Betrouwbaarheid

Om te kunnen posten in dit forum is lidmaatschap van een gebruikersgroep (leden Religie-fora) nodig.
Klik hier voor meer info en het aanvragen van postrecht

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Gebruikersavatar
Arco
Majoor
Majoor
Berichten: 2237
Lid geworden op: 21 dec 2004 15:30
Locatie: Waddinxveen

Betrouwbaarheid

Berichtdoor Arco » 18 jul 2018 16:10

"... laat uw woord ja ja zijn en uw nee nee ..." (Mat. 5:37)

Betrouwbaarheid, dat is voor mij wel een terugkerend onderwerp van gedachten. Hoe betrouwbaar ben ik, als gelovige? Houd ik mij aan mijn woord?

Gisteren kwam ik een uitspraak tegen die mij aan het denken zette. Er was een man die al een keer was betrapt op overspel. Toch bekleedt deze man een hoge functie. Nu lijkt het erop dat de man niet helemaal eerder is in de uitvoering van de functie. De ins en outs van dit verhaal zijn niet zo belangrijk, behalve dan de uitspraak die op dit verhaal volgde: hoe betrouwbaar ben je nog als je al op overspel betrapt bent?

Ik weet: wie zonder zonde is, werpe de eerste steen. Alleen, ik vind toch wel wat zitten in die uitspraak. Wat vinden jullie? Is iemand die al een keer zijn of haar woord gebroken heeft, in dit geval de huwelijkstrouw, nog wel te vertrouwen?
"Vertrouw op de HEERE met heel je hart, en steun op je eigen inzicht niet." - Spr. 3:5

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Betrouwbaarheid

Berichtdoor Johan100 » 18 jul 2018 16:53

Laat uw ja ja zijn en uw nee nee.
Het eerlijk zijn staat hier tegenover iets wat we niet moeten doen en dat is zweren, zie de verzen 34-36.
Maar laat eenvoudig uw ja ja zijn en uw nee nee.

De Bijbel is een geestelijk boek. Wetten,ook deze, hebben m.i. de bedoeling je te laten zien hoe God het wil, je te laten zien dat je geneigd bent tot niet eerlijk zijn en moeten je tot Christus leiden, die volmaakt eerlijk was. Dan krijgen we een Borg nodig.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.


Terug naar “[Religie] - Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten