opkomst Islam

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Bambi

Re: opkomst Islam

Berichtdoor Bambi » 01 mei 2014 15:03

Hier een tegengeluid, een site vol met getuigenissen van moslims die Christen zijn geworden:

http://www.isaruhallah.nl/

Gebruikersavatar
Ayla
Sergeant
Sergeant
Berichten: 373
Lid geworden op: 14 mar 2014 09:35

Re: opkomst Islam

Berichtdoor Ayla » 01 mei 2014 15:05

rotterdam schreef:
Dat heb ik dus niet gezegd.

Jij begon te zeggen "dat vind ik zo erg" (meisjes die moslima) worden.

Ik vraag wat vind je zo erg ? dat het nu geen atheïsten meer zijn?


Omdat het me niet helemaal duidelijk was wat je bedoelde vroeg ik ook om verduidelijking :)
Nee, het gaat me er niet om dat het nu geen atheïsten meer zijn, maar dat, terwijl ze duidelijk
op zoek zijn naar God, de Ware God niet kennen. Vooral ook omdat ik weet wat het verschil is
tussen een islamitisch geloof en het christelijke geloof.
~❥ Visit many good books, but live in the Bible -- C.H. Spurgeon ❥ ~

Faramir

Re: opkomst Islam

Berichtdoor Faramir » 01 mei 2014 15:08

Ayla schreef:Helemaal eens, maar zoals je net zo goed weet als ik, gaat het niet om goede werken maar om geloof in Zijn Zoon! Dit is wat God in Zijn Woord zegt: Johannes 14:6 Jezus zei: ‘Ik ben de weg, de waarheid en het leven. Niemand kan bij de Vader komen dan door mij.

Ik weet zeker dat je dat serieus neemt :)

Een geloof zonder werken is een dood geloof.
Ik geloof in het goede van de mensen ongeacht religie of overtuiging. En ik geloof in de oprechtheid van de mensen. Daarnaast geloof ik dat God een rechtvaardige maar genadevolle God is.

Als iemand islamitisch is, daarin is opgegroeid en in die traditie God en de medemens dient dan geloof ik best in een genadevol oordeel. Niet iedereen komt in aanraking met christenen en indien dat contact wel plaatsvind hoeft dat helemaal niet altijd positief te zijn.

rotterdam
Generaal
Generaal
Berichten: 4636
Lid geworden op: 07 aug 2013 07:24

Re: opkomst Islam

Berichtdoor rotterdam » 01 mei 2014 15:10

Ayla schreef:Vooral ook omdat ik weet wat het verschil is
tussen een islamitisch geloof en het christelijke geloof.


jaja :-k

Gebruikersavatar
Ayla
Sergeant
Sergeant
Berichten: 373
Lid geworden op: 14 mar 2014 09:35

Re: opkomst Islam

Berichtdoor Ayla » 01 mei 2014 15:14

Faramir schreef:Een geloof zonder werken is een dood geloof.
Ik geloof in het goede van de mensen ongeacht religie of overtuiging. En ik geloof in de oprechtheid van de mensen. Daarnaast geloof ik dat God een rechtvaardige maar genadevolle God is.

Als iemand islamitisch is, daarin is opgegroeid en in die traditie God en de medemens dient dan geloof ik best in een genadevol oordeel. Niet iedereen komt in aanraking met christenen en indien dat contact wel plaatsvind hoeft dat helemaal niet altijd positief te zijn.


Goede werken zijn vruchten van waar geloof, en dáárom is geloof zonder goede werken een dood geloof. Maar we zijn afhankelijk van de genade van God, onze redding ligt niet in de goede werken. Je kan het ook niet omdraaien, het is niet zo dat omdat (bijv) moslims goede werken doen, het met hun geloof wel goed zit. Ik snap wat je bedoelt, ik geloof ook dat we een genadevolle God hebben, maar bovenal geloof ik wat Hij zegt in Zijn Woord, en dat lijkt me heel duidelijk spreken: er is geen redding buiten Jezus!
~❥ Visit many good books, but live in the Bible -- C.H. Spurgeon ❥ ~

Gebruikersavatar
Ayla
Sergeant
Sergeant
Berichten: 373
Lid geworden op: 14 mar 2014 09:35

Re: opkomst Islam

Berichtdoor Ayla » 01 mei 2014 15:15

rotterdam schreef:
jaja :-k



ja! :D :lol:
~❥ Visit many good books, but live in the Bible -- C.H. Spurgeon ❥ ~

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3470
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: opkomst Islam

Berichtdoor benefietdiner » 01 mei 2014 15:20

Faramir schreef:Ik geloof in het goede van de mensen ongeacht religie of overtuiging. En ik geloof in de oprechtheid van de mensen. Daarnaast geloof ik dat God een rechtvaardige maar genadevolle God is.
Dat is het geloof in de alverzoening. http://nl.wikipedia.org/wiki/Universalisme_(theologie)
alleen zo:
Afbeelding
kunnen we gered worden!

Gebruikersavatar
Ayla
Sergeant
Sergeant
Berichten: 373
Lid geworden op: 14 mar 2014 09:35

Re: opkomst Islam

Berichtdoor Ayla » 01 mei 2014 15:30

benefietdiner schreef:Dat is het geloof in de alverzoening. http://nl.wikipedia.org/wiki/Universalisme_(theologie)
alleen zo:
Afbeelding
kunnen we gered worden!


Amen!
~❥ Visit many good books, but live in the Bible -- C.H. Spurgeon ❥ ~

Faramir

Re: opkomst Islam

Berichtdoor Faramir » 01 mei 2014 15:43

benefietdiner schreef:Dat is het geloof in de alverzoening.

Zeker niet. Dan weet je simpelweg niet wat alverzoening inhoud.
Ik houd echter de autonomie bij God, niet meer en niet minder.

Gebruikersavatar
mealybug
Generaal
Generaal
Berichten: 6823
Lid geworden op: 09 jul 2012 20:15
Locatie: iKapa

Re: opkomst Islam

Berichtdoor mealybug » 01 mei 2014 15:49

Faramir schreef: Daarnaast geloof ik dat God een rechtvaardige maar genadevolle God is.

Als iemand islamitisch is, daarin is opgegroeid en in die traditie God en de medemens dient dan geloof ik best in een genadevol oordeel. Niet iedereen komt in aanraking met christenen en indien dat contact wel plaatsvind hoeft dat helemaal niet altijd positief te zijn.



God is inderdaad rechtvaardig en genadevol.
Daarom heeft Hij ook Zijn Zoon gezonden, de reddingsboei.
Wie die Reddingsboei niet wil, denkt zichzelf te kunnen redden.
maar zelfs de meest goede persoon's werken zijn nog als een vuile lap voor God, daarom is dat de criteria niet.
De uitnodiging was aan goeden en slechten, beiden zullen aanzitten.
Als ze beiden Hem maar hebben aangenomen, niemand komt tot God dan door Christus.

Tradities zijn leringen van mensen, de Bijbel is daar duidelijk over, onderzoekt en behoudt het goede, dan gaan er wat tradities overboord, denk ik.

rotterdam
Generaal
Generaal
Berichten: 4636
Lid geworden op: 07 aug 2013 07:24

Re: opkomst Islam

Berichtdoor rotterdam » 01 mei 2014 15:55

http://nl.wikipedia.org/wiki/Universalisme_(theologie)
alleen zo:
Afbeelding
kunnen we gered worden![/quote]

wat een blasfemie zulk soort plaatjes

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3470
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: opkomst Islam

Berichtdoor benefietdiner » 01 mei 2014 15:56

Faramir schreef:Ik houd echter de autonomie bij God, niet meer en niet minder.

Als dat zo is is er maar een weg tot God en dat is Christus en geen Islam.

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3470
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: opkomst Islam

Berichtdoor benefietdiner » 01 mei 2014 15:58

rotterdam schreef:wat een blasfemie zulk soort plaatjes

blasfemie ? :-k

Faramir

Re: opkomst Islam

Berichtdoor Faramir » 01 mei 2014 16:01

benefietdiner schreef:Als dat zo is is er maar een weg tot God en dat is Christus en geen Islam.

Ik ben zo objectief om God niet gevangen te houden binnen de kadertjes van mijn geloof. Hij is immer autonoom. Indien Hij beslist dat persoon x die zijn/haar hele leven God heeft gediend binnen de islam naar zijn/haar kunnen dan is Hij daarin geheel vrij.

En ja, Christus is de weg en de waarheid. Niet een ieder heeft echter het genoegen om te horen te krijgen over Christus.

(Blasfemie betekend godslastering. )

Gebruikersavatar
mealybug
Generaal
Generaal
Berichten: 6823
Lid geworden op: 09 jul 2012 20:15
Locatie: iKapa

Re: opkomst Islam

Berichtdoor mealybug » 01 mei 2014 16:06

Faramir schreef:Ik ben zo objectief om God niet gevangen te houden binnen de kadertjes van mijn geloof. Hij is immer autonoom. Indien Hij beslist dat persoon x die zijn/haar hele leven God heeft gediend binnen de islam naar zijn/haar kunnen dan is Hij daarin geheel vrij.

En ja, Christus is de weg en de waarheid. Niet een ieder heeft echter het genoegen om te horen te krijgen over Christus.



21 Zeg me, u die zo graag onder de wet wilt staan, luistert u wel naar de wet? 22 Er staat immers geschreven dat Abraham twee zonen kreeg, een van de slavin en een van de vrije vrouw. 23 Maar de zoon van de slavin werd geboren uit de kracht van de natuur, die van de vrije vrouw uit de kracht van de belofte.
24 Deze dingen zijn allegorisch bedoeld. Want de twee vrouwen zijn twee verbonden: het ene, dat van de berg Sinai, brengt slaven voort, en dat is Hagar. 25 De Sinai is namelijk een berg in Arabië. Zij beantwoordt aan het tegenwoordige Jeruzalem, dat immers met zijn kinderen in slavernij leeft. 26 Maar het Jeruzalem van boven is vrij en dat is ónze moeder. 27 Want er staat geschreven:
Verheug u, onvruchtbare, die niet baart,
jubel en juich, u die geen weeën kent.
Want de kinderen van de eenzame
zullen talrijker zijn dan de kinderen
van haar die de man heeft.
28 Welnu, broeders en zusters, u bent evenals Isaak kinderen van de belofte. 29 Maar zoals indertijd het kind van de natuur het kind van de geest vervolgde, zo gaat het ook nu. 30 Maar wat zegt de Schrift? Verjaag de slavin en haar zoon, want de zoon van de slavin hoort de erfenis niet te delen met de zoon van de vrije vrouw. 31 Dus broeders en zusters, wij zijn geen kinderen van een slavin, maar van de vrije vrouw.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 112 gasten