Gebruik van make-up, broek, rok, hoedje....

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
LeChat
Generaal
Generaal
Berichten: 4858
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:18
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Re: Gebruik van make-up, broek, rok, hoedje....

Berichtdoor LeChat » 05 okt 2009 18:28

Dat artikel is hier al ter sprake gekomen: viewtopic.php?f=33&t=23478&start=0
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Gebruikersavatar
Familie Bos
Mineur
Mineur
Berichten: 114
Lid geworden op: 13 mar 2007 00:35

Re: Gebruik van make-up, broek, rok, hoedje....

Berichtdoor Familie Bos » 05 okt 2009 19:58

Ik geloof dat ik hier toch door een aantal personen behoorlijk wordt aangevallen op mijn vraag ? Dit terwijl ik toch duidelijk heb vermeld dat ik niemand veroordeel of afkeur.

Jammer dat er zo fel gereageerd wordt.

Wullimpie,
Ik heb het niet over platplamuren zoals jij dat zegt, maar over normaal gebruik van make-up.
Laten we eerlijk wezen, als je smorgens naar die vrouwen kijkt die hier bij het schooltje staan om hun kinderen te brengen, dan doe je toch liever de gordijnen weer dicht.
Ik begrijp niet dat sommige van hen niet eens in de spiegel kijken en een beetje make-up gebruiken en een kam door hun haar halen, maarja, dat moeten ze natuurlijk zelf weten.

Maar ze vallen daardoor dus wel op, doordat ze gewoon minder vrouwelijk eruit zien als de vrouwen die wel in de spiegel kijken.


Evelien,
Ik bedoel juist dat de vrouwen waar ik het over heb hun haar dan ook eens moeten verzorgen (dus niet uit een potje en geen verf enzo), maar gewoon eens een borstel erdoor halen en eens naar de kapper gaan.
Veel van de vrouwen die ik hier zie lopen kunnen met een heel klein beetje verzorging en make-up gewoon veel mooier er uit zien. Het lijkt mij juist dankbaarheid naar God toe om het uiterlijk dat je gekregen hebt zo mooi mogelijk te houden en te tonen.

Maargoed, het is wel duidelijk dat natuurlijk niet over alle of iedereen gaat, maar over een grote meerderheid die ik hier zelf in mijn woonplaats zie.

Ik vroeg me overigens alleen af waarom zij hierin zo afwijken van de rest en waar zij dat in de bijbel terugvinden dat dat zo moet ?
Laatst gewijzigd door Familie Bos op 05 okt 2009 20:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Maakt al de volken tot mijn discipelen en doopt hen in de naam van de Vader, de Zoon en de Heilige Geest en leert hen onderhouden al wat Ik u bevolen heb.

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3923
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:28

Re: Gebruik van make-up, broek, rok, hoedje....

Berichtdoor TheKeimpe » 05 okt 2009 20:00

Jantjes schreef:Er wordt wel eens verwezen naar Deuteronomium 22:5 voor broek/rok voorschriften, ook door TheKeimpe, maar dat is onjuist. In Deuteronomium gaat het om het bekleden van een functie voor man en vrouw niet om kleding.


Dan heb je mij niet begrepen, alleen punt 3 over 1 Kor. 11 meen ik serieus, de andere twee dus niet!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Gebruik van make-up, broek, rok, hoedje....

Berichtdoor Evelien » 05 okt 2009 20:10

@F.Bos.

Heb jij enig idee hoeveel haarlak etc. in het haar zit? Weet je hoe slecht dit voor het haar is? Niet ieder haardracht heeft een fijne en mooie uitstraling (ook al borstel je je haar nog zo goed en vaak).

Make up, is niet voor mij weg gelegd want dan moet ik zulke dure producten gebruiken (want ik heb een behoorlijk gevoelige huid) en ik hoef verder geen make up te gebruiken om mooi te zijn (en ook niet op onze trouwdag heb ik geen make up gebruikt, alleen maar een dagcreme). Want ik heb eerlijk gezegd een mooi pittige hoofd(je) met een mooi kapsel. Lekker pittig.

Jantjes

Re: Gebruik van make-up, broek, rok, hoedje....

Berichtdoor Jantjes » 05 okt 2009 20:39

Wullimpie schreef:
Gerdien B. schreef:dan zou ik graag is van Ds. van Aalst willen weten waar dat in zijn Bijbel staat.
Er staat in mijn Bijbel dat God kleding maakte van dierenvellen. Er staat niet specifiek bij een rok of broek.


Volgens mij is Jantjes hier Ds van Aalst woorden in de mond aan het leggen die hij helemaal niet gesproken/geschreven heeft.

Dus Jantjes graag een bron of anders neem je het terug!!

Bron:
http://goedgelovig.wordpress.com/2009/0 ... -de-satan/

tante-tortel

Re: Gebruik van make-up, broek, rok, hoedje....

Berichtdoor tante-tortel » 05 okt 2009 20:45

Familie Bos schreef:Ik geloof dat ik hier toch door een aantal personen behoorlijk wordt aangevallen op mijn vraag ? Dit terwijl ik toch duidelijk heb vermeld dat ik niemand veroordeel of afkeur.

Jammer dat er zo fel gereageerd wordt.

Wullimpie,
Ik heb het niet over platplamuren zoals jij dat zegt, maar over normaal gebruik van make-up.
Laten we eerlijk wezen, als je smorgens naar die vrouwen kijkt die hier bij het schooltje staan om hun kinderen te brengen, dan doe je toch liever de gordijnen weer dicht.
Ik begrijp niet dat sommige van hen niet eens in de spiegel kijken en een beetje make-up gebruiken en een kam door hun haar halen, maarja, dat moeten ze natuurlijk zelf weten.

Maar ze vallen daardoor dus wel op, doordat ze gewoon minder vrouwelijk eruit zien als de vrouwen die wel in de spiegel kijken.


Evelien,
Ik bedoel juist dat de vrouwen waar ik het over heb hun haar dan ook eens moeten verzorgen (dus niet uit een potje en geen verf enzo), maar gewoon eens een borstel erdoor halen en eens naar de kapper gaan.
Veel van de vrouwen die ik hier zie lopen kunnen met een heel klein beetje verzorging en make-up gewoon veel mooier er uit zien. Het lijkt mij juist dankbaarheid naar God toe om het uiterlijk dat je gekregen hebt zo mooi mogelijk te houden en te tonen.

Maargoed, het is wel duidelijk dat natuurlijk niet over alle of iedereen gaat, maar over een grote meerderheid die ik hier zelf in mijn woonplaats zie.

Ik vroeg me overigens alleen af waarom zij hierin zo afwijken van de rest en waar zij dat in de bijbel terugvinden dat dat zo moet ?


Ik vind jou anders behoorlijk veroordelend over andere vrouwen! Wat een nonsens.
Ik doe liever de gordijnen dicht bij die opgedofte vrouwen die menen dat vrouwen die zich niet opmaken niet om aan te zien zijn.
Sjonge wat een onzinnig topic is dit zeg.

Heb je er al eens aan gedacht dat die vrouwen zoals jij ze noemt misschien al een aantal uren erop hebben zitten om hun kinderen netjes aangekleed, gewassen en gegeten op school te krijgen? Dat voor hen andere waarden belangrijk zijn dan of ze al dan niet met het plamuurmes aan de gang zijn geweest?
Dat ze misschien hun geld liever aan andere belangrijker dingen uitgeven dan aan zulke uiterlijk vertoon.

pol
Majoor
Majoor
Berichten: 2482
Lid geworden op: 07 jun 2005 21:47

Re: Gebruik van make-up, broek, rok, hoedje....

Berichtdoor pol » 05 okt 2009 20:55

De hoofdreden waarom ik geen make-up gebruik is dat er heel veel dierproeven mee worden gedaan en dat wil ik dus niet.

Jantjes

Re: Gebruik van make-up, broek, rok, hoedje....

Berichtdoor Jantjes » 05 okt 2009 21:00

Gerdien B. schreef:dan zou ik graag is van Ds. van Aalst willen weten waar dat in zijn Bijbel staat.
Er staat in mijn Bijbel dat God kleding maakte van dierenvellen. Er staat niet specifiek bij een rok of broek.
inderdaad.


Afbeelding

Tijd dus om een reformatorische inquisitie in te stellen en die afvallige gereformeerden eens ferm met roede en gesel komen staan te bezoeken.http://refoweb.nl/nieuws/140/Een-panty- ... umn29.html

Gebruikersavatar
Familie Bos
Mineur
Mineur
Berichten: 114
Lid geworden op: 13 mar 2007 00:35

Re: Gebruik van make-up, broek, rok, hoedje....

Berichtdoor Familie Bos » 05 okt 2009 21:43

pol schreef:De hoofdreden waarom ik geen make-up gebruik is dat er heel veel dierproeven mee worden gedaan en dat wil ik dus niet.


Kijk, dat vind ik nu eens een eerlijk, duidelijk en goed antwoord waar ik alle begrip voor heb.
Vind het nog een goede reden ook.

Jammer dat vele mensen hier alleen maar kunnen denken aan plamuur, en niet aan normaal gebruik van make-up. Het is voor hun kennelijk alles of niks, maar dat doen ze dan zichzelf aan. (bovendien kost normaal make-up gebruik bijna niets, het is namelijk ook goedkoop te verkrijgen).

Laten we dit topic maar sluiten, want er kan kennelijk geen zinnig antwoord worden gegeven zonder te denken in termen van potten, nep, volgeplamuurd, enz... en zonder dat mensen zich kennelijk aangevallen voelen omdat zij denken dat zij van zichzelf niet mooi zijn zonder make-up (wat overigens nergens gezegt is). Buiten plamuren en plastische chirurgie is er ook nog zo iets als normale uiterlijke verzorging.

Het lijkt er dan ook sterk op dat er geen bijbelse grond is voor het niet gebruiken van make-up.
Maakt al de volken tot mijn discipelen en doopt hen in de naam van de Vader, de Zoon en de Heilige Geest en leert hen onderhouden al wat Ik u bevolen heb.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Gebruik van make-up, broek, rok, hoedje....

Berichtdoor Evelien » 05 okt 2009 21:48

Ho ho.. als ik make up op deed was dat geen plamuur, maar heel lichtjes. Ik gebruik het gewoon niet omdat ik zonder make up ook mooi ben (en ik heb een zeer gevoelige huid). Ik heb van nature een mooi gezicht (mooie ogen, lekker wat sproetjes op m'n gezicht). Waarom zou ik make up op moeten doen?

En wie bepaalt nu of er iemand onverzorgd uit ziet?

Gebruikersavatar
Familie Bos
Mineur
Mineur
Berichten: 114
Lid geworden op: 13 mar 2007 00:35

Re: Gebruik van make-up, broek, rok, hoedje....

Berichtdoor Familie Bos » 05 okt 2009 21:52

Hoi Evelien,

Mijn schrijven is ook niet persoonlijk aan jou gericht.
Als je van je zelf mooi bent, dan heb je geen make-up nodig.
Maar ik heb het over vele vrouwen die ik hier in het dorp zie die het naar mijn idee wel kunnen gebruiken. Ik denk dat iedereen wel weet over welke type's ik het hier heb.
En het verschil tussen verzorgd en onverzorgd uiterlijk is denk ik ook wel voor iedereen zichtbaar.
Maakt al de volken tot mijn discipelen en doopt hen in de naam van de Vader, de Zoon en de Heilige Geest en leert hen onderhouden al wat Ik u bevolen heb.

tante-tortel

Re: Gebruik van make-up, broek, rok, hoedje....

Berichtdoor tante-tortel » 05 okt 2009 22:37

Familie Bos schreef:
pol schreef:De hoofdreden waarom ik geen make-up gebruik is dat er heel veel dierproeven mee worden gedaan en dat wil ik dus niet.


Kijk, dat vind ik nu eens een eerlijk, duidelijk en goed antwoord waar ik alle begrip voor heb.
Vind het nog een goede reden ook.

Jammer dat vele mensen hier alleen maar kunnen denken aan plamuur, en niet aan normaal gebruik van make-up. Het is voor hun kennelijk alles of niks, maar dat doen ze dan zichzelf aan. (bovendien kost normaal make-up gebruik bijna niets, het is namelijk ook goedkoop te verkrijgen).

Laten we dit topic maar sluiten, want er kan kennelijk geen zinnig antwoord worden gegeven zonder te denken in termen van potten, nep, volgeplamuurd, enz... en zonder dat mensen zich kennelijk aangevallen voelen omdat zij denken dat zij van zichzelf niet mooi zijn zonder make-up (wat overigens nergens gezegt is). Buiten plamuren en plastische chirurgie is er ook nog zo iets als normale uiterlijke verzorging.

Het lijkt er dan ook sterk op dat er geen bijbelse grond is voor het niet gebruiken van make-up.


je veroordeeld wel degelijk de mensen die geen make-up gebruiken): je sluit je gordijnen omdat ze volgens jou niet om aan te zien zijn.
Maar als ze een beetje make-up op doen dat mogen je gordijnen open blijven want dan zijn ze pas mooi.

Nou sorry, dat gaat me toch even te ver.
En inderdaad dit topic kun je beter sluiten want het gaat werkelijk nergens over.
Die mensen zonder make-up vinden zich dus blijkbaar gewoon goed zoals ze zijn, en zijn God dankbaar voor hun uiterlijk zonder dat er aan gekwast en geverfd hoeft te worden.

Denkertje21

Re: Gebruik van make-up, broek, rok, hoedje....

Berichtdoor Denkertje21 » 05 okt 2009 22:39

Evelien schreef:Ho ho.. als ik make up op deed was dat geen plamuur, maar heel lichtjes.


Is daar verschil in dan, in de beleving van mensen die dit afwijzen?
Ik vind het eerlijk gezegd super hypocriet, dat mensen make up afwijzen, maar wel een 'beetje' doen...
Grumbels! het gaat er toch om dat je de Heere Jezus liefhebt?
En je handelt vanuit die liefde!
En dat is dan weer voor iedereen verschillend...
Laatst gewijzigd door Denkertje21 op 06 okt 2009 06:36, 1 keer totaal gewijzigd.

pol
Majoor
Majoor
Berichten: 2482
Lid geworden op: 07 jun 2005 21:47

Re: Gebruik van make-up, broek, rok, hoedje....

Berichtdoor pol » 06 okt 2009 05:50

Ach en wat zeuren we toch over de buitenkant..... het gaat toch zeker om het hartje :roll:
Met de vakantie ontmoeten we een vrouwtje, zeer degelijk absoluut niet modieus, donker getinte kleding, haar eenvoudig, zag er eigenlijk zo op het eerste gezicht niet uit, maar haar kinderen speelden met die van ons dus zodoende hadden we ook heel snel kontakt, maar wat een lief mensje was dat zeg, we hebben zelfs adressen uitgewisseld maar ze wonen hier vrij ver vandaan dus er zal wel weinig van komen om te bezoeken.
Prik eerst eens door die buitenkant heen en kijk niet alleen naar kale kak....

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Gebruik van make-up, broek, rok, hoedje....

Berichtdoor Evelien » 06 okt 2009 06:15

Denkertje21 schreef:
Evelien schreef:Ho ho.. als ik make up op deed was dat geen plamuur, maar heel lichtjes.


Is daar verschil in dan, in de beleving van mensen die dit afwijzen?
Ik vind het eerlijk gezegd super hypocriet, dat mensen make up afwijzen, maar wel een 'beetje' doen...
Grumbels! het gaat er toch om dat je de Heere Jezus liefhebt?
En je handelt vanuit die liefde!
En dat is dan weer voor iedereen verschillend...


ho ik wijs dat niet af. En ik deed (net als andere tieners/pubers) ook wel eens make up op.

Maar ik persoonlijk vindt het gewoon niet nodig (voor mezelf) om make up te gebruiken.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 93 gasten