opkomst Islam

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Faramir

Re: opkomst Islam

Berichtdoor Faramir » 25 apr 2014 08:02

Afgelopen jaar 500 meldingen van eerwraak in Nederland. Waarvan 20 met dodelijke afloop. Een toename.

http://www.leceergerelateerdgeweld.nl/e ... 013_lr.pdf

Spreeuw
Generaal
Generaal
Berichten: 4623
Lid geworden op: 08 jul 2013 09:02

Re: opkomst Islam

Berichtdoor Spreeuw » 25 apr 2014 11:45

Boerin schreef:Die religie is gewelddadig, maar de gematigde moslims vatten dat allemaal gematigd op kennelijk, dat zijn geen fundamentalisten. De moslims die ik ken hier zijn heel vredelievend en aardig. Veel moslims in die extreme moslimlanden komen nu tot bekering omdat ze het geweld zat zijn en inzien dat het helemaal geen vredelievende religie is en ze willen iets anders en dan zien ze Jezus.


Ik vrees dat dit dikwijls niet zo gemakkelijk gaat. Veel (gematigde) moslims houden vast aan de islam, omdat Allah goede werken van hen vraagt. Als je dit niet doet, loopt het volgens de Koran slecht af met je. Niet alle aspecten van de islam zijn gewelddadig. Als je goed leeft, dan kun je volgens de Koran een beter leven verwachten, al is dit nooit helemaal zeker. Daarnaast zegt de Koran dat de mens van nature goed is. Daarom blijven veel gematigde moslims moslim en worden ze niet zo snel christen, even afgezien van hun opvoeding, wat natuurlijk ook een onmiskenbaar grote rol speelt.

Gebruikersavatar
Ayla
Sergeant
Sergeant
Berichten: 373
Lid geworden op: 14 mar 2014 09:35

Re: opkomst Islam

Berichtdoor Ayla » 25 apr 2014 15:45

Ik vrees dat dit dikwijls niet zo gemakkelijk gaat. Veel (gematigde) moslims houden vast aan de islam, omdat Allah goede werken van hen vraagt. Als je dit niet doet, loopt het volgens de Koran slecht af met je. Niet alle aspecten van de islam zijn gewelddadig. Als je goed leeft, dan kun je volgens de Koran een beter leven verwachten, al is dit nooit helemaal zeker. Daarnaast zegt de Koran dat de mens van nature goed is. Daarom blijven veel gematigde moslims moslim en worden ze niet zo snel christen, even afgezien van hun opvoeding, wat natuurlijk ook een onmiskenbaar grote rol speelt.


Gelukkig zijn er ook wel (gematigde) moslims die wel tot geloof komen, zoals ik :-)
~❥ Visit many good books, but live in the Bible -- C.H. Spurgeon ❥ ~

Spreeuw
Generaal
Generaal
Berichten: 4623
Lid geworden op: 08 jul 2013 09:02

Re: opkomst Islam

Berichtdoor Spreeuw » 26 apr 2014 12:12

Ayla schreef:Gelukkig zijn er ook wel (gematigde) moslims die wel tot geloof komen, zoals ik :-)


Heb je het islamitische geloof verruild voor het christelijke?

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3470
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: opkomst Islam

Berichtdoor benefietdiner » 26 apr 2014 21:02

De grondslag van de Islam kan niemand met rust laten want de Islam beveelt de wereldheerschappij. Waarin zij naast haar geen ander duldt.

Daarom is er geen plaats voor de Islam op aarde.

Of de gehele aarde moet zich aan de islam onderwerpen en dat is wat de islam wil. En waarvoor ze ons allen de oorlog heeft verklaard en de wereld in twee delen heeft in gedeeld; de dar-al-islam – het gebied van de islam, en de dar-al-harb – het gebied van de oorlog.http://nl.wikipedia.org/wiki/Dar_al-isl ... ar_al-harb

Daarom VERDIENT DE ISLAM DE VRIJHEID VAN GODSDIENST NIET! want zij is niet alleen maar een godsdienst, die de niet-moslim met rust laat.

Daarom rest slechts een andere optie: DE TOTALE UITROEIING VAN DE ISLAM VAN DE AARDE!

Eerder is er geen vrede! …mmm…zelfs daarna zijn er nog problemen…maar niet deze.

Faramir

Re: opkomst Islam

Berichtdoor Faramir » 26 apr 2014 21:05

En hoe zie jij die totale uitroeiing van de islam op aarde dan gebeuren?

Anoniem_89

Re: opkomst Islam

Berichtdoor Anoniem_89 » 26 apr 2014 21:24

benefietdiner schreef:Daarom rest slechts een andere optie: DE TOTALE UITROEIING VAN DE ISLAM VAN DE AARDE!


Ga maar lekker evangeliseren onder de moslims zodat je zielen kunt winnen.
Probeer ik ook, is moeilijk..
Dit soort onzin roepen, ja dat helpt.
Tuurlijk hebben zij het niet bij het rechte eind.
Maar dat denken zij ook van ons.

Gebruikersavatar
Ayla
Sergeant
Sergeant
Berichten: 373
Lid geworden op: 14 mar 2014 09:35

Re: opkomst Islam

Berichtdoor Ayla » 27 apr 2014 00:12

Spreeuw schreef:

Heb je het islamitische geloof verruild voor het christelijke?


Yes! :-) Nou ja, dat heb ik niet zelf gedaan maar God!
~❥ Visit many good books, but live in the Bible -- C.H. Spurgeon ❥ ~

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3470
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: opkomst Islam

Berichtdoor benefietdiner » 27 apr 2014 20:40

Faramir schreef:En hoe zie jij die totale uitroeiing van de islam op aarde dan gebeuren?

Het kwaad uitroeien zal niet lukken (dat schreef ik in enthousiasme) desniettegenstaande moeten wij het wel krachtig bestrijden.

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3470
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: opkomst Islam

Berichtdoor benefietdiner » 27 apr 2014 20:43

Ayla schreef:Yes! :-) Nou ja, dat heb ik niet zelf gedaan maar God!

Je schreef in een andere topic:
Ayla schreef:Ik ben de godheid van Jezus gaan begrijpen door de koran.

Zou je dit nader kunnen verklaren / uitleggen.

Spreeuw
Generaal
Generaal
Berichten: 4623
Lid geworden op: 08 jul 2013 09:02

Re: opkomst Islam

Berichtdoor Spreeuw » 27 apr 2014 21:24

benefietdiner schreef:De grondslag van de Islam kan niemand met rust laten want de Islam beveelt de wereldheerschappij. Waarin zij naast haar geen ander duldt.

Daarom is er geen plaats voor de Islam op aarde.


Bijbels gezien is er inderdaad geen plaats voor de islam.
Maar kun je wel spreken over "de" islam?
Er zijn sjiitische en soennitische moslims. Weet het verschil niet zo goed, maar er zijn verschillende takken en politiek gezien houdt de ene stroming van de islam zich beter/slechter aan de wet dan de andere, denk ik zo.

Anoniem_89

Re: opkomst Islam

Berichtdoor Anoniem_89 » 27 apr 2014 21:57

benefietdiner schreef:De grondslag van de Islam kan niemand met rust laten want de Islam beveelt de wereldheerschappij. Waarin zij naast haar geen ander duldt.

Daarom is er geen plaats voor de Islam op aarde.


Mompelt iets over dat wij niet strijden tegen mensen van vlees en bloed... 8-[

Gebruikersavatar
Ayla
Sergeant
Sergeant
Berichten: 373
Lid geworden op: 14 mar 2014 09:35

Re: opkomst Islam

Berichtdoor Ayla » 27 apr 2014 22:28

benefietdiner schreef:Zou je dit nader kunnen verklaren / uitleggen.


Ja hoor! Wat bij mij bij het tot geloof komen (onder andere) een rol speelde was dat ik in de koran over Jezus las dat Hij de geest van God had en de macht om leven te creëren. Er staat natuurlijk in de koran dat je niet mag geloven in het feit dat Jezus God is, maar ik dacht, als je een goddelijke geest hebt lijkt het me een logische conclusie dat je God bent.. Daarnaast creëert Hij leven in de koran op exact dezelfde manier als God de mens heeft gemaakt (Hij maakt vogels uit aarde, en Hij blaast er leven in). Er staat dan bij dat Hij dit deed met de kracht van allah, dus dat hij het door Jezus heen doet, dat zou voor veel andere soorten dingen mogelijk een verklaring zijn, want natuurlijk is God tot alles in staat, maar het leek mij bij het creëeren van leven wel heel vreemd, dat kan alleen God!
~❥ Visit many good books, but live in the Bible -- C.H. Spurgeon ❥ ~

Anoniem_89

Re: opkomst Islam

Berichtdoor Anoniem_89 » 27 apr 2014 22:32

Ayla schreef:Ja hoor! Wat bij mij bij het tot geloof komen (onder andere) een rol speelde was dat ik in de koran over Jezus las dat Hij de geest van God had en de macht om leven te creëren. Er staat natuurlijk in de koran dat je niet mag geloven in het feit dat Jezus God is, maar ik dacht, als je een goddelijke geest hebt lijkt het me een logische conclusie dat je God bent.. Daarnaast creëert Hij leven in de koran op exact dezelfde manier als God de mens heeft gemaakt (Hij maakt vogels uit aarde, en Hij blaast er leven in). Er staat dan bij dat Hij dit deed met de kracht van allah, dus dat hij het door Jezus heen doet, dat zou voor veel andere soorten dingen mogelijk een verklaring zijn, want natuurlijk is God tot alles in staat, maar het leek mij bij het creëeren van leven wel heel vreemd, dat kan alleen God!


Wat bijzonder zeg!

Ik wens je Gods zegen!

Gebruikersavatar
Ayla
Sergeant
Sergeant
Berichten: 373
Lid geworden op: 14 mar 2014 09:35

Re: opkomst Islam

Berichtdoor Ayla » 28 apr 2014 08:43

Anoniem_89 schreef:
Wat bijzonder zeg!

Ik wens je Gods zegen!


Thanks!

Daarom vind ik met mijn achtergrond dit ook best een lastig topic, omdat ik nu natuurlijk weet wat 'het ware geloof' is en dit mijn familie, en natuurlijk alle andere moslims in de wereld ook van harte gun! De islam is echt een vreselijke religie, maar de meeste moslims weten dat helemaal niet omdat ze de koran niet in hun eigen taal maar in het Arabisch lezen. De meeste moslims (in Nederland!) leren helemaal niet wat voor vreselijke dingen bij de islam horen. Zo was dat bij mijn opvoeding ook! En dan is het behoorlijk kwetsend als iemand roept dat de islam vernietigd moet worden. Daaruit wordt de conclusie getrokken: dus ik als moslim ook!

Wanneer je de koran in je eigen taal leest gaan je ogen pas open (na een poosje, als je geen excuses en leugens meer kunt bedenken om het goed te praten). Maar dat is een proces, en mensen die vreselijke dingen roepen over het geloof helpen daar niet heel erg bij. Wat wel helpt is mensen heel vriendelijk aan te raden de koran in hun eigen taal te lezen, want ja, je wil toch weten wat allah nu allemaal in zijn boek heeft laten optekenen? Wat het geloof nu daadwerkelijk inhoudt?

En als ze met het kulargument aankomen dat Arabisch de meest perfecte taal is en de koran niet te vertalen is, kun je best zeggen dat als allah daadwerkelijk schepper van hemel en aarde is en de islam de religie voor heel de wereld, hij ook een boek kan maken dat door iedereen gelezen kan worden. Van de 7 miljard mensen op aarde spreken er maar 300 miljoen Arabisch. En dan tel ik álle soorten Arabische talen bij elkaar op, dus de mensen die daadwerkelijk het Arabisch van de koran spreken is nog lager! Beetje vreemd van allah dat hij van al die andere mensen verwacht dat ze eerst Arabisch gaan leren om hem te begrijpen, moet een schaapsherder in de bergen van Irak echt eerst Arabisch leren voor hij kan weten wat er in de koran staat? Beetje onhandig...
~❥ Visit many good books, but live in the Bible -- C.H. Spurgeon ❥ ~


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 104 gasten