Had Maria nog meer kinderen?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

discipel2011
Sergeant
Sergeant
Berichten: 362
Lid geworden op: 17 jan 2011 10:02

Re: Had Maria nog meer kinderen?

Berichtdoor discipel2011 » 20 feb 2011 15:44

Faramir schreef:
coupe soleil schreef:Na het topic doorgelezen te hebben vraag ik me af wat het er eigenlijk toe doet of Maria meer kinderen heeft gehad. Volgens mij is het totaal niet van belang, in ieder geval niet voor je geloof.

Voor mij niet nee. Maar als een ander er zijn anti-geloof op wil baseren wil ik het best wel verdedigen. Bastiaan ik heb inmiddels antwoorden op je plagiaat stukje gevonden. Dat komt later daar ik nu enkel mobiel kan internetten.


Geen commentaar op schimmige uitlatingen..

coupe soleil
Luitenant
Luitenant
Berichten: 584
Lid geworden op: 06 jan 2008 14:33

Re: Had Maria nog meer kinderen?

Berichtdoor coupe soleil » 20 feb 2011 15:45

Het wordt een ware vossenplaag op dit forum, merk ik.

discipel2011
Sergeant
Sergeant
Berichten: 362
Lid geworden op: 17 jan 2011 10:02

Re: Had Maria nog meer kinderen?

Berichtdoor discipel2011 » 20 feb 2011 15:46

geen commentaar off topic

Bastiaan30
Luitenant
Luitenant
Berichten: 583
Lid geworden op: 15 jun 2010 10:38

Re: Had Maria nog meer kinderen?

Berichtdoor Bastiaan30 » 20 feb 2011 15:52

Ik zal het verhaal nog even afmaken, voor de batterijen van Faramir opgeladen zijn.

We zien dat Rome niet gelooft in het SOLA SCRIPTURA. Oftewel dat de Bijbel Het Woord van God is, en de Bijbel alleen! We moeten de Bijbel ‘kerkelijk’ lezen, volgens ROme. De bron van onze kennis is volgens de priester niet de Bijbel, maar de Kerk geleid door de Heilige Geest, die in de Traditie haar weerslag vindt, waarvan de Bijbel een onderdeel is.


Gods Woord waarschuwt juist tegen traditie...

Toch is het Gods Woord dat oproept om niet toe te voegen aan of af te doen van dat Woord (Spr. 30 : 6; Openb. 22 : 18, 19 bijv.). Het is Gods Woord dat zegt: “Heilig ze in Uw waarheid; Uw woord is de waarheid” (Joh. 17 : 17). Titus 1 : 9 laat zien dat we ons aan dat getrouwe woord moeten vasthouden om te kunnen vermanen en te kunnen weerleggen. En wanneer we dan naar Kol. 2 : 8 kijken, dan weten we dat we het niet van de overleveringen der mensen moeten hebben, want dan komen we niet bij de Heere Jezus Christus uit. Ook uit Mark. 7 : 9 –14 blijkt dat traditie uit den boze is! Vers 13 uit dat gedeelte zegt: “Makende alzo Gods woord krachteloos door uw inzetting, die gij ingezet hebt; en dergelijke dingen doet gij vele”. En zo zien we dat we opgeroepen worden om Gods Woord als toetssteen te gebruiken. In Hand. 17 : 11 staat: “En dezen waren edeler, dan die te Thessalonica waren, als die het woord ontvingen met alle toegenegenheid, onderzoekende dagelijks de Schriften, of deze dingen alzo waren”.


De Bijbel behoort onze toetssteen te zijn!

De Bijbel spreekt Zichzelf nooit tegen, want het is Gods Woord, en God kan niet liegen! Gods Woord is Waarheid. Daarom moeten we ook toetsen aan Gods Woord. Daar waar de Bijbel A zegt, en de Rooms-katholieke Kerk (of welke andere Kerk of theoloog dan ook) B, wordt deze Kerk (of theoloog) dus niet geleid door de Heilige Geest, maar door een andere geest! Want anders zou de kerkelijke leer van Rome (of welke andere Kerk of theoloog dan ook), de Bijbel niet tegenspreken. Waarom zou Rome oproepen om de Bijbel ‘kerkelijk’ te lezen? Omdat de Bijbel geen moeder Gods kent, geen middelares, geen biecht, geen heilige vader op aarde als plaastvervanging van Jezus Christus, en noem maar op. De Bijbel kent ook geen eeuwige maagd! Maria heeft na de Heere Jezus, Die zij als maagd uit de Heilige Geest ontvangen heeft, door haar samenzijn met Jozef andere kinderen gekregen. De Bijbel getuigt er op diverse plaatsen van.

Faramir

Re: Had Maria nog meer kinderen?

Berichtdoor Faramir » 20 feb 2011 16:26

Faramir schreef:
coupe soleil schreef:Na het topic doorgelezen te hebben vraag ik me af wat het er eigenlijk toe doet of Maria meer kinderen heeft gehad. Volgens mij is het totaal niet van belang, in ieder geval niet voor je geloof.

Voor mij niet nee. Maar als een ander er zijn anti-geloof op wil baseren wil ik het best wel verdedigen. Bastiaan ik heb inmiddels antwoorden op je plagiaat stukje gevonden. Dat komt later daar ik nu enkel mobiel kan internetten.

Bij deze dan. Het antwoord is eigenlijk tamelijk eenvoudig wanneer je de hele psalm leest. Dan blijkt namelijk dat niet de hele psalm betrekking heeft tot Jezus. Zo staat er in vers 6 van diezelfde psalm het volgende: "God, u kent mijn lichtzinnig leven,
mijn schuld is u niet ontgaan."

Wanneer de hele psalm betrekking zou hebben op Jezus wordt gezegd dat Hij een lichtzinnig en zondig leven geleid zou hebben.

Ik gebruikte het woord plagiaat overigens daar Bastiaan een tekst van internet geknipt en geplakt had (van een bedenkelijke site overigens) zonder daarbij een bronvermelding te geven. Hij deed het voorkomen alsof het zijn eigen werk was.

Ik heb daarover een topicreport ingediend maar daar is tot op heden niet op gereageerd. Schijnbaar is een handeling die wettelijk verboden is dus geoorloofd op dit forum.

Faramir

Re: Had Maria nog meer kinderen?

Berichtdoor Faramir » 20 feb 2011 16:32

Bastiaan30 schreef:Ik zal het verhaal nog even afmaken, voor de batterijen van Faramir opgeladen zijn.

We zien dat Rome niet gelooft in het SOLA SCRIPTURA. Oftewel dat de Bijbel Het Woord van God is, en de Bijbel alleen!

Katholieken geloven niet in het sola scriptura dat klopt. Calvijn had er ook het een en ander over geschreven, wellicht moet je dat eens gaan lezen, want een bijbelse basis is er niet voor. Maar van Calvijn moet je natuurlijk ook niets weten en dus is je geloof op het luchtledige gebaseerd slechts op datgene wat jij wil dat waar is.

Christus is het Woord van God en in de Bijbel kunnen we over Hem lezen. Onbedoeld zet je God nu buiten spel en bind je Hem in de Bijbel vast.
Gods Woord waarschuwt juist tegen traditie...

Zonder traditie hadden wij nooit van God vernomen, dus dat lijkt me sterk.
De Bijbel behoort onze toetssteen te zijn!

Ook de Kerk stelt dat ze niet tegen de Schrift in kan gaan. Het is dus ook voor de Kerk een toetssteen.

Maar goed, daar ging dit topic niet over.

Faramir

Re: Had Maria nog meer kinderen?

Berichtdoor Faramir » 20 feb 2011 16:34

coupe soleil schreef:Het wordt een ware vossenplaag op dit forum, merk ik.

Wordt? Is zul je bedoelen. En dat is al enige tijd zo. Op zich wel bijzonder om te zien hoe een aangenaam forum verwordt tot zoiets als dat het nu op dit moment is. Ongetwijfeld zal Refoweb het binnenkort terugzien in bezoekersaantallen indien men van plan is om dit nog een tijdje te laten voortduren.

Bastiaan30
Luitenant
Luitenant
Berichten: 583
Lid geworden op: 15 jun 2010 10:38

Re: Had Maria nog meer kinderen?

Berichtdoor Bastiaan30 » 20 feb 2011 16:40

Faramir schreef:
Faramir schreef:
coupe soleil schreef:Na het topic doorgelezen te hebben vraag ik me af wat het er eigenlijk toe doet of Maria meer kinderen heeft gehad. Volgens mij is het totaal niet van belang, in ieder geval niet voor je geloof.

Voor mij niet nee. Maar als een ander er zijn anti-geloof op wil baseren wil ik het best wel verdedigen. Bastiaan ik heb inmiddels antwoorden op je plagiaat stukje gevonden. Dat komt later daar ik nu enkel mobiel kan internetten.

Bij deze dan. Het antwoord is eigenlijk tamelijk eenvoudig wanneer je de hele psalm leest. Dan blijkt namelijk dat niet de hele psalm betrekking heeft tot Jezus. Zo staat er in vers 6 van diezelfde psalm het volgende: "God, u kent mijn lichtzinnig leven,
mijn schuld is u niet ontgaan."

Wanneer de hele psalm betrekking zou hebben op Jezus wordt gezegd dat Hij een lichtzinnig en zondig leven geleid zou hebben.

Ik gebruikte het woord plagiaat overigens daar Bastiaan een tekst van internet geknipt en geplakt had (van een bedenkelijke site overigens) zonder daarbij een bronvermelding te geven. Hij deed het voorkomen alsof het zijn eigen werk was.

Ik heb daarover een topicreport ingediend maar daar is tot op heden niet op gereageerd. Schijnbaar is een handeling die wettelijk verboden is dus geoorloofd op dit forum.

Als er op sites geen copyright restricties staan, (en de meeste goede sites verspeiden het Woord volgens bijbelse opdracht GRATIS, is het vrij normaal om te quoten hoor, lijkt me)

Faramir

Re: Had Maria nog meer kinderen?

Berichtdoor Faramir » 20 feb 2011 16:42

Bastiaan30 schreef:Als er op sites geen copyright restricties staan, (en de meeste goede sites verspeiden het Woord volgens bijbelse opdracht GRATIS, is het vrij normaal om te quoten hoor, lijkt me)

Mist je een bronvermelding gebruikt.

Ik dacht overigens dat jij zo fel tegen theologie en interpretatie was en de Bijbel liever voor zichzelf liet spreken. Toch ben je in de weer met zulke sites die bol staan van theologie en interpretaties. Of verwar ik je nu met Decipel?

Bastiaan30
Luitenant
Luitenant
Berichten: 583
Lid geworden op: 15 jun 2010 10:38

Re: Had Maria nog meer kinderen?

Berichtdoor Bastiaan30 » 20 feb 2011 16:48

Faramir schreef:
Bastiaan30 schreef:Als er op sites geen copyright restricties staan, (en de meeste goede sites verspeiden het Woord volgens bijbelse opdracht GRATIS, is het vrij normaal om te quoten hoor, lijkt me)

Mist je een bronvermelding gebruikt.

Ik dacht overigens dat jij zo fel tegen theologie en interpretatie was en de Bijbel liever voor zichzelf liet spreken. Toch ben je in de weer met zulke sites die bol staan van theologie en interpretaties. Of verwar ik je nu met Decipel?


Ik quote wel vaker van sites waar ik het mee eens ben, na gedegen onderzoek.
Ik zie ook beslist niet in wat dat af- of toedoet aan een onderwerp, ter verduidelijking.

Faramir

Re: Had Maria nog meer kinderen?

Berichtdoor Faramir » 20 feb 2011 16:51

Ik vind het prima, zolang je maar een bronvermelding geeft.

Wat zegt het overigens over een site die een stukje aanmerkt als: "Het mooiste bewijs dat Maria meer kinderen heeft gehad" en vervolgens met een stukje komt wat binnen vrij korte tijd vrij simpel te weerleggen is.

Bastiaan30
Luitenant
Luitenant
Berichten: 583
Lid geworden op: 15 jun 2010 10:38

Re: Had Maria nog meer kinderen?

Berichtdoor Bastiaan30 » 20 feb 2011 17:01

Faramir schreef:Ik vind het prima, zolang je maar een bronvermelding geeft.

Wat zegt het overigens over een site die een stukje aanmerkt als: "Het mooiste bewijs dat Maria meer kinderen heeft gehad" en vervolgens met een stukje komt wat binnen vrij korte tijd vrij simpel te weerleggen is.


Voorlopig heb je nog niets weerlegd,
Jozef “bekende haar niet, TOTDAT” (Matth. 1 : 25) zij haar eerstgeboren Zoon gebaard had. Het “TOTDAT” houdt in dat hij haar daarna WEL bekende, en daardoor was zij geen maagd meer!

(Verder was David een voorafschaduwing van Jezus, maar natuurlijk niet 100 % letterlijk, het gaat om de overeenkomsten)

Faramir

Re: Had Maria nog meer kinderen?

Berichtdoor Faramir » 20 feb 2011 17:03

En zelfs dat hoeft niet. :) Indien je alleen de Bijbel hanteerd kom je er simpelweg niet uit. Indien je dus gaat zoeken naar andere bronnen uit het vroege christendom is het zo klaar als een klontje.

Maar goed, als iets uit een betoog zo makkelijk onderuit te schoffelen is dan behoeft de rest van het betoog ook weinig aandacht.

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Had Maria nog meer kinderen?

Berichtdoor Optimatus » 20 feb 2011 17:10

coupe soleil schreef:
Optimatus schreef:Je was me net voor met je opmerking, Coupe.


Ha, het ligt dus niet aan mij. Kijk, een discussie voeren kan razend interessant zijn, maar dan wel over zaken die er toe doen.


@ Faramir: eerlijk gezegd heb ik in zo'n geval helemaal geen behoefte tot verdedigen. Ik vind het namelijk een zwaktebod om je anti-geloof te willen baseren op een dergelijk schimmig gegeven.


Het hangt er een beetje vanaf met wie je in discussie gaat. Als het van die religieuze kwakzalvers zijn die vanaf de zijlijn lopen te brullen hoe fout de kerken zijn, dan wacht ik meestal even tot de kudde op hol geslagen gnoes voorbij gestormd is. Zolang de kwakzalvers leuteren en niet luisteren, is er aan zulk vulgus weinig eer te behalen.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Faramir

Re: Had Maria nog meer kinderen?

Berichtdoor Faramir » 20 feb 2011 17:16

Optimatus schreef:
coupe soleil schreef:
Optimatus schreef:Je was me net voor met je opmerking, Coupe.


Ha, het ligt dus niet aan mij. Kijk, een discussie voeren kan razend interessant zijn, maar dan wel over zaken die er toe doen.


@ Faramir: eerlijk gezegd heb ik in zo'n geval helemaal geen behoefte tot verdedigen. Ik vind het namelijk een zwaktebod om je anti-geloof te willen baseren op een dergelijk schimmig gegeven.


Het hangt er een beetje vanaf met wie je in discussie gaat. Als het van die religieuze kwakzalvers zijn die vanaf de zijlijn lopen te brullen hoe fout de kerken zijn, dan wacht ik meestal even tot de kudde op hol geslagen gnoes voorbij gestormd is. Zolang de kwakzalvers leuteren en niet luisteren, is er aan zulk vulgus weinig eer te behalen.

Dat is een mooie tip. Wellicht kan ik idd beter een maandje uitloggen om daarna eens te kijken hoe de zaken ervoor staan op dit forum.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 109 gasten

cron