Christelijke Anekdotes

Om te kunnen posten in dit forum is lidmaatschap van een gebruikersgroep (leden Religie-fora) nodig.
Klik hier voor meer info en het aanvragen van postrecht

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Rozijn
Majoor
Majoor
Berichten: 1557
Lid geworden op: 18 sep 2013 15:58

Re: Christelijke Anekdotes

Berichtdoor Rozijn » 28 apr 2014 13:38

Zeker, dat is het kerkblad van de Ger. Gem. in Ned.

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Christelijke Anekdotes

Berichtdoor Optimatus » 09 mei 2014 20:23

janneke7337 schreef:Een predikant die na de zegen hard wegliep en z'n microfoon aan liet staan.
Hij moest erg nodig plassen, en dat hoorde je door de hele kerk heen, inclusief aahh ooh zuchten en geklater :D


Een stroom van ongerechtigheden
had d'overhand op hem.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Jvslooten

Re: Christelijke Anekdotes

Berichtdoor Jvslooten » 11 jun 2014 11:25

Nou, nog maar eentje doen dan.

Er was eens Urker visser aan het begin van de vorige eeuw, of althans; hij viste wel, maar met de meest gammele boot van het hele eiland, op van alles nog wat. Hij was al jaren gelukkig getrouwd met Marijtje en ging iedere dag de Zuiderzee op om in het nodige levensonderhoud te voorzien.
Toen hij op een avond, na een lange dag vissen, de haven binnenkwam, vroeg een voorbijganger belangstellend: „nou, heb je nog wat gevangen dan?”, waarop de visser enthousiast antwoorde. „Jazeker,” zei hij: „ik had een Petrusvangst!”, daarmee verwijzend naar Joh. 21:11. De voorbijganger, nu toch wel wat nieuwsgieriger, vroeg daarop hoeveel hij dan wel niet gevangen had, waarop de visser twee kleine botjes (soort platvisjes) uit een emmer te voorschijn haalde. „Wat,” vroeg de voorbijganger, „is dat alles?!” „Ja,” zei de visser glunderend, „zo goed is de Heere nou voor mij geweest vandaag, dat Hij niet alleen aan mij, maar ook aan mijn lieve Marijtje gedachtig is geweest!”

Wie het kleine niet eert..

Bambi

Re: Christelijke Anekdotes

Berichtdoor Bambi » 11 jun 2014 13:05

Jvslooten schreef:Nou, nog maar eentje doen dan.

Er was eens Urker visser aan het begin van de vorige eeuw, of althans; hij viste wel, maar met de meest gammele boot van het hele eiland, op van alles nog wat. Hij was al jaren gelukkig getrouwd met Marijtje en ging iedere dag de Zuiderzee op om in het nodige levensonderhoud te voorzien.
Toen hij op een avond, na een lange dag vissen, de haven binnenkwam, vroeg een voorbijganger belangstellend: „nou, heb je nog wat gevangen dan?”, waarop de visser enthousiast antwoorde. „Jazeker,” zei hij: „ik had een Petrusvangst!”, daarmee verwijzend naar Joh. 21:11. De voorbijganger, nu toch wel wat nieuwsgieriger, vroeg daarop hoeveel hij dan wel niet gevangen had, waarop de visser twee kleine botjes (soort platvisjes) uit een emmer te voorschijn haalde. „Wat,” vroeg de voorbijganger, „is dat alles?!” „Ja,” zei de visser glunderend, „zo goed is de Heere nou voor mij geweest vandaag, dat Hij niet alleen aan mij, maar ook aan mijn lieve Marijtje gedachtig is geweest!”

Wie het kleine niet eert..

Mooi verhaal Jvslooten, dit is echt leven in afhankelijkheid van God.
Hieraan kun je ook mooi zien, dat op die manier geloven vrij maakt van het negatieve hebzuchtige denken van de mens.
Het geheim van positief denken.

Lord Mcgold
Verkenner
Verkenner
Berichten: 60
Lid geworden op: 13 jun 2014 11:39

Re: Christelijke Anekdotes

Berichtdoor Lord Mcgold » 16 jun 2014 20:10


Ook een leuke:

Niet zo lang geleden, en ook niet zo heel ver hier vandaan, liep er een man over straat. Spontaan viel deze man ineens in een diepe put. Eén voor één kwamen er mensen voorbij die hem allen aanspraken of op zijn minst een blik wierpen.
Eerst kwamen er aantal verschillende beroepsmensen voorbij:
De wiskundige die langs kwam berekende hoe de man in de put was gevallen.
Een archeoloog ging kijken naar de aardlaag-structuur van de wanden van de put.
De astronoom vroeg of hij ‘s nachts wel sterren kan zien vanuit de put en de bioloog vroeg naar het biologische leven daar beneden in de put.

Hierop volgend kwamen er een paar mensen van de overheid langs:
De belastingambtenaar zag de man en vroeg of hij wel belasting had betaald over de put.
De gemeenteambtenaar vroeg of hij wel een vergunning had voor de put.
Een ambtenaar van de milieudienst vroeg hoe het zat met de bodemverontreining van de grond van de put en een tweede kamerlid wou wel een debat aanvragen over het bestaan van die put.


Vervolgens kwamen er een paar gelovigen voorbij:
Een non kwam langs en begon een lied te zingen over dat hij in de put zat.
De dominee die passeerde wou hem pastorale hulp geven over zijn situatie in de put.
Een orthodox persoon die hem zag zei dat hij vast een zonde had begaan waardoor hij nu in de put zat.
Een evangelisch persoon zei “getuig ervan dat jij in de put zit” terwijl de charismatische die er meteen achteraankwam zei: “proclameer dat jij niet in de put zit!”.
Als laatste kwamen er optimist langs die mededeelde dat zijn put nog veel dieper kon en een pessimist die hem vertelde dat zijn put veel dieper is dan die van hem.

Maar uiteindelijk kwam Jezus langs. Hij stak zijn hand uit en trok de man uit de put.


bron: http://www.galaten.com/category/home/de-man-in-de-put/

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Christelijke Anekdotes

Berichtdoor Optimatus » 08 aug 2014 16:02

Afgelopen zondag had ik dienst als organist in de Oud-Kath. Kerk in Schoonhoven en daar hebben ze een poes die steeds de kerk binnen komt wandelen. Uit de Middeleeuwen zijn diverse verhalen overgeleverd van mensen die zo goed konden preken dat zelfs dieren kwamen luisteren - die mensen zijn er dus nog steeds.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Gebruikersavatar
Pcrtje
Majoor
Majoor
Berichten: 1920
Lid geworden op: 14 mei 2012 15:48

Re: Christelijke Anekdotes

Berichtdoor Pcrtje » 13 aug 2014 19:58

Lord Mcgold schreef:Een evangelisch persoon zei “getuig ervan dat jij in de put zit” terwijl de charismatische die er meteen achteraankwam zei: “proclameer dat jij niet in de put zit!”.
Whahaha! Prachtig! =D>
"Een libelle zweeft over het water..."

Gebruikersavatar
Pcrtje
Majoor
Majoor
Berichten: 1920
Lid geworden op: 14 mei 2012 15:48

Re: Christelijke Anekdotes

Berichtdoor Pcrtje » 26 dec 2014 22:34

Gisteren in de ochtenddienst op Eerste Kerstdag. De kinderen kwamen na de preek terug de kerk in en hadden papieren kroontjes geknutseld. De dominee vraagt hun: "Maar, jongus en meisjus, wie is nou de échte koning van het kerstverhaal?" Eén van die kinderen: "Herodes!"
"Een libelle zweeft over het water..."

Samanthi

Re: Christelijke Anekdotes

Berichtdoor Samanthi » 27 dec 2014 10:35

Pcrtje schreef:Gisteren in de ochtenddienst op Eerste Kerstdag. De kinderen kwamen na de preek terug de kerk in en hadden papieren kroontjes geknutseld. De dominee vraagt hun: "Maar, jongus en meisjus, wie is nou de échte koning van het kerstverhaal?" Eén van die kinderen: "Herodes!"

:lol:

Gebruikersavatar
jamillah
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2505
Lid geworden op: 17 jan 2007 14:10

Re: Christelijke Anekdotes

Berichtdoor jamillah » 28 dec 2014 13:54

Mijn dochter eergisteren tegen de vrouw van de ds: 'Uw man kan ècht goed preken!' :oops: :mrgreen:

Gebruikersavatar
Teus
Majoor
Majoor
Berichten: 2406
Lid geworden op: 15 dec 2011 13:14

Re: Christelijke Anekdotes

Berichtdoor Teus » 28 dec 2014 17:04

Ongeveer Honderd jaar geleden kwam een man met paard en wagen langs een groep lopende kerkgangers, ook op weg naar de kerk. Met verbazing sloegen de wandelende kerkgangers de handen voor hun mond en riepen "Je mag de dag des Heeren op die manier niet ontheiligen"....."Ach jullie zijn slaven, ik ben een kind" zei de man.
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

Boerin
Generaal
Generaal
Berichten: 4537
Lid geworden op: 17 okt 2013 15:20

Re: Christelijke Anekdotes

Berichtdoor Boerin » 29 dec 2014 11:21

jamillah schreef:Mijn dochter eergisteren tegen de vrouw van de ds: 'Uw man kan ècht goed preken!' :oops: :mrgreen:

:lol:
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Gebruikersavatar
Race406
Majoor
Majoor
Berichten: 2096
Lid geworden op: 28 mar 2004 13:04
Locatie: Wierden
Contacteer:

Re: Christelijke Anekdotes

Berichtdoor Race406 » 25 sep 2015 12:23

Geen anekdotes meer?
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Christelijke Anekdotes

Berichtdoor Chaya » 25 sep 2015 15:53

In een antwoord in de vragenrubriek alhier, las ik in een antwoord van ds. Vergunst:

Ik herinner me een voorval van Ds. Lamain. Op een dag stond er voor zijn deur een man van een naburige gemeente (in de VS) die met volle ernst Ds. Lamain vroeg om toch eens wat te doen aan zijn predikant die naar zijns inziens de waarheid niet preekte. Ds. Lamain vroeg hem, "Meneer, heeft u al met uw predikant over deze zaak gesproken?" Het antwoord was ontkennend en toen zei de predikant, "Dan bent u aan het verkeerde adres." En daarmee deed hij de deur dicht.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Yoshi

Re: Christelijke Anekdotes

Berichtdoor Yoshi » 26 sep 2015 12:46

Geen kleine quote maar de toespraak van Paus Franciscus voor de Verenigde Naties te New York gisteren: https://www.youtube.com/watch?v=RQx0ZurmjEI


Terug naar “[Religie] - Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten