Ben jij rechtvaardig?

Om te kunnen posten in dit forum is lidmaatschap van een gebruikersgroep (leden Religie-fora) nodig.
Klik hier voor meer info en het aanvragen van postrecht

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: Ben jij rechtvaardig?

Berichtdoor Veendam » 07 sep 2018 15:10

Chaya schreef:Ik ben bang dat jij het niet weet. Weet je wel wat zonde inhoudt?
Als je nooit iemand hebt doodgeslagen, ben je dus geen zondaar?
Maar als er slechts 1 boze gedachte in je gedachten opwelt, dus dan hoef je hem nog niet eens uit te spreken, heb je al zonde bedreven!
Je kunt zondigen in gedachten, woorden en werken.
Een onbekeerd mens denkt dat het wel meevalt, hij geeft het goede aan mensen en probeert geen kwaad te doen.
Maar leg alles eens eerlijk voor jezelf neer. Wat zie je dan?
Waarom is het hier op aarde zo, zo als het is? Vanwege de zonde. De één verdraagt de ander niet, men is egoïstisch, zoekt het goede voor zichzelf.
Echt, het gaat NIEMAND voorbij, ook de kerkenraad en de dominee niet.
Ook al leeft men voor de buitenkant netjes.

Het is goed en wijs dat je je Bijbel leest, maar lees hem wel goed en niet alleen wat jou goed dunkt.


ik weet echt wel wat zonde is hoor, daar hoef jij je niet druk over te maken.
Zonde kan inderdaad door daden, woorden of gedachten uitwerken.
Alleen de identiteit ZONDAAR is van mij afgehaald door Jezus.
Mijn identiteit is zoon van God, omdat ik Hem Abba Vader mag noemen, en Hij is het ook voor mij, ik ben rechtvaardig omdat ik IN Christus ben, ik ben levend gemaakt met Hem. Dat is ook wat ik zie als ik alles eerlijk voor mezelf neer leg.

Waarom is het op aarde zo zoals het nu is ?
Omdat de onbekeerde mens alles zelf wil doen zoals hij het zelf wil, en aan de andere kant omdat mensen die in de kerk zitten niet serieus zijn in het volgen van Jezus, maar het er een beetje bij doen.
Alleen geloven daar bouw je nog geen huis mee op de rots, je moet ook dingen DOEN !!

Het laatste verwijt deel ik niet met je, maar dat soort verwijten is wel vaak te maken aan de mensen die daar het eerste mee komen.
Zodra iemand verteld over het leven zonder zonde en het leven in de Vrijheid van Christus en het zich laten leiden door de Heilige Geest dan krijg je allemaal vrome antwoorden die je af willen houden van de vrijheid in Christus en je nieuwe identiteit van het nioeuwe schepping zijn weer heel snel willen beplakken met stikkers van je oude ik.

De duivel doet er alles aan om je maar te herinneren aan je verleden maar ik herinner de duivel dan aan zijn toekomst.
De Heilige Geest wil je jouw identiteit leren kennen als nieuwe schepping, als zonen en dochters van de allerhoogste God.
Daar gaat het niet om de buitenkant, maar om de binnenkant.

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: Ben jij rechtvaardig?

Berichtdoor Veendam » 07 sep 2018 15:22

Hidden schreef:Het is niet goed om elkaar met bijbelteksten om de oren te slingeren. Het is echter wel jammer dat er vaak te vroeg gestopt wordt met bijbellezen. Als ik Rom 3 lees en bij vers 12 stop kom ik er niet goed af. Maar gelukkig heeft Romeinen 3 nog eeen vervolg. Kijk maar bij vers 21 e.v. Een dorp te vroeg gestopt.


Nee met slingeren om elkaar maar te raken kom je er niet, maar je kunt wel dingen bespreken en dan zal je dat niet moeten doen aan de hand wat jij of ik ergens bij voelt of zo, maar op de Bijbel als fundament en onderbouwing voor de standpunten.

Als ik kijk naar de trits van ellende - verlossing - dankbaarheid, dan is die onder andere gebaseerd op de Romeinenbrief.
De brief zelf werd voorgelezen in de Gemeente in Rome en dat was dus achter elkaar door lezen in 1 keer.
Daarna lazen ze wellicht nog een keer extra voor maar dat was het dan.
Het gaat namelijk om de verlossing en de dankbaarheid en niet meer over de ellende, omdat we daar juist van bevrijd zijn.
Helaas hebben veel kerken en kerkmensen het zo opgevat dat ze eerst helemaal ten volle de ellende moeten leren kennen voordat ze voor de verlossing eventueel in aanmerking zouden kunnen komen.
En als ze dan al aan de verlossing zouden kunnen toekomen dan is de dankbaarheid niet echt iets wat in hun leven zo gezien wordt door de mensen die Christus niet kennen en hen al helemaal niet jaloers maken zodat de ander ook Christus wil leren kennen.

Bij alle brieven van Paulus moet je de brief samenvatten in twee of drie regels waar het om gaat en dan is niet de eindconclusie over de Romeinenbrief dat het God gaat om dat wij nu allemaal maar eens flink onze oude staat moeten leren kennen.

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Ben jij rechtvaardig?

Berichtdoor coby6 » 07 sep 2018 18:14

Veendam schreef:Maar als ik nu de perfectie heb bereikt dan betekend dat niet dat ik word opgenomen, nu, op het moment dat ik die staat bereikt heb.
Als je niet door de Geest geleid je leven aan het leven bent dan is dat jouw eigen keuze. Je kunt kiezen om dat te doen en je kunt kiezen om het niet te doen. Maar als je echt een kind van God bent geworden wil je dan de zonde nog doen of niet ? Ik niet in ieder geval.
1 Johannes 3 vers 9 is daar heel duidelijk over, namelijk dat een ieder die uit God geboren is geen zonde doet !

Er staat helemaal nergens in de Bijbel dat het LICHAAM wedergeboren moet worden.
Je geest is levend gemaakt en 1 geworden met de Heilige Geest die in je woont als je tot geloof bent gekomen en ook dus de Heilige Geest hebt ontvangen. Onze ziel moet alleen op 1 lijn komen met onze levend gemaakte geest, en dat noemt Paulus de vernieuwing van ons denken.
Het gevolg daarvan is dat je niet meer hetzelfde wil als eerst, omdat het niet past bij wie je nu bent geworden in Christus, een nieuwe Schepping.

Zonde is niet dat je ff lekker wil zondigen, maar wij allen struikelen in velerlei opzicht, zegt Jacobus.
Ga een paar jaar full time met 20 onopgevoede kinderen zitten en kom dan met je ik wil nooit zondigen. Zelfs de perfecte schooljuf flipte op een gegeven moment toen het tot 4 uur 's nachts doorging.
Het zijn altijd mannen die dat zeggen dat ze nooit willen zondigen en dan hebben ze hooguit 1 kind dat ze bij hun vrouw dumpen. Poehoe knap hoor dat je niet zondigt.
Een zo'n vent op christian forums. En maar doorgaan dat wij zondigden en hij nooit. Maar kwaad worden was dan geen zonde. Nee dat was gewoon. Een vrouw slikte eerst haar hoge bloeddrukpillen voordat ze het forum opging, vanwege hem. En dat mens maar aanklagen. Het was een wedergeboren christen. Ze zat in de worship en gebed en alles. Nee ze was maar slecht want ze zondigde. Bekeer je. Aaaaaargh. En het toppunt was dat ie me op een gegeven moment een pm stuurde of ik m kon helpen, want zijn dochter zat aan de harddrugs en hier in Nederland hadden we daarvoor een mooi medicijn. Of ik hem daarmee kon helpen. Het was de meest duivelse drugs ooit waarmee je in direct contact met satan kwam, van een valse religie, van een of andere boomwortel gemaakt en dan was je van elke andere drugsverslaving af. Tssssss ik zondig nooit. Wil ie dat gaan bestellen.
Indien wij zeggen dat we niet gezondigd hebben misleiden we onszelf. Er is een prediker die zelden zondigt. Hij is de hele dag in gebed en aan het preken dus logisch. Wat wil je.
Laatst gewijzigd door coby6 op 07 sep 2018 18:32, 2 keer totaal gewijzigd.

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: Ben jij rechtvaardig?

Berichtdoor Veendam » 07 sep 2018 19:12

coby6 schreef:Zonde is niet dat je ff lekker wil zondigen, maar wij allen struikelen in velerlei opzicht, zegt Jacobus.
Ga een paar jaar full time met 20 onopgevoede kinderen zitten en kom dan met je ik wil nooit zondigen. Zelfs de perfecte schooljuf flipte op een gegeven moment toen het tot 4 uur 's nachts doorging.

Dan nog is het een kwestie van keuzes maken. De ziel moet onderworpen zijn aan de levendgemaakte geest en niet andersom.

coby6 schreef:Het zijn altijd mannen die dat zeggen dat ze nooit willen zondigen en dan hebben ze hooguit 1 kind dat ze bij hun vrouw dumpen. Poehoe knap hoor dat je niet zondigt.

Ik snap de relevantie niet van wat je hiermee wilt zeggen.
Suggereer je dat er meer kinderen GEDUMPT moeten worden bij hun vrouw ?
Kinderen zijn er niet om gedumpt te worden hoor, en dan is 1 dumpen al erg genoeg.

coby6 schreef:Een zo'n vent op christian forums. En maar doorgaan dat wij zondigden en hij nooit. Maar kwaad worden was dan geen zonde. Nee dat was gewoon. Een vrouw slikte eerst haar hoge bloeddrukpillen voordat ze het forum opging, vanwege hem. En dat mens maar aanklagen. Het was een wedergeboren christen. Ze zat in de worship en gebed en alles. Nee ze was maar slecht want ze zondigde. Bekeer je. Aaaaaargh. En het toppunt was dat ie me op een gegeven moment een pm stuurde of ik m kon helpen, want zijn dochter zat aan de harddrugs en hier in Nederland hadden we daarvoor een mooi medicijn. Of ik hem daarmee kon helpen. Het was de meest duivelse drugs ooit waarmee je in direct contact met satan kwam, van een valse religie, van een of andere boomwortel gemaakt en dan was je van elke andere drugsverslaving af. Tssssss ik zondig nooit. Wil ie dat gaan bestellen.
Indien wij zeggen dat we niet gezondigd hebben misleiden we onszelf.


Als iemand verkeerd om gaat met sommige zaken wil dat nog niet zeggen dat iets net waar is.
Iedereen is zelf verantwoordelijk voor wat hij of zij doet.
Er zijn hele zware drugs trouwens, maar het wil niet zeggen dat je door dat te gebruiken in direkt kontakt komt te staan met satan.
Dat iemand een poort open zet ja dat klopt, maar satan is niet alomtegenwoordig dus zo snel zal dat niet gaan.



coby6 schreef:Er is een prediker die zelden zondigt. Hij is de hele dag in gebed en aan het preken dus logisch. Wat wil je.

Daarvoor hoef je echt niet een prediker te zijn hoor. Het is gewoon een kwestie van de juiste keuzs maken.
En dan nu waar alles over begon is dat je als je het goede doet geen eens tijd hebt om te zondigen, dat bevestig je dus nu eigenlijk wel met het bovenstaande.

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Ben jij rechtvaardig?

Berichtdoor coby6 » 07 sep 2018 20:12

Ach ja. Zojuist heb ik weer gezondigd en ik heb niet eens spijt. De buuf van boven die tegen de kinderen heeft gezegd dat ze stil moeten zijn, in deze 2 kamerflat, 3 jongens, jullie mogen alleen zingen of fluiten, die aardige buuf kwamen we dus tegen omdat we maar weer buiten waren gaan spelen om geen geklaag aan ons hoofd te hebben en omwille van de vriendelijke benedenbuurman die nooit zeurt, maar ik ben begaan met z'n oren. Even een punt, anders wordt het de langste zin ooit. Dus ze staat net voor ons en dan gaat ze de lift in en lekker zeuren tegen ons aan, dus zei ik tegen mijn zoon, om dat te ontlopen: Oh wil je je Donald Duck nog? Ja moeder goed idee. Buuf weg. Ma, die Donald Duck hebben we er gisteren al uitgehaald. Ja dat klopt. Goed meegespeeld jong!

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Ben jij rechtvaardig?

Berichtdoor coby6 » 07 sep 2018 20:17

Veendam schreef:Dan nog is het een kwestie van keuzes maken. De ziel moet onderworpen zijn aan de levendgemaakte geest en niet andersom.

Ik snap de relevantie niet van wat je hiermee wilt zeggen.
Suggereer je dat er meer kinderen GEDUMPT moeten worden bij hun vrouw ?
Kinderen zijn er niet om gedumpt te worden hoor, en dan is 1 dumpen al erg genoeg.

Als iemand verkeerd om gaat met sommige zaken wil dat nog niet zeggen dat iets net waar is.
Iedereen is zelf verantwoordelijk voor wat hij of zij doet.
Er zijn hele zware drugs trouwens, maar het wil niet zeggen dat je door dat te gebruiken in direkt kontakt komt te staan met satan.
Dat iemand een poort open zet ja dat klopt, maar satan is niet alomtegenwoordig dus zo snel zal dat niet gaan.

Daarvoor hoef je echt niet een prediker te zijn hoor. Het is gewoon een kwestie van de juiste keuzs maken.
En dan nu waar alles over begon is dat je als je het goede doet geen eens tijd hebt om te zondigen, dat bevestig je dus nu eigenlijk wel met het bovenstaande.

Dumpen: Zorg jij daar maar voor. Ik ben bezig met m'n kerk en bediening en gebed. Kinderen gaan ruzie maken. Moeder lost dat maar mooi op, want ik moet geestelijk bezig zijn.
Zoek maar op op internet. Ik schrok me rot. Wist niet dat die enge troep bestond.

Ben wat allergisch geworden voor mensen die zeggen dat ze niet zondigen. Degenen die echt nauwelijks zondigen zeggen het niet. M'n moeder kun je zo een klap geven. Die vergeeft en zegent direct en wordt niet boos. Heeft ze in de loop der jaren geleerd. Dat was niet instant na de bekering. Lol maar zelfs die verliest weleens haar geduld als ik met mijn 3 schatjes op visite kom. Grappig. Ze werd echt noooooit boos. 1 keer. Toen ik 3 was en het was gelukkig voor de grap, want ik schrok ervan. Een vriendinnetje had haar jas niet aan de kapstok gehangen.
Corrie ten Boom vind ik altijd zo lekker eerlijk. Die zus, volgens mij heeft die de volmaaktheid bereikt. Een nazi kampbewaarder die haar in elkaar sloeg en dan kreeg ze medelijden en ging bidden. Lol maar Corrie was nog niet zover. Ze zat ooit in Afrika in een kerkdienst en het was afschuwelijk heet en van die horzels overal. Ze werd het zo zat. Ze hoopte dat ze snel met de dienst op zouden houden en dat was heel slecht, want er kwamen allemaal mensen tot bekering. En dat ging ze preken, terwijl ze haar aanprezen alsof ze zo geweldig goed was. En al die mensen werden aangeraakt toen ze het vertelde en kwamen zelf ook open.

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Ben jij rechtvaardig?

Berichtdoor coby6 » 07 sep 2018 20:36

M'n ex zei dat een keer dat ie overwinning had op zonde en als voorbeeld gaf ie dan dat ie zich niet aan de kinderen ergerde.
Ja. Hallo. Je zet ze gewoon bij mij af. Geef ze hem een dagje extra en dan kan ie aardig kortaf zijn als ze niet luisteren en ik ze op kom halen. Eerst zien, dan geloven dat je niet zondigt.

Dorpeling
Luitenant
Luitenant
Berichten: 682
Lid geworden op: 14 mei 2018 19:14

Re: Ben jij rechtvaardig?

Berichtdoor Dorpeling » 07 sep 2018 21:27

Veendam schreef:
Maar als ik nu de perfectie heb bereikt dan betekend dat niet dat ik word opgenomen, nu, op het moment dat ik die staat bereikt heb.
Als je niet door de Geest geleid je leven aan het leven bent dan is dat jouw eigen keuze. Je kunt kiezen om dat te doen en je kunt kiezen om het niet te doen. Maar als je echt een kind van God bent geworden wil je dan de zonde nog doen of niet ? Ik niet in ieder geval.
1 Johannes 3 vers 9 is daar heel duidelijk over, namelijk dat een ieder die uit God geboren is geen zonde doet !



Nee, dan wil je de zonde niet doen. Omdat je God daarmee verdriet doet.
Maar je doet het wel. Omdat je mens bent en blijft en zolang je leeft zul je met die oude mens van doen hebben. Daar kun je tegen strijden en dat moet ook, maar zeg me nu niet dat het altijd lukt. Je gedachten, dromen, gebaren, blikken, whatever kunnen nooit helemaal zuiver en zonder zonde zijn.
Waarom zou een kind van God anders telkens weer bij Hem uitkomen? Als je toch al volmaakt bent?
Er was er maar Eén zonder zonde, en dat was niet Veendam.
En dat zal hij ook niet zijn, totdat er een nieuwe hemel en een nieuwe aarde komt, waarop gerechtigheid zal wonen.
Zie het Lam Gods, Dat de zonde der wereld wegneemt! Joh. 1:29

Dorpeling
Luitenant
Luitenant
Berichten: 682
Lid geworden op: 14 mei 2018 19:14

Re: Ben jij rechtvaardig?

Berichtdoor Dorpeling » 07 sep 2018 21:30

Veendam schreef:Dat is dan voor je ex van toepassing maar dat wil nog niet zeggen dat het bij iedereen het geval is.
Ik kon je voorbeeld dan ook totaal niet plaatsen, vandaar mijn vraag :)


Nee, als je zo heilig bent kan er niet eens een gedáchte aan zoiets onheiligs in je opkomen... [-X
Zie het Lam Gods, Dat de zonde der wereld wegneemt! Joh. 1:29

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: Ben jij rechtvaardig?

Berichtdoor Veendam » 08 sep 2018 10:52

Dorpeling schreef:Nee, dan wil je de zonde niet doen. Omdat je God daarmee verdriet doet.
Maar je doet het wel. Omdat je mens bent en blijft en zolang je leeft zul je met die oude mens van doen hebben. Daar kun je tegen strijden en dat moet ook, maar zeg me nu niet dat het altijd lukt. Je gedachten, dromen, gebaren, blikken, whatever kunnen nooit helemaal zuiver en zonder zonde zijn.


Zonde is een KEUZE, je kiest dus er voor om zonde te doen.
Vaak hoor ik mensen zeggen van: Oh en toen viel ik ineens in de zonde.
Nou ik moet zeggen dat je er niet zo maar in valt hoor, er gaan meerdere stappen aan vooraf, allemaal keuzemomenten.
Het is echt niet zo dat het iemand altijd zo maar overkomt dat hij in zonde valt. Gewoon zo uit het niets ??

Van heel veel mensen krijg ik ook de indruk dat het niet een incident is maar dat bepaalde zonden doen van hen een GEWOONTE is geworden, een vast patroon. Nou die mensen die vallen niet in de zonde maar die rennen er in.

Dorpeling schreef:Waarom zou een kind van God anders telkens weer bij Hem uitkomen? Als je toch al volmaakt bent?
Er was er maar Eén zonder zonde, en dat was niet Veendam.
En dat zal hij ook niet zijn, totdat er een nieuwe hemel en een nieuwe aarde komt, waarop gerechtigheid zal wonen.


Om steeds maar weer bij God uit te komen daarmee geef je aan dat je dan eerst bij God weg moet gaan.
Het is niet dat je steeds weer bij God moet uitkomen, maar je moet gewoon niet meer bij God weggaan.
Ja er was er maar 1 zonder zonde en dat was ik niet, maar dat is de verleden tijd.
Ik ben zonder zonde en dat was niet door mijzelf, maar door Hem.
Oww zeg je nu misschien we hebben Veendam betrapt hij is hoogmoedig :O !!!
Maar zo is het niet, dan was Paulus ook hoogmoedig.
Ik wijs jullie gewoon op het leven zoals dat eigenlijk door God bedoeld is voor Zijn Kinderen.

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: Ben jij rechtvaardig?

Berichtdoor Veendam » 08 sep 2018 10:56

Dorpeling schreef:Nee, als je zo heilig bent kan er niet eens een gedáchte aan zoiets onheiligs in je opkomen... [-X


Maar stel nu dat er wel een gedachte bij je opkomt is het dan zo dat de gedachte automatisch bevrucht moet worden door het ook te doen of moet je die gedachte krijgsgevangene maken en uitspreken wat God zegt om de kracht er van te niet te doen ?
Kijk, er vliegen veel vogels om je heen maar daarom hoef je nog niet toe te staan dat ze een nest gaan bouwen op je hoofd !!
Daar gaat het om.

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Ben jij rechtvaardig?

Berichtdoor Johan100 » 08 sep 2018 14:59

(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Ben jij rechtvaardig?

Berichtdoor coby6 » 08 sep 2018 15:21

Veendam schreef:Zonde is een KEUZE, je kiest dus er voor om zonde te doen.
Vaak hoor ik mensen zeggen van: Oh en toen viel ik ineens in de zonde.
Nou ik moet zeggen dat je er niet zo maar in valt hoor, er gaan meerdere stappen aan vooraf, allemaal keuzemomenten.
Het is echt niet zo dat het iemand altijd zo maar overkomt dat hij in zonde valt. Gewoon zo uit het niets ??

Van heel veel mensen krijg ik ook de indruk dat het niet een incident is maar dat bepaalde zonden doen van hen een GEWOONTE is geworden, een vast patroon. Nou die mensen die vallen niet in de zonde maar die rennen er in.



Om steeds maar weer bij God uit te komen daarmee geef je aan dat je dan eerst bij God weg moet gaan.
Het is niet dat je steeds weer bij God moet uitkomen, maar je moet gewoon niet meer bij God weggaan.
Ja er was er maar 1 zonder zonde en dat was ik niet, maar dat is de verleden tijd.
Ik ben zonder zonde en dat was niet door mijzelf, maar door Hem.
Oww zeg je nu misschien we hebben Veendam betrapt hij is hoogmoedig :O !!!
Maar zo is het niet, dan was Paulus ook hoogmoedig.
Ik wijs jullie gewoon op het leven zoals dat eigenlijk door God bedoeld is voor Zijn Kinderen.

Johannes schrijft opdat gij niet zondigt en vervolgens zegt ie en indien gij zondigt...
Paulus zei dat hij het nog niet gegrepen had, maar ernaar jaagde. Natuurlijk leefde ie niet in zonde, maar hij deed niet nooit iets verkeerds. Zonder zonde is onberispelijk in spreken. Thorben Sondergaard is verlost van zonde. Hij hoeft niet steeds dezelfde zonde te doen omdat hij beseft dat hij gestorven en opgestaan is met Christus, maar hij zegt niet dat ie nooit een zonde doet. Als iemand dat zegt straalt ie als een engel of snapt niet wat zonde is.

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: Ben jij rechtvaardig?

Berichtdoor Veendam » 08 sep 2018 17:52

Johan100 schreef:Dit is een mooie link, krid :)
http://www.oudesporen.nl/Download/01-05.pdf


Vooral het laatste gedeelte is heel mooi verwoord:

Zich christen noemen is bevestigen, dat men de oude
mens heeft afgelegd en de nieuwe heeft aangedaan. Het
is zeggen, dat Christus ons leven is. Maar zeggen is één
ding, er naar leven is iets anders.
Leven als christen, is Christus laten zien, een bewijs
geven van die nieuwe mens door die aan het werk te
laten zien in een gelukkige vernieuwing naar het beeld
van Hem, naar wie de blikken van de getrouwen zijn
gericht.
Het geloof heeft niets anders te doen dan de gezegende
plaats aan te nemen, die God ons in Christus heeft
gegeven, met alles wat tot deze plaats behoort. Bij die
plaats horen de hoogste voorrechten, maar die plaats
brengt strijd en lijden mee, in de aflegging van ons
zelf. Het vlees of de wereld kunnen niet verdragen dat
de gelovige die plaats inneemt, want die plaats kruisigt
hen, die Christus hebben gekruisigd.
“Daarom, als iemand in Christus is, is hij een nieuwe
schepping; het oude is voorbijgegaan, zie het is alles
nieuw geworden.” (2Kor.5:17)

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Ben jij rechtvaardig?

Berichtdoor MoesTuin » 08 sep 2018 18:54

Veendam schreef:Vooral het laatste gedeelte is heel mooi verwoord:

Zich christen noemen is bevestigen, dat men de oude
mens heeft afgelegd en de nieuwe heeft aangedaan. Het
is zeggen, dat Christus ons leven is. Maar zeggen is één
ding, er naar leven is iets anders.
Leven als christen, is Christus laten zien, een bewijs
geven van die nieuwe mens door die aan het werk te
laten zien in een gelukkige vernieuwing naar het beeld
van Hem, naar wie de blikken van de getrouwen zijn
gericht.
Het geloof heeft niets anders te doen dan de gezegende
plaats aan te nemen, die God ons in Christus heeft
gegeven, met alles wat tot deze plaats behoort. Bij die
plaats horen de hoogste voorrechten, maar die plaats
brengt strijd en lijden mee, in de aflegging van ons
zelf. Het vlees of de wereld kunnen niet verdragen dat
de gelovige die plaats inneemt, want die plaats kruisigt
hen, die Christus hebben gekruisigd.
“Daarom, als iemand in Christus is, is hij een nieuwe
schepping; het oude is voorbijgegaan, zie het is alles
nieuw geworden.” (2Kor.5:17)

Amen....in Christus gerechtvaardigd!
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"


Terug naar “[Religie] - Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten