opkomst Islam

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3470
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: opkomst Islam

Berichtdoor benefietdiner » 01 mei 2014 16:23

Faramir schreef:Ik ben zo objectief om God niet gevangen te houden binnen de kadertjes van mijn geloof.
Ik ook niet. Het is ook niet 'mijn geloof' maar het Zijnen (God) door de werking van Zijn Geest.
Faramir schreef:En ja, Christus is de weg en de waarheid. Niet een ieder heeft echter het genoegen om te horen te krijgen over Christus.
Daar heb ik ook wel wat moeite mee, en toch heeft een ieder een vonk in zijn hart (consciëntie / geweten) die hem aanspreekt. En Christenen hebben nog een hoop werk om van Hem Christus te getuigen!
Faramir schreef:(Blasfemie betekend godslastering. )
Weet ik maar dat is dat plaatje toch niet.

rotterdam
Generaal
Generaal
Berichten: 4636
Lid geworden op: 07 aug 2013 07:24

Re: opkomst Islam

Berichtdoor rotterdam » 01 mei 2014 16:28

mealybug schreef:
21 Zeg me, u die zo graag onder de wet wilt staan, luistert u wel naar de wet? 22 Er staat immers geschreven dat Abraham twee zonen kreeg, een van de slavin en een van de vrije vrouw. 23 Maar de zoon van de slavin werd geboren uit de kracht van de natuur, die van de vrije vrouw uit de kracht van de belofte.
24 Deze dingen zijn allegorisch bedoeld. Want de twee vrouwen zijn twee verbonden: het ene, dat van de berg Sinai, brengt slaven voort, en dat is Hagar. 25 De Sinai is namelijk een berg in Arabië. Zij beantwoordt aan het tegenwoordige Jeruzalem, dat immers met zijn kinderen in slavernij leeft. 26 Maar het Jeruzalem van boven is vrij en dat is ónze moeder. 27 Want er staat geschreven:
Verheug u, onvruchtbare, die niet baart,
jubel en juich, u die geen weeën kent.
Want de kinderen van de eenzame
zullen talrijker zijn dan de kinderen
van haar die de man heeft.
28 Welnu, broeders en zusters, u bent evenals Isaak kinderen van de belofte. 29 Maar zoals indertijd het kind van de natuur het kind van de geest vervolgde, zo gaat het ook nu. 30 Maar wat zegt de Schrift? Verjaag de slavin en haar zoon, want de zoon van de slavin hoort de erfenis niet te delen met de zoon van de vrije vrouw. 31 Dus broeders en zusters, wij zijn geen kinderen van een slavin, maar van de vrije vrouw.


Dus ? wat is onze houding tegenover de kinderen van de slavin ?

Anders dan God ?

16 Zelf ging ze een eindje verderop zitten, op een boogschot afstand, omdat ze niet kon aanzien hoe haar kind stierf. En terwijl ze daar zo zat, huilde ze bittere tranen. 17 Maar God hoorde de jongen kermen, en een engel van God riep Hagar vanuit de hemel toe: ‘Wat is er, Hagar? Wees niet bezorgd: God heeft je jongen, die daar ligt te kermen, gehoord. 18 Sta op, help de jongen overeind en ondersteun hem. Ik zal een groot volk uit hem doen voortkomen.’

Faramir

Re: opkomst Islam

Berichtdoor Faramir » 01 mei 2014 16:43

benefietdiner schreef:Ik ook niet. Het is ook niet 'mijn geloof' maar het Zijnen (God) door de werking van Zijn Geest.

Dat vinden alle geloven.
Maar goed dan volg ik toch maar Zijn (God) geloof, namelijk het katholicisme natuurlijk. Dat interpreteer ik vervolgens gewoon ontzettend rechtlijnig en wat extreem en dan kan ik tot de conclusie komen dat veruit de meeste hier eeuwig zullen branden in de hel. De meesten volgen Christus namelijk niet of wijzen Hem zelfs af (oa in de Eucharistie). Ikzelf, indien ik niet zal branden in de hel zal een flinke reiniging moeten ondergaan in het vagevuur alvorens in de hemel te komen.

Lekker simpel en rechtlijnig en het vereist volstrekt geen zelfstandig nadenken meer over wat voor een situatie dan ook. Heerlijk.
Laatst gewijzigd door Faramir op 01 mei 2014 16:45, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3470
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: opkomst Islam

Berichtdoor benefietdiner » 01 mei 2014 16:43

rotterdam schreef:Dus ? wat is onze houding tegenover de kinderen van de slavin ?

Anders dan God ?

16 Zelf ging ze een eindje verderop zitten, op een boogschot afstand, omdat ze niet kon aanzien hoe haar kind stierf. En terwijl ze daar zo zat, huilde ze bittere tranen. 17 Maar God hoorde de jongen kermen, en een engel van God riep Hagar vanuit de hemel toe: ‘Wat is er, Hagar? Wees niet bezorgd: God heeft je jongen, die daar ligt te kermen, gehoord. 18 Sta op, help de jongen overeind en ondersteun hem. Ik zal een groot volk uit hem doen voortkomen.’

Nog verder lezen over deze boogschutter.

Bambi

Re: opkomst Islam

Berichtdoor Bambi » 01 mei 2014 17:06

Faramir schreef:Ik ben zo objectief om God niet gevangen te houden binnen de kadertjes van mijn geloof. Hij is immer autonoom. Indien Hij beslist dat persoon x die zijn/haar hele leven God heeft gediend binnen de islam naar zijn/haar kunnen dan is Hij daarin geheel vrij.

Dit is natuurlijk onzin wat je hier verkondigt.
De Joden in het Oude-Testament geloofden in de goede God en deden goede werken en kwamen in de hemel.
Maar de Joden in het Nieuwe-Testament kwamen niet meer in de hemel met dit geloof, maar moesten toch echt geloven dat de Heere Jezus de zoon van God is, die voor hun zonden gestorven is.

Faramir

Re: opkomst Islam

Berichtdoor Faramir » 01 mei 2014 17:13

Bambi schreef:Dit is natuurlijk onzin wat je hier verkondigt.

Jij vindt het onzin. Tussen een mening en een feit kan verschil zitten.

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3470
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: opkomst Islam

Berichtdoor benefietdiner » 01 mei 2014 17:14

Bambi schreef:De Joden in het Oude-Testament geloofden in de goede God en deden goede werken en kwamen in de hemel.
[-X
Niet door goede werken, ook zij kwamen 'door bloed' in de rust.

Bambi

Re: opkomst Islam

Berichtdoor Bambi » 01 mei 2014 17:15

Faramir schreef:Jij vindt het onzin. Tussen een mening en een feit kan verschil zitten.

Wat ik zei IS een feit.
Lees het N-T maar, dan zie je dat het waar is.
Dat kun je zelfs met je eigen menselijk verstand er nog uit halen. :-oo

Gebruikersavatar
mealybug
Generaal
Generaal
Berichten: 6823
Lid geworden op: 09 jul 2012 20:15
Locatie: iKapa

Re: opkomst Islam

Berichtdoor mealybug » 01 mei 2014 17:17

Faramir schreef:Dat vinden alle geloven.
Maar goed dan volg ik toch maar Zijn (God) geloof, namelijk het katholicisme natuurlijk. Dat interpreteer ik vervolgens gewoon ontzettend rechtlijnig en wat extreem en dan kan ik tot de conclusie komen dat veruit de meeste hier eeuwig zullen branden in de hel. De meesten volgen Christus namelijk niet of wijzen Hem zelfs af (oa in de Eucharistie). Ikzelf, indien ik niet zal branden in de hel zal een flinke reiniging moeten ondergaan in het vagevuur alvorens in de hemel te komen.

Lekker simpel en rechtlijnig en het vereist volstrekt geen zelfstandig nadenken meer over wat voor een situatie dan ook. Heerlijk.

Zelfs de paus is al vagevuur af (het was bijbels niet te onderbouwen) , komt het hier nog even terug.
Nu de aflaten nog...?

Bambi

Re: opkomst Islam

Berichtdoor Bambi » 01 mei 2014 17:18

benefietdiner schreef:Niet door goede werken, ook zij kwamen 'door bloed' in de rust.

De meeste geboden die ze moesten houden, waren goede werken.

Faramir

Re: opkomst Islam

Berichtdoor Faramir » 01 mei 2014 17:19

Bambi schreef:Wat ik zei IS een feit.
Lees het N-T maar, dan zie je dat het waar is.
Dat kun je zelfs met je eigen menselijk verstand er nog uit halen. :-oo

Gelukkig is het N-T wat anders dan een kookboek waarin gerechtjes stapje voor stapje staan uitgelegd en waar er helemaal niets meer aan interpretatie overgelaten kan worden. Maar zie jij het N-T gerust als een heel plat boek zonder enige mogelijkheid tot interpretatieverschillen en dergelijke. Een beetje zoals moslims dus naar de koran kijken dus om weer bij het topic onderwerp aan te komen.

Bambi

Re: opkomst Islam

Berichtdoor Bambi » 01 mei 2014 17:20

Faramir schreef:Gelukkig is het N-T wat anders dan een kookboek waarin gerechtjes stapje voor stapje staan uitgelegd en waar er helemaal niets meer aan interpretatie overgelaten kan worden. Maar zie jij het N-T gerust als een heel plat boek zonder enige mogelijkheid tot interpretatieverschillen en dergelijke. Een beetje zoals moslims dus naar de koran kijken dus om weer bij het topic onderwerp aan te komen.

Dus op naar het Joodse geloof, want dan kom je ook in de Hemel?

Faramir

Re: opkomst Islam

Berichtdoor Faramir » 01 mei 2014 17:22

Het enige wat ik heb gezegd is dat het uiteindelijk aan God en aan God alleen is om te beslissen waar iemand komt. Maar schijnbaar is die autonomie voor God zo weerzinwekkend voor sommige mensen dat ze er van alles en nog wat bij moeten slepen.

Bambi

Re: opkomst Islam

Berichtdoor Bambi » 01 mei 2014 17:26

Faramir schreef:Het enige wat ik heb gezegd is dat het uiteindelijk aan God en aan God alleen is om te beslissen waar iemand komt. Maar schijnbaar is die autonomie voor God zo weerzinwekkend voor sommige mensen dat ze er van alles en nog wat bij moeten slepen.

Volgens mij ligt dat probleem meer bij mensen, die zich niet kunnen voorstellen, dat God zulke goede mensen die niet in de Heere Jezus geloven, verloren laat gaan. :-oo

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3470
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: opkomst Islam

Berichtdoor benefietdiner » 01 mei 2014 17:32

Faramir schreef:Dat vinden alle geloven.
Maar goed dan volg ik toch maar Zijn (God) geloof, namelijk het katholicisme natuurlijk. Dat interpreteer ik vervolgens gewoon ontzettend rechtlijnig en wat extreem en dan kan ik tot de conclusie komen dat veruit de meeste hier eeuwig zullen branden in de hel. De meesten volgen Christus namelijk niet of wijzen Hem zelfs af (oa in de Eucharistie). Ikzelf, indien ik niet zal branden in de hel zal een flinke reiniging moeten ondergaan in het vagevuur alvorens in de hemel te komen.

Lekker simpel en rechtlijnig en het vereist volstrekt geen zelfstandig nadenken meer over wat voor een situatie dan ook. Heerlijk.
Je citeert uit of overeenkomstig de roomse leer van de apocriefe boeken.
Protestanten gelovige vinden die boeken wel stichtelijk, maar niet door de Heilige Geest geïnspireerd (Luther).


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 82 gasten