De dagen verkort

Om te kunnen posten in dit forum is lidmaatschap van een gebruikersgroep (leden Religie-fora) nodig.
Klik hier voor meer info en het aanvragen van postrecht

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: De dagen verkort

Berichtdoor schelpje3 » 13 mar 2014 16:03

Marnix schreef:Dat stel ik toch ook? Ik zie het verschil niet met wat ik zeg?

Ik zie dit niet terug
Mensen zullen ten val komen, het geloof vaarwel zeggen.... en God zal dan ingrijpen en de tijd verkorten omwille van de uitverkorenen en hen redden.

Maar het kan zijn dat je dit anders bedoelt, of ik het verkeerd begrijp.
Het geloof verlaten, gebeurt altijd al nl.
En wat bedoel jij met "ten val komen"?

Gebruikersavatar
mona
Majoor
Majoor
Berichten: 1990
Lid geworden op: 04 mei 2012 21:06

Re: De dagen verkort

Berichtdoor mona » 13 mar 2014 16:55

Marnix schreef: En doordat de wetteloosheid toeneemt, zal bij velen de liefde bekoelen
Ik vind dat je dit al heel goed kunt zien. Relaties en banden worden ontwricht. Huwelijken, ouders met kinderen, kinderen onderling, veel brokkelt af.
Wetten geven grenzen aan. Als de grenzen vervagen, en gezag wordt niet meer geaccepteerd, staat de deur open voor chaos. Dat is precies het domein van de duivel. De liefde bekoelt, en de mens gaat meer en meer voor zichzelf leven. Gods kinderen zullen hunkeren naar Zijn komst, allereerst om bij Hem te zijn, maar ook omdat het leven op aarde bijna niet meer is vol te houden voor een christen. Iedereen zal het moeilijk krijgen door rampen en oorlogen en liefdeloosheid, maar Gods kinderen zullen op het laatst de meeste vijandschap van de duivel ondervinden. Hoe meer het op het einde loopt, hoe heviger zijn aanvallen zullen zijn, om een poging te doen gelovigen ten val te brengen, om toch te proberen hem van God los te krijgen, op welke manier dan ook.
Dan komt ook nog het feit van het niet kunnen kopen of verkopen, dat maakt het ook zwaar. Het kan me soms best beangstigen als ik er aan denk.
Marnix schreef:Er staat dat er grote verdrukking zal zijn maar dat om wille van de uitverkorenen die dagen verkort zullen worden. Niet dat de dagen alleen voor de uitverkorenen verkort zullen worden.
Voor de ongelovigen is de genadetijd dan voorbij, en voor Gods kinderen wordt het eeuwige leven voortgezet in de hemel.
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand,
hoe staat het met mijn binnenkant?

Boerin
Generaal
Generaal
Berichten: 4537
Lid geworden op: 17 okt 2013 15:20

Re: De dagen verkort

Berichtdoor Boerin » 13 mar 2014 17:08

mona schreef:Ik vind dat je dit al heel goed kunt zien. Relaties en banden worden ontwricht. Huwelijken, ouders met kinderen, kinderen onderling, veel brokkelt af.
Wetten geven grenzen aan. Als de grenzen vervagen, en gezag wordt niet meer geaccepteerd, staat de deur open voor chaos. Dat is precies het domein van de duivel. De liefde bekoelt, en de mens gaat meer en meer voor zichzelf leven.

Klopt, de aloude grenzen worden verlegd.
http://eindtijdnieuws.blogspot.nl/2011/ ... vrouw.html
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: De dagen verkort

Berichtdoor schelpje3 » 13 mar 2014 17:42

De liefde van velen zal verkouden.
Als je nu steeds vaker kunt lezen dat een vader zijn eigen kinderen vermoord, al dan niet met zijn vrouw erbij.
En hen verstopt in een afwateringsbuis, als wraak.
Hoe diep kan een mens zinken?
Op sommige plaatsen zijn kinderen vogelvrij. Er hoeft maar een gek langs te rijden om hen mee te nemen en te verkrachten en erger.
Jongeren die hun eigen oma en opa bestelen en mishandelen voor een paar rotcenten.
Het kwetsbare wordt vertrapt.
En nog is het einde niet! Ik denk dat dit nog maar een voorstadium is van hetgeen komt.

mohamed

Re: De dagen verkort

Berichtdoor mohamed » 13 mar 2014 21:57

schelpje3 schreef:Nee nee Marnix, de lijdenstijd wordt verkort ALLEEN VOOR DE UITVERKORENEN.
Dus ze gaan eerst wel mee die rampspoed in en gedeeltelijk door!

Wanneer je die teksten op deze tijd betrekt ga je voorbij aan de ware betekenis. WIE waren de uitverkorenen? Zie Mat 12,18; Joh 6,70; Rom 11,28; 1 Thes 1,4.

Byte
Luitenant
Luitenant
Berichten: 745
Lid geworden op: 25 dec 2012 21:46

Re: De dagen verkort

Berichtdoor Byte » 13 mar 2014 22:18

De vijgenoom die moet gaan bloeien is toch Israel ? Dat is toch nog niet het geval?
Hij is een schild voor hen die tot Hem de toevlucht nemen.
 Zo ver het oosten is van het westen,zo ver heeft Hij onze overtredingen van ons gedaan.

Gebruikersavatar
Teus
Majoor
Majoor
Berichten: 2406
Lid geworden op: 15 dec 2011 13:14

Re: De dagen verkort

Berichtdoor Teus » 13 mar 2014 22:24

Gods volk maakt de Grote verdrukking niet mee.
Deze worden opgenomen in een punt des tijds als de bazuin klinkt.
Hierna begint de Grote verdrukking gedurende 7 jaar.
Satan wordt losgelaten en zal heersen. Daarna begint het duizend jarige rijk en is satan geheel gebonden.
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

Boaz
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1016
Lid geworden op: 26 jun 2012 18:51

Re: De dagen verkort

Berichtdoor Boaz » 14 mar 2014 09:23

En zo die dagen niet verkort werden, geen vlees zou behouden worden; maar om der uitverkorenen wil zullen die dagen verkort worden.


De uitverkorenen is een term die op het volk Israel slaat, niet op gelovigen uit de volkeren. Dus ter wille van het volk Israel, zal God deze dagen verkorten.

De dag des Heren, de periode rondom de terugkeer van de Here Jezus, is een periode van oordeel voor de ongelovigen en de periode die uitloopt op de bevrijding en bekering van het (vooralsnog voornamelijk) onbekeerd Joods volk.

Gods oordeel is niet bestemd voor de gelovigen, waar die zullen zijn weet ik niet. Je kunt verschillende Bijbelteksten gebruiken om verschillende theorieën te onderbouwen. Ik wacht het af, in vertrouwen dat God zal voorzien.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: De dagen verkort

Berichtdoor Marnix » 14 mar 2014 11:44

schelpje3 schreef:Ik zie dit niet terug
Mensen zullen ten val komen, het geloof vaarwel zeggen.... en God zal dan ingrijpen en de tijd verkorten omwille van de uitverkorenen en hen redden.

Maar het kan zijn dat je dit anders bedoelt, of ik het verkeerd begrijp.
Het geloof verlaten, gebeurt altijd al nl.
En wat bedoel jij met "ten val komen"?


Dat zijn de woorden van Jezus:

7 Het ene volk zal tegen het andere ten strijde trekken en het ene koninkrijk tegen het andere, en overal zullen er hongersnoden uitbreken en zal de aarde beven: 8 dat alles is het begin van de weeën. 9 Dan zal men jullie onderdrukken en doden, en jullie zullen door alle volken worden gehaat omwille van mijn naam. 10 Velen zullen dan ten val komen, ze zullen elkaar verraden en elkaar haten. 11 Er zullen talrijke valse profeten komen die velen zullen misleiden. 12 En doordat de wetteloosheid toeneemt, zal bij velen de liefde bekoelen. 13 Maar wie standhoudt tot het einde, zal worden gered.

Dus: Er volgt onderdrukking van de gelovigen. Jezus zegt: "Jullie". Jullie zullen gehaat worden omwille van mijn naam. Een overduidelijke vervolging van gelovigen. En dan zegt Hij: Velen zullen dan ten val komen. Dat gaat dit om gelovigen die het geloof vaarwel zeggen vanwege de vervolgingen. Gevolg: Die afvallige gelovigen zullen andere gelovigen verraden en haten. Maar wie standhoudt zal worden gered.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

mohamed

Re: De dagen verkort

Berichtdoor mohamed » 14 mar 2014 11:57

De eerste christenen werden door Jezus zelf uitverkoren, dus is het wel helder dat de dagen van de grote verdrukking vanwege hen verkort werden. Hieruit kunnen we concluderen dat zij de grote verdrukking zouden meemaken (Mat 24,29) en dat de gebeurtenissen beschreven in Mattheus 24 (zoals de wederkomst) vervuld zijn in de eerste eeuw.
Mattheus 24 schreef:15 Wanneer gij dan zult zien de gruwel der verwoesting, waarvan gesproken is door Daniël, de profeet, staande in de heilige plaats; (die het leest, die merke daarop!)
16 Dat alsdan, die in Judéa zijn, vluchten op de bergen;
17 Die op het dak is, kome niet af, om iets uit zijn huis weg te nemen;
18 En die op de akker is, kere niet weer terug, om zijn klederen weg te nemen.
19 Maar wee de bevruchte en de zogende vrouwen in die dagen!
20 Doch bidt, dat uw vlucht niet geschiede des winters, noch op een sabbat.
21 Want alsdan zal grote verdrukking wezen, hoedanige niet is geweest van het begin der wereld tot nu toe, en ook niet zijn zal.
22 En zo die dagen niet verkort werden, geen vlees zou behouden worden; maar om de uitverkorenen zullen die dagen verkort worden.
23 Alsdan, zo iemand tot u zal zeggen: Ziet, hier is de Christus, of daar, gelooft het niet.
24 Want er zullen valse christussen en valse profeten opstaan, en zullen grote tekenen en wonderheden doen, alzo dat zij (indien het mogelijk ware) ook de uitverkorenen zouden verleiden.
25 Ziet, Ik heb het u voorzegd!
26 Zo zij dan tot u zullen zeggen: Ziet, hij is in de woestijn; gaat niet uit; Ziet, hij is in de binnenkamers; gelooft het niet.
27 Want gelijk de bliksem uitgaat van het oosten, en schijnt tot het westen, alzo zal ook de toekomst van de Zoon des mensen wezen.
28 Want alwaar het dode lichaam zal zijn, daar zullen de arenden vergaderd worden.

Byte
Luitenant
Luitenant
Berichten: 745
Lid geworden op: 25 dec 2012 21:46

Re: De dagen verkort

Berichtdoor Byte » 14 mar 2014 22:27

Byte schreef:De vijgeboom die moet gaan bloeien is toch Israel ? Dat is toch nog niet het geval?


En Hij sprak tot hen een gelijkenis: Kijk naar de vijgenboom en naar alle bomen.
Zodra ze uitlopen en u dat ziet, weet u uit uzelf dat de zomer al nabij is.
Zo ook u, wanneer u deze dingen zult zien geschieden, weet dan dat het Koninkrijk van God nabij is.
Voorwaar, Ik zeg u dat dit geslacht zeker niet voorbij zal gaan, totdat alles geschied is.

Groetjes Byte
Hij is een schild voor hen die tot Hem de toevlucht nemen.
 Zo ver het oosten is van het westen,zo ver heeft Hij onze overtredingen van ons gedaan.

Jvslooten

Re: De dagen verkort

Berichtdoor Jvslooten » 14 mar 2014 22:37

Byte schreef:De vijgenoom die moet gaan bloeien is toch Israel ? Dat is toch nog niet het geval?
Zou kunnen, maar dat haal ik niet uit de tekst. Jezus beschrijft de tekenen van het einde der tijden, en duid deze doormiddel van een gelijkenis. Hij zegt als het ware: "zoals jullie aan de tekenen van de olijfboom (zachte takken en uitspruitende bladeren) kunnen zien dat het bijna zomer wordt, zo kunnen jullie aan de tekenen die Ik net heb genoemd zien wanneer Mijn komst nabij is."

Byte
Luitenant
Luitenant
Berichten: 745
Lid geworden op: 25 dec 2012 21:46

Re: De dagen verkort

Berichtdoor Byte » 14 mar 2014 23:29

Jvslooten schreef:Zou kunnen, maar dat haal ik niet uit de tekst. Jezus beschrijft de tekenen van het einde der tijden, en duid deze doormiddel van een gelijkenis. Hij zegt als het ware: "zoals jullie aan de tekenen van de olijfboom (zachte takken en uitspruitende bladeren) kunnen zien dat het bijna zomer wordt, zo kunnen jullie aan de tekenen die Ik net heb genoemd zien wanneer Mijn komst nabij is."


Byte schreef:De vijgenboom die moet gaan bloeien is toch Israel ? Dat is toch nog niet het geval?


Ik dacht dat Hij toen hij bij de vijgenboom kwam in Mattheus het volk Israel bedoelde.
Geen vruchten slechts blad dus geen geloof slechts werken.... verkeerde conclusie denk ik :)

Maar ik lees nu ook .:Mat 21:19
Laat er aan u geen vrucht meer groeien in eeuwigheid

Later schrijft Mattheus weer over de vijgenboom en ik betrok dat op 3 hoofdstukken daarvoor ;)
Mat 24:32
Leer van de vijgenboom deze gelijkenis: wanneer zijn tak al zacht wordt en de bladeren uitspruiten, dan weet u dat de zomer nabij is
Hij is een schild voor hen die tot Hem de toevlucht nemen.
 Zo ver het oosten is van het westen,zo ver heeft Hij onze overtredingen van ons gedaan.

bijwoner
Verkenner
Verkenner
Berichten: 8
Lid geworden op: 29 jul 2017 01:41

Re: De dagen verkort

Berichtdoor bijwoner » 03 mar 2018 04:01

Het 'verkorten' of 'inkorten' van dagen die uit zullen lopen op een situatie waarbij niemand het zal overleven, heeft enkel tot gevolg dat het onheil nog eerder plaatsvindt !!
Hier klopt iets niet.
Dat begrijp je meteen.
Er moet dus iets mis zijn de vertaling van Matth 24 vers 22.

Even een voorbeeld dichtbij onze belevingswereld:
Een vakantie inkorten om te voorkomen weer aan het werk te moeten gaan, is dat slim?
Nee! Want dan moet je nog eerder weer aan het werk !!

Daarom, lees de grondtekst er maar es op na en dan begrijp je meteen dat men bij het vertalen gewoon concordant had moeten vertalen.
Dan hadden we kunnen begrijpen dat de Heere Jezus in Mattheus 24:22 doelde op 'ons deel van de dagen als de dagen van Noach' dat losgesneden/afgesneden zal worden van het totaal van 120 jaren met aan het eind daarvan een totaal-oordeel waarbij geen vlees behouden zou worden, net als aan het eind van Noachs dagen.

2 Petrus 3 vers 7: "Maar de hemelen, die nu zijn, en de aarde, zijn door hetzelfde woord als een schat weggelegd, en worden ten vure bewaard tegen den dag des oordeels, en der verderving der goddeloze mensen".

Destijds, aan het eind van Noachs dagen, kwam een watervloed over de gehele aarde.
Maar, nu nog toekomstig, aan het eind van 'onze dagen als de dagen van Noach, zal de aarde een vuur-oordeel ondergaan.

Na het 1000-jarig Koninkrijk zal Satan nog voor een korte tijd worden losgelaten.
Die korte tijd behoort bij 'onze dagen als de dagen van Noach'
Na het 1000-jarig Koninktijk lopen 'onze dagen als de dagen van Noach' pas geheel af nadat die werden onderbroken vanwege het 1000-jarig Koninkrijk als onderdeel van God Zijn plan met Zijn volk Israel.
Wanneer de Heere Jezus wederkomt op de Olijfberg en zich, 2000 jaren na de 1e maal (Hosea 6), dan voor de 2e maal als de Messias aan het Joodse volk openbaart, zullen zij Hem aanvaarden en zal het Koninkrijk een aanvang nemen.
'Onze dagen als van Noach' zullen dan onderbroken, losgesneden, afgesneden, worden.
De Messias zal gedurende 1000 jaren over de ganse aarde regeren en van Sion zal de wet uitgaan. Hij zal de heidenen hoeden met een ijzeren staf en Israel zal aan de spitst der volkeren staan.

Jezus openbaarde zich, naar wij nu weten, voor de 1e maal aan het Joodse volk als de beloofde en aangekondigde (Johannes de Doper) Messias, in het najaar van ons kalenderjaar 27.
De Joden herkenden Hem niet en hebben Hem niet aanvaard.
Het Koninkrijk kwam toen niet.
Jezus begon daarop Zijn bediening.
Het eerste jaar van Zijn bediening betrof een Jubeljaar (Lucas 4:19).
Dat had het eerste jaar van het Koninkrijk moeten worden ....... als de Joden Hem hadden aanvaard als hun Messias !!

Het eerstvolgende Jubeljaar vangt dus aan in het najaar (eind sept/begin okt) 2027 (2000 jaren, een veelvoud van 50 jaren later).
Dat wordt dan het eerste jaar van het 1000-jarig Koninkrijk.
Daniels 70e jaarweek, een periode van verdrukking en van Gods toorn (de dag des Heeren) is dan net geeindigd nadat die in het najaar van 2020 is aangevangen.
Voorafgaand aan die 7-jarige periode zal de gemeente van Christus van de aarde worden weggenomen.
Op haar verjaardag, rond de Joodse viering van Shavuot (het Wekenfeest, Pentecost) eind mei/begin juni 2020.

Zult u erbij zijn als de Heere Jezus ons komt halen of blijft u jammerlijk achter?

Gebruikersavatar
gravo
Majoor
Majoor
Berichten: 2017
Lid geworden op: 12 jan 2009 23:20

Re: De dagen verkort

Berichtdoor gravo » 03 mar 2018 10:49

bijwoner schreef:(...)
Het eerstvolgende Jubeljaar vangt dus aan in het najaar (eind sept/begin okt) 2027 (2000 jaren, een veelvoud van 50 jaren later).
Dat wordt dan het eerste jaar van het 1000-jarig Koninkrijk.
Daniels 70e jaarweek, een periode van verdrukking en van Gods toorn (de dag des Heeren) is dan net geeindigd nadat die in het najaar van 2020 is aangevangen.
Voorafgaand aan die 7-jarige periode zal de gemeente van Christus van de aarde worden weggenomen.
Op haar verjaardag, rond de Joodse viering van Shavuot (het Wekenfeest, Pentecost) eind mei/begin juni 2020.(...)


Je hebt van die durfals die, in weerwil van de waarschuwing dat niemand weet wanneer die dag zal komen, toch een hele concrete voorspelling doen. Zo zie ik ook bovenstaande citaat. Eind mei / begin juni 2020 zal de gemeente van Christus van de aarde worden weggenomen.

Ziehier de reden waarom ik zo huiverig ben voor al die letterlijke interpretaties van zeer symbolische Bijbelboeken die ook nog eens in de context van tijd en plaats moeten worden gezien. Voor je het weet neemt de mens de regie over en moet je op gezag van zich vergalopperende charlatans een afspraak gaan maken in Outlook aangaande allerlei profetische vervullingen op de maand nauwkeurig.

Tot zover de waarschuwing.

Anderzijds heb ik ook weer de grootste lol om dit soort dingen. Want hoe zwak wordt je verhaal wel niet als de vermelde datum verloopt zonder dat de beloofde of gehoopte gebeurtenissen plaatsvinden? Lees nog eens rustig het topic over het Revelation 12 Sign. Ook zo'n totale flop. Helaas kun je een lang lint van vergelijkbare mislukte voorspellingen vormen. Al die mensen die er geloof aan gehecht hebben. Allemaal beduveld.

Stop d'r nou eens mee, zou ik denken. Maar helaas, we zullen deze koortsachtige voorspellingen nog wel eens vaker zien opduiken. Hoe concreter, hoe vermakelijker. Dat wel. Er zal wel een markt voor zijn.

Sneu.

gravo
Laatst gewijzigd door gravo op 03 mar 2018 11:17, 1 keer totaal gewijzigd.
'Von Gott wissen wir nichts. Aber dies Nichtwissen ist Nichtwissen von Gott'
(Franz Rosenzweig, Der Stern der Erlösung)


Terug naar “[Religie] - Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten