Wandelen als Jezus

Om te kunnen posten in dit forum is lidmaatschap van een gebruikersgroep (leden Religie-fora) nodig.
Klik hier voor meer info en het aanvragen van postrecht

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: Wandelen als Jezus

Berichtdoor Veendam » 11 jun 2018 09:18

coby6 schreef:Het is knettergek. Vroeger zag ik niet eens dat het gek was. Zo gebrainwashed was ik door hun preken.
Kan me nog herinneren dat Benny Hinn in Belgie kwam en een onchristelijke reporter zei tegen een vrouw: Geef toch geen geld aan die man. Hij heeft 2 huizen met een zwembad in de tuin. Nou zeg. Hoe kon ie zo slecht spreken over deze Godsman? En nu denk ik: die vent heeft gewoon gelijk. Het is knettergek. Wij hielpen altijd mensen gratis en dan had je zelf hulp nodig, kon je naar Canada. Jaren schulden afbetalen, ze vroegen 2000 voor een weekje counselling en woonden lekker in een dik vet huis. Toen ik helemaal aan de grond zat kreeg ik een email van ze: kunt u wat geld overmaken voor onze bediening? Knetter.
Een man op een Amerikaans forum zei dat ie een nieuwe baan had. Hij werd voorzitter of zo van een organisatie voor de arme mensen in Afrika. Dan kreeg ie nog een extra dik vet huis in Belgie en 250.000 per jaar.
Je denkt toch niet serieus dat ik een euro geef aan zo'n organisatie. Oplichters.


Weet je wat het inkomen is van de direkteur van de hartstichting ? En de nierstichting ? Het Leger des Heils ?
En weet je trouwens wat dominees verdienen ?
Met name van jullie eigen kerk.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Wandelen als Jezus

Berichtdoor Chaya » 11 jun 2018 10:19

Veendam schreef:En weet je trouwens wat dominees verdienen ?
Met name van jullie eigen kerk.

Jullie kerk? Weet je hoeveel kerkverbanden hier vertegenwoordigd zijn? :lol:
En ik persoonlijk ken geen rijke predikanten, al wonen ze soms wel in een mooie pastorie, maar die is eigendom van de gemeente.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

BasLaaitjeer

Re: Wandelen als Jezus

Berichtdoor BasLaaitjeer » 11 jun 2018 10:33

Het woord 'verdienen' wordt vaak gebruikt in de betekenis van 'ontvangen'.

Bijv. 'vrouwen verdienen minder dan mannen terwijl ze hetzelfde werk doen'.

Maar eigenlijk klopt deze zin niet.

'Vrouwen verdienen evenveel als mannen als ze hetzelfde werk doen maar ze ontvangen minder' is een betere zin niet waar?

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Wandelen als Jezus

Berichtdoor coby6 » 11 jun 2018 12:09

Veendam schreef:Weet je wat het inkomen is van de direkteur van de hartstichting ? En de nierstichting ? Het Leger des Heils ?
En weet je trouwens wat dominees verdienen ?
Met name van jullie eigen kerk.

Die krijgen ook geen cent van me. M'n ex/voorganger wel want die zit in de bijstand, dus die mag de kinderbijslag hebben en een gemeentelid geef ik m'n oude fiets, want hij was zondag van Arnhem naar Huissen komen lopen naar de dienst omdat z'n fiets was gejat. Dat is ver. Ik ben een keer van het station naar Arnhem Zuid gelopen omdat ik de laatste bus had gemist met een bruiloft. Dat was al een uur lopen. Ik geef liever geld aan echte armen. M'n ex had eens geen eten. Kreeg ie 20 euro van iemand. Toen gaf ie het aan hem, want zelf had ie alleen geen warm eten en hij had niet eens brood.
Laatst gewijzigd door coby6 op 11 jun 2018 13:31, 1 keer totaal gewijzigd.

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Wandelen als Jezus

Berichtdoor coby6 » 11 jun 2018 12:49

Die oprichter ervan, Kenneth Hagin, heeft ze nog bestraft voordat ie stierf dat ze zijn boodschap verdraaiden voor hun eigen gewin.
http://www1.cbn.com/questions/wrong-motive-giving

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7897
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Wandelen als Jezus

Berichtdoor StillAwake » 11 jun 2018 12:56

Chaya schreef:Jullie kerk? Weet je hoeveel kerkverbanden hier vertegenwoordigd zijn? :lol:
En ik persoonlijk ken geen rijke predikanten, al wonen ze soms wel in een mooie pastorie, maar die is eigendom van de gemeente.

Toch denk ik dat de meeste predikanten behoorlijk bovenmodaal zitten. Als ik in ons dorp kijk naar de auto's van die mensen en de wijze waarop ze gekleed gaan vermoed ik dat ze rijker zijn dan veel van hun onderdanen.
Ik weet dat een bevriend predikant gratis woont (al denk ik dat hij daar fiscaal wel kosten aan heeft) en daarnaast zo'n 70k bruto per jaar heeft.
In de ogen van de meeste mensen ben je dan rijk.

Terecht, het is een baan die je gemiddeld niet in 40 uur per week afrond, en je kunt vaak slecht vooruitplannen, omdat veel zaken waar een predikant bij gehaald moet worden onverwacht komen.
Bovendien liggen de salarissen voor de meeste beroepen waar een academische graad voor vereist is vermoedelijk significant hoger.
Daarnaas: Ik vermoed dat veel mensen niet zouden willen ruilen qua baan.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Wandelen als Jezus

Berichtdoor coby6 » 11 jun 2018 13:30

Ik vind het altijd zo bewonderingswaardig dat Jezus wist dat Judas dat geld jatte en gewoon vriendelijk bleef. Ik zou toch op zijn minst steen en been klagen over zo'n figuur op refoweb. Wandelen als Jezus. Misschien moet ik dat eens achterwege laten. Ah, je kunt deleten hier.

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Wandelen als Jezus

Berichtdoor coby6 » 11 jun 2018 13:36

StillAwake schreef:Toch denk ik dat de meeste predikanten behoorlijk bovenmodaal zitten. Als ik in ons dorp kijk naar de auto's van die mensen en de wijze waarop ze gekleed gaan vermoed ik dat ze rijker zijn dan veel van hun onderdanen.
Ik weet dat een bevriend predikant gratis woont (al denk ik dat hij daar fiscaal wel kosten aan heeft) en daarnaast zo'n 70k bruto per jaar heeft.
In de ogen van de meeste mensen ben je dan rijk.

Terecht, het is een baan die je gemiddeld niet in 40 uur per week afrond, en je kunt vaak slecht vooruitplannen, omdat veel zaken waar een predikant bij gehaald moet worden onverwacht komen.
Bovendien liggen de salarissen voor de meeste beroepen waar een academische graad voor vereist is vermoedelijk significant hoger.
Daarnaas: Ik vermoed dat veel mensen niet zouden willen ruilen qua baan.

70 k kun je niet maken als er mensen in je gemeente of stad nauwelijks rond kunnen komen van de bijstand. In evangelische kerken zitten de rijke lui in de kerkbank en ontbieden de voorganger om 's nachts langs te komen en alles moet gratis en voor niks. We hadden een vrouw die in een landhuis woonde. Had er iemand geen slaapplaats, nou niet bij haar hoor. 20 kamers had ze. Voorganger moest ook maar gratis z'n diensten aanbieden. Zo blij dat ik daar niet meer in zit. Was niet goed voor m'n christelijke humeur.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7897
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Wandelen als Jezus

Berichtdoor StillAwake » 11 jun 2018 13:46

coby6 schreef:70 k kun je niet maken als er mensen in je gemeente of stad nauwelijks rond kunnen komen van de bijstand. In evangelische kerken zitten de rijke lui in de kerkbank en ontbieden de voorganger om 's nachts langs te komen en alles moet gratis en voor niks. We hadden een vrouw die in een landhuis woonde. Had er iemand geen slaapplaats, nou niet bij haar hoor. 20 kamers had ze. Voorganger moest ook maar gratis z'n diensten aanbieden. Zo blij dat ik daar niet meer in zit. Was niet goed voor m'n christelijke humeur.

70k kun je niet maken?
Welk bedrag wel dan?

Bovendien: heb jij er zicht op hoe anderen met het salaris wat ze krijgen omgaan?
Ik ga ervanuit dat veel personen in onze gemeente ook minder binnenharken dan wat ik doe. Toch denk ik dat geen van die mensen weet waar een groot deel van dat geld terecht komt.
Als een predikant 70k verdient geeft hem dat alleen maar meer verantwoordelijkheid.

Het verhaal van die 20 kamers: Wellicht moet je een enkel voorbeeld niet als symptomatisch voor IEDEREEN met een goed inkomen zien...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Wandelen als Jezus

Berichtdoor coby6 » 11 jun 2018 14:08

StillAwake schreef:70k kun je niet maken?
Welk bedrag wel dan?

Bovendien: heb jij er zicht op hoe anderen met het salaris wat ze krijgen omgaan?
Ik ga ervanuit dat veel personen in onze gemeente ook minder binnenharken dan wat ik doe. Toch denk ik dat geen van die mensen weet waar een groot deel van dat geld terecht komt.
Als een predikant 70k verdient geeft hem dat alleen maar meer verantwoordelijkheid.

Het verhaal van die 20 kamers: Wellicht moet je een enkel voorbeeld niet als symptomatisch voor IEDEREEN met een goed inkomen zien...

Ja ik bedoel meer dat kun je niet maken als je dat in je huis je auto en je gezin steekt. Vind ik dan. Als we ooit nog eens opwekking krijgen en ér komen bakken geld de kerk binnen, dan moet het verdeeld worden en niet naar de leider gaan zoals in Amerika. Het Handelingen model vind ik gezonder.
Dat zie ik niet als symptomatisch. Ben er alleen toevallig aardig wat tegengekomen. Gelukkig hebben we zulk soort lui nu niet meer in de kerk. Ik ken ook mensen die rijk zijn, die gevers zijn.
Bijna niemand heeft een huis met 20 kamers, maar symptomatisch was het verwachten dat voorgangers voor niks werken. Dat vind ik net zo raar als dat ie heel veel geld krijgt terwijl de gemeenteleden gebrek hebben.

Bruno

Re: Wandelen als Jezus

Berichtdoor Bruno » 11 jun 2018 16:29

Veendam schreef:Wat ik altijd zo raar vind, dat is dat mensen wel geloven dat duistere machten gebruik maken van mensen en mensenhanden en dat die mensen dan kunnen genezen. Deze kennis en praktijken van het rijk der duisternis zijn voor de gelovigen verboden terrein, omdat God wil dat wij bij Hem te rade gaan. De profeten deden ook genezingen in de naam van de Allerhoogste God. Maar als er dan in Gods Woord staat dat Jezus ook alle ziekten op Zich heeft genomen en dat Zijn striemen ons genezing zijn geworden dan komen de wenkbrauwen strak te staan, dan lezen we dat God de handen van de gelovige gebruiken wil om mensen te genezen en dan gaan de hakken in het zand. Ja, zelfs als iemand ziek is en vraagt in de kerk of de oudsten hem of haar willen zalven met olie zodat hij of zij genezing zal dan is het NEE, dus dan vraag ik mij af wat er nu gelooft wordt.

Heeft Jezus getriomfeerd over het rijk van de duisternis ja of nee ?
Als JA, wat ik geloof, dan is het dus logisch dat gelovigen de handen opleggen bij zieken en dat ze dan genezen.
Als nee, wat stelt het geloof dan voor ? Dan zouden we de aller zieligste mensen zijn ter wereld.

Wat mij aan gaat, JEZUS IS TRIOMFATOR OVER ZIEKTE, ZONDE, en DOOD !!


Jezus Christus is de Koning der koningen en de Heer des heeres.
Bent U al in de kelder van het Vaticaan geweest? Waar ze in hun kelderkamers ook aan occulte zaken doen? Of heb je conference zaal al gezien waar een satansbeeld achter de troon van de paus staat afgebeeld? Of de troon met omgekeerd kruis dat zogezegd de kruisiging van Petrus afbeeld? Ze verafgoden het lijden aldaar.
Ze weten daar maar al te goed dat ze niet langer in Jezus’ evenbeeld leven.
Dus hoe kan je dan het juiste pad bewandelen als de verkondigers van Jezus deze tijden duivelsaanbidders zijn? En degene die dan denken wel op het juiste pad te lopen worden door diezelfde duivelaanbidders verweten duivelaanbidders te zijn.
And around the circle goes.

Gebruikersavatar
gravo
Majoor
Majoor
Berichten: 2016
Lid geworden op: 12 jan 2009 23:20

Re: Wandelen als Jezus

Berichtdoor gravo » 11 jun 2018 16:48

Bruno,

O, gij uitzinnige Galaat!

gravo
'Von Gott wissen wir nichts. Aber dies Nichtwissen ist Nichtwissen von Gott'
(Franz Rosenzweig, Der Stern der Erlösung)

Bruno

Re: Wandelen als Jezus

Berichtdoor Bruno » 11 jun 2018 16:53

gravo schreef:Bruno,

O, gij uitzinnige Galaat!

gravo

Bent U er al geweest?

Ik ben apple niet gewoon, ik kom van windows. Maar google eens: Conference room satan vatican
Ga dan naar “images”
Bekijk dat beeld
En zeg me hoe uitzinnig mijn vorige tekst werkelijk is, afgetoetst op uw eigen subjectieve waarneming.
Zonder misleiding daar rondom, wat zegt uw ziel, verstand en hart bij het zien van dat beeld?
Google dan verder naar de kelderzalen en zeg me dat dit de wandel van Jezus is...

I beg to differ.

Gebruikersavatar
gravo
Majoor
Majoor
Berichten: 2016
Lid geworden op: 12 jan 2009 23:20

Re: Wandelen als Jezus

Berichtdoor gravo » 11 jun 2018 18:32

Spijtig om te zeggen Bruno, maar je wandelt in waanbeelden. Als je werkelijk zoveel prachtige dingen meemaakt sinds je tot geloof bent gekomen, dan ben je met deze onzinnige en angstige obsessies wel ver uit de buurt geraakt.

Het is allemaal geestelijke koekhapperij. Van zoete koek welteverstaan.
Laat je niet zo beetnemen, man.

Het Internet verslaat zijn tienduizenden met dit soort bij elkaar verzonnen complotten die kant nog wal raken.
Vertrouw op het Woord van God in plaats van op (waan) beelden van mensen.

gravo
'Von Gott wissen wir nichts. Aber dies Nichtwissen ist Nichtwissen von Gott'
(Franz Rosenzweig, Der Stern der Erlösung)

Bruno

Re: Wandelen als Jezus

Berichtdoor Bruno » 11 jun 2018 18:43

gravo schreef:Spijtig om te zeggen Bruno, maar je wandelt in waanbeelden. Als je werkelijk zoveel prachtige dingen meemaakt sinds je tot geloof bent gekomen, dan ben je met deze onzinnige en angstige obsessies wel ver uit de buurt geraakt.

Het is allemaal geestelijke koekhapperij. Van zoete koek welteverstaan.
Laat je niet zo beetnemen, man.

Het Internet verslaat zijn tienduizenden met dit soort bij elkaar verzonnen complotten die kant nog wal raken.
Vertrouw op het Woord van God in plaats van op (waan) beelden van mensen.

gravo


Ik ben getuige geweest. Heb ik gezegd persoonlijk die dingen ondergaan te hebben? Neen dat maakte jij daarvan en daarop is de rest van je hele betoog gebouwd. Kom op zeg!

Ik heb geen angst! Ik heb de moed en wil het confronteren. De meerderheid hangt liever vast aan een betrouwd beeld, maar dat betrouwd beeld is niet wat het schrift ons voorschreven heeft.
Ik ben niet de enige die in waanbeelden leeft, maar ik ben me er na tijd wel bewust van geworden. Degene die daarover oordelen bij een ander zijn daar veelal blind bij zichzelf voor.

Als ik complotten verzin, spreek ze dan tegen? Heb ik één complot gepropageerd? Neem nu die omvolking, daar staan toch demografische cijfers tegenover? Zijn die fout? Toon mij dat.
Dat is geen complot. Dat het Vaticaan niet in het evenbeeld van Jezus wandelt is ook geen complot maar bikkelhard feit.
Ze verafgoden afgodsbeelden, ze aanvaarden de evolutietheorie en ze verwelkomen de geest des anti christ in ons continet. Het Vaticaan (de katholieken) hebben overigens de macht via een inquistie verworven en de christenen die Europa van tig invasies gered hebben vermoord, onderdrukt en verdreven.
Rijm dat maar eens met de bijbel.


Terug naar “[Religie] - Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast