Christelijke Anekdotes

Om te kunnen posten in dit forum is lidmaatschap van een gebruikersgroep (leden Religie-fora) nodig.
Klik hier voor meer info en het aanvragen van postrecht

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Gebruikersavatar
LeChat
Generaal
Generaal
Berichten: 4858
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:18
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 19 apr 2006 13:24

'k Heb niet heel het topic doorgelezen, dus bij voorbaat mijn excuses als er al iets soortgelijks verteld is:

Bij ons in de gemeente was er in de tijd dat nog niet iedereen zo geletterd was een ouderling die wel eens een potje maakte van die lastige Bijbelse namen, zo had hij het op een keer over "Nico de Mus"...

Een andere keer werd -door een andere ouderling- een soortgelijk probleem makkelijk opgelost: het was Pinksteren, de avonddienst, en de dominee liet dat gedeelte van Hand. 2 lezen waarin de afkomst van de toeschouwers wordt opgesomd (Parthers en Meders en Elamieten, etc.). Nu was dat gedeelte 's morgens ook gelezen, dus wat zegt de ouderling: "Parthers en Meders en voorts al die heren van vanmorgen..."
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

rosekapje
Majoor
Majoor
Berichten: 1940
Lid geworden op: 24 dec 2003 15:12
Locatie: Oud-Alblas
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 19 apr 2006 17:21

Ik geef leiding aan een jeugdclub, in de week voor palmpasen is er club, dus ik vond het toepasselijk om het verhaal over palmpasen met ze te gaan lezen.

Op een gegeven moment komen we bij het punt dat Jezus op de ezel rijdt.
Ik lees het daar een klein beetje anders: en je zus reed op de ezel door de straten.... :oops:
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

Gebruikersavatar
bloob
Verkenner
Verkenner
Berichten: 63
Lid geworden op: 13 sep 2002 16:41
Locatie: Barneveld
Contacteer:

Berichtdoor bloob » 19 apr 2006 18:11

Dominee leest voor hoeveel de collecte heeft opgebracht.

"734 euro", zegt hij, "...en één cent"
(stilte....onderdrukt gegniffel vanaf de kerkbanken)
Ds kijkt op en zegt "Wie stop er nou één cent in de collectezak???"
Arbeid rustig zonder zorgen, wat niet af komt is voor morgen :)

Gebruikersavatar
bloob
Verkenner
Verkenner
Berichten: 63
Lid geworden op: 13 sep 2002 16:41
Locatie: Barneveld
Contacteer:

Berichtdoor bloob » 19 apr 2006 18:28

Kleutertje vertelt het Bijbelverhaal terug:

Mozes had nog wel zo gezegd dat ze het manna niet mochten bewaren, maar sommige mensen stopten het wel stiekem in de koelkast!
Arbeid rustig zonder zorgen, wat niet af komt is voor morgen :)

Gebruikersavatar
wormpje
Mineur
Mineur
Berichten: 138
Lid geworden op: 30 jun 2003 19:48
Locatie: Noord Holland

Berichtdoor wormpje » 19 apr 2006 19:58

Er is een christelijk kinderliedje "Amen, Jezus houdt van jou." Nou heeft mijn oppaskindje van 3 1/2 op de peuterspeelzaal een vriendje, die Samed heet. En zij zingt dus steevast: "Samed, Jezus houdt van jou." :mrgreen:

Gebruikersavatar
mw
Moderator
Berichten: 3677
Lid geworden op: 08 jul 2004 22:05
Locatie: de Bult

Berichtdoor mw » 19 apr 2006 20:36

en hij/zij heeft nog gelijk ook :wink:
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Gebruikersavatar
Race406
Majoor
Majoor
Berichten: 2096
Lid geworden op: 28 mar 2004 13:04
Locatie: Wierden
Contacteer:

Berichtdoor Race406 » 19 apr 2006 22:30

Sjaan schreef:Jippie! Ga door met mooie verhalen :-D


In de (toen nog) Hervormde kerk in een plaats in de buurt hadden ze niet veel op met de (best wel behoudende) Gereformeerde Kerk ter plaatse. Nu moest een kind worden gedoopt, en de koster loopt met (warm, anders is het heel erg koud op het hoodje van het kind) water naar voren. Vervolgens bleek het water iets te warm (lees: gloeiend heet), want het doopvont knapte in stukken. In allerijl bij de (jawel...!) Gereformeerden het doopvont geleend. Dan is het toch makkelijk dat die "lichten" er zijn.....
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

rosekapje
Majoor
Majoor
Berichten: 1940
Lid geworden op: 24 dec 2003 15:12
Locatie: Oud-Alblas
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 19 apr 2006 22:33

woensdag 8 maart 2006:

de ds klimt de kansel op en heet iederereen van harte welkom in deze dankdagdienst.
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

columbus
Majoor
Majoor
Berichten: 1552
Lid geworden op: 07 apr 2003 11:54
Locatie: Oud-Alblas

Berichtdoor columbus » 20 apr 2006 17:57

zelfde dominee tijdens onze trouwdienst:

Maria, de vader van Jezus....

in het heetst van de strijd mag je best wel eens een foutje/verspreking maken. was een hele mooie preek.
Alleen daar kan liefde leven, alleen daar is het leven goed, waar pa stil en ongedwongen, de aardappels schilt en de afwas doet.

PeterD

Berichtdoor PeterD » 20 apr 2006 22:25

bloob schreef:Dominee leest voor hoeveel de collecte heeft opgebracht.

"734 euro", zegt hij, "...en één cent"


Iets soortgelijks een paar jaar terug bij ons...
De collecte heeft opgebracht het mooie bedrag van xxx euro en xxx cent. En 2 batterijen.....
Uiteraard gegniffel alom... :mrgreen:

Gebruikersavatar
LeChat
Generaal
Generaal
Berichten: 4858
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:18
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 21 apr 2006 09:12

PeterD schreef:
bloob schreef:Dominee leest voor hoeveel de collecte heeft opgebracht.

"734 euro", zegt hij, "...en één cent"


Iets soortgelijks een paar jaar terug bij ons...
De collecte heeft opgebracht het mooie bedrag van xxx euro en xxx cent. En 2 batterijen.....
Uiteraard gegniffel alom... :mrgreen:


Er zitten volgens mij wel vaker rare dingen in die collectezakken, bij ons treffen de diakenen in elk geval regelmatig knopen en snoepjes aan... Lekker als die in zo'n stortingsapparaat bij de bank terechtkomen, het is daardoor wel 'ns vastgelopen ook.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Gebruikersavatar
Airke
Luitenant
Luitenant
Berichten: 552
Lid geworden op: 21 sep 2002 17:01
Locatie: Leiden
Contacteer:

Berichtdoor Airke » 21 apr 2006 10:29

Ik had een krantenwijk en in december krijg je dan van die nieuwsjaarskaartjes waarmee je langs de deur mag. Zo ook in december 2001. Sommige mensen vonden het leuk om alvast euro's te geven, en zo had ik op tweede kerstdag op de een of andere manier zowel een 50eurocentmunt als een gulden in m'n zak. Met de bedoeling om de gulden in de collectezak te stoppen. Thuis bleek echter de euromunt weg te zijn. Stond er enkele weken later in de kerkbode: de collecte heeft opgebracht xx gulden en 50 eurocent.

Gebruikersavatar
bloob
Verkenner
Verkenner
Berichten: 63
Lid geworden op: 13 sep 2002 16:41
Locatie: Barneveld
Contacteer:

Berichtdoor bloob » 21 apr 2006 15:59

ooit heb ik in het vuur van m'n vertelling Simson aan laten bellen.... (ipv kloppen / bonzen)
Niemand die dr gek van opkeek. :mrgreen:
Arbeid rustig zonder zorgen, wat niet af komt is voor morgen :)

Gebruikersavatar
Saskia
Majoor
Majoor
Berichten: 1786
Lid geworden op: 01 nov 2003 13:08

Berichtdoor Saskia » 22 apr 2006 15:49

Er was eens een ouderling die een geslachtsregister moest lezen. Dit was in de Statenvertaling en er stond: A gewon B en B gewon C enz. Toen zei de ouderling voor het gemak maar: en ze gingen door met winnen tot vers 22!

Mijn broer las ik een keer: En Jezus blies hen op ipv Jezus blies op hen!

Ook heb ik eens gehoord van een man die las: de boer en de boerin zullen tezamen weiden (ipv de beer en de berin)

Gebruikersavatar
mw
Moderator
Berichten: 3677
Lid geworden op: 08 jul 2004 22:05
Locatie: de Bult

Berichtdoor mw » 22 apr 2006 15:54

een nog jonge knul had er zondagmorgen altijd moeite mee om op tijd uit bed te komen voor de kerk. Zijn vader riep hem elke zondagmorgen een aantal keer.
Op een keer gaat de vader naast het bed staat zing: ps 122
Ik ben verblijd wanneer men mij, godvruchtig opwekt zie wij staan, gereed om naar Gods Huis te gaan. Kom ga met ons en doe als wij...
Zet de jongen in: wat vreed en aangenamen rust....

:mrgreen: :|
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.


Terug naar “[Religie] - Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 56 gasten