Christelijke Anekdotes

Om te kunnen posten in dit forum is lidmaatschap van een gebruikersgroep (leden Religie-fora) nodig.
Klik hier voor meer info en het aanvragen van postrecht

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 24 nov 2005 14:15

Is dat zo, Lalage? Ik kerk eigenlijk in twee kerken.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Rijnmond
Luitenant
Luitenant
Berichten: 591
Lid geworden op: 21 okt 2004 13:06
Contacteer:

Berichtdoor Rijnmond » 24 nov 2005 14:37

Lalage schreef:
wozz schreef:Een aantal jaren geleden zou in onze gemeente een predikant uit een andere gemeente voorgaan. Deze was eerder voorganger geweest in onze gemeente, dus de mensen kenden hem en hij was behoorlijk geliefd. Kortom: de kerk zat dan ook helemaal vol, stoelen aanslepen, dat soort dingen. Toen de dienst begon beklom echter een andere predikant de preekstoel, één die juist niet zo veel mensen trok. De 'geliefde' predikant was namelijk door ziekte verhinderd. De 'minder geliefde' predikant had ook wel door dat de mensen niet voor hém waren gekomen. Hij zei dan ook droogjes: "En ziet, het was Lea."

De hele kerk kon er wel om lachen.

Die is echt goed! Maar wat raar dat er meer mensen komen als een bepaalde dominee preekt, je gaat toch gewoon naar je eigen gemeente lijkt mij.


Misschien was een gemeente met meerdere kerkgebouwen? In Katwijk en Ede is dat vrij normaal.

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8204
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 24 nov 2005 16:01

Ik ga ook het meeste naar twee kerken, maar ik ben bij een andere lid ;) ;)
Aan de ene kan snap ik het wel hoor, maar aan de andere kant: als ik ergens lid ben, dan ga ik er gewoon heen. Maakt niet uit wie er spreekt. En dat zou ik van refo's helemaal verwachten. Vooral in dorpen waar iedereen op je let of je er wel bent.

Gebruikersavatar
ErikV
Verkenner
Verkenner
Berichten: 86
Lid geworden op: 31 mei 2004 16:44
Locatie: Berkenwoude

Berichtdoor ErikV » 24 nov 2005 19:21

TheKeimpe schreef:Een dominee waarschuwt tegen internet:
"Wee, wee, wee gemeente"


Oorspronkelijk uit Openbaring afkomstig. In Openbaring staat een tekst waar dat 3 x wee achter elkaar staat. Er is nog een redelijk grote groep die dat als waarschuwing tegen internet ziet.

Ditbenik

Berichtdoor Ditbenik » 24 nov 2005 19:45

ErikV schreef:Oorspronkelijk uit Openbaring afkomstig. In Openbaring staat een tekst waar dat 3 x wee achter elkaar staat. Er is nog een redelijk grote groep die dat als waarschuwing tegen internet ziet.


Maar geldt die waarschuwing dan alleen voor Nederlanders? Beetje raar lijkt me. In de KJV staat Woe, woe, woe, en dat spreek je niet bepaald uit als www in het engels

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 25 nov 2005 00:08

Ik probeer even de surinaamse uitspraak van w.w.w. voor me te halen, dan klinkt-ie nog beter.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Gebruikersavatar
ErikV
Verkenner
Verkenner
Berichten: 86
Lid geworden op: 31 mei 2004 16:44
Locatie: Berkenwoude

Berichtdoor ErikV » 25 nov 2005 08:17

Ditbenik schreef:
ErikV schreef:Oorspronkelijk uit Openbaring afkomstig. In Openbaring staat een tekst waar dat 3 x wee achter elkaar staat. Er is nog een redelijk grote groep die dat als waarschuwing tegen internet ziet.


Maar geldt die waarschuwing dan alleen voor Nederlanders? Beetje raar lijkt me. In de KJV staat Woe, woe, woe, en dat spreek je niet bepaald uit als www in het engels


Dan zie je maar weer hoe persoonlijk de Bijbel is :lol:

Gebruikersavatar
Sjaan
Sergeant
Sergeant
Berichten: 253
Lid geworden op: 21 mar 2003 11:44
Locatie: de Bult
Contacteer:

Berichtdoor Sjaan » 25 nov 2005 11:18

Optimatus schreef:Ik probeer even de surinaamse uitspraak van w.w.w. voor me te halen, dan klinkt-ie nog beter.


:D :D :D
Ken uzelf.

Mijn web-log!

Gebruikersavatar
Sjaan
Sergeant
Sergeant
Berichten: 253
Lid geworden op: 21 mar 2003 11:44
Locatie: de Bult
Contacteer:

Berichtdoor Sjaan » 25 nov 2005 11:19

Bij ons in de kerk stond de dominee eens op het punt een kind te dopen toen er geen water in het dopvont bleek te zitten. En daar kwam de vrouw van de koster al aangerend met een gieter. Zo onheilig is dat water dus ;-)
Ken uzelf.



Mijn web-log!

Gebruikersavatar
wormpje
Mineur
Mineur
Berichten: 138
Lid geworden op: 30 jun 2003 19:48
Locatie: Noord Holland

Berichtdoor wormpje » 25 nov 2005 17:44

Toen ik gedoopt werd (samen met een paar andere babies) was voor de laatste baby ook niet meer voldoende water. Toen hebben ze het eerst nog in een fluitketeltje opgewarmd, omdat het anders zo zielig was voor die baby met dat koude water.
Maar we hebben het nu over 1975 hoor. :mrgreen:

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 26 nov 2005 00:09

Geniaal.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Gebruikersavatar
peter77
Sergeant
Sergeant
Berichten: 386
Lid geworden op: 25 okt 2005 18:22
Locatie: Gouda
Contacteer:

Berichtdoor peter77 » 14 dec 2005 20:05

Waaraan herken je een waar christen?

Waar kun je nou aan zien dat iemand een christen is, was de vraag welke ik lanceerde op deze zondagmorgen. Ik stond voor een groepje kinderen variëren in de leeftijd van 10, tot 12 jaar.

"Als iemand naar de kerk gaat", riep een kinderstemmetje, ergens van achter uit de groep.

Dus als iemand naar de kerk gaat, is het een christen, vroeg ik. "Veel". Hij moet veel gaan", vulde een jongetje op de voorste rij aan .Daaraan kun je zien, dat het een christen is.

Maar iemand die veel naar Mc Donalds gaat veranderd toch ook niet automatisch in een hamburger, was mijn reactie.

Je kunt zien dat iemand een christen is, als hij bidt, riep een blond meisje.

Maar bidden doen ook de boeddhisten of hindoeisten of........neen, in alle religies wordt wel gebeden.

Een christen is te herkennen aan zo’n armbandje met WWJD, fluisterde een donkerbruin jongetje en een ketting met een kruisje om zijn nek, riep het meisje met de paardenstaart naast hem.

Of een vis op je auto, dat is ook een mogelijkheid brulde een ander kind.

"Dus als ik later bij de Here God in de hemel komt, zal Hij vragen of ik wel een kruisje om mijn nek heb gedragen, en of er bovenal een vis op mijn auto heeft gezeten, riep ik uit!

Aan de zorgelijk kijkende gezichten, merkte ik wel dat ze zelf ook niet helemaal tevreden waren met deze stelling betreffende de herkenning van een waar christen
De web-log van Clint (moet je gezien hebben) Iedere dag een vervolg op de belevenissen van een ruige christen met borsthaar.
http://clintslog.web-log.nl/

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Berichtdoor Marnix » 15 dec 2005 10:31

Sjaan schreef:Bij ons in de kerk stond de dominee eens op het punt een kind te dopen toen er geen water in het dopvont bleek te zitten. En daar kwam de vrouw van de koster al aangerend met een gieter. Zo onheilig is dat water dus ;-)


Hehe. En dat geldt ook voor de ingredienten van het andere sacrament. Het avondmaalsbrood dat bij ons over is wordt aan de eendjes gevoerd. En laatst gingen we na het avondmaal met een deel van de gemeente een maaltijd houden in de kerk..... de wijn die daar werd geschonken had een verdacht bekend smaakje :D
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3923
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:28

Berichtdoor TheKeimpe » 15 dec 2005 12:54

Clint, je doet me denken aan K. Green met je hamburgers...

Gebruikersavatar
peter77
Sergeant
Sergeant
Berichten: 386
Lid geworden op: 25 okt 2005 18:22
Locatie: Gouda
Contacteer:

Berichtdoor peter77 » 15 dec 2005 13:31

TheKeimpe schreef:Clint, je doet me denken aan K. Green met je hamburgers...


Klop ja gewoon overgenomen van een van de grootste en beste gospelmuziekanten die ooit geleefd heeft.
Jammer dat hij zo vroeg gestorven is maar...wat een ingrijpende muziek.
Dat nummer over de verloren zoon, mensen...tranen hè. Ja grote vent maar als God zo door iemands muziek spreekt word ik verschrikkelijk klein. Als een kind.
Fijn te horen dat je deze tekst herkende want dat geeft aan dat je een kenner ben.
De web-log van Clint (moet je gezien hebben) Iedere dag een vervolg op de belevenissen van een ruige christen met borsthaar.

http://clintslog.web-log.nl/


Terug naar “[Religie] - Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten