Boeken!

Om te kunnen posten in dit forum is lidmaatschap van een gebruikersgroep (leden Religie-fora) nodig.
Klik hier voor meer info en het aanvragen van postrecht

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Boeken!

Berichtdoor pindas83 » 27 jul 2016 13:19

elburger schreef:Momenteel ben ik het boek(je) "De taal des harten" aan het lezen. Ik heb het bijna uit. Een heerlijk boek en een eye opener voor mij. Hier heb ik echt het een en ander van geleerd. Het is geschreven door G.P.P.Burggraaf. Er staan oa korte interviews in van Spurgeon, Luther, Philpot, Van der Groe en vooral het stuk van Huntington sprak mij erg aan.


G.G.P Burggraaf? Is dat niet die schreeuwlelijk met z'n eigen sektarische clubje of vergis ik mij?
Maar misschien schrijft ie beter dan dat hij praat!

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Boeken!

Berichtdoor Chaya » 27 jul 2016 13:20

pindas83 schreef:G.G.P Burggraaf? Is dat niet die schreeuwlelijk met z'n eigen sektarische clubje of vergis ik mij?
Maar misschien schrijft ie beter dan dat hij praat!

:neeschudden:
Heb je zijn website al eens bezocht pindas en elburger?
Overigens ken ik het boekje inhoudelijk niet.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Boeken!

Berichtdoor pindas83 » 27 jul 2016 13:39

Chaya schreef: :neeschudden:
Heb je zijn website al eens bezocht pindas en elburger?
Overigens ken ik het boekje inhoudelijk niet.


Nee, kan hem ook niet vinden. Als je 'rokende vlaswiek' (wat dat ook wezen mag) bedoelt dan staat daar niks op over hem of wat hij propageert volgens mij.
Wel heb ik uit nieuwsgierigheid een keer een YouTube video (alleen geluid) opgezocht en daar liet deze meneer toch wel een beetje doorschemeren dat hij van gereformeerd NL niet zo heel veel moet hebben. Zijn eigen clubje doet t vast een stuk beter :roll:

Gebruikersavatar
elburger
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1112
Lid geworden op: 14 mar 2016 14:59

Re: Boeken!

Berichtdoor elburger » 27 jul 2016 13:52

Heb je zijn website al eens bezocht pindas en elburger?
Overigens ken ik het boekje inhoudelijk niet.


Nee, dat heb ik niet, maar als ik afga op wat ik heb gelezen en lees, dan bevalt mij dat prima.
En iedere individu heeft toch zijn/haar eigen kerkelijke stroming.
Dat respecteer ik en ik neem aan dat men dat juist hier ook respecteert van een ander.
ongerechtigheden hadden de overhand over mij, maar onze overtredingen die verzoent Gij

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Boeken!

Berichtdoor Johan100 » 27 jul 2016 14:10

Die boeken kan je volgens mij prima lezen. Hij heeft wel schrijftalent gekregen. Tenminste, ik herinner me nog wel jeugdboeken die van zijn pen afkwamen. Het is maar goed dat we niet altijd alles weten, hé!
Laatst gewijzigd door Johan100 op 27 jul 2016 14:11, 1 keer totaal gewijzigd.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Boeken!

Berichtdoor Chaya » 27 jul 2016 14:10

pindas83 schreef:Nee, kan hem ook niet vinden. Als je 'rokende vlaswiek' (wat dat ook wezen mag) bedoelt dan staat daar niks op over hem of wat hij propageert volgens mij.
Wel heb ik uit nieuwsgierigheid een keer een YouTube video (alleen geluid) opgezocht en daar liet deze meneer toch wel een beetje doorschemeren dat hij van gereformeerd NL niet zo heel veel moet hebben. Zijn eigen clubje doet t vast een stuk beter :roll:

Deze meneer verspreidt veel vuur maar weinig licht. :wink:
elburger schreef:Nee, dat heb ik niet, maar als ik afga op wat ik heb gelezen en lees, dan bevalt mij dat prima.
En iedere individu heeft toch zijn/haar eigen kerkelijke stroming.
Dat respecteer ik en ik neem aan dat men dat juist hier ook respecteert van een ander.

Beste elburger, dat is t m nou juist, hij respecteert geen enkele kerkelijke stroming.

Van de blog van ds. Huijgen:

In christelijke kring vormt website De Rokende Vlaswiek de onbetwiste leider in complottheorieën. De auteur, G.P.P. Burggraaf, richt zijn pijlen naast Obama (geboren in Kenia!) vooral op de reformatorische wereld, SGP’ers en dominees. SGP’ers zijn spotboeven, hun jongerenafdeling heet de SGP-Jugend, reformatorische predikanten zijn volbloed feministen, en de krant die u vasthoudt is niet alleen propagandablaadje van de antichrist, maar overtreft zelfs Goebbels. Dat u het weet!
Zijn er dan geen dominees die niet onder de NSB’ers vallen? Waarschijnlijk niet, want de schrijver kon nergens de waarheid meer vinden en produceert dus zijn eigen preken, die gelukkig voor ons arme stervelingen ook online te vinden zijn: De Rokende Vlaswiek World Mission. Je verzint het niet. Nieuwsgierig zocht ik ze op, maar de audiobestanden werkten bij mij niet. Ook daarachter zal wel een maffiose samenzwering zitten.

Vergeleken bij Burggraafs tirades over de reformatorische wereld passen Wilders’ uitlatingen over moslims zo ongeveer in het poëziealbum van mijn dochter. En dat alles onder de titel van de tere, rokende vlaswiek. Ik vermoed een tikfout. Het is de Ronkende Vlaswiek. :lol: (Smiley is van mij)

Als je de hele blog wil lezen: https://arnoldhuijgen.nl/2013/07/03/ronkende-vlaswiek
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Boeken!

Berichtdoor Johan100 » 27 jul 2016 14:15

Ja goed, maar heb je ook nog geleerd om onafhankelijk je mening te vormen?
Dat is ook maar een pennenvrucht van meneer Huijgen, alhoewel het niet uit de lucht komt vallen.
Ik begrijp niet wat er om te lachen valt. 'Als je dit zo leuk vind ben je eigenlijk geen haar beter, maar meer een sensatiezoeker'. (stelling)
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Boeken!

Berichtdoor Chaya » 27 jul 2016 14:35

Johan100 schreef:Ja goed, maar heb je ook nog geleerd om onafhankelijk je mening te vormen?
Dat is ook maar een pennenvrucht van meneer Huijgen, alhoewel het niet uit de lucht komt vallen.
Ik begrijp niet wat er om te lachen valt. 'Als je dit zo leuk vind ben je eigenlijk geen haar beter, maar meer een sensatiezoeker'. (stelling)

Doe niet zo zuur zeg. Ik moest lachen om de ronkende vlaswiek, dat is al.
Verder vind ik deze meneer niet echt de moeite waard om daar een heel topic met discussie aan te wijden.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Boeken!

Berichtdoor Johan100 » 27 jul 2016 14:48

Chaya schreef:
Doe niet zo zuur zeg. Ik moest lachen om de ronkende vlaswiek, dat is al.
Verder vind ik deze meneer niet echt de moeite waard om daar een heel topic met discussie aan te wijden.

Edit: Zie je onderschrift!
Maar ik kan er niet zo om lachen het gebeuren in zijn geheel (vind de ronkende vlaswiek wel 'toepasselijk' verzonnen) en idd laat gaan.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Gebruikersavatar
elburger
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1112
Lid geworden op: 14 mar 2016 14:59

Re: Boeken!

Berichtdoor elburger » 27 jul 2016 17:50

Johan 100 schreef

Die boeken kan je volgens mij prima lezen. Hij heeft wel schrijftalent gekregen. Tenminste, ik herinner me nog wel jeugdboeken die van zijn pen afkwamen. Het is maar goed dat we niet altijd alles weten, hé!


Daar ben ik het helemaal mee eens. Ik lees daar stukken over ambtsdragers waarvan ik zeggen kan, daar slaat hij de spijker op zn kop.
Er zijn kerkenraadsleden die er zitten vanwege hun levensstandaard, ze hebben een goede baan, zijn gevraagd en sommigen durven geen NEE te zeggen.
Dan ben je dus niet geroepen door de Geest maar door het vlees.
Misschien zie ik het helemaal verkeerd, maar dan neem ik aan dat ik dat hier wel hoor.
O ja, voor ik het vergeet. Ik zelf ben helemaal geen lieverdje, ik ben een grote zondaar.
En daarvan ben ik mij maar al te zeer van bewust.
Lees ook graag Wulfert Floor, maar daar over verschillen ook weer de meningen.
Zo heeft iedere prediker/schrijver wel iets mee c/q/ tegen
ongerechtigheden hadden de overhand over mij, maar onze overtredingen die verzoent Gij

Gebruikersavatar
Arco
Majoor
Majoor
Berichten: 2237
Lid geworden op: 21 dec 2004 15:30
Locatie: Waddinxveen

Re: Boeken!

Berichtdoor Arco » 04 aug 2016 10:21

Afbeelding

Dit is een prachtig boekje waarin de schrijver vertelt over zijn eigen leven, zijn eigen bekering tot het geloof in Christus. Heerlijk die gesprekken over de Heere Jezus vanuit het Oude Testament, waarin al zoveel te vinden is over Hem. De wijze waarop een jood overtuigd wordt dat de Jood Jezus Zijn Messias is.
"Vertrouw op de HEERE met heel je hart, en steun op je eigen inzicht niet." - Spr. 3:5

Gebruikersavatar
dalethvav
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1332
Lid geworden op: 08 mei 2006 14:19
Locatie: Barneveld
Contacteer:

Re: Boeken!

Berichtdoor dalethvav » 04 aug 2016 14:09

Arco schreef:Afbeelding

Dit is een prachtig boekje waarin de schrijver vertelt over zijn eigen leven, zijn eigen bekering tot het geloof in Christus. Heerlijk die gesprekken over de Heere Jezus vanuit het Oude Testament, waarin al zoveel te vinden is over Hem. De wijze waarop een jood overtuigd wordt dat de Jood Jezus Zijn Messias is.


Heb ik ook op in de boekenkast. Heel mooi boekje!
Ps. 122vs6: Bidt om de vrede van Jeruzalem; wel moeten zij varen, die u beminnen.

Gebruikersavatar
elburger
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1112
Lid geworden op: 14 mar 2016 14:59

Re: Boeken!

Berichtdoor elburger » 09 aug 2016 15:33

Momenteel lees ik het boek: "van deur naar deur en van huis naar huis"
Schrijver G.Koudijs.

Deze schrijver is een oud oom van mij die ik goed gekend heb.
Uit dit boek - hij schreef er 10 - wil ik graag iets met jullie delen.
Het stukje heet : Een getuigenis.

Hallo, mijn naam is Anna en ik ben geboren in L in de gemeente R.
Ik ben 32 jaar en mijn beroep is portrettekenaar.
Voordat ik de Here Jezus kende als mijn persoonlijke Redder, was ik opzoek naar de waarheid en las ik alles op wat mijn weg kwam, in de hoop een antwoord te vinden op mijn zoeken.
Het merendeel van mijn lezen was geestelijk, maar niet over Christus.
Ik moest naar de zondagschool.
En vandaar uit doorgaan naar de kerk, zag ik helemaal niet zitten.
Ik wilde het leven leven naar mijn eigen inzicht dus ging ik het huis uit met mijn 16e jaar om op mijzelf te gaan wonen.
Ik werd lid van een motorclub , gebruikte drugs, alcohol en vrije liefde, besteedde mijn vrije tijd in bars en discotheken.
Met 19 jaar begon ik te reizen door Europa, levend als hippie, tekenend voor onderhoud.
Ik voelde mij gelukkig wanneer de relatie goed was.
Begon meer interesse in politiek te krijgen, werd pacifist ( demonstraties ), zag geen uitkomst dat de wereld zich zou verbeteren en werd anarchist, daar zag ik ook geen uitkomst in.
Toen kreeg ik interesse in buitennatuurlijk denken, astrologie, Yoga, terug naar de natuur, de oostelijke denkwijze.
Niets gaf voldoening.
Zo ook een deel van mijn jonge leven was de predentie met de dood.
Eerst overleed mijn oudste broer bij een motorongeluk, daarna 2 vrienden van de Middelbare School en mijn beste vriendin benam zich van het leven.
Wat is er aantrekkelijk in het leven met de dood als vooruitzicht?
Ik dacht dat eenzaamheid een vast deel was van mijn leven. De Bijbel zegt in Spreuken 14:12, Soms schijnt een weg iemand recht, maar het einde daarvan voert na de dood.
In Prediker 1: 14 staat: Ik nam in ogenschouw al de daden, die onder de zon verricht worden, en zie in alles ijdelheid en najagen van de wind.
Jezus zegt in het evangelie van Johannes 14: 16: Ik ben de weg, de Waarheid en het Leven, niemand komt tot de Vader dan door Mij.

In 1981 ging ik naar India, waar ik enige tijd verbleef.
In die laatste dagen in India met mijn wanhoop groeiende, leerde ik een Joegoslaaf kennen, met de reputatie als een wijs man.
Deze persoon was geen christen, want anders had ik geen enkele interesse getoond.
Ik vond zijn leven en praten als honing in mijn mond en in het laatste samenzijn verbaasde hij mij zeer toen hij zei: "Anna, één ding moet je weten, Jezus Christus behoort heel belangrijk te zijn in jouw leven."
Ik had altijd met opzet Jezus op een veilige afstand gehouden van mijn hart. Maar iets in mijn binnenste zei, wie ben jij te zeggen dat Jezus niet belangrijk is in jouw leven?
En zo accepteerde ik Jezus in mijn leven.Deze persoon zei er verder niets meer over.
Ik verliet India met het weten dat ik de christelijke wereld was binnengestapt, die ik altijd weigerde te accepteren en dat mijn zoeken naar de waarheid was geëindigd.
In Col 2 vs 9-10 staat: Want in Hem woont al de volheid der Godheid lichamelijk, en gij hebt de volheid verkregen in Hem, Die het Hoofd is van alle overheid en macht.
En in Romeinen staat: in ben gevonden door wie Mij niet zochten.
.......
Ik zag de kerk nog altijd als vervelend en huichelachtig maar toen in in Mexico de kerk binnenstapte op 27 februari 1983 was het alsof ik thuis kwam en geestelijk was dat ook zo.
De prediking ging over de liefde van God voor ons mensen. Dat raakte mij diep in het hart, tot op deze dag.Ik heb niets anders gedaan dan huilen die zondag, zondagnacht en tot in maandag. Een huilen zonder ophouden.
God deed zijn werk in mij, een grote schoonmaak van al die jaren van rebellie en eenzaamheid.
Die zondag, onvergetelijk , mijn leven werd eindelijk een echt leven.
Een leven van zegeningen van huilen en lachen.
................


Dit is een deel van de brief die Anna aan mijn oud oom gaf, en toen hij is begonnen te schrijven heeft hij Anna gevraagd of hij die brief mocht plaatsen..

Zo heeft dit boek allemaal stukje van waargebeurde momenten die mijn oud oom heeft mogen meemaken en heeft mogen neerschrijven ter eer en glorie van God.
Want als je dit allemaal leest, dan wordt je geraakt door de eenvoud van de mens en de kracht van God.
ongerechtigheden hadden de overhand over mij, maar onze overtredingen die verzoent Gij

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Boeken!

Berichtdoor Johan100 » 24 feb 2017 10:32

Boekenlezer schreef:Er wordt wat afgeschreven aan (christelijke) boeken. Als je wilt is er veel meer dan genoeg te lezen. Ja, zo veel, dat als je niet oppast, je zou vergeten om de Bijbel nog te lezen/onderzoeken. :oops:
Hier kun je een boek noemen, en vertellen waarom je het aan een ander zou kunnen aanraden, en/of waarom je het de moeite waard vindt, of juist niet.

Inderdaad. Ik heb meer dan een halve boekenkast vol staan met boeken, maar lees ze zelden. Er zitten mooie deuren voor, anders had ik al het één en ander verkocht. Het is veel rijker om de Bijbel te onderzoeken.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Moannie
Verkenner
Verkenner
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 apr 2017 19:03

Re: Boeken!

Berichtdoor Moannie » 18 apr 2017 20:00

'Brieven aan een atheïst' gelezen van David Robertson. Dit is geschreven als reactie op 'the Dawkins letters', hoewel ik deze niet gelezen heb (en dat ook niet ga doen omdat ik mijn tijd dan inderdaad aan de Bijbel besteed).
Amos 5:4


Terug naar “[Religie] - Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten