Boeken!

Om te kunnen posten in dit forum is lidmaatschap van een gebruikersgroep (leden Religie-fora) nodig.
Klik hier voor meer info en het aanvragen van postrecht

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Gebruikersavatar
Wolkje
Mineur
Mineur
Berichten: 172
Lid geworden op: 09 okt 2006 20:32
Locatie: Drenthe

Berichtdoor Wolkje » 19 jul 2008 20:49

jnien schreef:De boeken van Lynn Austin, geweldig, super schrijfster!

Kent hier ook iemand de boeken van Dee Henderson, de O'Malley-serie?
Ook erg gaaf, wat mij betreft zeker aan te raden!
( wel weer even ander soort boeken als jullie laatste boeken, magoed :wink: )


ja die serie heb ik ook helemaal gelezen. mooi! inderdaad af en toe wel een beejte hetzelfde maar wilde toch echt graag weten hoet het iedereen verging!
Narnia-kronieken ook heel gaaf!

Het mooi eaan de boeken van max lucado vind ik dat hij op Christus wijst en je erop wijst dat dat belangrijk is en niet wat anderen denken of vinden. en dat God je veilige haven wil zijn als het moeilijk is. ja ik heb heel veel aan zijn boeken gehad. ik ben nu bezig met ´dit is de dag´ ook heel mooi!
Afbeelding Afbeelding

Gebruikersavatar
essieee
Generaal
Generaal
Berichten: 5121
Lid geworden op: 14 apr 2003 23:47
Locatie: Barneveld
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 19 jul 2008 22:50

Yael schreef:Dat boek heb ik ook ergens liggen. Misschien toch maar eens lezen. Wat vind jij ervan Essieee?


Ik begin er net aan...
Het hamert om beproeving of je echt in Christus bent; voor mij erg leerzaam en toepasselijk!

Gebruikersavatar
Wullimpie
Moderator
Berichten: 1706
Lid geworden op: 13 aug 2005 13:29
Locatie: Goeree Overflakkee
Contacteer:

Berichtdoor Wullimpie » 21 jul 2008 18:18

Ik ben nu bezig in " de navolging van Christus " van Thomas a Kempis.

Een interessant boek waarin de nadruk ligt op de levensheiliging.
Niet eens met een [MODBREAK]? PB de moderator, en vervuil niet het topic!!

Gebruikersavatar
kwebbel
Generaal
Generaal
Berichten: 5152
Lid geworden op: 17 feb 2007 12:47
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 24 jul 2008 13:44

Ik ben nu bezig in:

* In trouw verbonden - ds. vd Kraan te Bleskensgraaf (heel mooi boek en richtlijnen voor pasgetrouwden!)

ik ga nog beginnen in:
* Morgen doe ik het beter - Prof. Selderhuijs
(iemand ervaring mee?)
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Gebruikersavatar
LeChat
Generaal
Generaal
Berichten: 4858
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:18
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 24 jul 2008 18:02

"Morgen doe ik het beter" heb ik voor mijn belijdenis gehad. Erg mooi boek, over gewone christenen die niet iets bijzonders meemaken en zichzelf maar een middelmatige gelovige vinden. Heel persoonlijk geschreven. Ik heb op 'n zondagmiddag 't grootste gedeelte in één ruk uitgelezen, heel boeiend geschreven!
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

kirsten
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1163
Lid geworden op: 28 jul 2007 16:54

Berichtdoor kirsten » 24 jul 2008 18:17

Zeker een mooi boek. Het is heel persoonlijk en praktisch. Echt een boek waar je iets aan hebt.

*herinnert zich dat ze nog een stapel boeken heeft liggen van dr belijdenis* :D

Gebruikersavatar
Heidebloem
Luitenant
Luitenant
Berichten: 559
Lid geworden op: 11 jun 2008 18:52

Berichtdoor Heidebloem » 29 jul 2008 14:06

Idd een goed boek! De titel is ook heel herkenbaar!

Ben zelf ook grote fan van Lynn Austin. M.n de Boomgaard en Eva's dochters

Gebruikersavatar
kwebbel
Generaal
Generaal
Berichten: 5152
Lid geworden op: 17 feb 2007 12:47
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 01 aug 2008 21:04

en wat vinden jullie van de boeken van Francine Rivers ? Ik heb de achterkant gelezen, mij lijkt het heel mooi maar ik weet niet of het ook zo is.. Het gaat volgens mij ook over Bijbelse vrouwen zoals Naomi e.d.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Gebruikersavatar
Daphne
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3666
Lid geworden op: 10 jan 2004 14:03
Locatie: Veen
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 01 aug 2008 21:41

Ik vind die boeken meestal wat vergezocht als ik eerlijk ben. De verhalen zijn geromantiseerd en er worden dingen in vermeld die helemaal niet in de Bijbel staan en dus verzonnen zijn. Ik zeg niet direct dat dit fout is, maar ik voel me er niet zo lekker bij als ik ze lees.
Ik wil wel een keer de series Hizkia en Manasse van Lynn Austin lezen, die schijnen Bijbelgetrouw en heel mooi te zijn.
Afbeelding

Gebruikersavatar
kwebbel
Generaal
Generaal
Berichten: 5152
Lid geworden op: 17 feb 2007 12:47
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 03 aug 2008 11:55

hmmm... ik ken ze niet en wil er daarom niet over oordelen, vandaar dat ik het vroeg. Ik ga eens verder kijken!
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

coupe soleil
Luitenant
Luitenant
Berichten: 584
Lid geworden op: 06 jan 2008 14:33

Berichtdoor coupe soleil » 03 aug 2008 12:33

Ik lees momenteel Eindelijk Thuis van Henri Nouwen; gedachten bij Rembrandts 'De terugkeer van de verloren zoon'.

In één woord gweldig. Jammer dat ik het nooit eerder gezien heb, dat boek. Het is zo overweldigend vol van de liefde van God en het evangelie, dat ik dit boek gebombardeerd heb tot het mooiste wat ik ooit gelezen heb. Ook de kunstzinnigheid van het geschrevene is fraai.


Afbeelding


Wat ik ook erg mooi vind is Levend geloof van ds. C.G. Vreugdenhil.

Gebruikersavatar
Heidebloem
Luitenant
Luitenant
Berichten: 559
Lid geworden op: 11 jun 2008 18:52

Berichtdoor Heidebloem » 07 aug 2008 15:37

Daphne schreef:Ik vind die boeken meestal wat vergezocht als ik eerlijk ben. De verhalen zijn geromantiseerd en er worden dingen in vermeld die helemaal niet in de Bijbel staan en dus verzonnen zijn. Ik zeg niet direct dat dit fout is, maar ik voel me er niet zo lekker bij als ik ze lees.
Ik wil wel een keer de series Hizkia en Manasse van Lynn Austin lezen, die schijnen Bijbelgetrouw en heel mooi te zijn.


Kan ik me in vinden, zelf ervaar ik ook een soort drempel bij dit soort boeken. Bij het schrijven van zo'n boek vind ik dat je je wel op glad ijs bevindt.

Gebruikersavatar
esra
Sergeant
Sergeant
Berichten: 352
Lid geworden op: 07 jun 2005 15:08
Locatie: de aarde

Berichtdoor esra » 11 aug 2008 21:00

zeg, mijn favoriete christelijke boeken. heb je ff...

ik ben gek op de boeken van francine rivers en max lucado. iig zijn prentenboeken. kan ze nog met veel plezier kopen als er weer een nieuwe is. alleen voor de prenten zou ik t ook al doen. :P

wat ik echt geweldige boeken vind zijn de boeken van john eldredge. wild at heart of de ongetemde man (speciaal voor mannen, javaca vind m super) en strijd om je hart. over de duivel en wat die in je leven probeert aan te richten. ook hun vrouwelijke versie van de ongetemde man, captivating of de fascinerende vrouw, is zeer goed. over hoe god je als vrouw ziet. heel mooi.

verder houd ik van john bunyan, flavius josephus en corrie ten boom. maar ook ouweneel ben ik fan van. ik lees best wel alles wat los en vast zit.

t scheelt dat ik in een boekhandel werk en dus via de uitgeversfolders precies weet wat er uitkomt en is te krijgen bij de christelijke uitgevers. lekker hoor, maar slecht voor de portemonnee...
Afbeelding

Gebruikersavatar
esra
Sergeant
Sergeant
Berichten: 352
Lid geworden op: 07 jun 2005 15:08
Locatie: de aarde

Berichtdoor esra » 11 aug 2008 21:00

zeg, mijn favoriete christelijke boeken. heb je ff...

ik ben gek op de boeken van francine rivers en max lucado. iig zijn prentenboeken. kan ze nog met veel plezier kopen als er weer een nieuwe is. alleen voor de prenten zou ik t ook al doen. :P

wat ik echt geweldige boeken vind zijn de boeken van john eldredge. wild at heart of de ongetemde man (speciaal voor mannen, javaca vind m super) en strijd om je hart. over de duivel en wat die in je leven probeert aan te richten. ook hun vrouwelijke versie van de ongetemde man, captivating of de fascinerende vrouw, is zeer goed. over hoe god je als vrouw ziet. heel mooi.

verder houd ik van john bunyan, flavius josephus en corrie ten boom. maar ook ouweneel ben ik fan van. ik lees best wel alles wat los en vast zit.

t scheelt dat ik in een boekhandel werk en dus via de uitgeversfolders precies weet wat er uitkomt en is te krijgen bij de christelijke uitgevers. lekker hoor, maar slecht voor de portemonnee...
Afbeelding

Gebruikersavatar
jans1
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1307
Lid geworden op: 23 feb 2005 17:01
Locatie: Onder de rook van de centrale aan het water

Berichtdoor jans1 » 20 nov 2008 12:59

Ik ben op dit moment bezig in Deadline van Randy Alcorn.. daar blijf je in lezen zeg... 8)
Een dag niet gekraald is een dag niet geleefd!!
www.kralenjans.webs.com


Terug naar “[Religie] - Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten