Ben jij rechtvaardig?

Om te kunnen posten in dit forum is lidmaatschap van een gebruikersgroep (leden Religie-fora) nodig.
Klik hier voor meer info en het aanvragen van postrecht

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Ben jij rechtvaardig?

Berichtdoor coby6 » 08 sep 2018 21:49

Veendam schreef:Dat zeggen de mensen die al liggen vaak tegen de mensen die wel staan.

Nee dat zei God. Dat was een hele goeie tekst van pindas.
Die tekst dacht ik ook gelijk aan.
Wie meent te staan, zie toe dat hij niet valle.
Ooit was ik oh zo heilig. Ik bad 2 uur elke ochtend, 4,5 keer in de week Bijbelstudies, bidstonden, thuis in de Aanwezigheid van de Heer vertoeven. Geen kinderen, getrouwd, geen gedoe. Lekker met de Heer bezig zijn. Ik werd eerst weleens kwaad eens in de maand als ik ongesteld moest worden en toen baden we en was dat weg. Complete vrijheid in de Geest.
Jaaaa!!! Ik sta!!!!! Waarom gaan die andere luie mensen 's ochtends niet bidden? God zei toch dat we dat moesten doen? Mensen kom nou bidden! Maar de mensen hadden geen zin en we namen aanstoot en ik ging om half 6 m'n nest uit om te bidden voor de zielen en dan kreeg je geklaagvaak van een nieuwe waarom die anderen er niet waren en ging m'n ex meezeuren en ik dacht daar kom ik verdorie m'n nest niet voor uit, ik kwam om te bidden. Dus we namen lekker aanstoot en kapten met het ochtendgebed. Een jaar later was de kerk, het huwelijk en de hele zooi naar de knoppen en ik had geprobeerd mezelf van kant te maken.
Dus pas alsjeblieft op als je staat. God zegt het niet voor niets.
Wat Chaya zei, je hebt geen idee van het kwaad. Geen idee. Oh dat kan mij niet overkomen. Nou helaas overkwam het me toch, dus ik zie toe dat ik niet nog een keer valle. Pfffffffff.
Bait of satan, aanstoot.
Ik hoor continu die Thorben op Facebook en dan bidt ie voor mensen en hoepie ze zijn vrij van zonde. Ik geloof het niet. Dat kan niet zo instant. Petrus was ook niet instant volwassen. Die zonen des donders wilden eerst vuur van de hemel roepen, maar nu worden mensen in 1 dag hoepie heilig in geest, ziel en lichaam? Kan misschien hoor, maar I'm sceptical.

Gebruikersavatar
Teus
Majoor
Majoor
Berichten: 2406
Lid geworden op: 15 dec 2011 13:14

Re: Ben jij rechtvaardig?

Berichtdoor Teus » 08 sep 2018 22:22

Dorpeling schreef:Nee, dan wil je de zonde niet doen. Omdat je God daarmee verdriet doet.
Maar je doet het wel. Omdat je mens bent en blijft en zolang je leeft zul je met die oude mens van doen hebben. Daar kun je tegen strijden en dat moet ook, maar zeg me nu niet dat het altijd lukt. Je gedachten, dromen, gebaren, blikken, whatever kunnen nooit helemaal zuiver en zonder zonde zijn.
Waarom zou een kind van God anders telkens weer bij Hem uitkomen? Als je toch al volmaakt bent?
Er was er maar Eén zonder zonde, en dat was niet Veendam.
En dat zal hij ook niet zijn, totdat er een nieuwe hemel en een nieuwe aarde komt, waarop gerechtigheid zal wonen.

Inderdaad, Als we menen geen zonden te doen hebben we God minder nodig. We gaan met Bijbelteksten smijten, we zijn ik gericht, God heeft dit voor mij gedaan en Jezus heeft dat voor mij gedaan, het staat immers in de Bijbel, en er is niets van te merken wat de Heilige Geest doet. Er is geen aanbidding, geen verootmoediging. Het gaat niet meer om God. Als God ons bekend maakt, laat beseffen, wie we zijn in Christus doet Hij dat niet alleen via de Bijbel. Hij laat het Zijn kinderen aan het hart weten door de kracht van de Heilige Geest. Alleen met de bijbel komen getuigt van een wettisch leven en dat is geen Leven. Als het je werkelijk aan het hart bekend is, door God Zelf gesproken, (want dat krijgt ieder kind van God, een absolute bevestiging van vrijspraak), dan wordt het anders, dan spreek je niet meer ik ben dit of ik ben dat maar God deed dit en Jezus deed dat jegens mij.
Waar is het besef dan? We spreken het allemaal net zo makkelijk uit alsof we een grap vertellen. Ik mag wel eens iets vertellen wat God mij toebedeeld heeft, wat Jezus voor mij heeft gedaan in het vertrouwen of op iets mag uitzien maar altijd komt die onbeschrijflijke vreugde over me die ik dan niet anders kan dan die uiten. Dat is omdat het van boven komt en niet van mij.


Veendam schreef:Maar stel nu dat er wel een gedachte bij je opkomt is het dan zo dat de gedachte automatisch bevrucht moet worden door het ook te doen of moet je die gedachte krijgsgevangene maken en uitspreken wat God zegt om de kracht er van te niet te doen ?
Kijk, er vliegen veel vogels om je heen maar daarom hoef je nog niet toe te staan dat ze een nest gaan bouwen op je hoofd !!
Daar gaat het om.

Volgens mij gaat het er om dat je gedachten ook zondig kunnen zijn zonder dat je het in uitvoer brengt, zelf al voor je het krijgsgevagene kan maken. Maar kennelijk heb jij die gedachten nooit.

Je zegt dat je niet zondigd. Het betekent dus dat je nooit bang of zenuwachtig bent of onterecht boos bent. Je bent nooit moedeloos en hebt nooit krtiek op anderen. In jou leven is waarheid en Genade exact in balans en je klaagt nooit.

Er is één mens geweest die uit God geboren is, en dat is Jezus.
De mens die wedergeboren is: Joh1:12 En Hem (Jezus) aangenomen heeft en is daarmee uit God geboren (1Joh. 5:18) Doordat het zaad Gods in hem blijft en hij niet kan zondigen want hij is uit God geboren.
Het zaad Gods is Christus (Gal3:16) en dat zaad, in de gelovige, kan niet zondigen omdat het uit God is. En wie in dat zaad Gods (Christus) geloofd is mede uit God geboren. Niet de mens zelf maar de nieuwe mens in hem, de wedergeboren mens.
Vanuit de wedergeboorte bestaat de mens ook uit 2 naturen, de natuurlijke mens (voor) en de geestelijke mens, (na) de wedergeboorte. De nieuwe (geestelijke) mens, uit Christus, zondigd niet meer.
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: Ben jij rechtvaardig?

Berichtdoor Veendam » 09 sep 2018 14:35

Teus schreef:Inderdaad, Als we menen geen zonden te doen hebben we God minder nodig. We gaan met Bijbelteksten smijten, we zijn ik gericht, God heeft dit voor mij gedaan en Jezus heeft dat voor mij gedaan, het staat immers in de Bijbel, en er is niets van te merken wat de Heilige Geest doet. Er is geen aanbidding, geen verootmoediging. Het gaat niet meer om God. Als God ons bekend maakt, laat beseffen, wie we zijn in Christus doet Hij dat niet alleen via de Bijbel. Hij laat het Zijn kinderen aan het hart weten door de kracht van de Heilige Geest. Alleen met de bijbel komen getuigt van een wettisch leven en dat is geen Leven. Als het je werkelijk aan het hart bekend is, door God Zelf gesproken, (want dat krijgt ieder kind van God, een absolute bevestiging van vrijspraak), dan wordt het anders, dan spreek je niet meer ik ben dit of ik ben dat maar God deed dit en Jezus deed dat jegens mij.


De absolute bevestiging van vrijspraak is gewoon te lezen in Gods Woord.
En de Heilige Geest komt in de gelovige wonen en daardoor kan je God Abba Vader noemen.
Dat is voor mij duidelijk genoeg.



Teus schreef:Volgens mij gaat het er om dat je gedachten ook zondig kunnen zijn zonder dat je het in uitvoer brengt, zelf al voor je het krijgsgevagene kan maken. Maar kennelijk heb jij die gedachten nooit.
Je zegt dat je niet zondigd. Het betekent dus dat je nooit bang of zenuwachtig bent of onterecht boos bent. Je bent nooit moedeloos en hebt nooit krtiek op anderen. In jou leven is waarheid en Genade exact in balans en je klaagt nooit.


Ja je gedachten KUNNEN ook zondig zijn maar dat heb je zelf onder controle als het goed is.
Als ik een hele mooie vrouw zie dan mag ik denken van owwww wat is dat een mooie vrouw.
Daar is niks mis mee. Dan mag ik denken dat God haar mooi gemaakt heeft.
Maar je kan besluiten om dus niet verder te denken dan dat.
Bang of zenuwachtig ? Waarom zou ik dat moeten zijn ? Onterecht boos nee, helemaal geen last van.
Kritiek hebben op een ander mag best hoor, dat is echt geen zonde.
Het ligt er alleen aan wat je kritiek is en de manier waarop je de kritiek uit.
Opbouwende kritiek is bijvoorbeeld als dat in liefde geuit wordt absoluut geen zonde.

Teus schreef:Er is één mens geweest die uit God geboren is, en dat is Jezus.
De mens die wedergeboren is: Joh1:12 En Hem (Jezus) aangenomen heeft en is daarmee uit God geboren (1Joh. 5:18) Doordat het zaad Gods in hem blijft en hij niet kan zondigen want hij is uit God geboren.
Het zaad Gods is Christus (Gal3:16) en dat zaad, in de gelovige, kan niet zondigen omdat het uit God is. En wie in dat zaad Gods (Christus) geloofd is mede uit God geboren. Niet de mens zelf maar de nieuwe mens in hem, de wedergeboren mens.
Vanuit de wedergeboorte bestaat de mens ook uit 2 naturen, de natuurlijke mens (voor) en de geestelijke mens, (na) de wedergeboorte. De nieuwe (geestelijke) mens, uit Christus, zondigd niet meer.


Nu spreek je jezelf tegen, eerst zeg je alleen Jezus is uit God geboren en daarna citeer je Gods woord dat een ieder die Jezus aangenomen heeft uit God geboren is. Jezus was altijd al God al voor de Schepping van de Hemel en aarde.

Dorpeling
Luitenant
Luitenant
Berichten: 682
Lid geworden op: 14 mei 2018 19:14

Re: Ben jij rechtvaardig?

Berichtdoor Dorpeling » 10 sep 2018 12:20

Veendam schreef:
Ja je gedachten KUNNEN ook zondig zijn maar dat heb je zelf onder controle als het goed is.
Als ik een hele mooie vrouw zie dan mag ik denken van owwww wat is dat een mooie vrouw.
Daar is niks mis mee. Dan mag ik denken dat God haar mooi gemaakt heeft.


Zeker mag je dat denken. Maar alleen denken dat God haar mooi gemaakt heeft, altijd alleen dat?
Sorry hoor, maar ik dacht altijd dat het tot de roeping van Gods kinderen behoorde om anderen op te wekken, jaloers te maken om zo leesbare brieven van Christus te zijn. Dacht u nu echt dat u met deze superieure, onaantastbare uitstraling anderen jaloers maakt?

Doe mij dan maar Paulus. Die was en bleef echt mens, ondanks de genade aan hem bewezen. Hij had er wel last van, en dat hoort ook.
'Ik ellendig mens, wie zal mij verlossen uit het lichaam dezes doods?' Of hebt u die ook al uit uw Bijbel gescheurd, omdat Rom. 7 niet meer bij u past misschien?

Veendam schreef:Ik leef dus niet een Romeinen 3 leven en ik leef ook geen Romeinen 7 leven, ik leef een Romeinen 8 leven.


Echt, wanneer u nooit geleerd hebt dat mensen zondaren zullen blijven tot hun laatste snik, wil ik u toch oproepen om uzelf nog eens te beproeven. Want het blijft hier altijd de strijd tegen de wereld, de duivel en het allermeest tegen je eigen ik, tot het laatste moment toe. Dan pas wordt de kerk een Triomferende kerk, vrij van zonde en ongerechtigheid. Door Hem, door Hem alleen!
Zie het Lam Gods, Dat de zonde der wereld wegneemt! Joh. 1:29

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Ben jij rechtvaardig?

Berichtdoor MoesTuin » 10 sep 2018 12:42

doe mij ook Paulus maar die zegt
"Aan wie werkt wordt het loon niet berekend naar genade, maar naar wat verschuldigd is, maar aan wie niet werkt en zijn vertrouwen gelovig stelt op Hem die de goddeloze rechtvaardigt, diens geloof wordt gerekend tot gerechtigheid"
Paulus schrijft hier over God die de goddeloze rechtvaardigt.

Er zit een heel verschil tussen loon en genade.....
Loon is jouw wettige verdienste.
Genade een onverdiend geschenk, waarvoor je niets deed.


En met Paulus zeggen....enkel Geloof in en uit Christus en die gekruisigd...

Enkel op dat geloof volgt een gift....Genade...onverdiend maar toch gekregen, niet uit werken of wettisch leven ...nee enkel uit Geloof in Christus
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: Ben jij rechtvaardig?

Berichtdoor Veendam » 10 sep 2018 13:59

Dorpeling schreef:Zeker mag je dat denken. Maar alleen denken dat God haar mooi gemaakt heeft, altijd alleen dat?
Sorry hoor, maar ik dacht altijd dat het tot de roeping van Gods kinderen behoorde om anderen op te wekken, jaloers te maken om zo leesbare brieven van Christus te zijn. Dacht u nu echt dat u met deze superieure, onaantastbare uitstraling anderen jaloers maakt?

Doe mij dan maar Paulus. Die was en bleef echt mens, ondanks de genade aan hem bewezen. Hij had er wel last van, en dat hoort ook.
'Ik ellendig mens, wie zal mij verlossen uit het lichaam dezes doods?' Of hebt u die ook al uit uw Bijbel gescheurd, omdat Rom. 7 niet meer bij u past misschien?



Echt, wanneer u nooit geleerd hebt dat mensen zondaren zullen blijven tot hun laatste snik, wil ik u toch oproepen om uzelf nog eens te beproeven. Want het blijft hier altijd de strijd tegen de wereld, de duivel en het allermeest tegen je eigen ik, tot het laatste moment toe. Dan pas wordt de kerk een Triomferende kerk, vrij van zonde en ongerechtigheid. Door Hem, door Hem alleen!


Ik zou niet weten waarom ik verder zou moeten gaan in dat denken.
Als je het vlees met zijn hartstochen gekruisigd hebt heb je er gelijk nauwelijks tot geen last meer van.
Ook Paulus zei dat je je vlees met zijn hartstochten moest kruisigen en je denken vernieuwen, dus wat ik zeg is het zelfde als wat Paulus zei.
Paulus heeft er zelf last van gehad, maar hij bleef er geen last van houden anders was hij bij romeinen 7 wel gestopt.
Ik elledig mens, daar blijft het niet in hangen hoor, ook bij Paulus niet.

Gods ogen doorzoeken de ganse aarde om te zien door wie Hij zijn grootheid en kracht kan tonen.
Ben jij er klaar voor dat God dat door jou heen kan gaan doen zodat jij ook een triomferend leven kunt hebben ?
Nu al !!!! Dus niet pas als je dood bent.

Maar over dat jaloers maken gesproken: Wil jij een leven zonder last van van alles en nog wat ?
Elke dag wandelen met God en niets verkeerds meer doen de rest van je leven ?
God elke dag door jou heen aan het werk zien ?
Als je eerlijk bent dan zal dat antwoord een JA zijn, maar als je dat nu niet kent ben je dan niet jaloers op een leven zoals ik net noem ?

Nee ongelovigen worden echt niet jaloers op een leven dat bestaat uit elke zondag 2 maal naar de kerk toe gaan, klagende mensen die steeds maar roepen hoe slecht ze zijn en dan buiten de kerkmuren roepen dat de ongelovigen zo slecht zijn en zij zelf zo goed omdat ze naar de kerk gaan.
Mensen worden wel jaloers als ze de overvloed leren kennen die er is in het relatie hebben met Jezus Zelf.

Dorpeling
Luitenant
Luitenant
Berichten: 682
Lid geworden op: 14 mei 2018 19:14

Re: Ben jij rechtvaardig?

Berichtdoor Dorpeling » 10 sep 2018 17:37

Veendam schreef:
Ik zou niet weten waarom ik verder zou moeten gaan in dat denken.
Als je het vlees met zijn hartstochen gekruisigd hebt heb je er gelijk nauwelijks tot geen last meer van.
Ook Paulus zei dat je je vlees met zijn hartstochten moest kruisigen en je denken vernieuwen, dus wat ik zeg is het zelfde als wat Paulus zei.
Paulus heeft er zelf last van gehad, maar hij bleef er geen last van houden anders was hij bij romeinen 7 wel gestopt.
Ik elledig mens, daar blijft het niet in hangen hoor, ook bij Paulus niet.

Gods ogen doorzoeken de ganse aarde om te zien door wie Hij zijn grootheid en kracht kan tonen.
Ben jij er klaar voor dat God dat door jou heen kan gaan doen zodat jij ook een triomferend leven kunt hebben ?
Nu al !!!! Dus niet pas als je dood bent.

Maar over dat jaloers maken gesproken: Wil jij een leven zonder last van van alles en nog wat ?
Elke dag wandelen met God en niets verkeerds meer doen de rest van je leven ?
God elke dag door jou heen aan het werk zien ?
Als je eerlijk bent dan zal dat antwoord een JA zijn, maar als je dat nu niet kent ben je dan niet jaloers op een leven zoals ik net noem ?


Zucht... ik denk dat ik het maar opgeef. Er zullen altijd mensen blijven die beweren nooit zonde te doen, maar niet beseffen zonde te zijn!
Ik hoop dat u mensen in uw omgeving hebt die een langere adem hebben dan ik.
Want ik ben een beetje allergisch geworden voor mensen die zo over zichzelf roemen. Je wilt niet weten hoe ze vaak de katjes in het donker knijpen. Ik beschuldig u niet hoor, maar het zijn er te veel.


En nee, ik ben totaal niet jaloers op u. Echt niet. Ik heb 100 keer liever een leven wat niet vanzelf gaat, waar ik in moet strijden, elke dag weer. Waarin ik verkeerde dingen doe en die weer belijdt. Dat maakt me namelijk afhankelijk van God en niet tevreden met wat ik heb of ben, maar ik jaag naar meer. En dáárvoor ben ik Hem elke keer weer nodig.
Om, zoals het doopformulier zo mooi zegt, de afwassing onzer zonden, en de dagelijkse vernieuwing onzes levens, totdat wij eindelijk onder de gemeente der uitverkorenen in het eeuwige leven onbevlekt zullen gesteld worden.

Ik kan me niet voorstellen dat je als je alles op zak hebt, nog afhankelijk bent van God. Dan heb je het zo goed en dan ben je zo heilig, waarom zou je uitzien naar meer, naar beter, naar een leven zonder zonde bij Hem, om Hem voor dat wonder voor altijd te mogen eren.
Zie het Lam Gods, Dat de zonde der wereld wegneemt! Joh. 1:29

krid
Sergeant
Sergeant
Berichten: 329
Lid geworden op: 26 jun 2015 10:06

Re: Ben jij rechtvaardig?

Berichtdoor krid » 10 sep 2018 18:31

Dorpeling schreef: En omdat ik honger heb zal ik nooit verzadigd kunnen worden met wat ik zelf al dan niet zou hebben.


Het is prima dat je naar de kerk gaat. Ik raad het overigens iedereen aan. Maar, hoe kun je nu beweren dat je honger hebt? Als je Jezus kent, kan je toch geen honger of dorst meer hebben? Immers, wie uit Zijn Bron drinkt, zal nooit meer dorst krijgen. Hoe goed je het ook bedoelt, een wedergeborene kan geen honger of dorst hebben. Je kunt wel de wens hebben het denken te vernieuwen (heiliging?), onderwijs te ontvangen. Maar, spreek niet van dorst of honger:

maar wie drinkt van het water dat Ik hem zal geven, zal in eeuwigheid geen dorst meer krijgen. Maar het water dat Ik hem zal geven, zal in hem een bron worden van water dat opwelt tot in het eeuwige leven. De vrouw zei tegen Hem: Heere, geef mij dat water, opdat ik geen dorst meer zal hebben en niet hier hoef te komen om te putten.
Wij verkondigen het evangelie, en Christus bevestigt het Woord door tekenen, genezingen en wonderen!

krid
Sergeant
Sergeant
Berichten: 329
Lid geworden op: 26 jun 2015 10:06

Re: Ben jij rechtvaardig?

Berichtdoor krid » 10 sep 2018 18:36

Dorpeling schreef:Ik kan me niet voorstellen dat je als je alles op zak hebt, nog afhankelijk bent van God. Dan heb je het zo goed en dan ben je zo heilig, waarom zou je uitzien naar meer, naar beter, naar een leven zonder zonde bij Hem, om Hem voor dat wonder voor altijd te mogen eren.


Merkwaardige voorstelling. In onze hemelse bestemming hebben we alles op zak. Toch zijn we afhankelijk van God. Of ga je in de hemel verder met jouw strijd? Je kunt er ook genoegen mee nemen dat Jezus voor jou gestreden heeft. Je sprak eerder over "roemen". In feite ben je geen haar beter dan degene die je hierop aanspreekt. Immers, degene die jij daar op aanspreekt, strijdt niet op de wijze waarop jij dat doet. Hij erkent dat Jezus voor Hem gestreden heeft. Meer afhankelijkheid kan je niet tonen.

En, als je al strijdt, dan neem ik aan dat je vanuit de overwinning strijdt, en niet voor de overwinning? Hoe strijd je eigenlijk? Zonden belijden, en aan jezelf werken? Of vecht je ook voor anderen, door bijvoorbeeld zieken te genezen, mensen handen op te leggen? Daar ben ik eigenlijk wel benieuwd naar.
Wij verkondigen het evangelie, en Christus bevestigt het Woord door tekenen, genezingen en wonderen!

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: Ben jij rechtvaardig?

Berichtdoor Veendam » 10 sep 2018 19:17

Dorpeling schreef:Om, zoals het doopformulier zo mooi zegt, de afwassing onzer zonden, en de dagelijkse vernieuwing onzes levens, totdat wij eindelijk onder de gemeente der uitverkorenen in het eeuwige leven onbevlekt zullen gesteld worden.

Ik kan me niet voorstellen dat je als je alles op zak hebt, nog afhankelijk bent van God. Dan heb je het zo goed en dan ben je zo heilig, waarom zou je uitzien naar meer, naar beter, naar een leven zonder zonde bij Hem, om Hem voor dat wonder voor altijd te mogen eren.


Het Eeuwige leven heb ik al ontvangen, en IN CHRISTUS heb ik alle schatten des Hemels ook al ontvangen.
Alles is al voor mij, omdat Christus alles voor mij heeft voldaan. Daarom ben ik onbevlekt !
Weet je trouwens hoe Paulus die mensen noemden die de Christenen uit de Heidenen weer onder de wet wilden stellen ???
Schandvlekken noemde Paulus ze.

Waak je voor de schandvlekken en houdt je zelf onbevlekt.
Christus heeft je rein gemaakt, blijf dan ook rein !

Over het afhankelijk zijn van God wil ik graag nog iets zeggen. Denk jij dat God je in de zonde laat hangen omdat jij dan afhankelijk van Hem blijft ?
Of wordt je eerst bevrijdt uit de macht der zonde en leef je dan elke dag onder Zijn Heerlijke Aanwezigheid ?
Bij het volk Israël was dat wel zo, omdat ze eerst bevrijdt werden uit de slavernij en onder de macht van de zonde weggehaald werden en daarna elke dag onder de wolkkolom waren en elke nacht onder de vuurkolom.
De hele tijd leefden ze in de woestijn in de VRIJHEID maar ze waren nog wel op weg naar het beloofde land.

Elke dag eer ik God voor alle wonderen die God voor mij gedaan heeft, waarvan de wedergeboorte het grootste wonder is.
Dat eren is niet alleen met woorden maar ook met een leven zonder zonde, want wij eren toch God door te doen wat Hij zegt, of niet soms ?
Hoewel ik dus IN CHRISTUS alles al heb ontvangen is er dan ook een verlangen naar meer ?
Ja, nog steeds verlang ik er naar om meer en meer in Zijn Aanwezigheid door te brengen, in de stilte, alleen met God.
Wanneer God jou alles geeft en jij beseft dan dat God je ALLES al gegeven heeft en je wilt dan weg lopen bij God omdat je niet meer uitziet naar meer, dan denk ik dat jij Hem nog niet ten diepste hebt leren kennen wie Hij is, en ook voor jou wil zijn.

krid
Sergeant
Sergeant
Berichten: 329
Lid geworden op: 26 jun 2015 10:06

Re: Ben jij rechtvaardig?

Berichtdoor krid » 10 sep 2018 19:18

Beste broeders en zusters,

De identiteit in Christus is een essentieel onderdeel. Een wedergeborene kent zijn of haar positie; de nieuwe schepping, de gerechtigheid in Christus. Paulus zou het zeer zwaar bij jullie in de kerk hebben. Ik ken enkele van jullie, en gezien de jarenlange trouwe kerkbezoeken, zouden we toch moeten hopen of denken dat jullie nu leraren zijn. In werkelijkheid zijn jullie nog jonge kinderen.

En ik, broeders, kon tot u niet spreken als tot mensen die geestelijk zijn, maar als tot mensen die nog vleselijk zijn, als tot jonge kinderen in Christus. Ik heb u met melk gevoed en niet met vast voedsel, want u kon dat nog niet verdragen; ja, u kunt dat ook nu nog niet, want u bent nog vleselijk.

Ik hoop van harte en ik bid dat jullie gaan inzien wie jullie in Christus zijn! Gods Zegen!
Wij verkondigen het evangelie, en Christus bevestigt het Woord door tekenen, genezingen en wonderen!

Yoshi

Re: Ben jij rechtvaardig?

Berichtdoor Yoshi » 10 sep 2018 19:26

krid schreef:Beste broeders en zusters,

De identiteit in Christus is een essentieel onderdeel. Een wedergeborene kent zijn of haar positie; de nieuwe schepping, de gerechtigheid in Christus. Paulus zou het zeer zwaar bij jullie in de kerk hebben. Ik ken enkele van jullie, en gezien de jarenlange trouwe kerkbezoeken, zouden we toch moeten hopen of denken dat jullie nu leraren zijn. In werkelijkheid zijn jullie nog jonge kinderen.

En ik, broeders, kon tot u niet spreken als tot mensen die geestelijk zijn, maar als tot mensen die nog vleselijk zijn, als tot jonge kinderen in Christus. Ik heb u met melk gevoed en niet met vast voedsel, want u kon dat nog niet verdragen; ja, u kunt dat ook nu nog niet, want u bent nog vleselijk.

Ik hoop van harte en ik bid dat jullie gaan inzien wie jullie in Christus zijn! Gods Zegen!

Matth. 7:
13 Gaat in door de enge poort; want wijd is de poort, en breed is de weg, die tot het verderf leidt, en velen zijn er, die door dezelve ingaan;
14 Want de poort is eng, en de weg is nauw, die tot het leven leidt, en weinigen zijn er, die denzelven vinden.
15 Maar wacht u van de valse profeten, dewelke in schaapsklederen tot u komen, maar van binnen zijn zij grijpende wolven.
16 Aan hun vruchten zult gij hen kennen. Leest men ook een druif van doornen, of vijgen van distelen?
17 Alzo een ieder goede boom brengt voort goede vruchten, en een kwade boom brengt voort kwade vruchten.
18 Een goede boom kan geen kwade vruchten voortbrengen, noch een kwade boom goede vruchten voortbrengen.
19 Een ieder boom, die geen goede vrucht voortbrengt, wordt uitgehouwen en in het vuur geworpen.
20 Zo zult gij dan dezelve aan hun vruchten kennen.
21 Niet een iegelijk, die tot Mij zegt: Heere, Heere! zal ingaan in het Koninkrijk der hemelen, maar die daar doet den wil Mijns Vaders, Die in de hemelen is.
22 Velen zullen te dien dage tot Mij zeggen: Heere, Heere! hebben wij niet in Uw Naam geprofeteerd, en in Uw Naam duivelen uitgeworpen, en in Uw Naam vele krachten gedaan?
23 En dan zal Ik hun openlijk aanzeggen: Ik heb u nooit gekend; gaat weg van Mij, gij, die de ongerechtigheid werkt!

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Ben jij rechtvaardig?

Berichtdoor MoesTuin » 10 sep 2018 20:14

krid schreef:Mee eens. Het is goed om te leren, maar, wat veel gelovigen niet beseffen is dat het om de Relatie gaat, en niet de Religie. Met Jezus kunnen we geen honger of dorst meer hebben. Immers:

En Jezus zei tegen hen: Ik ben het Brood des levens; wie tot Mij komt, zal beslist geen honger hebben, en wie in Mij gelooft, zal nooit meer dorst hebben.

Iemand die honger heeft, is dus niet tot Jezus gekomen!

Wie van Hem "eet", dat wil zeggen: wie Hem gelooft, ontvangt uit Gods handen het eeuwige leven.
Dat is een eenmalig gebeuren.
Wie Jezus Christus als Redder aanneemt, is behouden voor de eeuwigheid.
Niets of niemand kan daaraan nog iets veranderen.
En zolang hij of zij op aarde is, mag hij of zij zich dagelijks voeden, bezighouden met zijn of haar Heiland.
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Ben jij rechtvaardig?

Berichtdoor Johan100 » 11 sep 2018 09:08

Veendam schreef:

Over het afhankelijk zijn van God wil ik graag nog iets zeggen. Denk jij dat God je in de zonde laat hangen omdat jij dan afhankelijk van Hem blijft ?
Of wordt je eerst bevrijdt uit de macht der zonde en leef je dan elke dag onder Zijn Heerlijke Aanwezigheid ?
Bij het volk Israël was dat wel zo, omdat ze eerst bevrijdt werden uit de slavernij en onder de macht van de zonde weggehaald werden en daarna elke dag onder de wolkkolom waren en elke nacht onder de vuurkolom.
De hele tijd leefden ze in de woestijn in de VRIJHEID maar ze waren nog wel op weg naar het beloofde land.



Even over je opmerking over het volk Israël. Deze vergelijking gaat NIET op.
Israël is bevrijdt uit het juk/slavernij der Egyptenaren.
Maar in de woestijn (wat jij vrijheid met hoofdletters noemt) waren ze vrijwel onophoudelijk ongehoorzaam.
Een keer werden de Israelieten gebeten door slangen en als ze op de verhoogde koperen slang zagen stierven ze niet.
Mozes mocht uiteindelijk het beloofde land geeneens ingaan en velen met hem haalden het beloofde land geeneens.
Uiteindelijk haalde de jongste generatie het beloofde land.
Omdat God trouw bleef.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Dorpeling
Luitenant
Luitenant
Berichten: 682
Lid geworden op: 14 mei 2018 19:14

Re: Ben jij rechtvaardig?

Berichtdoor Dorpeling » 11 sep 2018 09:53

Wat een opschoning hier. Vrije discussie is dus niet meer toegestaan? :-k
Zie het Lam Gods, Dat de zonde der wereld wegneemt! Joh. 1:29


Terug naar “[Religie] - Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten