Christelijke Anekdotes

Om te kunnen posten in dit forum is lidmaatschap van een gebruikersgroep (leden Religie-fora) nodig.
Klik hier voor meer info en het aanvragen van postrecht

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: Christelijke Anekdotes

Berichtdoor schaapje » 12 okt 2011 10:15

Grappig om te lezen.

Ik heb eens iemand tijdens een gebed horen zeggen gloor en erie voor U...in plaats van glorie en eer,
was wel pijnlijk en moeilijk je lachen in te houden.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Gebruikersavatar
Afat82
Mineur
Mineur
Berichten: 212
Lid geworden op: 18 jun 2003 19:21
Locatie: Utrecht

Re: Christelijke Anekdotes

Berichtdoor Afat82 » 12 okt 2011 10:18

Tijdens een kerkdienst waarbij ik aanwezig was werd meegedeeld dat die en die predikant niet voor zou gaan omdat hij ongesteld was...
Het was GG, dus het betrof een mannelijke predikant (en heel de gemeente gniffelde natuurlijk).
Ik ben met Christus gekruisigd; ik leef, doch niet meer ik, maar Christus leeft in mij! (Gal. 2:20)

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: Christelijke Anekdotes

Berichtdoor schaapje » 12 okt 2011 10:21

Mannen kunnen ook ongesteld zijn :lol: en dan is hun gestel heeeeeel ziek.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Gebruikersavatar
Afat82
Mineur
Mineur
Berichten: 212
Lid geworden op: 18 jun 2003 19:21
Locatie: Utrecht

Re: Christelijke Anekdotes

Berichtdoor Afat82 » 12 okt 2011 10:26

Tja, als mannen een beetje verkouden zijn voelen ze zich al heeeeeeel ziek... En dat noemen ze dan t sterke geslacht! :-)
Maar goed, dat was ff offtopic.
Ik ben met Christus gekruisigd; ik leef, doch niet meer ik, maar Christus leeft in mij! (Gal. 2:20)

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: Christelijke Anekdotes

Berichtdoor schaapje » 12 okt 2011 10:35

:lol: :lol:
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Gebruikersavatar
saartje
Luitenant
Luitenant
Berichten: 544
Lid geworden op: 20 apr 2004 19:55
Locatie: achter de voordeur
Contacteer:

Re: Christelijke Anekdotes

Berichtdoor saartje » 18 okt 2011 09:35

schelpje3 schreef:Mijn vader ging met een vriend naar een kerkdienst, door de weeks.
Het zou gewoon in een woonhuis plaats vinden, een zgn. grachtenpand.
Ze waren laat, doordat ze nauwelijks een parkeerplek konden vinden, dus snel aanschuiven op de achterste rij stoelen.
De voorganger begon, maar ze zaten al snel met stijgende verbazing, wat ging dat hier raar, geen psalm om de dienst te beginnen en de mensen zagen er toch wel iets anders uit dan gebruikelijk.
Na een kwartier begon het te dagen, ze waren het verkeerde huis binnen gegaan.
Ik meen dat de vriend 2 cijfers had omgedraaid, dus 86 ipv 68 of zoiets :shock:
Snel naar het juiste huis, waar ze alsnog konden plaatsnemen.
Nu zou dat geloof ik niet meer kunnen, de deuren gaan overal op slot, maar toen was dat nog niet.



Dat hebben m'n zus en ik pas met condoleren gehad... We hadden het verkeerde gebouw in ons hoofd... Liepen naar de deur en wilden naar binnen gaan. Komt er een man naar ons toe: "komen jullie ook voor de vergadering?" We konden er niets aan doen, maar hebben best een poosje slappe lach gehad...
Psalm 25:2 (ber.)

Swimmie
Verkenner
Verkenner
Berichten: 52
Lid geworden op: 15 dec 2009 10:11

Re: Christelijke Anekdotes

Berichtdoor Swimmie » 21 okt 2011 11:44

Afat82 schreef:Een predikant van de GG nam enkele jaren geleden een beroep aan naar een gemeente in de VS. Ondanks een gedegen cursus Engels was hij toch wat zenuwachtig tijdens zijn eerste engelstalige preek.

Vermoedelijk lag het daaraan dat hij preekte over het feit dat Maria op de rug van een aap naar Bethlehem ging (monkey en donkey lijken ook wel op elkaar!!)...

Misschien heb ik het al wel eens gepost, maar dat weet ik zo gauw niet meer:
Ik hoorde eens dat een Duitse spreker die ook vaak in Nederland sprak een keer in een lezing het ook over de 5 dwaze en 5 wijze maagden had.
Hij zei: "En alle 10 waren zij in verwachting van de bruidegom." :shock: Tsja... dat 'in verwachting zijn' in NL iets anders betekent dan het 'erwarten' in het Duits wist hij nog niet helemaal. Waarschijnlijk na die lezing wel... :lol:

columbus
Majoor
Majoor
Berichten: 1552
Lid geworden op: 07 apr 2003 11:54
Locatie: Oud-Alblas

Re: Christelijke Anekdotes

Berichtdoor columbus » 25 okt 2011 14:39

Het jaarlijkse uitje van de kerk ging deze keer naar een schaapskooi. De herder van de schaapjes was een wat oudere man met baard. Een van onze jongens stond met licht ontzag te kijken naar de herder met zijn schaapjes en vroeg; 'Is dát nou de Heere Jezus?'.
Alleen daar kan liefde leven, alleen daar is het leven goed, waar pa stil en ongedwongen, de aardappels schilt en de afwas doet.

Gebruikersavatar
Race406
Majoor
Majoor
Berichten: 2096
Lid geworden op: 28 mar 2004 13:04
Locatie: Wierden
Contacteer:

Re: Christelijke Anekdotes

Berichtdoor Race406 » 25 okt 2011 16:10

columbus schreef:Het jaarlijkse uitje van de kerk ging deze keer naar een schaapskooi. De herder van de schaapjes was een wat oudere man met baard. Een van onze jongens stond met licht ontzag te kijken naar de herder met zijn schaapjes en vroeg; 'Is dát nou de Heere Jezus?'.
Dat heeft ie dan vast van zijn vader? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

Gebruikersavatar
gravo
Majoor
Majoor
Berichten: 2017
Lid geworden op: 12 jan 2009 23:20

Re: Christelijke Anekdotes

Berichtdoor gravo » 25 okt 2011 18:26

GG. Jaren geleden. De gemeente was vacant, dus vaak een onbekende predikant. Die zondag ook. Een korte, dikke man, met een verschrikkelijk boers kapsel en ook nog zo'n ouderwetse preekjas aan. Een doopdienst.

Nu was het de gewoonte dat de gemeente een psalm aanhief op het moment dat de dopelingen werden binnengebracht. Kondigt die predikant dat als volgt aan:

"... Gemeentûh...wanneer het saat binnengebracht wordt...singûh wûh ût saat staandûh toe van psalm..."

Wij, jongelui die het toch al niet erg ophadden met die potsierlijke types op de kansel, doken eendrachtig, maar jankend van het lachen onder de kerkbanken. Ût saat, als aanduiding voor kinderen, hoe kom je d'r op.

Dat warûh nog eens tijdûh !

gravo
'Von Gott wissen wir nichts. Aber dies Nichtwissen ist Nichtwissen von Gott'
(Franz Rosenzweig, Der Stern der Erlösung)

columbus
Majoor
Majoor
Berichten: 1552
Lid geworden op: 07 apr 2003 11:54
Locatie: Oud-Alblas

Re: Christelijke Anekdotes

Berichtdoor columbus » 25 okt 2011 18:35

gravo schreef:"... Gemeentûh...wanneer het saat binnengebracht wordt...singûh wûh ût saat staandûh toe van psalm..."
gravo


Ik wist wel dat er kerken waren waar de babytjes na 1 dag al gedoopt werden, maar nog sneller hield ik niet voor mogelijk :lol:
Alleen daar kan liefde leven, alleen daar is het leven goed, waar pa stil en ongedwongen, de aardappels schilt en de afwas doet.

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: Christelijke Anekdotes

Berichtdoor schaapje » 26 okt 2011 13:08

:lol: :lol: :lol:
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Gebruikersavatar
Race406
Majoor
Majoor
Berichten: 2096
Lid geworden op: 28 mar 2004 13:04
Locatie: Wierden
Contacteer:

Re: Christelijke Anekdotes

Berichtdoor Race406 » 27 okt 2011 09:37

gravo schreef:"... Gemeentûh...wanneer het saat binnengebracht wordt...singûh wûh ût saat staandûh toe van psalm..."
gravo
columbus schreef:Ik wist wel dat er kerken waren waar de babytjes na 1 dag al gedoopt werden, maar nog sneller hield ik niet voor mogelijk :lol:
:schaterlach: hysterisch-smile
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Christelijke Anekdotes

Berichtdoor Optimatus » 29 dec 2011 00:21

Gevonden op youtube: http://www.youtube.com/watch?v=5ekxf58g ... re=related

De Tien Geboden zijn duidelijk: Gij zult geen gesneden beeld maken...
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

meisje20
Luitenant
Luitenant
Berichten: 648
Lid geworden op: 02 apr 2009 20:20

Re: Christelijke Anekdotes

Berichtdoor meisje20 » 15 feb 2012 20:07

Race406 schreef:"... Gemeentûh...wanneer het saat binnengebracht wordt...singûh wûh ût saat staandûh toe van psalm..."

dat zei de dominee ook toen het dochtertje van mijn broer gedoopt werd..
Gods geduld is groot maar niet oneindig


Terug naar “[Religie] - Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten