De dominee is ook maar een mens.

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3923
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:28

Re: De dominee is ook maar een mens.

Berichtdoor TheKeimpe » 21 jun 2010 19:16

Een dominee die in zijn zwarte pak niet dicht bij de mensen kan staan, kan dat zonder zwart pak ook niet...

pannenkoek
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1430
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:02

Re: De dominee is ook maar een mens.

Berichtdoor pannenkoek » 21 jun 2010 19:20

TheKeimpe schreef:Een dominee die in zijn zwarte pak niet dicht bij de mensen kan staan, kan dat zonder zwart pak ook niet...


Ja daar zit wat in. Maar het schept denk minder afstand. Net zoals kinderen u moeten zeggen of zo. ( lees maar bij opvoeding en beleefdheid)

Sta in ieder geval in je gemeente en dat kan met of zonder zwart pak. Als er een sportactiviteit gehouden wordt hier in de gemeente heb je kans dat er een paar van de kerkenraad meedoen. HEerlijk. Is ook goed voor ze, en de gemeente waardeert dat enorm. De dominee is ook maar een mens, maar de andere kerkenraadsleden ook.
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3923
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:28

Re: De dominee is ook maar een mens.

Berichtdoor TheKeimpe » 21 jun 2010 19:26

En sta niet alleen zo in de gemeente, maar ook in je woonplaats. Ik herinner me dat ds. Bac, toen zijn verjaardag werd gevierd in de kerk, naar buiten kwam om de rotjochies uit de buurt die liepen te klieren eens een...

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3923
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:28

Re: De dominee is ook maar een mens.

Berichtdoor TheKeimpe » 21 jun 2010 19:27

...stroopwafel aan te bieden.

pannenkoek
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1430
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:02

Re: De dominee is ook maar een mens.

Berichtdoor pannenkoek » 21 jun 2010 19:28

TheKeimpe schreef:...stroopwafel aan te bieden.


Was dat echt zo of gaf hij hen iets anders?
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3923
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:28

Re: De dominee is ook maar een mens.

Berichtdoor TheKeimpe » 21 jun 2010 19:32

Natuurlijk gaf hij ze echt een stroopwafel!

Gebruikersavatar
henkie
Beheerder
Berichten: 3648
Lid geworden op: 10 sep 2002 15:05

Re: De dominee is ook maar een mens.

Berichtdoor henkie » 21 jun 2010 19:53

Zeker ruim over de datum! :-oo :mrgreen:

Maar zonder gein, geweldige reactie natuurlijk...
(P.S. Jammer dat hij niet meer aan de vragenrubriek mee kan werken)

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3923
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:28

Re: De dominee is ook maar een mens.

Berichtdoor TheKeimpe » 21 jun 2010 20:11

henkie schreef:Zeker ruim over de datum! :-oo :mrgreen:

Alsof dominees nooit eens echt iets goeds mogen doen [-(

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: De dominee is ook maar een mens.

Berichtdoor MissF » 22 jun 2010 09:17

Het gaat niet om het ECHt dichtbij de gemeenteleden staan, maar om het gevoel erover. Als ik een man in een pak zie lopen, zeker een donker pak, stap ik daar minder snel op af dan een kerel in spijkerbroek. Gewoon, gevoelsmatig. Ik heb sowieso al zeer weinig met een pak, maar ik blijf het afstandelijk vinden staan.
En ik geloof echt dat het voor mijn ;puberzusje uitmaakt of de dominee in zijn zwarte pak langskomt om haar te feliciteren dan wanneer hij dat in zijn spijkerbroek doet. Zeker voor een puber is zoiets echt wel belangrijk.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3923
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:28

Re: De dominee is ook maar een mens.

Berichtdoor TheKeimpe » 22 jun 2010 09:46

Tja, er zijn ook pubers die denken: als hij zondag voorin de kerk staat, trekt hij wel z'n zwarte pak aan, maar als het om mij gaat vindt hij het niet nodig...

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: De dominee is ook maar een mens.

Berichtdoor MissF » 22 jun 2010 10:27

Zou het? Dat kan ik me bijna niet voorstellen. Maargoed, in onze kerk is het sowieso al niet zo normaal als een dominee altijd in het zwart loopt, het is maar net waar je mee opgevoed wordt (de dominee in mijn geboorteplaats liep trouwens wel altijd in het zwart, maar die vond ik dus wat verder van de jeugd afstaan).
Maar misschien valt het idd mee, en zien jongeren het helemaal niet zo zwart-wit :)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gebruikersavatar
Wullimpie
Moderator
Berichten: 1706
Lid geworden op: 13 aug 2005 13:29
Locatie: Goeree Overflakkee
Contacteer:

Re: De dominee is ook maar een mens.

Berichtdoor Wullimpie » 23 jun 2010 19:02

MissF schreef:Het gaat niet om het ECHt dichtbij de gemeenteleden staan, maar om het gevoel erover. Als ik een man in een pak zie lopen, zeker een donker pak, stap ik daar minder snel op af dan een kerel in spijkerbroek. Gewoon, gevoelsmatig. Ik heb sowieso al zeer weinig met een pak, maar ik blijf het afstandelijk vinden staan.
En ik geloof echt dat het voor mijn ;puberzusje uitmaakt of de dominee in zijn zwarte pak langskomt om haar te feliciteren dan wanneer hij dat in zijn spijkerbroek doet. Zeker voor een puber is zoiets echt wel belangrijk.


Dat is dus inderdaad puur gevoelsmatig.
Ik zou zelf een ietwat vreemd gevoel krijgen bij een dominee in spijkerbroek en t-shirt. :shock:
Het is ook maar net wat je gewend bent.
Niet eens met een [MODBREAK]? PB de moderator, en vervuil niet het topic!!

Gebruikersavatar
lammetje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3638
Lid geworden op: 18 jul 2003 16:04

Re: De dominee is ook maar een mens.

Berichtdoor lammetje » 24 jun 2010 12:09

zo zei mijn demente oud tante in het verzorginshuis zo'n 10 jaar terug: ja hier komt altijd een vent die zegt dattie dominee is, nou ik geloof er niks van in zn spijkerbroekkie en shirt... laat hem maar lekker weg blijven...

vind het wel een verschil wat de dominee aan het doen is, gaat hij op een pastoraal bezoek vind ik het wel netjes als hij gewoon in pak loopt. Maar istie in de tuin aant werk zou ik niet gek kijken als hij een spijkerbroek aan heeft (uiteraard wel een zwarte hé :mrgreen: )

Maar ergens vind ik een dominee die 6 va nde 7 dagen in een spijkerbroek loopt ook geen 'echte' dominee :oops: Dominee ben je niet alleen op zondag.

had het gister nog met een collega erover, die vond het meer traditie dat het allemaal int zwart moest, we zijn wel in de wereld maar niet van de wereld dus we moeten niet met de wereld mee maar door de wereld heen en dan past het deze traditie (net zoals rokken en hoeden) in ere te houden.
ben ik het wel mee eens, het staat allemaal niet letterlijk in de Bijbel, maar er mag wel onderscheid te zien zijn tussen christenen en niet christenen.

Gebruikersavatar
Spons
Generaal
Generaal
Berichten: 4820
Lid geworden op: 20 okt 2004 18:23
Locatie: perkouw

Re: De dominee is ook maar een mens.

Berichtdoor Spons » 24 jun 2010 21:49

lammetje schreef:zo zei mijn demente oud tante in het verzorginshuis zo'n 10 jaar terug: ja hier komt altijd een vent die zegt dattie dominee is, nou ik geloof er niks van in zn spijkerbroekkie en shirt... laat hem maar lekker weg blijven...

vind het wel een verschil wat de dominee aan het doen is, gaat hij op een pastoraal bezoek vind ik het wel netjes als hij gewoon in pak loopt. Maar istie in de tuin aant werk zou ik niet gek kijken als hij een spijkerbroek aan heeft (uiteraard wel een zwarte hé :mrgreen: )

Maar ergens vind ik een dominee die 6 va nde 7 dagen in een spijkerbroek loopt ook geen 'echte' dominee :oops: Dominee ben je niet alleen op zondag.

had het gister nog met een collega erover, die vond het meer traditie dat het allemaal int zwart moest, we zijn wel in de wereld maar niet van de wereld dus we moeten niet met de wereld mee maar door de wereld heen en dan past het deze traditie (net zoals rokken en hoeden) in ere te houden.
ben ik het wel mee eens, het staat allemaal niet letterlijk in de Bijbel, maar er mag wel onderscheid te zien zijn tussen christenen en niet christenen.


ah dus als ik in een zwart pak loop.... ik snap je punt wel, ben het er niet helemaal mee eens, maar het gaat toch meer om je gedrag dan je uiterlijk ?

pannenkoek
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1430
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:02

Re: De dominee is ook maar een mens.

Berichtdoor pannenkoek » 24 jun 2010 22:02

Spons schreef:
lammetje schreef:zo zei mijn demente oud tante in het verzorginshuis zo'n 10 jaar terug: ja hier komt altijd een vent die zegt dattie dominee is, nou ik geloof er niks van in zn spijkerbroekkie en shirt... laat hem maar lekker weg blijven...

vind het wel een verschil wat de dominee aan het doen is, gaat hij op een pastoraal bezoek vind ik het wel netjes als hij gewoon in pak loopt. Maar istie in de tuin aant werk zou ik niet gek kijken als hij een spijkerbroek aan heeft (uiteraard wel een zwarte hé :mrgreen: )

Maar ergens vind ik een dominee die 6 va nde 7 dagen in een spijkerbroek loopt ook geen 'echte' dominee :oops: Dominee ben je niet alleen op zondag.

had het gister nog met een collega erover, die vond het meer traditie dat het allemaal int zwart moest, we zijn wel in de wereld maar niet van de wereld dus we moeten niet met de wereld mee maar door de wereld heen en dan past het deze traditie (net zoals rokken en hoeden) in ere te houden.
ben ik het wel mee eens, het staat allemaal niet letterlijk in de Bijbel, maar er mag wel onderscheid te zien zijn tussen christenen en niet christenen.


ah dus als ik in een zwart pak loop.... ik snap je punt wel, ben het er niet helemaal mee eens, maar het gaat toch meer om je gedrag dan je uiterlijk ?


Ja dat denk ik ook altijd.
Ik heb liever een heidense buurman die mij helpt, dan een refo buurman die mij niet helpt.
Idd meer om ons gedrag dan ons uiterlijk.






SMS-alert

De overval trok volgens de politie veel publiek. Enkele mensen renden achter de daders aan, maar die wisten desondanks te ontkomen. De politie heeft de binnenstad nog doorzocht en stuurde een SMS-alert uit. Ook dat bleef zonder resultaat.

De daders waren ongeveer 1,80 meter lang en hadden een Oost-Europees uiterlijk. Een van hen droeg volgens de politie een net zwart pak.


bovenstaande gaat over een overval in Amsterdam, zag ik net op nu.nl staan. een overvaller in een zwart pak......
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 85 gasten