De ganse schepping zucht...

Om te kunnen posten in dit forum is lidmaatschap van een gebruikersgroep (leden Religie-fora) nodig.
Klik hier voor meer info en het aanvragen van postrecht

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Julian Brasser
Mineur
Mineur
Berichten: 107
Lid geworden op: 05 aug 2014 18:57
Contacteer:

Re: De ganse schepping zucht...

Berichtdoor Julian Brasser » 19 aug 2014 17:06

Teus schreef:Het lijkt dat de Opname nabij is.
De huidige chaos is voorzegd in de Bijbel.
Zelfs mensen die niet geloven dat God bestaat vragen zich af hoe dit moet, niemand kan dit nog oplossen, zeggen ze.

De Opname van de gemeente is inderdaad dichtbij. Als je onderstaande video "De meest logische opname tijdlijn" bekijkt dan zie je waarom. In deze video krijgt het joodse feest met een 'laatste bazuin' waarvan niemand de dag en ook niet het uur van het begin daarvan weet, een verassende betekenis!
https://www.youtube.com/watch?v=nLWevLeIySc

De volgende Bijbelteksten worden in deze video besproken:
- Openbaring 12:1-6: En er verscheen een groot teken in de hemel: een vrouw, bekleed met de zon, en de maan was onder haar voeten en op haar hoofd een kroon van twaalf sterren. En zij was zwanger en schreeuwde het uit in barensnood en in haar pijn om te baren. En er verscheen een ander teken in de hemel. En zie: een grote vuurrode draak met zeven koppen en tien horens. En op zijn koppen zeven diademen. En zijn staart veegde het derde deel van de sterren van de hemel en wierp die op de aarde. En de draak stond voor de vrouw, die op het punt stond te baren, om haar Kind te verslinden, zodra zij Het gebaard zou hebben. En zij baarde een Zoon, een mannelijk Kind, dat alle heidenvolken zal hoeden met een ijzeren staf. En haar Kind werd weggerukt naar God en naar Zijn troon. En de vrouw vluchtte naar de woestijn, waar zij een plaats had, die door God voor haar gereedgemaakt was, opdat men haar daar zou voeden twaalfhonderdzestig dagen.

- Daniël 9:27 Hij zal voor velen het verbond versterken, één week lang. Halverwege de week
zal Hij slachtoffer en graanoffer doen ophouden. Over de gruwelijke vleugel zal een verwoester zijn, zelfs tot aan de voleinding, die, vast besloten, uitgegoten zal worden over de verwoeste.

- Mattheüs 24:15-16: Wanneer u dan de gruwel van de verwoesting, waarvan gesproken is door de profeet Daniël, zult zien staan op de heilige plaats – laat hij die het leest, daarop letten! – laten dan zij die in Judea zijn, vluchten naar de bergen. Markus 13:14: Wanneer u dan de gruwel van de verwoesting, waarover door de profeet Daniël gesproken is, zult zien staan waar het niet behoort – laat hij die het leest, daarop letten! – laten dan zij die in Judea zijn, vluchten naar de bergen.

- Daniël 12:11: Van de tijd af dat het steeds terugkerende offer weggenomen zal worden en de verwoestende gruwel opgesteld zal zijn, zijn het duizend tweehonderdnegentig dagen.

- Openbaring 6:1-4: En ik zag hoe het Lam het eerste van de zegels opende en ik hoorde een van de vier dieren met een stem als van een donderslag zeggen: Kom en zie! En ik zag en zie, een wit paard, en Hij Die erop zat, had een boog. En Hem was een kroon gegeven en Hij trok uit, overwinnend en om te overwinnen. En toen het Lam het tweede zegel geopend had, hoorde ik het tweede dier zeggen: Kom en zie! En een ander paard, dat rood was, trok uit, en aan hem die erop zat, werd macht gegeven de vrede van de aarde weg te nemen, en te maken dat men elkaar zou afslachten. En hem werd een groot zwaard gegeven.

- 1 Thessalonicenzen 5:3: Want wanneer zij zullen zeggen: Er is vrede en veiligheid, dan zal een onverwacht verderf hun overkomen, zoals de barensweeën een zwangere vrouw, en zij zullen het beslist niet ontvluchten.

- Lukas 21:34-36: Wees op uw hoede dat uw hart niet op enig moment bezwaard wordt door roes en dronkenschap en door zorgen over de alledaagse dingen, en dat die dag u niet onverwachts overkomt. Want als een strik zal hij komen over allen die op het hele aardoppervlak wonen. Waak dan te allen tijde en bid dat u waardig geacht zult worden om al die dingen die gebeuren zullen, te ontvluchten, en om te kunnen bestaan voor de Zoon des mensen.

- Openbaring 3:10: Omdat u het woord van Mijn volharding hebt bewaard, zal Ik ook u bewaren voor het uur van de verzoeking, die over heel de wereld komen zal, om hen die op de aarde wonen te verzoeken.

- 1 Thessalonicenzen 4:16-18: Want de Heere Zelf zal met een geroep, met de stem van een aartsengel en met een bazuin van God neerdalen uit de hemel. En de doden die in Christus zijn, zullen eerst opstaan. Daarna zullen wij, de levenden die overgebleven zijn, samen met hen opgenomen worden in de wolken, naar een ontmoeting met de Heere in de lucht. En zo zullen wij altijd bij de Heere zijn.Zo dan, troost elkaar met deze woorden.

- 1 Korinthe 15:51-52: Zie, ik vertel u een geheimenis: Wij zullen wel niet allen ontslapen, maar wij zullen allen veranderd worden, in een ondeelbaar ogenblik, in een oogwenk, bij de laatste bazuin. Immers, de bazuin zal klinken en de doden zullen als onvergankelijke mensen opgewekt worden, en ook wij zullen veranderd worden.

- Mattheüs 24:36: Maar die dag en dat uur is aan niemand bekend, ook aan de engelen in de hemel niet, maar alleen aan Mijn Vader. Mattheüs 25:13: Wees dan waakzaam, want u weet de dag en ook het uur niet waarop de Zoon des mensen komen zal.

https://www.youtube.com/watch?v=nLWevLeIySc

Gebruikersavatar
Teus
Majoor
Majoor
Berichten: 2406
Lid geworden op: 15 dec 2011 13:14

Re: De ganse schepping zucht...

Berichtdoor Teus » 19 aug 2014 18:57

Geweldig mooi Julian, ik zie er naar uit.
Zo zie je dat God wil dat we ernaar uitzien.
Voor mij persoonlijk kan het niet anders, als je zo naar Hem verlangt dan moet je er wel naar uitzien.
Dat zal wat zijn joh, dan staan we oog in oog met onze Verlosser, dan zullen we Zijn stem horen. Dan Zal Hij ons voorstellen aan Zijn en onze Vader, dan zegt Hij "dit zijn zij Vader, degenen die U Mij gegeven hebt.
Wat een Wonder.

Lees dit ook maar eens. http://www.vriendenvanisrael.nl/?p=3729
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

Julian Brasser
Mineur
Mineur
Berichten: 107
Lid geworden op: 05 aug 2014 18:57
Contacteer:

Re: De ganse schepping zucht...

Berichtdoor Julian Brasser » 20 aug 2014 22:31

Teus schreef:Geweldig mooi Julian, ik zie er naar uit.
Zo zie je dat God wil dat we ernaar uitzien.
Voor mij persoonlijk kan het niet anders, als je zo naar Hem verlangt dan moet je er wel naar uitzien.
Dat zal wat zijn joh, dan staan we oog in oog met onze Verlosser, dan zullen we Zijn stem horen. Dan Zal Hij ons voorstellen aan Zijn en onze Vader, dan zegt Hij "dit zijn zij Vader, degenen die U Mij gegeven hebt.
Wat een Wonder.

Lees dit ook maar eens. http://www.vriendenvanisrael.nl/?p=3729

Moge er nog een massaal 'uitzien naar de opname van de gemeente' komen. Daartoe hoop ik dat video's als de onderstaande, zullen aanslaan:
https://www.youtube.com/watch?v=nLWevLeIySc

Anoniem_89

Re: De ganse schepping zucht...

Berichtdoor Anoniem_89 » 20 aug 2014 22:43

Oh help. Gaan we weer..
Komt er weer iemand met een datum m.b.t. de opname... :-&

Zo iemand heb ik ook gekend.. wat een ramp.. :(

Julian Brasser
Mineur
Mineur
Berichten: 107
Lid geworden op: 05 aug 2014 18:57
Contacteer:

Re: De ganse schepping zucht...

Berichtdoor Julian Brasser » 21 aug 2014 09:41

Anoniem_89 schreef:Oh help. Gaan we weer..
Komt er weer iemand met een datum m.b.t. de opname... :-&

Zo iemand heb ik ook gekend.. wat een ramp.. :(

Maar ben je dan wèl het met onderstaande video eens dat het openbaring 12 teken te zien is vanaf 23 september 2017?
https://www.youtube.com/watch?v=nLWevLeIySc

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23628
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: De ganse schepping zucht...

Berichtdoor Marnix » 21 aug 2014 11:21

Natuurlijk niet.... er zijn tal van die theorieën met dit soort vergezochte onderbouwingen geweest en ze zijn allemaal niet uitgekomen. Niemand weet het dag of het uur en dat wordt telkens maar weer pijnlijk duidelijk.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Julian Brasser
Mineur
Mineur
Berichten: 107
Lid geworden op: 05 aug 2014 18:57
Contacteer:

Re: De ganse schepping zucht...

Berichtdoor Julian Brasser » 21 aug 2014 11:30

Marnix schreef:Natuurlijk niet.... er zijn tal van die theorieën met dit soort vergezochte onderbouwingen geweest en ze zijn allemaal niet uitgekomen. Niemand weet het dag of het uur en dat wordt telkens maar weer pijnlijk duidelijk.

Dat vormt juist een fundamenteel onderdeel van die theorie:
https://www.youtube.com/watch?v=nLWevLeIySc schreef:Op het bazuinenfeest wordt er op de sjofar geblazen, en de honderdste noot op de sjofar is een zeer langgerekte toon, die aanhoudt zo lang de sjofarblazer het kan volhouden en deze toon heet de 'Tekia Gedola' – de laatste bazuin. Hij begint met blazen als het eerste streepje nieuwe maan van achter de wolken tevoorschijn komt. Hiervan weet niemand de dag en ook niet het uur. Daarom staan er altijd twee dagen voor dit feest gereserveerd op de joodse kalender.

Anoniem_89

Re: De ganse schepping zucht...

Berichtdoor Anoniem_89 » 21 aug 2014 19:46

Ik sluit me aan bij Marnix..
Zijn zoveel theorieën.
Ik ben waakzaam en probeer in deze 'laatste' dagen Gods liefde uit te delen.
Voor de rest tja.. ik zie het wel.
God heeft alles in Zijn hand, ik doe wat Hij wilt. Meer kan ik niet doen toch? :roll:

Gebruikersavatar
Teus
Majoor
Majoor
Berichten: 2406
Lid geworden op: 15 dec 2011 13:14

Re: De ganse schepping zucht...

Berichtdoor Teus » 22 aug 2014 16:18

Marnix schreef:Natuurlijk niet.... er zijn tal van die theorieën met dit soort vergezochte onderbouwingen geweest en ze zijn allemaal niet uitgekomen. Niemand weet het dag of het uur en dat wordt telkens maar weer pijnlijk duidelijk.


Begrijp ik hieruit Marnix dat je het op zijn beloop laat? Dat het niet zo bij je brandt om Hem te ontmoeten?
Er zijn inderdaad al vele beweringen geweest dat er een einde aan de wereld zou komen, dat de wereld zou vergaan maar ik heb nog nooit vernomen dat het om de komst van de Heere Jezus ging.
Mensen die Hem oprecht verwachten zullen altijd een slag om de arm houden omdat bij hen de dag ook niet bekend is. Daar zijn zij zich degelijk van bewust omdat het uitgangspunt is, het geen wat de Bijbel aangeeft wanneer de tijd nabij is. En van de Bijbel uitgaande weten zij ook dat de exacte tijd niet bekend is.

Veelal is mijn ervaring, als ik weer zoiets hoor dat de wereld dreigt te vergaan en mensen zich in de bergen verstoppen of allerlei voorzieningen om het te ontlopen, dat het onrust en verwarring brengt en satan weer bezig is.
Maar als ik dan volledig vanuit de Bijbel mag zien dat God Zelf de tekenen aanwijst waaruit we kunnen zien dat de tijd van de opname nabij is, is dat toch wel een ongelooflijk groot verschil.
In Lucas 21 zegt God dat we de dag moeten verwachten, dat hij ons niet onverwachts overkomt.
Ik denk dat het verlangen om Hem te ontmoeten hiervoor ook bepalend is.
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23628
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: De ganse schepping zucht...

Berichtdoor Marnix » 24 aug 2014 21:48

Ik laat het niet op zn beloop. We moeten er altijd klaar voor zijn en mogen Hem altijd verwachten. Dat is genoeg, dan hoeven we ons niet aan allerlei voorspellingen de wagen, vage theorieen en zo te bedenken en daar naar te graven en laten we het toch niet op zn beloop.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Teus
Majoor
Majoor
Berichten: 2406
Lid geworden op: 15 dec 2011 13:14

Re: De ganse schepping zucht...

Berichtdoor Teus » 25 aug 2014 09:45

Marnix schreef:Ik laat het niet op zn beloop. We moeten er altijd klaar voor zijn en mogen Hem altijd verwachten. Dat is genoeg, dan hoeven we ons niet aan allerlei voorspellingen de wagen, vage theorieen en zo te bedenken en daar naar te graven en laten we het toch niet op zn beloop.


Ik ben toch van mening dat verwachten niet genoeg is. Een ieder beleeft dat natuurlijk voor zichzelf maar God wil dat we waken, opmerkzaam zijn op zijn komst. Hij geeft meerdere punten van houvast en uitzicht en dat is niet voor niets, lijkt mij. Het gaat niet om het verlangen als feit zijnde maar dat je genegen bent tot de Heere Jezus, Hij wilt dat we een relatie met Hem hebben dat we naar Hem verlangen want dat verlangen heeft Hij ook, dan vele malen meer.
Als ik 2 weken weg ben voor mijn werk en ik bel mijn vrouw een dag van te voren om te zeggen dat ik morgen thuiskomt en graag weer bij haar wil zijn, als mijn vrouw dan zegt, nou…je mag wel komen hoor, maar hoeft niet direct, ik vermaak me eigenlijk best. Dan moet ik zeker snel naar huis want er gaat iets niet goed, toch?
We kunnen er ook in doordraven en dat is ook niet goed want we vergeten de rest wat God van ons wil.
God wil eigenlijk maar 2 dingen van Zijn kinderen, een groot verlangen om bij Hem te zijn en dienstbaar voor Hem te zijn, Daarin is alles begrepen.
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23628
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: De ganse schepping zucht...

Berichtdoor Marnix » 25 aug 2014 14:57

Ik gebruik toch het woord "verwachten"?
Daarin zit volgens mij ook een verlangen. We zien met verwachting uit naar Zijn komst.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Teus
Majoor
Majoor
Berichten: 2406
Lid geworden op: 15 dec 2011 13:14

Re: De ganse schepping zucht...

Berichtdoor Teus » 25 aug 2014 16:23

Zit wel ietsje verschil in hoor!

Verwachten:
Een toekomstige gebeurtenis of toestand, iemands komst waarschijnlijk achten
beiden, tegemoet zien, afwachten aannemen, denken, hopen, verhopen, voorzien

Verlangen:
begeerte branden van verlangen (heel erg graag iets willen)
begeerte, drang, lust, wens haken, hongeren, hunkeren, reikhalzen, begeren, smachten, snakken, wensen, willen, zuchten eis, vordering afvorderen, eisen, moeten, vereisen, vorderen vergen.
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23628
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: De ganse schepping zucht...

Berichtdoor Marnix » 25 aug 2014 22:49

De bijbel denkt er anders over;

Wij hoeven daarover niets te vertellen; iedereen praat erover hoe wij door u zijn ontvangen en hoe u zich van de afgoden hebt afgewend om u tot God te keren - om hem, de levende en ware God, te dienen en om zijn Zoon te verwachten uit de hemel: Jezus, die hij uit de dood heeft doen opstaan en die ons zal redden van het komende oordeel.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Rozijn
Majoor
Majoor
Berichten: 1557
Lid geworden op: 18 sep 2013 15:58

Re: De ganse schepping zucht...

Berichtdoor Rozijn » 26 aug 2014 19:39

In Psalm 130 staat:
5 Ik verwacht den HEERE; mijn ziel verwacht, en ik hoop op Zijn Woord.

Wil je zeggen dat het hier niet over verlangen gaat?

Lees dan vers 6:
6 Mijn ziel wacht op den Heere, meer dan de wachters op den morgen; de wachters op den morgen.

Ik stem in met Marnix. Verwacht de Heere en doe je werk. En ga alsjeblieft geen wiskunde loslaten op de getallen in de Bijbel om zo een voorspelling te doen aangaande Zijn komst.


Terug naar “[Religie] - Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten