Christelijke Anekdotes

Om te kunnen posten in dit forum is lidmaatschap van een gebruikersgroep (leden Religie-fora) nodig.
Klik hier voor meer info en het aanvragen van postrecht

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Gebruikersavatar
appelflap
Mineur
Mineur
Berichten: 204
Lid geworden op: 15 apr 2008 15:35
Locatie: elburg
Contacteer:

Berichtdoor appelflap » 07 aug 2008 22:31

Tja, zoals gezegd, een uitgelegd grapje is niet leuk, maar onze dominee praat altijd keurig netjes verzorgd abn en dan maakt ie zo'n fout in de punten notabene(die die van te voren heeft bedacht). Maar dat moet je zelf meemaken eigenlijk, anders is het niet leuk. Mij kon je bijna opvegen na dat herstelling. Die van bidde was iets minder, maar vond ik zeker grappig. En die van de maan is helemaal gieren! Nu zijn er dominees waarvoor dat soort verhaspelingen wekelijkse kost zijn, omdat ze gewoon zo snel praten en dan wel eens zich vergipsen, maar onze dominee is altijd kalm.
Baksteen

Gebruikersavatar
Dirk
Sergeant
Sergeant
Berichten: 331
Lid geworden op: 24 mei 2005 20:44

Berichtdoor Dirk » 08 aug 2008 22:07

Heidebloem schreef:Laatst tijdens een kampdienst laat de microfoon het afweten door een probleem met de stroomtoevoer. Zegt die beste man:
' de eerste collecte is voor de energierekening!'


Doet met denken aan Paul Washer (tijdens de lezing in Bodegraven). Ook hier een storing. Zegt 'ie heel droog: tijdens mijn werk in de bush in Peru heb ik hier nooit last van, we hebben daar geen microfoon...
Wijsheid en Intelligentie: een wereld van Verschil!!

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 11 aug 2008 08:52

Voor kerktijd doet onze ds in de consistorie zijn microfoon al op z'n pak, gisterochtend zette 'ie m wat te vroeg aan, hoorde je hoe 'ie elke ouderling/diaken Gods zegen wenstte, om daarna úítgebreid z'n keel te schrapen, heb nog nooit mensen zo hard horen lachen in onze kerk 8) ('t gebeurt maar zelde ndat wer word gelachen dus tja....)

NdW
Luitenant
Luitenant
Berichten: 680
Lid geworden op: 19 jul 2008 09:48
Contacteer:

Berichtdoor NdW » 11 aug 2008 09:11

Weleens gehoord van 'geestelijke papegaaien'? :? De ds. had het er gister over.
* uitleg: mensen die andere (gelovige mensen) napraten om ook maar gelovig te lijken.

Gebruikersavatar
Race406
Majoor
Majoor
Berichten: 2096
Lid geworden op: 28 mar 2004 13:04
Locatie: Wierden
Contacteer:

Berichtdoor Race406 » 11 aug 2008 10:17

De dominee begon gisterenmiddag ijverig aan de Schriftlezing. Even later: "Neem me niet kwalijk, ik ben in de verkeerde vertaling begonnen (SV i.p.v. NBG '51). Ik begin even overnieuw."
In tussentijd waren diverse mensen al driftig aan het zoeken in welk vers de ds in vredesnaam bezig was, want het klopte niet.. :mrgreen:
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

Gebruikersavatar
Raido
Generaal
Generaal
Berichten: 7088
Lid geworden op: 13 dec 2003 14:27
Locatie: Rijsschen
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 11 aug 2008 14:01

NdW schreef:Weleens gehoord van 'geestelijke papegaaien'? :? De ds. had het er gister over.
* uitleg: mensen die andere (gelovige mensen) napraten om ook maar gelovig te lijken.
Ja, die heb ik wel eens gehoord ja :)
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Gebruikersavatar
appelflap
Mineur
Mineur
Berichten: 204
Lid geworden op: 15 apr 2008 15:35
Locatie: elburg
Contacteer:

Berichtdoor appelflap » 11 aug 2008 17:56

@meissie88, zoiets deed de dominee die wij gisteravond hadden ook. Je kon de laatste minuut voor de kerkenraad binnenkwam precies volgen wat hij zei in de consistorie.

Een andere dominee vergeet hem altijd uit te zetten na de dienst.

Er is ook een zekere behoorlijk drukke predikant, die door zijn drukte telkens naast de microfoon praatte. Die heeft nu een speciale aangepaste microfoon gekregen :D:D

Deze zelfde drukke predikant was ooit bij onze predikant op bezoek en toen de tijd was aangebroken om weer te vertrekken liep hij druk pratende naar de kapstok. Nog steeds druk redenerend, trekt hij zijn jas aan, alleen had hij niet in de gaten.... dat het niet zijn jas, maar de jas van de vrouw van de dominee was!!!!
Baksteen

Speedy
Majoor
Majoor
Berichten: 2282
Lid geworden op: 30 jan 2003 16:20

Berichtdoor Speedy » 11 aug 2008 18:20

appelflap schreef:@meissie88, zoiets deed de dominee die wij gisteravond hadden ook. Je kon de laatste minuut voor de kerkenraad binnenkwam precies volgen wat hij zei in de consistorie.

Een andere dominee vergeet hem altijd uit te zetten na de dienst.



Hmm, ze hebben bij jullie dus nog niets geleerd van de draadloze microfoons :wink:
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

Gebruikersavatar
Race406
Majoor
Majoor
Berichten: 2096
Lid geworden op: 28 mar 2004 13:04
Locatie: Wierden
Contacteer:

Berichtdoor Race406 » 12 aug 2008 08:02

Speedy schreef:
appelflap schreef:@meissie88, zoiets deed de dominee die wij gisteravond hadden ook. Je kon de laatste minuut voor de kerkenraad binnenkwam precies volgen wat hij zei in de consistorie.

Een andere dominee vergeet hem altijd uit te zetten na de dienst.



Hmm, ze hebben bij jullie dus nog niets geleerd van de draadloze microfoons :wink:


Terechte opmerking! Zet bij de koster een knop zodat hij de microfoon kan uitzetten.
Bij ons in de kerk gaat de microfoon automatisch uit als het orgel begint te spelen.
Voorkomt ook dat alles in de kerk wordt overstemd door een hard zingende predikant... 8)
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

Gebruikersavatar
Raido
Generaal
Generaal
Berichten: 7088
Lid geworden op: 13 dec 2003 14:27
Locatie: Rijsschen
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 12 aug 2008 08:17

'Rondzingen' heet dat toch?
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Gebruikersavatar
LeChat
Generaal
Generaal
Berichten: 4858
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:18
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 12 aug 2008 08:47

@Raido: :lol:

Inderdaad, de koster bedient de knoppen. Hier is het wel eens voorgekomen dat de dominee de microfoon in de consistorie liet liggen, daar kan de koster dan natuurlijk weer niets aan doen... behalve dan snel daarheen draven om 'm te gaan halen. :wink:
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Gebruikersavatar
refo
Mineur
Mineur
Berichten: 179
Lid geworden op: 19 nov 2002 21:04
Locatie: Gouda

Berichtdoor refo » 12 aug 2008 09:04

Race406 schreef:
Speedy schreef:
appelflap schreef:@meissie88, zoiets deed de dominee die wij gisteravond hadden ook. Je kon de laatste minuut voor de kerkenraad binnenkwam precies volgen wat hij zei in de consistorie.

Een andere dominee vergeet hem altijd uit te zetten na de dienst.



Hmm, ze hebben bij jullie dus nog niets geleerd van de draadloze microfoons :wink:


Terechte opmerking! Zet bij de koster een knop zodat hij de microfoon kan uitzetten.
Bij ons in de kerk gaat de microfoon automatisch uit als het orgel begint te spelen.
Voorkomt ook dat alles in de kerk wordt overstemd door een hard zingende predikant... 8)


Bij ons is er een systeem bedacht die er voor zorgt dat het luidste signaal wordt opgepikt. Er zijn drie microfoons: 1 bij de ds, 2 bij de voorlezer en 3 aan het plafond. Als de gemeente zingt is 3 aan de beurt, als de dominee spreekt 1. Die leveren meest geen probleem. De voorlezermicrofoon wel. Als we een beetje 'zachte' voorlezer hebben en de ds is verkouden, dan raad je al wie je hoort. Ook als de voorlezer wat de grote spaties in z;n tekst aanbrengt willen de zuchten van de ds nog wel eens doorgegeven worden.

Maar goed, we krijgen in nov een nwe kerk. Die kost ons een miljoen of 6-7. Dus d'r zal wel nagedacht zijn over een dure geluidsinstallatie.

Gebruikersavatar
debbie
Sergeant
Sergeant
Berichten: 251
Lid geworden op: 21 dec 2004 11:18
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Berichtdoor debbie » 12 aug 2008 11:10

aha, is dat die kerk die bekend staat als de mijter?

Gebruikersavatar
refo
Mineur
Mineur
Berichten: 179
Lid geworden op: 19 nov 2002 21:04
Locatie: Gouda

Berichtdoor refo » 12 aug 2008 13:29

Zo wordt-ie wel genoemd, ja.

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 12 aug 2008 14:34

Bij ons was eens een DS boos op de jongelui op de gallerei dat hij uitriep: willen die gasten daar ook even opletten ik sta hier tenslotte niet voor jan met de korte achterl.l ! Hij bedoelde: achternaam.

Of de Ds die net voor de kerkdienst begint nog even snel naar de wc gaat en de preek achterop het toillet legt, en bij het doortrekken vergeet dat die er ligt. Preek in de wc en al grotendeels doorgetrokken.


Terug naar “[Religie] - Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 133 gasten