Boeken!

Om te kunnen posten in dit forum is lidmaatschap van een gebruikersgroep (leden Religie-fora) nodig.
Klik hier voor meer info en het aanvragen van postrecht

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Gebruikersavatar
Cathy
Majoor
Majoor
Berichten: 1543
Lid geworden op: 13 sep 2002 17:18
Locatie: Krimpen aan den IJssel

Re: Boeken!

Berichtdoor Cathy » 08 jan 2014 09:25

Leuk Lalage!
Zelf doe ik dat ook al een tijdje, al was het alleen maar om de boeken voor mezelf samen te vatten en beter te onthouden.
Verder schrijf ik over van alles om mijn gedachten te structureren.
Samen bidden, samen zoeken,
naar het plan van onze Heer.

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8204
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Boeken!

Berichtdoor Lalage » 19 jan 2014 18:03

@Cathy: door het lettertype kan ik je blog moeilijk lezen :(

Net heb ik een blogpost geschreven over 'De woongroep' van Franca Treur: http://lalageleest.wordpress.com/2014/0 ... nca-treur/

Gebruikersavatar
Cathy
Majoor
Majoor
Berichten: 1543
Lid geworden op: 13 sep 2002 17:18
Locatie: Krimpen aan den IJssel

Re: Boeken!

Berichtdoor Cathy » 20 jan 2014 10:12

Lalage schreef:@Cathy: door het lettertype kan ik je blog moeilijk lezen :(


Dank voor je tip; ik heb het lettertype aangepast.

Net heb ik een blogpost geschreven over 'De woongroep' van Franca Treur: http://lalageleest.wordpress.com/2014/0 ... nca-treur/

Leuk artikel, gelukkig verklap je niet teveel. :)
Samen bidden, samen zoeken,
naar het plan van onze Heer.

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Boeken!

Berichtdoor Boekenlezer » 29 dec 2015 14:07

Sinds kort heb ik The Messianic Hope van Michael Rydelnik. Interessant boek!
Hier is er meer over te lezen:

Afbeelding
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Boeken!

Berichtdoor Boekenlezer » 09 apr 2016 18:07

Theologische boeken... maar momenteel ben ik daar niet echt mee bezig. Ik ben een boek aan het lezen met de titel Kanttekeningen bij Stalin van Wolfhard Leonhard.

Afbeelding

Ik heb dat boek al een tijdje liggen, en ik dacht: laat ik het eens gaan lezen. Is ook wel weer eens goed om een historisch onderwerp te nemen. Zo blijft het een beetje afwisselend.
Het boek is niet zo dik, en er valt vlot door te komen. Dat bevalt mij wel. Verder vind ik de materie interessant.
Als je dan eens gaat zoeken op internet, zijn er nog wel meer boeken over Stalin, zoals deze recente biografie:
Oleg Chlevnjoek, Stalin, de biografie

Ik zag ook nog deze boeken liggen in de winkel:
Marie-Thérèse ter Haar, Zijn zij nou gek of zijn wij het?
Svetlana Alexijevitsj, Het einde van de rode mens
Svetlana Alexijevitsj, De oorlog heeft geen vrouwengezicht
Steven Lee Myers, De nieuwe tsaar; wel een erg dikke pil, mij wat te dik voor dit onderwerp.
Hubert Smeets, De wraak van Poetin; dat lijkt me wat beter te behappen om te lezen.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8204
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Boeken!

Berichtdoor Lalage » 10 apr 2016 08:36

@Boekenlezer ik las vorig jaar 'Wij houden van Tsjernobyl' van Svetlana Aleksijevitsj en dat was erg de moeite waard! Het is niet makkelijk, dus als je eerst wat voorkennis wilt opdoen dan kan ik je 'De generatorgeneratie' van Franka Hummels aanbevelen. Beide boeken heb ik besproken op mijn blog.

Gebruikersavatar
Teus
Majoor
Majoor
Berichten: 2406
Lid geworden op: 15 dec 2011 13:14

Re: Boeken!

Berichtdoor Teus » 22 mei 2016 13:02

Dit boek raad ik een ieder aan te lezen.

Afbeelding

In Dagelijks leven met God wil de auteur mensen in beweging zetten en hopelijk dichter bij God brengen. Hij schrijft vanuit eigen overtuiging vol enthousiasme over zijn relatie met God. Hij staaft zijn bewoordingen aan diverse stukken uit de Bijbel, waardoor hij verbanden legt en duidelijkheid verschaft. Met regelmaat voegt hij voorbeelden uit zijn eigen leven toe. Het verhaal voelt persoonlijk, maar het onderstreept ook zijn beweringen. Het is een boek dat niet alleen in geestelijke groei kan helpen, maar zeker ook in het leven van elke dag.

De opbrengst van het boek gaat naar de behoeftigen in Israël.

Een stukje uit het boek:

Na je bekering ben je geheiligd in Jezus Christus, en krijg je een ander leven. Maar vaak is je uiterlijk leven dan nog niet in contrast met de wereld. Wanneer je dicht bij God leeft, en blijft, zal daar sneller verandering in komen. Als je met een biddend hart leeft, dicht bij God, dan kom je er eerder achter wat goed en fout is, dan wanneer je doet waarvan je zelf denkt dat goed is.
Je spreekt niet zo snel meer van ‘ik vind’, maar het wordt: ‘God vindt’.
Dan hoef je niet alsmaar God te vragen of iets goed of fout is, maar dan ervaar je of het goed of fout is. Dan onderga je gewilliger de heiliging, in afhankelijkheid van God. Het kan je eenzamer maken, maar het is o zo geweldig in relatie met Hem. Met Hem ben je nooit alleen.
Dan zie je God in alles. Dan zie je niet meer wat je oog aanschouwt, maar wat je hart aanschouwt. Dan zie je bij een wonder niet wat er gebeurt, maar wat God doet. Je ziet niet wat er met de persoon gebeurt, bij bijvoorbeeld bevrijding of genezing, maar je ziet dat God Zijn hand er in heeft.
Je ziet dat Hij, die allerhoogste Koning van hemel en aarde, de grote Ik Ben, die liefhebbende Vader, mijn Vader, zo laag bij mensen wil neerdalen.
Dan is het geen danken, dan is het aanbidding. Dan ga je leren wat aanbidden is.


https://www.boekscout.nl/shop/_.aspx/Dagelijks_leven_met_God?bookId=6707
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Boeken!

Berichtdoor Johan100 » 06 jun 2016 16:15

Die bedoelde ik Teus! Ik ga dat boek denk ik lezen en zal dan t.z.t. misschien wel een recensie plaatsen.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Boeken!

Berichtdoor Johan100 » 06 jun 2016 16:18

Eind deze maand verschijnt het boek 'Gerechtigheid verhoogt een volk'.

Ik weet niet of ik het ga lezen. Ik vind de titel al wat ''dubieus'' namelijk.
Maar dat vraagt wel om uitleg, dus misschien ga ik het lezen.


Bijbels genormeerde politiek in een democratische rechtsstaat.


Hoe krijgt christelijke politiek vorm en inhoud in een samenleving waarvan het christelijk karakter verbleekt en waarin de kerk naar de marge is geschoven? Wat is de relevantie van artikel 36 van de Nederlandse Geloofsbelijdenis in de hedendaagse context? Is de Nederlandse geloofsbelijdenis de leidraad of de bijbel?

In dit boek legt de SGP verantwoording af van haar visie op Bijbels genormeerde politiek in de huidige democratische rechtsstaat. Hierbij steunt zij op denkwerk uit het verleden, maar ziet tevens onder ogen dat de situatie anno 2016 vraagt om een duidelijke houding ten aanzien van de vrijheden en beperkingen die de democratische rechtsstaat biedt.

Het betrouwbare anker van de Bijbelse gerechtigheid heeft iedere overheid nodig, wil zij niet vervallen tot willekeur. Christenen hebben de opdracht om goede staatsburgers te zijn, voor de overheid te bidden en voor recht en waarheid op te komen. In daden en met woorden, zodat de samenleving floreert naar Gods bedoeling.

De publicatie bevat bijdragen van wetenschappers en deskundige partijleden. Het slothoofdstuk verwoordt de visie van de SGP. Hierin wordt een kader aangereikt waarbinnen afwegingen kunnen plaatsvinden van concrete vraagstukken.

Het boek is een uitgave van uitgeverij De Banier BV te Apeldoorn i.s.m. het Wetenschappelijk Instituut voor de SGP en het hoofdbestuur van de SGP. De verschijning is voorzien op 28 juni. Omvang 352 blz. Prijs: € 17,95.



Dit boek is te bestellen via de webshop van de SGP. Klik daarvoor op: https://www.sgp.nl/Direct_naar/Webshop? ... &catid=565



LET OP! Voordeel bij voorintekening: wanneer u dit boek vóór vrijdag 3 juni 12.00 uur bestelt (kan nu niet meer) via de webshop van de SGP, worden er géén verzendkosten in rekening gebracht. Het boek wordt dan na verschijning bij u thuisbezorgd.



PS - Donateurs van de Guido de Brès-Stichting (Wi-SGP) ontvangen dit boek rechtstreeks vanaf de uitgeverij zonder bijkomende kosten.

Aldus de heer Schippers.
Laatst gewijzigd door Johan100 op 06 jun 2016 18:08, 1 keer totaal gewijzigd.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Boeken!

Berichtdoor Johan100 » 06 jun 2016 17:43

Gerechtigheid verhoogt een volk, maar de zonde is een schandvlek der natiën. Titel van het boek is n.a.v. Spreuken 14:34.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Gebruikersavatar
Teus
Majoor
Majoor
Berichten: 2406
Lid geworden op: 15 dec 2011 13:14

Re: Boeken!

Berichtdoor Teus » 07 jun 2016 08:06

Johan100 schreef:Die bedoelde ik Teus! Ik ga dat boek denk ik lezen en zal dan t.z.t. misschien wel een recensie plaatsen.

Mooi Johan, ik zie er naar uit.
Via onderstaande link kun je wat meer te weten komen.
http://www.dagelijkslevenmetgod.nl
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Boeken!

Berichtdoor Boekenlezer » 09 jul 2016 18:44

Afbeelding

Ik kwam iets tegen over een nieuw boek over de Romanovs, in de vorm van dit artikel: Seks en geweld bij de Romanovs
Het boek blijkt te zijn van de auteur Simon Sebag Montefiore.
Ik vroeg mij af: is dit het boek wat ik op mijn lijst heb staan? Maar nee, dat bleek een ander boek te zijn. (De gezusters Romanov, Helen Rappaport/e-boek) (Wel erg goedkoop als engelstalig e-boek: € 3,49! Maar dat leest dan weer minder makkelijk.)

Op de website van de uitgever - Nieuw Amsterdam - is het nieuwe boek wel te vinden onder 'zojuist verschenen'.
Als e-boek moet hij ook te krijgen zijn. Ik kan hem nu nog niet oproepen bij Kobo Books, behalve dan de engelstalige versie. Wel op bol.com, maar dat roept dan weer de vraag op: hoe krijg ik die op mijn e-reader? Dus aan dat laatste heb ik nog niet zoveel.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Gebruikersavatar
Cathy
Majoor
Majoor
Berichten: 1543
Lid geworden op: 13 sep 2002 17:18
Locatie: Krimpen aan den IJssel

Re: Boeken!

Berichtdoor Cathy » 09 jul 2016 19:34

Wanneer je bij bol.com een ebook koopt krijg je na betaling een code waarmee je het boek kunt downloaden.
Ik betaal meestal via ideal, dan krijg ik het direct.
Samen bidden, samen zoeken,
naar het plan van onze Heer.

Gebruikersavatar
Arco
Majoor
Majoor
Berichten: 2237
Lid geworden op: 21 dec 2004 15:30
Locatie: Waddinxveen

Re: Boeken!

Berichtdoor Arco » 12 jul 2016 08:30

Afbeelding

Dit boek kwam ik tegen bij de tweedehands-afdeling van Hertog in Houten.

De schrijver verklaart de discussies tussen de Heere Jezus en de schriftgeleerden nader. Vragen die over het algemeen worden opgevat als vijandig en venijnig, passen goed in een rabbijns/joodse wijze van vragen, toetsen en doorvragen. Erg interessant!
"Vertrouw op de HEERE met heel je hart, en steun op je eigen inzicht niet." - Spr. 3:5

Gebruikersavatar
dalethvav
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1332
Lid geworden op: 08 mei 2006 14:19
Locatie: Barneveld
Contacteer:

Re: Boeken!

Berichtdoor dalethvav » 12 jul 2016 09:12

Boeken van Pinchas Lapide zijn sowieso interessant. Een mooi en verhelderend boekje van P.L. over de bergrede is b.v. ook:
Afbeelding
Ps. 122vs6: Bidt om de vrede van Jeruzalem; wel moeten zij varen, die u beminnen.


Terug naar “[Religie] - Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 gasten