benefietdiner schreef:Ik zie de islam over Europa als een oordeel van God, de antichrist die komen zál.
Wat ik jammer vind is dat de christenen er bind voor zijn.
Misschien omdat de argumentatie nogal zwak is. En omdat je bewust polariseert. Je vindt de islam erger dan atheisme. Maar wat is onze grootste bedreiging? Als je alleen naar je eigen hachje, naar godsdienstvrijheid en zo kijkt kan je denken dat de islam dus gevaarlijker is. Maar de secularisatie blijkt veel gevaarlijker. Ik ken tal van christenen die niet meer geloven en bar weinig die moslim zijn geworden. Je kijkt gewoon naar nu, je veiligheid, dat soort dingen. Ipv verder te kijken. En dat is precies zoals de duivel vaak werkt. Wel eens afgevraagd wat Jezus bedoel met “wie zijn leven wil behouden zal het verliezen, wie het wil verliezen zal het behouden”?
Dus de duivel is volgens jou verantwoordelijk en de moslim gaat vrijuit.
In mijn begrip is de duivel een bovennatuurlijke wezen dat het kwaad personifieert.[/quote]
De duivel is zeker verantwoordelijk en de mens wordt ook eens ter verantwoording geroepen. Tot die tijd is er genadetijd. Waarin zondaars zalig kunnen worden. Daarom roept Jezus op je vijanden lief te hebben en te bidden voor wie je vervolgen. Dat negeer je telkens vakkundig want wat je zegt is daarmee in strijd. Dus, wat zegt Jezus (en Paulus) je met die tekst?