Boeken!

Om te kunnen posten in dit forum is lidmaatschap van een gebruikersgroep (leden Religie-fora) nodig.
Klik hier voor meer info en het aanvragen van postrecht

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Jo'tje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2925
Lid geworden op: 26 jan 2006 00:25

Berichtdoor Jo'tje » 14 apr 2008 21:42

Voor mensen die wat meer van 'verhalen' houden en zich toch in willen leven in de tijd van het Oude Testament: Lynn Austin, de Hizkia-serie en Manasse-serie. (Em ma, ik denk dat jij het zeker zult kunnen waarderen gezien je posts hiervoor ;))
pobody's nerfect

Gebruikersavatar
Wolkje
Mineur
Mineur
Berichten: 172
Lid geworden op: 09 okt 2006 20:32
Locatie: Drenthe

Berichtdoor Wolkje » 14 apr 2008 21:53

boeken geschreven door max lucado!
ik ben weg van de prentenboeken maar ook zijn andere boeken vind ik heel mooi.
ik denk dat Het gaat niet om mij mijn favoriet is.

Riska

Berichtdoor Riska » 14 apr 2008 22:11

Favoriet boek?

Worden het boeken...

De Psalmen - herschreven en toegelicht door Ds. H.A. Visser

Gebruikersavatar
em_ma
Kapitein
Kapitein
Berichten: 919
Lid geworden op: 10 feb 2008 13:06
Locatie: provincie utrecht
Contacteer:

Berichtdoor em_ma » 14 apr 2008 23:11

Jo'tje schreef:Voor mensen die wat meer van 'verhalen' houden en zich toch in willen leven in de tijd van het Oude Testament: Lynn Austin, de Hizkia-serie en Manasse-serie. (Em ma, ik denk dat jij het zeker zult kunnen waarderen gezien je posts hiervoor ;))


Vorige week zijn mij die boeken ook al aangeraden, omdat diegene dacht dat ik die zeker mooi zou vinden :P Die schrijfster verslind ik sowieso, paar maand geleden Eva s dochters gelezen; wat een leerzaam boek was dat.
Dus die jij noemt staan ook op mn boekenlijst, maarre.... kan me nog niet zoveel voorstellen bij die boeken. Omdat deze twee mannen nou niet de bekendste personen uit de Bijbel zijn.
Ben dan wel heel benieuwd wat Lynn Austin erover schrijft!
Psalm 27 : 11a
HEERE, leer mij Uw weg

Gebruikersavatar
em_ma
Kapitein
Kapitein
Berichten: 919
Lid geworden op: 10 feb 2008 13:06
Locatie: provincie utrecht
Contacteer:

Berichtdoor em_ma » 14 apr 2008 23:16

Wolkje schreef:boeken geschreven door max lucado!
ik ben weg van de prentenboeken maar ook zijn andere boeken vind ik heel mooi.
ik denk dat Het gaat niet om mij mijn favoriet is.


Lichter door het leven is ook super! Net als het boek over het leven van Jezus, weet even niet meer hoe die heet, maar er wordt zo praktisch geschreven dat Jezus onze ziekten en zorgen en angsten ook meegemaakt heeft. Om zo ons daarin te bemoedigen.
Daar denk ik niet altijd zo bij na, maar Hij weet wat het is als je bv. ziek bent etc.
Psalm 27 : 11a

HEERE, leer mij Uw weg

Jo'tje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2925
Lid geworden op: 26 jan 2006 00:25

Berichtdoor Jo'tje » 15 apr 2008 10:52

em_ma schreef:Vorige week zijn mij die boeken ook al aangeraden, omdat diegene dacht dat ik die zeker mooi zou vinden :P Die schrijfster verslind ik sowieso, paar maand geleden Eva s dochters gelezen; wat een leerzaam boek was dat.
Dus die jij noemt staan ook op mn boekenlijst, maarre.... kan me nog niet zoveel voorstellen bij die boeken. Omdat deze twee mannen nou niet de bekendste personen uit de Bijbel zijn.
Ben dan wel heel benieuwd wat Lynn Austin erover schrijft!


O, nou, Eva's dochters is inderdaad ook een geweldig boek. Maar van Hizkia moet je wel iets anders verwachten. Ik vind die boeken net zo goed prachtig. Kan in alle Lynn Austins niet stoppen met lezen, maar ok.
Hizkia heeft niet alleen maar gezellige dingen meegemaakt in zijn leven natuurlijk. Soms is het heel heftig, ook gewoon de manier waarop ze het beschrijft. Voor mij was het gewoon heel gaaf dat júist zo'n bijbelgedeelte veel meer gaat leven door er een echt verhaal omheen te krijgen. Niet dat we zeker weten dat het zo is gegaan natuurlijk, het blijft een roman. Maar ze heeft wel veel studie daarnaar gedaan dus het is in ieder geval een realistische voorstelling. Ineens besef je soms hoe je over bijbelverzen heen kunt lezen... Nouja, lezen in ieder geval!

En voor de heren onder ons: Hizkia is ook zeer leesbaar voor mannen! (Toch Marnix? ;)) Haar andere boeken zullen toch meer bij vrouwen in de smaak vallen. Manasse staat ook op mijn verlanglijst. Gelukkig heb ik nog boekenbonnen :)
pobody's nerfect

Gebruikersavatar
jans1
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1307
Lid geworden op: 23 feb 2005 17:01
Locatie: Onder de rook van de centrale aan het water

Berichtdoor jans1 » 15 apr 2008 11:53

Jo'tje schreef:
em_ma schreef:Vorige week zijn mij die boeken ook al aangeraden, omdat diegene dacht dat ik die zeker mooi zou vinden :P Die schrijfster verslind ik sowieso, paar maand geleden Eva s dochters gelezen; wat een leerzaam boek was dat.
Dus die jij noemt staan ook op mn boekenlijst, maarre.... kan me nog niet zoveel voorstellen bij die boeken. Omdat deze twee mannen nou niet de bekendste personen uit de Bijbel zijn.
Ben dan wel heel benieuwd wat Lynn Austin erover schrijft!


O, nou, Eva's dochters is inderdaad ook een geweldig boek. Maar van Hizkia moet je wel iets anders verwachten. Ik vind die boeken net zo goed prachtig. Kan in alle Lynn Austins niet stoppen met lezen, maar ok.
Hizkia heeft niet alleen maar gezellige dingen meegemaakt in zijn leven natuurlijk. Soms is het heel heftig, ook gewoon de manier waarop ze het beschrijft. Voor mij was het gewoon heel gaaf dat júist zo'n bijbelgedeelte veel meer gaat leven door er een echt verhaal omheen te krijgen. Niet dat we zeker weten dat het zo is gegaan natuurlijk, het blijft een roman. Maar ze heeft wel veel studie daarnaar gedaan dus het is in ieder geval een realistische voorstelling. Ineens besef je soms hoe je over bijbelverzen heen kunt lezen... Nouja, lezen in ieder geval!

En voor de heren onder ons: Hizkia is ook zeer leesbaar voor mannen! (Toch Marnix? ;)) Haar andere boeken zullen toch meer bij vrouwen in de smaak vallen. Manasse staat ook op mijn verlanglijst. Gelukkig heb ik nog boekenbonnen :)


Mooie boeken zijn dat ja.. Daar begin je in en moet je ook in 1x uitlezen 8)
Een dag niet gekraald is een dag niet geleefd!!
www.kralenjans.webs.com

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 15 apr 2008 17:00

Riska schreef:Optimatus:
De navolging van Christus door Thomas à Kempis mag je zo van me hebben (Nederlands).


Hebben of lenen?
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Riska

Berichtdoor Riska » 15 apr 2008 17:22

Optimatus schreef:
Riska schreef:Optimatus:
De navolging van Christus door Thomas à Kempis mag je zo van me hebben (Nederlands).


Hebben of lenen?

hebben en houden... :wink:

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Berichtdoor Boekenlezer » 15 apr 2008 18:20

em_ma schreef:
Wolkje schreef:boeken geschreven door max lucado!
ik ben weg van de prentenboeken maar ook zijn andere boeken vind ik heel mooi.
ik denk dat Het gaat niet om mij mijn favoriet is.


Lichter door het leven is ook super!

Hmm, uit dat boek heb ik wel eens wat horen voorlezen, maar daar werd ik nou juist niet zo enthousiast van.
Dat boek gaat over Psalm 23. Maar het was naar mijn idee meer therapeutische verhaaltjes en psychologie, dan uitleg van die psalm. En dat hoeft van mij niet zo. Want wie weet zegt 'ie dan wel allemaal dingen die niks met die psalm te maken hebben, en die misschien wel lariekoek zijn. (Zo reageert mijn kritische ratio daarop.)

em_ma schreef:Net als het boek over het leven van Jezus, weet even niet meer hoe die heet, maar er wordt zo praktisch geschreven dat Jezus onze ziekten en zorgen en angsten ook meegemaakt heeft. Om zo ons daarin te bemoedigen.
Daar denk ik niet altijd zo bij na, maar Hij weet wat het is als je bv. ziek bent etc.

Mja, dat zal voor sommige mensen leuk in de oren klinken, maar ik heb van God toch meer het beeld van: in dit leven kan eigenlijk alles met je gebeuren - denk aan Job, of aan wat er met Rome gebeurde in 410 waar toch ook heel wat christenen bij waren en wat Augustinus noemt in 'De Civitate Dei' - maar na dit leven ben je pas veilig als je bij Hem mag leven.
Aan de andere kant, wat je hier zegt, op zich zit daar wel wat in op het eerste gezicht. Het doet mij denken aan Hebreeën 4:15. Maar ik persoonlijk voel daarbij geen behoefte aan Max Lucado.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Gebruikersavatar
em_ma
Kapitein
Kapitein
Berichten: 919
Lid geworden op: 10 feb 2008 13:06
Locatie: provincie utrecht
Contacteer:

Berichtdoor em_ma » 15 apr 2008 18:55

Boekenlezer schreef:
em_ma schreef:
Wolkje schreef:boeken geschreven door max lucado!
ik ben weg van de prentenboeken maar ook zijn andere boeken vind ik heel mooi.
ik denk dat Het gaat niet om mij mijn favoriet is.


Lichter door het leven is ook super!

Hmm, uit dat boek heb ik wel eens wat horen voorlezen, maar daar werd ik nou juist niet zo enthousiast van.
Dat boek gaat over Psalm 23. Maar het was naar mijn idee meer therapeutische verhaaltjes en psychologie, dan uitleg van die psalm. En dat hoeft van mij niet zo. Want wie weet zegt 'ie dan wel allemaal dingen die niks met die psalm te maken hebben, en die misschien wel lariekoek zijn. (Zo reageert mijn kritische ratio daarop.)

em_ma schreef:Net als het boek over het leven van Jezus, weet even niet meer hoe die heet, maar er wordt zo praktisch geschreven dat Jezus onze ziekten en zorgen en angsten ook meegemaakt heeft. Om zo ons daarin te bemoedigen.
Daar denk ik niet altijd zo bij na, maar Hij weet wat het is als je bv. ziek bent etc.

Mja, dat zal voor sommige mensen leuk in de oren klinken, maar ik heb van God toch meer het beeld van: in dit leven kan eigenlijk alles met je gebeuren - denk aan Job, of aan wat er met Rome gebeurde in 410 waar toch ook heel wat christenen bij waren en wat Augustinus noemt in 'De Civitate Dei' - maar na dit leven ben je pas veilig als je bij Hem mag leven.
Aan de andere kant, wat je hier zegt, op zich zit daar wel wat in op het eerste gezicht. Het doet mij denken aan Hebreeën 4:15. Maar ik persoonlijk voel daarbij geen behoefte aan Max Lucado.


Tja, ik snap wel wat je bedoeld. Het leven is geen eitje. Zo ervaar ik dat zelf ook niet. Maar ik vind het wel confronterend dat wij als mens soms zo miepen en daarin blijven hangen. En als je dan denkt wat Jezus op aarde allemaal heeft meegemaakt, juist voor ons!, dan staat het schaamrood mij weleens op de kaken. Het leert je relativeren, Lucado legt dan echt de vinger op de zere plek en daar kunnen wij nog wel heel wat van leren.
En die boodschap heb ik uit zijn boek gehaald, zonder dat ik het met hem in alles eens ben en kan mij al helemaal niet vinden in zijn frustraties over de refo-stroming en hoe hij die zelfs in zijn boek beschrijft. Persoonlijk kan ik mij meer vinden in het boek wat ik al eerder aan heb gehaald: De Jonge Christen.
Dat houdt elkaar mooi in evenwicht :mrgreen:
Psalm 27 : 11a

HEERE, leer mij Uw weg

mayflower
Verkenner
Verkenner
Berichten: 71
Lid geworden op: 02 mei 2007 09:15

Berichtdoor mayflower » 16 apr 2008 10:20

- The Baptist Encyclopaedia. A Dictionary of the Doctrines, Ordinances, Usages, Confessions of Faith, Sufferings, Labors, Successes and of the General History of the Baptist Denomination in all lands - 3 Volumes. by Cathcart, William
- Baptist Church Perpetuity, or The Continuous Existence of Baptist Churches From the Apostolic Age to the Present Day Demonstrated by the Bible and by History. by Jarrel, W. A.
- The Israel of the Alps. A Complete History of the Waldenses and their Colonies; Prepared in Great Part from Unpublished Documents - 2 Volumes. by Muston, Alexis
- Selected Writings of James Madison Pendleton -3 Volumes. by White, Thomas, ed.
- Ecclesia - The Church. by Carroll, B. H.
- Ecclesiastical Polity of New Testament Churches. by Carson, Alexander
- Close Communion, or Baptism as a Prerequisite to the Lord's Supper. by Christian, John T.
- Immersion, the Act of Christian Baptism. by Christian, John T.
- A History of the Baptists. by Christian, John T.
- Paedobaptism: Is It From Heaven, or Of Men? by Frost, J. M
- The Tri-lemma, or Death By Three Horns. The Presbyterian General Assembly not able to decide the question, "Is the Baptism of the Romish Church Valid?" by Graves, James R
- Old Landmarkism: What Is It ? by Graves, J. R.
- The Evils Of Infant Baptism. by Howell, R. B. C
- Baptism, A Term of Communion. by Kinghorn, Joseph
- A Defense of "Baptism, A Term of Communion". by Kinghorn, Joseph
- The Distinguishing Doctrines of Baptists. by Moody, J. B.
- My Church. by Moody, J. B.
- The Apostolic Church. by Paxton, W. E.
- The Church and The Kingdom: A New Testament Study. by Thomas, Jesse B.
- Notes on The Principles & Practices of Baptist Churches. by Wayland, Francis
- Real Churches or a Fog? by Anderson, S. E.
- Complete works of John Owen
- Institutie - Calvijn
- Alles van Herman Hoeksema
- Complete works - Toplady
- A body of divinity (2 vol.) - John Gill

Liarose
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3208
Lid geworden op: 17 aug 2006 12:43

Berichtdoor Liarose » 16 apr 2008 10:53

Thuiskomst, van Randy Alcorn. Confronterend. Mooi.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23581
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Berichtdoor Marnix » 21 apr 2008 07:14

Zelf nog steeds met C.S. Lewis bezig. Op het werk hebben we een overwegend christelijke bibliotheek dus er is makkelijk aan te komen.

Inmiddels gelezen:

Narnia-serie
Ruimtetrilogie
De Problematiek van het Lijden.
Varensporen en olifanten
De grote scheiding
Onversneden christendom (nu bezig)

Iemand een tip welke ik hierna moet gaan lezen? ;)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
em_ma
Kapitein
Kapitein
Berichten: 919
Lid geworden op: 10 feb 2008 13:06
Locatie: provincie utrecht
Contacteer:

Berichtdoor em_ma » 21 apr 2008 07:44

Marnix schreef:Zelf nog steeds met C.S. Lewis bezig. Op het werk hebben we een overwegend christelijke bibliotheek dus er is makkelijk aan te komen.

Inmiddels gelezen:

Narnia-serie
Ruimtetrilogie
De Problematiek van het Lijden.
Varensporen en olifanten
De grote scheiding
Onversneden christendom (nu bezig)

Iemand een tip welke ik hierna moet gaan lezen? ;)


Brieven uit de hel van C.S. Lewis (is mij door velen al aangeraden, maar heb em zelf nog niet gelezen)
Psalm 27 : 11a

HEERE, leer mij Uw weg


Terug naar “[Religie] - Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten