Ds. Van der Meer begint eigen kerkverband

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
Race406
Majoor
Majoor
Berichten: 2096
Lid geworden op: 28 mar 2004 13:04
Locatie: Wierden
Contacteer:

Berichtdoor Race406 » 13 okt 2007 08:36

Bookman schreef:De nieuwe naam van het kerkverband heet:

Vrije herstelde oud gereformeerde gemeente in Nederland op Gereformeerde grondslag buiten verband

Je zult daar scriba van zijn en de telefoon moeten opnemen.... :mrgreen:


Je vergeet In Oprichting. Dat stond er ook nog achter meen ik me te herinneren... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Al met al vind ik het zeer goddeloos!
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 13 okt 2007 08:58

Waarom is het goddeloos? Omdat het een afscheiding is?
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Gebruikersavatar
Bevlogen
Sergeant
Sergeant
Berichten: 383
Lid geworden op: 14 jan 2007 23:20
Locatie: Ede (GLD)
Contacteer:

Berichtdoor Bevlogen » 13 okt 2007 11:33

freek schreef:
Bevlogen schreef:
Ik heb nog nooit iemand zo enthousiast hel en verdoemenis horen en zien preken.

Humorrrr! :mrgreen:


Sorry, ik vind zie hier weinig humor in.

Als je echt bezwaar hebt tegen de prediking van wie dan ook, reageer je je niet op zo'n manier af.

Het uitleggen van leuke zinssneden vind ik eerlijk gezegd verspilling van mijn tijd. Maar goed, omdat je er zo vriendelijk om vraagt zal ik voor deze keer een uitzondering maken.

- Hel & verdoemenis + enthousiast. Die dingen zijn toch een beetje moeilijk met elkaar te rijmen 8)

Gebruikersavatar
Bookman
Luitenant
Luitenant
Berichten: 681
Lid geworden op: 13 apr 2004 17:33
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Berichtdoor Bookman » 13 okt 2007 11:46

Race406 schreef:
Bookman schreef:De nieuwe naam van het kerkverband heet:

Vrije herstelde oud gereformeerde gemeente in Nederland op Gereformeerde grondslag buiten verband

Je zult daar scriba van zijn en de telefoon moeten opnemen.... :mrgreen:


Je vergeet In Oprichting. Dat stond er ook nog achter meen ik me te herinneren... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Al met al vind ik het zeer goddeloos!


Kijk jij hebt hem door. Het was een geintje die naam. Maar 10 tegen 1 dat de toekomstige uit deze woorden samengeraapt zal worden. En in oprichting is een kostelijke aanvulling, hoe goddeloos het ook allemaal is, ik zie er toch ook de humor wel van in. Ook van der Meer staat al jaren te zeuren dat hij zo'n nederig typetje is. :shock: Jaja de Heere zou hem volgens eigen zeggen met alles aan eindje hebben gebracht. Ik hoor het hem nog zeggen: "O dat zoete buigen"....... Mag ik even opmerken dat ik in deze handelswijze het buigen nog niet heb opgemerkt??? Allemaal willen ze baasje spelen en ze mogen van mij. Indien ze niet worden als een kindeke gaan ze nog verloren ook. Hoe triest. :cry:
Verlos ons, HEERE, onze God! en verzamel ons uit de heidenen, opdat wij den Naam Uwer heiligheid loven, ons beroemende in Uw lof.
Psalm 106:47

pol
Majoor
Majoor
Berichten: 2482
Lid geworden op: 07 jun 2005 21:47

Berichtdoor pol » 13 okt 2007 12:07

Ach, het is altijd makkelijker om uit elkaar te gaan moet je maar denken, dan heb je niks meer met elkaar te maken, dan met elkaar de vrede te bewaren. En om te scheuren dat de Heere nog iets goed ermee kan doen? Is volgens mij zoiets als met een kromme stok recht slaan.

Gebruikersavatar
Smurffie
Generaal
Generaal
Berichten: 4606
Lid geworden op: 19 feb 2005 14:40
Locatie: Bleskenscity

Berichtdoor Smurffie » 13 okt 2007 20:32

freek schreef:
Bevlogen schreef:
Ik heb nog nooit iemand zo enthousiast hel en verdoemenis horen en zien preken.

Humorrrr! :mrgreen:


Sorry, ik vind zie hier weinig humor in.

Als je echt bezwaar hebt tegen de prediking van wie dan ook, reageer je je niet op zo'n manier af.


Ik heb geen bezwaar. De beste man mag van mij preken zoals hij wil. Ik verveel me nooit als hij preekt hoor :D

Gebruikersavatar
*Annet*
Generaal
Generaal
Berichten: 4053
Lid geworden op: 24 apr 2003 21:20

Berichtdoor *Annet* » 13 okt 2007 23:29

Alhier heeft genoemde ds (veel) onrust gezaaid.

Een man die ik vrij goed ken stapte tijdens een preek van hem de kerk uit. "Kijk, daar gaat de eerste al" zei hij. Die man is geen lid meer bij die kerk.

De andere verhalen heb ik van "horen zeggen" maar het waren geen fraaie verhalen. Je kijkt toch raar op als je op zondagmorgen bij je kerk komt en de kerkbanken liggen in het hertenpark voor de kerk.

Gebruikersavatar
Javaca
Luitenant
Luitenant
Berichten: 545
Lid geworden op: 01 jan 2005 22:06
Locatie: Langbroek & Boom(BE)
Contacteer:

Berichtdoor Javaca » 13 okt 2007 23:42

Bookman schreef:De nieuwe naam van het kerkverband heet:

Vrije herstelde oud gereformeerde gemeente in Nederland op Gereformeerde grondslag buiten verband

Je zult daar scriba van zijn en de telefoon moeten opnemen.... :mrgreen:


Zullen we het maar gewoon op De Meeridianen houden? :roll:

Poor man wanna be rich,
rich man wanna be king
And a king ain't satisfied
till he rules everything

Gebruikersavatar
Race406
Majoor
Majoor
Berichten: 2096
Lid geworden op: 28 mar 2004 13:04
Locatie: Wierden
Contacteer:

Berichtdoor Race406 » 14 okt 2007 12:53

Optimatus schreef:Waarom is het goddeloos? Omdat het een afscheiding is?


Nee, niet de afscheiding op zich, maar wel de manier waarop het gaat. Je krijgt donderij om je manier van preken. En wordt geschorst. Vervolgens leg je je ambt neer. Dat is te begrijpen. Maar vervolgens voor jezelf beginnen is wel goddeloos. Sluit je dan aan bij een ander kerkverband....!
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

Machiavelli
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1039
Lid geworden op: 07 mar 2006 19:21
Locatie: Velp
Contacteer:

Berichtdoor Machiavelli » 14 okt 2007 13:02

Race406 schreef:Nee, niet de afscheiding op zich, maar wel de manier waarop het gaat. Je krijgt donderij om je manier van preken. En wordt geschorst. Vervolgens leg je je ambt neer. Dat is te begrijpen. Maar vervolgens voor jezelf beginnen is wel goddeloos. Sluit je dan aan bij een ander kerkverband....!
En als er geen ander geschikt kerkverband is?

Riska

Berichtdoor Riska » 14 okt 2007 13:58

Alleen al in mijn woonplaats met 20.000 inwoners zijn er meer dan 20 (!!) kerkgenootschappen. Is er dan nog helemaal niks bij waar je je bij kunt aansluiten? Volgens mij houd je het dan in geen enkel kerkverband vol...

Gebruikersavatar
Race406
Majoor
Majoor
Berichten: 2096
Lid geworden op: 28 mar 2004 13:04
Locatie: Wierden
Contacteer:

Berichtdoor Race406 » 14 okt 2007 14:48

Machiavelli schreef:
Race406 schreef:Nee, niet de afscheiding op zich, maar wel de manier waarop het gaat. Je krijgt donderij om je manier van preken. En wordt geschorst. Vervolgens leg je je ambt neer. Dat is te begrijpen. Maar vervolgens voor jezelf beginnen is wel goddeloos. Sluit je dan aan bij een ander kerkverband....!
En als er geen ander geschikt kerkverband is?


Vertel mij eens waarom er geen ander geschikt verband zou zijn. Wat is nu het wezenlijke, onoverbrugbare verschil tussen de OGG en de (O)GG(iN) (en vergeet al die kleine verbandjes die buiten verband, of juist weer binnen verband zijn, of hersteld danwel voortgezet, artikel zus en zoveel, wederomopgenomenen en er alsnog weer uitgeknetterd verband etcereta)?
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

pol
Majoor
Majoor
Berichten: 2482
Lid geworden op: 07 jun 2005 21:47

Berichtdoor pol » 14 okt 2007 17:59

Race406 schreef:
Machiavelli schreef:
Race406 schreef:Nee, niet de afscheiding op zich, maar wel de manier waarop het gaat. Je krijgt donderij om je manier van preken. En wordt geschorst. Vervolgens leg je je ambt neer. Dat is te begrijpen. Maar vervolgens voor jezelf beginnen is wel goddeloos. Sluit je dan aan bij een ander kerkverband....!
En als er geen ander geschikt kerkverband is?


Vertel mij eens waarom er geen ander geschikt verband zou zijn. Wat is nu het wezenlijke, onoverbrugbare verschil tussen de OGG en de (O)GG(iN) (en vergeet al die kleine verbandjes die buiten verband, of juist weer binnen verband zijn, of hersteld danwel voortgezet, artikel zus en zoveel, wederomopgenomenen en er alsnog weer uitgeknetterd verband etcereta)?



Als jij vind dat jouw mening niet telt, start je toch een nieuw verband?

Gebruikersavatar
Raido
Generaal
Generaal
Berichten: 7088
Lid geworden op: 13 dec 2003 14:27
Locatie: Rijsschen
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 14 okt 2007 18:19

Race406 schreef:
Optimatus schreef:Waarom is het goddeloos? Omdat het een afscheiding is?


Nee, niet de afscheiding op zich, maar wel de manier waarop het gaat. Je krijgt donderij om je manier van preken. En wordt geschorst. Vervolgens leg je je ambt neer. Dat is te begrijpen. Maar vervolgens voor jezelf beginnen is wel goddeloos. Sluit je dan aan bij een ander kerkverband....!
Waarom zou je? Kerkverbanden of losse kerken is voor mij eigenlijk hetzelfde.
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

blaarkop
Mineur
Mineur
Berichten: 238
Lid geworden op: 13 jul 2006 20:23
Locatie: *censuur* hilversum

Berichtdoor blaarkop » 15 okt 2007 07:50

*Annet* schreef:Alhier heeft genoemde ds (veel) onrust gezaaid.

Een man die ik vrij goed ken stapte tijdens een preek van hem de kerk uit. "Kijk, daar gaat de eerste al" zei hij. Die man is geen lid meer bij die kerk.

De andere verhalen heb ik van "horen zeggen" maar het waren geen fraaie verhalen. Je kijkt toch raar op als je op zondagmorgen bij je kerk komt en de kerkbanken liggen in het hertenpark voor de kerk.


Kun je het verhaal van het hertenpark eens toelichten???
Verder is de preekstoel een Preekstoel en absoluut geen plek om de mening van een dominee of voorganger te verkondigen.Helaas deed Ds van der Meer wel tegenover zijn ouderling.Maar........ waar er 2 strijden zullen er 2 schuldig zijn maar het blijft in en intriest allemaal
Verder kun je deze scheuring absoluut niet vergelijken met de PKN/HHK scheuring ,dat is heel wat anders en ook heel wat legitiemer


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 80 gasten