Christelijke Anekdotes

Om te kunnen posten in dit forum is lidmaatschap van een gebruikersgroep (leden Religie-fora) nodig.
Klik hier voor meer info en het aanvragen van postrecht

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Christelijke Anekdotes

Berichtdoor schelpje3 » 02 feb 2011 14:26

Race406 schreef:
schelpje3 schreef:Mijn vader ging met een vriend naar een kerkdienst, door de weeks.
Het zou gewoon in een woonhuis plaats vinden, een zgn. grachtenpand.
Ze waren laat, doordat ze nauwelijks een parkeerplek konden vinden, dus snel aanschuiven op de achterste rij stoelen.
De voorganger begon, maar ze zaten al snel met stijgende verbazing, wat ging dat hier raar, geen psalm om de dienst te beginnen en de mensen zagen er toch wel iets anders uit dan gebruikelijk.
Na een kwartier begon het te dagen, ze waren het verkeerde huis binnen gegaan.
Ik meen dat de vriend 2 cijfers had omgedraaid, dus 86 ipv 68 of zoiets :shock:
Snel naar het juiste huis, waar ze alsnog konden plaatsnemen.
Nu zou dat geloof ik niet meer kunnen, de deuren gaan overal op slot, maar toen was dat nog niet.


Dan ben ik wel weer benieuwd bij welke bijeenkomst ze eerst binnenvielen!
Wel grappig, het zal je maar gebeuren.. :mrgreen:

Het was iets religieus, maar wat het nu precies was ???
Maar i.i.g haaks op een oud-reformatorische dienst. Maar we hebben er later met zn allen smakelijk om gelachen.

Gebruikersavatar
Race406
Majoor
Majoor
Berichten: 2096
Lid geworden op: 28 mar 2004 13:04
Locatie: Wierden
Contacteer:

Re: Christelijke Anekdotes

Berichtdoor Race406 » 22 apr 2011 10:44

Onlangs gehoord: Een gevangenispredikant liet aan het eind van de dienst zingen: "Ik zie een poort wijd open staan." :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: Christelijke Anekdotes

Berichtdoor schaapje » 22 apr 2011 13:59

Onlangs gehoord: Een gevangenispredikant liet aan het eind van de dienst zingen: "Ik zie een poort wijd open staan." :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:


Toen renden ze allen naar die open poort :lol: ( hopen we maar)
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Gebruikersavatar
Race406
Majoor
Majoor
Berichten: 2096
Lid geworden op: 28 mar 2004 13:04
Locatie: Wierden
Contacteer:

Re: Christelijke Anekdotes

Berichtdoor Race406 » 22 apr 2011 14:18

race406 schreef:Onlangs gehoord: Een gevangenispredikant liet aan het eind van de dienst zingen: "Ik zie een poort wijd open staan." :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

schaapje schreef:Toen renden ze allen naar die open poort :lol: ( hopen we maar)


:-k :wink:
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

meisje20
Luitenant
Luitenant
Berichten: 648
Lid geworden op: 02 apr 2009 20:20

Re: Christelijke Anekdotes

Berichtdoor meisje20 » 22 apr 2011 16:36

wat een humoristische verhalen :D
Gods geduld is groot maar niet oneindig

Samanthi

Re: Christelijke Anekdotes

Berichtdoor Samanthi » 23 apr 2011 09:17

In mijn familie komt nogal eens wat ADHDachtig gedrag voor en zo kom je wel eens voor komische situaties te staat.
Zo ook mijn zwager, hij was gekozen voor ouderling en had netjes een zwart pak gekocht, die zou hij pas aan doen tijdens de bevestiging, maar ja was het nu 'smorgens of 'smiddags?
Ja natuurlijk 'smiddags dat is toch altijd?
Oké mijn zwager in zijn lichte pak die morgen naar de kerk, hoewel zij in een kerk met ruime opvattingen kerken keken de mensen hem toch wel wat apart aan.
Ja hoor stoelen voor in de kerk en de bevestiging was dus toch ''smorgens, daar stond tie dan in zijn "oude pak" tja best lachen, sommigen zeiden achteraf tegen mijn zus, Ik dacht al dat had ik nu nooit achter hem gezocht in een licht pak ouderling zijn. Kun je zien hoe belangrijk de buitenkant is voor de mensen.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Christelijke Anekdotes

Berichtdoor schelpje3 » 23 apr 2011 13:01

Mijn neefje zong altijd: .. men loov hem vroeg en spa BLAUW :shock:

Gebruikersavatar
kwebbel
Generaal
Generaal
Berichten: 5152
Lid geworden op: 17 feb 2007 12:47
Contacteer:

Re: Christelijke Anekdotes

Berichtdoor kwebbel » 25 apr 2011 01:44

Samanthi schreef:Kun je zien hoe belangrijk de buitenkant is voor de mensen.
erg is dat hé? Kan je nagaan dat er sommige dingen er gewoon insluipen of ongemerkt ongeschreven regels zijn geworden.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Swimmie
Verkenner
Verkenner
Berichten: 52
Lid geworden op: 15 dec 2009 10:11

Re: Christelijke Anekdotes

Berichtdoor Swimmie » 26 apr 2011 11:47

Samanthi schreef:... daar stond tie dan in zijn "oude pak" tja best lachen ...

Een kennis van ons was ook gekozen tot ouderling.
In hun kerk was het ook regel dat ambtsdragers 'netjes' in het zwart gekleed waren.
Die kennis van ons was (en is nog steeds :wink: ) oprecht christen maar soms wat tegendraads zeg maar.
Hij netjes een zwart pak gekocht maar toen hij in het rijtje medebroeders stond stak hij toch behoorlijk af bij de rest.
Wat bleek? Hij had een soort velours pak gekocht. Dat ziet er veel dieper zwart uit als de 'normale' stof.
'Tja' zei hij, 'ze kunnen er niets van zeggen! 't Is nog zwarter als rest.'
We hebben er met z'n allen hartelijk om gelachen.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Christelijke Anekdotes

Berichtdoor schelpje3 » 26 apr 2011 12:14

Wij hadden ooit een sportieve dominee, die veel op de fiets zat. Hij kwam op een middag bij mijn ouders op bezoek. Mn vriendin was bij mij, we werden er even bijgeroepen, want dominee was ook belangstellend naar ons. Hij werd nogal enthousiast, schoof naar voren en ging een beetje wijdbeens zitten, wat mannen vaak doen. Tot onze schrik zagen we dat dominee uit zijn kruis gescheurd was :shock:
We hebben het even in kunnen houden, maar begonnen met giechelen en konden eigenlijk niet meer ophouden. Boze blik van mijn pa, die zat aan de zijkant, dus zag niets, mn moeder had het echter ook gezien. Dus gelukkig redde ze ons door ineens te zeggen: o ja, jullie moeten nog even naar de stomerij voor me, voordat die dicht is.
Pffft, we renden de deur uit en hebben buiten verschrikkelijk staan lachen.
En wekenlang hebben we op catechisatie elkaar niet aan durven kijken, uit angst dat we meteen weer in lachen zouden uitbarsten. Ach, die arme man :lol:

Gebruikersavatar
mw
Moderator
Berichten: 3677
Lid geworden op: 08 jul 2004 22:05
Locatie: de Bult

Re: Christelijke Anekdotes

Berichtdoor mw » 26 apr 2011 12:29

|:)|

Op het www kwam ik net deze tegen...

In een verzorgingshuis woonde een oude gepensioneerde pater die iedere zondagochtend een kerkdienst opluisterde. Tijdens het uitreiken van de heilige communie liep de pater langs de aanwezige bewoners om hen het lichaam van Christus te geven. Velen van de bewoners waren namelijk niet meer in staat om naar voren te lopen om het heilige brood te ontvangen (als Mozes niet naar de berg gaat, komt de berg wel naar Mozes). De pater stond voor een oud vrouwtje, gezeten in een rolstoel, en sprak de woorden: "Het lichaam van Christus". Hij hield de hostie voor het gezicht van de bewoonster. De vrouw, die licht begripsgestoord was, snapte niet wat de pater van haar verlangde en haalde slechts haar schouders op. De pater herhaalde zijn woorden, maar nu met iets meer volume in zijn stem. De reactie van het vrouwtje was nog steeds niet de reactie die de pater wenste. Zij lachte wat nerveus, maar je kon aan haar gezicht zien dat ze licht geïrriteerd raakte. De pater meende dat zij enkel hardhorend was en vervolgde met luide stem: "Doet u de mond maar open". De vrouw, nu met rood aangelopen hoofd, opende haar mond en haalde haar gebitsprothese eruit en deponeerde deze in de kelk naast de andere hosties. Ze begeleide deze handeling met de woorden: "Hier heb je het, ben je nu tevreden". Uit respect voor de pater probeerde alle aanwezigen hun lach met moeite in te houden. De pater, diep beledigd, verliet snel de ruimte waarna iedereen vrij was om in schaterlachen uit te breken.
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: Christelijke Anekdotes

Berichtdoor schaapje » 26 apr 2011 12:32

Tranen van het lachen zeg,..... zielig voor de pater hysterisch-smile
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Gebruikersavatar
Afat82
Mineur
Mineur
Berichten: 212
Lid geworden op: 18 jun 2003 19:21
Locatie: Utrecht

Re: Christelijke Anekdotes

Berichtdoor Afat82 » 11 okt 2011 14:15

Een predikant van de GG nam enkele jaren geleden een beroep aan naar een gemeente in de VS. Ondanks een gedegen cursus Engels was hij toch wat zenuwachtig tijdens zijn eerste engelstalige preek.

Vermoedelijk lag het daaraan dat hij preekte over het feit dat Maria op de rug van een aap naar Bethlehem ging (monkey en donkey lijken ook wel op elkaar!!)...
Ik ben met Christus gekruisigd; ik leef, doch niet meer ik, maar Christus leeft in mij! (Gal. 2:20)

Samanthi

Re: Christelijke Anekdotes

Berichtdoor Samanthi » 11 okt 2011 17:35

Afat82 schreef:Een predikant van de GG nam enkele jaren geleden een beroep aan naar een gemeente in de VS. Ondanks een gedegen cursus Engels was hij toch wat zenuwachtig tijdens zijn eerste engelstalige preek.

Vermoedelijk lag het daaraan dat hij preekte over het feit dat Maria op de rug van een aap naar Bethlehem ging (monkey en donkey lijken ook wel op elkaar!!)...


Ook eens gehoord dat een Nederlandse predikant het volk Israel in canada door een toetje liet lopen, gewoon verkeerd uitgesproken.

knor183
Mineur
Mineur
Berichten: 116
Lid geworden op: 13 okt 2003 06:22
Contacteer:

Re: Christelijke Anekdotes

Berichtdoor knor183 » 12 okt 2011 09:25

Hahaha die is mooi
Desert = dessert
Het is even onvoorstelbaar dat God wel bestaat, als dat hij niet zou bestaan


Terug naar “[Religie] - Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 124 gasten