Kinderdoop: graag jullie hulp

Om te kunnen posten in dit forum is lidmaatschap van een gebruikersgroep (leden Religie-fora) nodig.
Klik hier voor meer info en het aanvragen van postrecht

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3483
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Kinderdoop: graag jullie hulp

Berichtdoor benefietdiner » 27 feb 2016 15:55

rotterdam schreef:aanstichter van een groot en bedrieglijk rollenspel - dit is geen aanval ?

Niet op de persoon (mens) maar de leer (theorie)

ereunao

Re: Kinderdoop: graag jullie hulp

Berichtdoor ereunao » 27 feb 2016 16:03

Rotterdam:
aanstichter van een groot en bedrieglijk rollenspel - dit is geen aanval


Ik heb hen niet de bewuste aanstichters genoemd, maar slechts de rampzalige gevolgen van die dwaling aangetoond. Want deze dwaling berust op de veronderstelling dat God Zijn verbond met Israël in de kerk heeft voortgezet terwijl de Schrift leert dat Hij zijn kerk vergadert tijdens het interval tussen komst en wederkomst en pas als deze Gemeente ‘vol’ is de band met Israël weer aanknoopt en al de beloften van het verbond met Abraham vervullen zal en met het herstel van Israël ook de theocratie. Wij leven politiek nog steeds in de tijden der heidenen die, begonnen met de dood van Zedekia, de laatste koning uit het huis van David, ingegaan zijn met Nebukadnezar en voortduren tot de wederkomst van de Messias.zie Luk 13:36 vgl met het visioen van Daniël van de vier dieren in Dan.7. Daarom vraag ik mij af of Paulus met 'de volheid der heidenen 'niet hetzelfde bedoeld als Jezus in Luk.17:24
.gr: ereunao

rotterdam
Generaal
Generaal
Berichten: 4636
Lid geworden op: 07 aug 2013 07:24

Re: Kinderdoop: graag jullie hulp

Berichtdoor rotterdam » 27 feb 2016 17:22

benefietdiner schreef:aanstichter van een groot en bedrieglijk rollenspel - dit is geen aanval ?
Niet op de persoon (mens) maar de leer (theorie)


Oh maar dan is het uitstekend #-o

Yoshi

Re: Kinderdoop: graag jullie hulp

Berichtdoor Yoshi » 27 feb 2016 20:17

ereunao schreef:Ik heb hen niet de bewuste aanstichters genoemd, maar slechts de rampzalige gevolgen van die dwaling aangetoond.

Rampzalige gevolgen? Wellicht in jouw geloofsbeleving maar in de praktijk is er helemaal niets van te merken.
Weet overigens ook dat het slechts vanuit jouw oogpunt een dwaling is. vanuit mijn oogpunt ben jij degene die een 19e eeuwse ketterse dwaling aanhangt. En niet enkel aanhangt, het ook militant tracht te verspreiden en op te leggen en zich daarmee tegen het Lichaam van Christus en dus Jezus Christus keert.
Want deze dwaling berust op de veronderstelling dat God Zijn verbond met Israël in de kerk heeft voortgezet terwijl de Schrift leert dat Hij zijn kerk vergadert tijdens het interval tussen komst en wederkomst en pas als deze Gemeente ‘vol’ is de band met Israël weer aanknoopt en al de beloften van het verbond met Abraham vervullen zal en met het herstel van Israël ook de theocratie. Wij leven politiek nog steeds in de tijden der heidenen die, begonnen met de dood van Zedekia, de laatste koning uit het huis van David, ingegaan zijn met Nebukadnezar en voortduren tot de wederkomst van de Messias.zie Luk 13:36 vgl met het visioen van Daniël van de vier dieren in Dan.7. Daarom vraag ik mij af of Paulus met 'de volheid der heidenen 'niet hetzelfde bedoeld als Jezus in Luk.17:24
.gr: ereunao

En omdat jij dat vindt moet deze visie ook maar van enig belang zijn in het christendom? Je hangt randverschijnselen aan, die zijn zelden interessant.

ereunao

Re: Kinderdoop: graag jullie hulp

Berichtdoor ereunao » 27 feb 2016 21:03

Yoshi:
Rampzalige gevolgen? Wellicht in jouw geloofsbeleving maar in de praktijk is er helemaal niets van te merken.

ereunao: Dat is niet mijn geloofsbeleving, maar de praktijk die zich ook vertaalt in deze discussie over de doop.

Yoshi:Weet overigens ook dat het slechts vanuit jouw oogpunt een dwaling is. vanuit mijn oogpunt ben jij degene die een 19e eeuwse ketterse dwaling aanhangt. En niet enkel aanhangt, het ook militant tracht te verspreiden en op te leggen en zich daarmee tegen het Lichaam van Christus en dus Jezus Christus keert.

ereunao: Keer ik mij tegen het Lichaam van Christus als ik haar haar eigen identiteit teruggeef ??...

Yoshi

Re: Kinderdoop: graag jullie hulp

Berichtdoor Yoshi » 27 feb 2016 21:13

Dat doe je niet. Dus volmondig; ja. Je hangt een ketterse dwaling aan en je dient je te bekeren tot Jezus Christus. En in welke kerk, of dat nou traditioneel protestants, rooms katholiek, anglicaans of oosters orthodox is maakt me niets uit. Alles beter dan nu.

ereunao

Re: Kinderdoop: graag jullie hulp

Berichtdoor ereunao » 27 feb 2016 21:18


Dat doe je niet. Dus volmondig; ja. Je hangt een ketterse dwaling aan en je dient je te bekeren tot Jezus Christus. En in welke kerk, of dat nou traditioneel protestants, rooms katholiek, anglicaans of oosters orthodox is maakt me niets uit. Alles beter dan nu.Re: Kinderdoop: graag jullie hulp


Ik bewijs uit de Schrift wat ik zeg, maar jij slaakt alleen maar kreten en uit beschuldigingen die je niet bewijzen kan! ereunao

Yoshi

Re: Kinderdoop: graag jullie hulp

Berichtdoor Yoshi » 27 feb 2016 21:53

ereunao schreef:Ik bewijs uit de Schrift wat ik zeg, maar jij slaakt alleen maar kreten en uit beschuldigingen die je niet bewijzen kan! ereunao

Jij doet niet anders. Je rukt de Schrift uit de traditie waarin ze ontstaan is en gaat vervolgens interpreteren.
Je geeft nota bene zelf al aan dat de Kerk is gaan dwalen bij Constantijn en Augustinus. Ver voor het bundelen van de bijbel dus. Wees dan ook een (spreekwoordelijke) kerel en gooi die bijbel van je bij het grof vuil. Dat is de enige logische consequentie namelijk, dat als de Kerk toen al afgedwaald was ze ook nooit in staat zou zijn om een door God geïnspireerde bijbel samen te stellen. Maar helaas is jouw geloof al niet intern consistent. Je bouwt simpelweg op drijfzand en durft de fundering niet eens te bekijken. "Bewijs" maar rustig verder, compleet buiten de vroeg christelijke context met je bijbeltje. Het maakt geen indruk, het is slechts de zoveelste dwaalleer.

Edit; Je zal inmiddels wel door hebben dat bovenstaande niet zo vriendelijk klinkt. En zeker geen opening bied tot een normaal gesprek met wederzijds respect voor de standpunten van de ander, ook al zijn dat niet de jouwe. Toch doe jij niet anders in dit topic. Pas je gedrag aan en mensen zijn veel eerder geneigd om wat je zegt gewoon rustig te bekijken.

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3483
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Kinderdoop: graag jullie hulp

Berichtdoor benefietdiner » 27 feb 2016 22:22

Yoshi schreef:Edit; Je zal inmiddels wel door hebben dat bovenstaande niet zo vriendelijk klinkt.

Nee dat is het zeker niet, als ik jou bijdrage zo leest wil jij de inquisitie voor ereunao wel even her invoeren. ](*,)

Yoshi

Re: Kinderdoop: graag jullie hulp

Berichtdoor Yoshi » 27 feb 2016 22:26

benefietdiner schreef:Nee dat is het zeker niet, als ik jou bijdrage zo leest wil jij de inquisitie voor ereunao wel even her invoeren. ](*,)

Juist! Dat is dus wat oa Ereunao in dit topic constant doet. Wat fijn dat je de spiegel herkent.
De hier aanwezige christenen traditionele protestanten kunnen namelijk prima respecteren dat iemand voorstander is voor de volwassen doop. Andersom is er echter vrij weinig sprake van verdraagzaamheid.

ereunao

Re: Kinderdoop: graag jullie hulp

Berichtdoor ereunao » 27 feb 2016 23:03

Yoshi, ik debateer alleen op basis van de Schrift zoals wij die nu kennen Jij verlaagt het niveau van dit forum met je kretologie zonder Schriftbewijzen. Daarom is dit mijn laatste reactie op jouw postings ereunao

Speedy
Majoor
Majoor
Berichten: 2282
Lid geworden op: 30 jan 2003 16:20

Re: Kinderdoop: graag jullie hulp

Berichtdoor Speedy » 27 feb 2016 23:08

ereunao schreef:Yoshi, ik debateer alleen op basis van de Schrift zoals wij die nu kennen Jij verlaagt het niveau van dit forum met je kretologie zonder Schriftbewijzen. Daarom is dit mijn laatste reactie op jouw postings ereunao


wat is dit nu weer voor onzin, wie bezigt nu elke keer denigrerende woorden over de kinderdoop en wat jij noemt de vervangingstheologie?
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

Yoshi

Re: Kinderdoop: graag jullie hulp

Berichtdoor Yoshi » 27 feb 2016 23:13

ereunao schreef:Yoshi, ik debateer alleen op basis van de Schrift zoals wij die nu kennen Jij verlaagt het niveau van dit forum met je kretologie zonder Schriftbewijzen. Daarom is dit mijn laatste reactie op jouw postings ereunao

Dank je voor de bevestiging dat jouw geloof geen grondige toets van de basis kan doorstaan. Je fundament is gebouwd op drijfzand.
Waarom zou ook maar iemand met interesse voor een steekhoudende theorie en theologie interesse moeten hebben voor jou 19e eeuwse dwaling?

Yoshi

Re: Kinderdoop: graag jullie hulp

Berichtdoor Yoshi » 27 feb 2016 23:14

Speedy schreef:wat is dit nu weer voor onzin, wie bezigt nu elke keer denigrerende woorden over de kinderdoop en wat jij noemt de vervangingstheologie?

De onzin van iemand die hard op weg is een religieus blinde fanaat te worden. Indien dat al niet het geval is.

mohamed

Re: Kinderdoop: graag jullie hulp

Berichtdoor mohamed » 28 feb 2016 00:33

De kinderdoop is de beslissing van de ouders en de volwassenedoop is de beslissing van de volwassene.


Terug naar “[Religie] - Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten

cron