Gezocht: tieneractiviteit

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Gezocht: tieneractiviteit

Berichtdoor MissF » 12 apr 2007 11:23

Voor 'mijn' club met 17 tieners ebn ik op zoek naar een leuke activiteit. Als afsluiting van het seizoen willen we iets leuks gaan doen op vrijdagavond en daarna in het clubgebouw blijven slapen met zn allen.

Klimwand hebben we al eens gedaan, strand wilden we, maar is veel te ver weg, bowlen doen we ook al tijdens het seizoen, een film kijken hebben we ook al gedaan.

Dus: ik ben door mijn voorraad creactiviteit heen. Wie o wie heeft een goed idee voor 17 tieners van 12 - 15 jaar????
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Petra777
Luitenant
Luitenant
Berichten: 597
Lid geworden op: 24 apr 2006 19:12
Locatie: Kampen

Berichtdoor Petra777 » 12 apr 2007 17:10

Ik weet niet of je wat natuur hebt om je heen, maar samen eten en daarna een smokkelspel doen het altijd goed.
Ons hart is onrustig, totdat het rust vind in U.

Gebruikersavatar
Abdijbiertje om 1:00
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1281
Lid geworden op: 05 jun 2006 00:14
Locatie: Amersfoort-Centrum
Contacteer:

Berichtdoor Abdijbiertje om 1:00 » 12 apr 2007 17:28

Een dropping doet het altijd wel goed. Met de extra regel dat er een aantal mensen van buiten de groep in auto's het parcours afrijden om te groepen te "zoeken". De groepen moeten er uiteraard niet voor zorgen dat ze gezien worden, dus komt het geregeld voor dat ze in greppels duiken, de bosjes in vliegen of whatever. Daarnaast heb je natuurlijk de gebruikelijke posten voor een korte activiteit of wat te eten/drinken.

Ik heb dit een paar keer georganiseerd, en het is erg leuk :mrgreen:
Ceterum censeo Amstelodamum esse delendum

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Berichtdoor MissF » 12 apr 2007 22:19

Petra777 schreef:Ik weet niet of je wat natuur hebt om je heen, maar samen eten en daarna een smokkelspel doen het altijd goed.


Dat hebben we ook vaker gedaan, we wonen dicht bij de Grebberg en de bossen, maar dat hebben we vaker gedaan. Maar nu hebben we het idee dat fietsen op de Hoge Veluwe ook wel gaaf is, natuur doet het altijd goed :D
Bedankt voor je reactie!
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Berichtdoor MissF » 12 apr 2007 22:21

Abdijbiertje om 1:00 schreef:Een dropping doet het altijd wel goed. Met de extra regel dat er een aantal mensen van buiten de groep in auto's het parcours afrijden om te groepen te "zoeken". De groepen moeten er uiteraard niet voor zorgen dat ze gezien worden, dus komt het geregeld voor dat ze in greppels duiken, de bosjes in vliegen of whatever. Daarnaast heb je natuurlijk de gebruikelijke posten voor een korte activiteit of wat te eten/drinken.

Ik heb dit een paar keer georganiseerd, en het is erg leuk :mrgreen:


Vind ik ook een erg tof idee! maar ik begreep dat dat verboden is tegenwoordig...
Ik ga het eens natrekken, want het is wel een tof idee
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gebruikersavatar
Gerdien B.
Generaal
Generaal
Berichten: 9102
Lid geworden op: 12 jul 2004 10:11
Locatie: Woerden
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 13 apr 2007 08:35

Droppingen zijn gaaf. Mijn vader deed dat ook wel is. Wij allen in de bak van de vrachtwagen en hij dumpte ons ergens in groepjes. Dat mag officieel niet. Toch melde hij het bij de politie dat hij het ging doen voor eht geval er iets zou gebeuren. Dan weten ze ook dat er in de bak mensen zitten. Dat werd altijd wel gewardeerd. Ze zouden hem niet express opzoeken om te bekeuren maar dat risico liepen we wel.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

wopke20
Verkenner
Verkenner
Berichten: 7
Lid geworden op: 08 mar 2007 18:35

Berichtdoor wopke20 » 14 apr 2007 19:30

Je kunt ook boerengolfen met de jeugd. Kunnen ze lekker uitdraven, heb je 's avonds ook geen last meer van ze. En zover ik weet is het helemaal niet duur.

Gebruikersavatar
Bevlogen
Sergeant
Sergeant
Berichten: 383
Lid geworden op: 14 jan 2007 23:20
Locatie: Ede (GLD)
Contacteer:

Berichtdoor Bevlogen » 14 apr 2007 21:43

wopke20 schreef:Je kunt ook boerengolfen met de jeugd. Kunnen ze lekker uitdraven, heb je 's avonds ook geen last meer van ze.

Droog :D

Mijn idee: ga eens met z'n allen picknicken op de hei, de Hoge Veluwe. Heb ik afgelopen week met mijn kringgroepje gedaan. Was erg gezellig. En als iemand ook nog een gitaar meeneemt kun je met z'n allen opwekkingsliederen of psalmen gaan zingen! Kun je meteen evangeliseren onder de heibezoekers 8)

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Berichtdoor MissF » 24 apr 2007 11:01

Het gaat erg lekker weer worden vrijdag zegt de weermeneer.
Dus we zoeken het gewoon lekker dichtbij. Onze kerk is namelijk in Rhenen. We gaan dus erst een kei eind wandelen, door de bossen van de Grebbeberg, dan naar beneden langs de RIjn, en dan ergens neerploffen als ze lekker moe zijn. Vuurkorf mee, bbq plaat mee, en lekker in het donker bbqen en bij het vuurtje zitten.

En die gitaar meenemen is een goed idee!! Al zingen onze tieners niet zo erg graag, het is wel het proberen waard!
Bedankt allemaal voor de ideeen!!!
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gebruikersavatar
-petje af-
Mineur
Mineur
Berichten: 168
Lid geworden op: 20 feb 2007 16:45
Locatie: ...de Iessel is van ons!

Berichtdoor -petje af- » 24 apr 2007 15:05

En die gitaar meenemen is een goed idee!!


en vergeet de bal niet! werkt altijd....meestal nemen wij ook een bal of 2 a 3 mee zodat ze zich daar ook nog altijd uit kunnen leven...als dat kan qua ruimte!
Werken voor de Heer is fijn! Het betaald niet zo goed, maar de pensioenregeling is zalig!

Gebruikersavatar
essieee
Generaal
Generaal
Berichten: 5121
Lid geworden op: 14 apr 2003 23:47
Locatie: Barneveld
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 05 apr 2008 17:07

Petra777 schreef:Ik weet niet of je wat natuur hebt om je heen, maar samen eten en daarna een smokkelspel doen het altijd goed.


Hoe gaat dat in zn werk?

Petra777
Luitenant
Luitenant
Berichten: 597
Lid geworden op: 24 apr 2006 19:12
Locatie: Kampen

Berichtdoor Petra777 » 05 apr 2008 19:05

Bij het smokkelspel verdeel je de groep in drieen.. De ene groep is douanier, de anderen deel je in tweeen. Die twee zijn allebei smokkelaars en strijden tegen elkaar..

De smokkelaars moeten hun smokkelwaar vanaf de start naar het afleverpunt smokkelen. Maar: onderweg lopen douaniers rond, die de smokkelaars moeten vangen. Als je getikt bent moet je de smokkelwaar inleveren. De groep die de meeste smokkelwaar naar de overkant/ het afleverpunt brengt heeft gewonnen. Dit kun je natuurlijk meerder keren doen.

Meestal heb je niet teveel douaniers, om het nog wel een btje leuk te houden. Hoe groot je de groepen maakt kun je natuurlijk helemaal zelf weten. Bij een kleine groep kun je er ook voor kiezen om 1 groep smokkelaars te hebben. Dan kun je kijken wie de beste douaniers zijn. Natuurlijk kun je hier zelf allerlei variaties op bedenken.

Je speelt dit spel in het donker. Het is echt heel leuk om te doen.
Ons hart is onrustig, totdat het rust vind in U.

Gebruikersavatar
GKN'er
Sergeant
Sergeant
Berichten: 390
Lid geworden op: 26 jul 2006 20:33

Berichtdoor GKN'er » 05 apr 2008 19:26

Het smokkelspel is inderdaad een aanrader; erg leuk om met de jongelingsvereniging te doen. Andere aanraders zijn levend stratego en natuurlijk de 'klassieke' Bijbelquiz. En als de kinderen niet van zingen houden, laat ze dan liederen zingen die ze allemaal kennen, zoals de psalmen.
Gereformeerde Kerken in Nederland, moge het neocalvinisme levend blijven!

Gebruikersavatar
essieee
Generaal
Generaal
Berichten: 5121
Lid geworden op: 14 apr 2003 23:47
Locatie: Barneveld
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 05 apr 2008 23:42

Okay....Ik doe ook club en hou wel van nieuwe dingen!

Gebruikersavatar
jans1
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1307
Lid geworden op: 23 feb 2005 17:01
Locatie: Onder de rook van de centrale aan het water

Berichtdoor jans1 » 11 apr 2008 22:06

Tandemen is ook erg leuk! :D
Een dag niet gekraald is een dag niet geleefd!!
www.kralenjans.webs.com


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 51 gasten