
Voorwaar, Ik zeg u dat dit geslacht zeker niet voorbij zal gaan, totdat alles geschied is.

Groetjes Byte


Het geslacht dat zeker niet voorbij zal gaan is Israël als volk.
Israël zal nooit voorbij gaan, anders dan zou Jezus niet als Koning kunnen regeren over Zijn Volk, omdat Hij de Messias is van Israël en op de troon van Zijn Vader David zal zitten.

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: De dagen verkort

Berichtdoor Veendam » 06 mar 2018 20:51

mealybug schreef:Dat hangt ervanaf , hoe je het interpreteert.
Steeds meer joden bekeren zich tot Christus, dus als je het zo beschouwt, dat dat de bloei van de vijgeboom is, staat er wel wat voor de deur.


Op dit moment leven er in Israël tussen de 20.000 en 30.000 Joden die Jezus belijden als de Messias van het Volk Israël.
Dit aantal is nog nooit zo hoog geweest.

mohamed

Re: De dagen verkort

Berichtdoor mohamed » 06 mar 2018 21:24

Veendam schreef:Al er 1 tijd is dat Israël zal bloeien is gewoon NU AL.
Laagste werkloosheid, leven in vrede meer dan ooit, hoewel er zeer snel al wapenfeiten te melden zullen zijn van het leger van Israël die een aanval zal gaan doen op Iraanse bezittingen of geestelijke leiders van Iran.
De economie van Israël bloeit als nooit te voren.

Het jodendom is geen schim van wat het was in de eerste eeuw man, ze hebben niet eens meer een tempel! Maar als jij vindt dat Israël bloeit zodra de wapens worden opgenomen, dan hebben jij en ik kennelijk een andere opvatting van dat God Eén is en je naaste liefhebben als jezelf!

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: De dagen verkort

Berichtdoor Veendam » 06 mar 2018 22:03

mohamed schreef:Het jodendom is geen schim van wat het was in de eerste eeuw man, ze hebben niet eens meer een tempel! Maar als jij vindt dat Israël bloeit zodra de wapens worden opgenomen, dan hebben jij en ik kennelijk een andere opvatting van dat God Eén is en je naaste liefhebben als jezelf!


Bloei van een volk kan je meten volgens twee manieren:
De wereldse manier van kijken is kijken naar de werkloosheidscijfers en de economische situatie in het land en volgens die norm bloeit Israël als nooit te voren.

De geestelijke manier van kijken is om te zien hoeveel Messiasbelijdende Joden er zijn en dat is hoger dan ooit te voren dus volgens die norm bloeit Israël ook.
Die Joden hebben hebben dan ook geen tempel nodig, omdat ze Jezus heben leren kennen.

Nergens heb ik trouwens gezegd dat de bloei komt door het opnemen van wapens. Dat is een foutieve interpretatie die jij doet. Jij leest dus niet wat er staat.

mohamed

Re: De dagen verkort

Berichtdoor mohamed » 07 mar 2018 00:17

Wat jij zegt is dat Israël meer in vrede leeft dan ooit en in dezelfde zin dat ze binnenkort Iran zullen aanvallen. Dus oorlog voor vrede? :shock:

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: De dagen verkort

Berichtdoor Veendam » 09 mar 2018 21:40

mohamed schreef:Wat jij zegt is dat Israël meer in vrede leeft dan ooit en in dezelfde zin dat ze binnenkort Iran zullen aanvallen. Dus oorlog voor vrede? :shock:


Vrede kan je bewaren met oorlogen dat blijkt wel vaker.
Iran aanvallen heb ik echter niet gezegt, ik zei dat het bezittingen van Iran zou gaan aanvallen met name in Syrië


Terug naar “[Religie] - Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten