Wandelen als Jezus

Om te kunnen posten in dit forum is lidmaatschap van een gebruikersgroep (leden Religie-fora) nodig.
Klik hier voor meer info en het aanvragen van postrecht

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Gebruikersavatar
gravo
Majoor
Majoor
Berichten: 2017
Lid geworden op: 12 jan 2009 23:20

Re: Wandelen als Jezus

Berichtdoor gravo » 21 mei 2018 18:38

Tonino schreef:(...)
En dan nu. Prctj die cynische opmerkingen maakt, het woord van God anders interpreteert, teleurgesteld is (hetgeen ik me heel goed kan voorstellen, ben ik ook vaak geweest) en me uit probeert te dagen, moet ik daar gehoor aan geven?

Als hij bereidt is mij als een broer te ontvangen in z'n praktijk of z'n amici in een UMC bereidt vindt op een normale manier toegang te verschaffen tot ernstig zieken, dan zeg ik geen nee en zal ik bidden met alle integriteit, liefde en glorie die God ons gegeven heeft. Of ze allemaal genezen? Dat zal de praktijk uit moeten wijzen. Het is en blijft een groeien in alle dingen in Hem. Ook al zou er i.c. geen 1 genezen ik zou de volgende dag het volgende zieke kind met liefde omarmen en er voor bidden. Waarom? Dezelfde Geest die Jezus uit de dood opwekte, woont ook in ons. Wat moet je daar anders mee.

(...).

Dank voor je antwoord. Zoals je ziet heb ik er twee passages uitgehaald.
Ik kan niet namens Pcrtje spreken, maar in de eerste passage vind ik iets tegenstrijdigs. Je stelt Pcrtje voor als iemand die erg teleurgesteld is en je zegt dat je je dat goed kunt voorstellen, omdat zelf ook vaak teleurgesteld bent. Maar waarom gebruik je dat begrip voor zijn teleurstelling dan niet om hem gehoor te geven? Cynisme en teleurstelling liggen vaak in elkaars verlengde. Geef me nu eens de werkelijke reden waarom je hem geen gehoor wilt geven. Zit dat niet veel meer in het feit dat de vragen van Pcrtje heel dichtbij komen en erg lastig te beantwoorden zijn?

De tweede passage vind ik typerend. Je lijkt je open te stellen voor een bezoek aan ernstig zieke mensen, om voor hen openlijk te bidden, maar je hebt een aantal opmerkingen. De eerste, of artsen jou wel toegang zullen geven, lijkt me een reële voorwaarde. Maar die tweede opmerking niet. Want nu zet je vraagtekens bij datgene waar de hele zaak om draait. Ernstig zieke mensen kunnen rekenen op genezing, wanneer er in geloof gebeden wordt. "Of ze allemaal genezen?" is typisch zo'n uitdrukking die ik zelf of Pcrtje zou kunnen doen. Wij zijn de sceptici, snap je. Dat horen wíj te zeggen. Dat horen wíj ons af te vragen.
Maar dat vraag jij jezelf nu af ??
Je verwachting neigt naar het nulpunt, wanneer je je voorstelt dat er de volgende dag niemand genezen zal zijn. Is dat een reële verwachting van je? En zo ja, waar hebben we het dan nog over, eigenlijk? Voor de dag geëindigd is, stort de torenhoge verwachting al als een kaartenhuis in elkaar. Hoe komt dat?

Tot slot vermeld je dat je dan de volgende dag het volgende zieke kind zou omarmen en voor dat kind zou bidden. Da's mooi. Maar da's niet waar we je voor gevraagd hebben. Ouders, vrienden, familie, zij zullen allen een doodziek kind omarmen. Velen zullen voor zo'n kind bidden. Met eerbied gezegd, daar hebben we Tonino niet voor nodig. Tonino zou ons iets anders laten zien. Iets groters. Iets heerlijkers. Omarmen kunnen we zelf wel.

Dus, wanneer we ons voorstellen dat je daadwerkelijk zou worden toegelaten tot zieke mensen om die heerlijke bediening van genezing in de praktijk te brengen, dan stapt daar een vrij onzeker mannetje binnen, dat ook hoopt op genezing, natuurlijk, maar dat naarmate de werkelijkheid zich harder opdringt dan in onze dromen, toch stapjes terug maakt in zijn verwachting. Op dat moment begin je te lijken op iedereen in die situatie!

Uiteindelijk Tonino denk ik dat je op hetzelfde vlak terecht komt als alle andere mensen. Je doet er alles aan, grijpt elke gelegenheid aan om je geliefde te helpen, te redden, te genezen, je voelt de pijn van de ander, je wilt wat doen, maar we zijn allemaal gelijk in onze onmacht en verdriet, wanneer de harde werkelijkheid zich voltrekt en er helaas geen genezing is. En dat overkomt gelovigen én ongelovigen.

Zie het niet als kritiek. Ik proef en voel de oprechtheid van je ijver. Maar sommige dingen, met name de onontkoombare zaken van het leven, inclusief verlies, afscheid, lijden en aftakeling, daarvan blijven de zin en het doel verborgen. Dan is er geen ruimte meer voor triomfantelijke beloftes.
Er moet ook ruimte zijn voor de verwerking van een aanstaand verlies, voor de overgave wanneer de feiten liggen zoals ze liggen. Niemand wenst een ander pijn, lijden en de dood toe. En toch krijgt ieder zijn deel aan pijn en lijden en ontsnapt niemand aan de dood.
Een harde les, maar niettemin een les, hoop ik.

gravo
Laatst gewijzigd door gravo op 21 mei 2018 19:46, 2 keer totaal gewijzigd.
'Von Gott wissen wir nichts. Aber dies Nichtwissen ist Nichtwissen von Gott'
(Franz Rosenzweig, Der Stern der Erlösung)

learsi
Majoor
Majoor
Berichten: 1518
Lid geworden op: 08 feb 2009 23:29

Re: Wandelen als Jezus

Berichtdoor learsi » 21 mei 2018 19:29


Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: Wandelen als Jezus

Berichtdoor Veendam » 22 mei 2018 08:38

learsi schreef:https://www.youtube.com/watch?v=kyRfFpVO0HM

hg
Learsi


Tja dat soort filmpjes krijg je als mensen selectief omgaan met Bijbelversen en hun leer en dogma's stellen boven het geheel van de Bijbel.
Ik denk niet dat de spreker van het filmpje weet wat het leven door de Heilige Geest is.

Verder ben ik van mening dat mensen de neiging hebben om maar een filmpje te zoeken die voldoet aan hun standpunt en dat dan dat filmpje maar afdoende bewijs zou moeten zijn om te bewjzen dat hun visie klopt, terwijl de Bijbel zelf aan ons leert dat wij ZELF in diepe relatie moeten leven met de gehele drie enig God, dus Vader, Zoon en Heilige Geest, en dat we zelf moeten spitten in het Woord van God.

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Wandelen als Jezus

Berichtdoor Johan100 » 22 mei 2018 08:46

Veendam schreef: en dat we zelf moeten spitten in het Woord van God.

Daar ben je nog druk mee bezig dan? Ik vind je erg selectief shoppen als ik veel van je berichten lees....
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: Wandelen als Jezus

Berichtdoor Veendam » 22 mei 2018 09:02

Johan100 schreef:Daar ben je nog druk mee bezig dan? Ik vind je erg selectief shoppen als ik veel van je berichten lees....


Dat is een hele snelle reactie van je Johan, heb je zo snel al de hele tweede brief van Petrus doorgespit ?
Of reageer je zo snel omdat jij dat spitten niet nodig hebt ?


Klaar met spitten ben ik pas als ik oog in oog met Jezus sta, eerder ben ik niet klaar met spitten in het Woord.

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Wandelen als Jezus

Berichtdoor Johan100 » 22 mei 2018 09:06

Hoe kom jij nu weer bij de tweede brief van Petrus uit? Hebben we het daar over gehad? En lazen we niet het geheel van de Bijbel?
Zeker, dat heeft iedereen nodig. Graven in het Woord.

Doe dan niet of je alles al weet.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Gebruikersavatar
Pcrtje
Majoor
Majoor
Berichten: 1920
Lid geworden op: 14 mei 2012 15:48

Re: Wandelen als Jezus

Berichtdoor Pcrtje » 22 mei 2018 17:35

Tonino schreef:Maar let nu op wat geloof doet! Een jaar geleden was ik op weg naar haar toe en zei tegen Jezus: "Heer, dit is alles wat ik weet. U in mij en ik in U door Uw bloed uw Goddelijke natuur deelachtig als voor de val van de mens. Ik trek me niet terug, maar ik trek dit niet meer Heer". Hij antwoordde: "ik ga het overnemen". Binnen 6 weken zat alles dicht en waren de tumoren verdwenen. Enkel nog een litteken.
Merkwaardig. Als God mensen geneest van een open wond blijft er een litteken achter? :-k Zeker weten dat het niet een postoperatief litteken is?

Tonino schreef:Wat moet Doctor met zo'n dossier of filmpje van 3 jaar terwijl ik bid? Zou hem dat overtuigen?
Bewijs zou mij zeker overtuigen. Er zijn grondige onderzoeken gedaan naar de effecten van gebedsgenezing en de resultaten wijzen uit dat er geen mensen van genetische afwijkingen worden genezen of dat mensen met geamputeerde ledematen er eentje teruggegroeid krijgen.

Je deelt filmpjes van gebedsgenezers die mensen met vage, subjectieve klachten genezen. Kun je ook filmpjes delen van mensen met epidermolyse bullosa, syndroom van Rett of harlekijnichtyose die worden genezen? Waarom doe je dat niet?

Tonino schreef:En dan nu. Prctj die cynische opmerkingen maakt, het woord van God anders interpreteert, teleurgesteld is (hetgeen ik me heel goed kan voorstellen, ben ik ook vaak geweest) en me uit probeert te dagen, moet ik daar gehoor aan geven?
Cynisch? Uitdagen? Ik heb alleen nog maar gevraagd om onderbouwing. Jij bazuint een heleboel mooie verhalen rond waarbij je vertelt dat artsen voor raadselen stonden en niemand het kon verklaren, maar je hebt nog geen bewijs daarvan gegeven. Waarom deel je niet even wat artikelen? Dan kunnen we het allemaal zien in plaats van jij in je eentje.

De enige waarin ik tot nu toe teleurgesteld ben, is jij. Jij beweert mensen van gruwelijke, verminkende en vreselijk pijnlijke ziekten te kunnen genezen, maar als ik je vraag om dat te doen krabbel je terug en schuif je het af op anderen.

Weet je wat voor kinderen er op jou wachten? Kinderen met constante, ondraaglijke pijn in hun gehele lichaam, wier leven geheel in het teken van hun ziekte staat. Ze moeten 24/7 verzorgd worden; hebben brandwonden en blaren bij de geringste schaafbeweging en de vingers smelten door de vele wondvormen samen. Het korte leven dat ze leiden bestaat uit het dagelijks doorstaan van helse pijnen totdat ze langzaamaan van binnen- en buitenuit worden opgevroten door infecties en kanker. Wetenschappers hebben nog steeds geen enkel geneesmiddel gevonden! Je zou toch denken dat een gemiddelde mens met gemiddelde empathische vermogens de moeite zou nemen om die kinderen met een handomdraai te genezen als hij dat zou kunnen?

Vooruit, ik zal maar even wat vieze plaatjes delen. Dat maakt het wat minder afstandelijk en toont de noodzaak. Elke seconde die jij wacht, Tonino, liggen deze kinderen te creperen omdat jij het nodig vindt om in je luie stoel te blijven zitten in plaats de ballen te hebben om even naar een UMC te gaan.

Afbeelding

Afbeelding

Tonino, beste man, je gaat me toch niet vertellen dat deze kinderen nog niet genezen zijn omdat jij te lui bent geweest om even te bidden en hen de handen op te leggen?

Tonino schreef:Als hij bereidt is mij als een broer te ontvangen in z'n praktijk of z'n amici in een UMC bereidt vindt op een normale manier toegang te verschaffen tot ernstig zieken, dan zeg ik geen nee en zal ik bidden met alle integriteit, liefde en glorie die God ons gegeven heeft.
Vent, je schuift het weer af op mij. Ik heb je al tig maal gezegd dat je geen toestemming nodig hebt om voor de hoofdingang kinderen te genezen. Stuur mij een privébericht wanneer je vertrekt en neem je filmcamera mee.
"Een libelle zweeft over het water..."

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Wandelen als Jezus

Berichtdoor coby6 » 22 mei 2018 19:27

Wat gruwelijk. Ik dacht dat iemand foto's van T.B. Joshua had geplaatst. Die bidt altijd voor zulk soort mensen. Dat is gewoon demonisch die ziekte. Hij bidt ook op youtube voor kijkers. Een vrouw bij m'n moeder in de kerk organiseert reizen daar naartoe. Daar zijn veel psychiatrische patienten uit Nederland genezen waar ze hier niets mee konden.
Het zou gewoon hier moeten gebeuren. We moeten opstaan als kerk. Het hele Lichaam van Christus moet wakker worden en opstaan en Hem door ons heen laten werken. Iedereen wacht maar op een ander. Man op m'n werk, zijn vriendin haar arm is in een papierversnipperaar gekomen. Ik zei gelijk tegen een christelijke collega: we moeten eigenlijk bidden voor d'r. Ja jij werkt hier vast, zegt ie. Da's jouw taak. Ik ben alleen maar via een detacheringsbureau.
Zucht.
Heer wek ons op.

https://www.youtube.com/watch?v=v7a5P1V8cHA

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Wandelen als Jezus

Berichtdoor coby6 » 22 mei 2018 20:50

-

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: Wandelen als Jezus

Berichtdoor Veendam » 23 mei 2018 11:57

Johan100 schreef:Hoe kom jij nu weer bij de tweede brief van Petrus uit? Hebben we het daar over gehad? En lazen we niet het geheel van de Bijbel?
Zeker, dat heeft iedereen nodig. Graven in het Woord.

Doe dan niet of je alles al weet.


Jij wilt het niet hebben over wat staat in de tweede brief van Petrus.
Lazen we niet het geheel van de Bijbel ? Jazeker, dus daarom mag jij de tweede brief van Petrus niet uitsluiten.

Gebruikersavatar
Pcrtje
Majoor
Majoor
Berichten: 1920
Lid geworden op: 14 mei 2012 15:48

Re: Wandelen als Jezus

Berichtdoor Pcrtje » 25 mei 2018 17:54

Jammer. Tonino is alweer vertrokken. Hij en God hadden blijkbaar toch geen zin om een kind met epidermolyse bullosa of harlekijnichthyose te genezen.

Ik kwam laatst een collega van Tonino tegen op YouTube. Na een gruwelijk kettingzaagongeluk waarin zijn assistent doormidden gezaagd werd wist de genezer hem wonderbaarlijk te helen. Ongelooflijk toch?

Voor de sceptici en andere kritsche-vragenstellers, hier is het bewijs.
"Een libelle zweeft over het water..."

Nina

Re: Wandelen als Jezus

Berichtdoor Nina » 25 mei 2018 21:31

Ik vind je houding echt erg onaangenaam, Pcrtje. Je kunt wel sceptisch doen tegen mensen die bidden voor genezing voor anderen, maar wat doe je zelf met de opdracht van Jezus om het evangelie te vertellen en zieken te genezen?

Gebruikersavatar
Pcrtje
Majoor
Majoor
Berichten: 1920
Lid geworden op: 14 mei 2012 15:48

Re: Wandelen als Jezus

Berichtdoor Pcrtje » 25 mei 2018 22:21

Nina schreef:Ik vind je houding echt erg onaangenaam, Pcrtje. Je kunt wel sceptisch doen tegen mensen die bidden voor genezing voor anderen, maar wat doe je zelf met de opdracht van Jezus om het evangelie te vertellen en zieken te genezen?
Dat begrijp ik, Nina. Ik kan me nogal druk maken om gebedsgenezers die - hoewel ze soms/vaak vast goede bedoelingen hebben - vooral heel veel ellende teweegbrengen. Het probleem is dat gebedsgenezers met goede bedoelingen zelf meestal niet zien dat ze bezig zijn met het geven van valse hoop; dat ze niet (willen) zien dat veel/alle mensen niet genezen en dat ze mensen hiermee gewoon helemaal kapot maken . Ik heb al genoeg radeloze, ongeneeslijk zieke mensen gezien die alles geprobeerd hebben om genezen te worden. Ze gaan van dokter naar dokter, betalen zich blauw aan alternatieve genezers en sommigen geraken diep in de schulden door ordinaire oplichters.

Gebedsgenezers maken misbruik van kwetsbare mensen door hun valse beloften en hoop te geven, soms daar (subtiel) geld voor te vragen ("Ik daag je uit om eens een hemelse gift te geven!") en houden zich van den domme wanneer ze aangesproken worden op het feit dat mensen niet genezen worden. Ik kan met iedereen door een deur en met iedereen een prima discussie houden als we het oneens met elkaar zijn, maar ik ben allergisch voor mensen die misbruik maken van de kwetsbaren onzer samenleving en geen oog hebben voor de gevolgen van hun uitspraken en praktijken. En dat allemaal met een zeer discutabele theologie die opgelegd moet worden op andere christenen, want anders geloof je niet goed (genoeg) of dwaal je.

Onder het goede nieuws van Jezus brengen versta ik het bezoeken van mijn oude oma; het helpen van ik mijn zieke, ongelovige buurman en mijn eigen patiënten zo goed mogelijk te begeleiden in hun laatste levensfase. Wat ik niet doe is luid schreeuwend de buurt rondgaan en mensen met vage klachten met veel bombarie een korte adrenalinestoot geven onder het mom van "Jezus wil dat iedereen gezond is", terwijl ik de ernstig zieken laat creperen.

Een gebedsgenezer noemen we gewoon een goochelaars of een illusionist. Het enige verschil daartussen is dat goochelaars en illusionisten toegeven dat hun kunstje een truukje is.
"Een libelle zweeft over het water..."

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Wandelen als Jezus

Berichtdoor Johan100 » 26 mei 2018 05:54

Veendam schreef:Jij wilt het niet hebben over wat staat in de tweede brief van Petrus.
Lazen we niet het geheel van de Bijbel ? Jazeker, dus daarom mag jij de tweede brief van Petrus niet uitsluiten.

Waar heb jij het over, man? We hebben het geeneens over de tweede brief van Petrus gehad en ik ga zeker op commando van jou niets lezen.
Wees eens wat aardiger en tactvoller, dan bereik je meer. Als je maar niet tactisch het woord om zeep helpt, zoals je constant doet.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Wandelen als Jezus

Berichtdoor Johan100 » 26 mei 2018 05:59

Pcrtje schreef: Hij en God hadden blijkbaar toch geen zin .....

Zo praat je toch niet?
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.


Terug naar “[Religie] - Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: meribel en 15 gasten