Wandelen als Jezus

Om te kunnen posten in dit forum is lidmaatschap van een gebruikersgroep (leden Religie-fora) nodig.
Klik hier voor meer info en het aanvragen van postrecht

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

BasLaaitjeer

Re: Wandelen als Jezus

Berichtdoor BasLaaitjeer » 30 mei 2018 13:11

Veendam schreef:...
Genezing en bevrijding zijn onlosmakelijk verbonden met het verlossingswerk van Jezus !
Ook nu vandaag nog steeds.

Maar niet los van de vergeving van zonden toch?

http://www.refoweb.nl/vragenrubriek/15833/genezing-en-vergeving/

http://www.refoweb.nl/vragenrubriek/3097/in-de-bijbel-staat-dat-jezus-vele-zieken-genas-waarom-vele-en-niet-allemaal-/

BasLaaitjeer

Re: Wandelen als Jezus

Berichtdoor BasLaaitjeer » 30 mei 2018 13:23

Hoe weet je zeker dat het niet je eigen (onbewust) naar 'boven' geprojecteerde geest is als je het over de Heilige Geest hebt?

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: Wandelen als Jezus

Berichtdoor Veendam » 30 mei 2018 18:16

BasLaaitjeer schreef:Maar niet los van de vergeving van zonden toch?




Zucht, het Verlossingswerk is de verlossing van onze zonden, genezing, bevrijding, aanneming tot Zonen en nog heel veel meer.
Het grote plan is dat Gods Kinderen een Leven hebben in Overvloed.
Geen gebrek, geen armoede en geen verdriet.

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: Wandelen als Jezus

Berichtdoor Veendam » 30 mei 2018 18:20

BasLaaitjeer schreef:Hoe weet je zeker dat het niet je eigen (onbewust) naar 'boven' geprojecteerde geest is als je het over de Heilige Geest hebt?


Is dat een vraag aan mij ?

Ik dacht dat ik duidelijk was, namelijk dat de Heilige Geest niet tegen de ene zegt dat het goed is en tegen een andere zegt dat het fout is.
1 van beiden hoort dus dan niet de stem van de Heilige Geest.
Daarom moet ook de regel van God worden toegepast dat alles wat de Heilige Geest doet exact Gods Wil is.
Als wat er gezegt wordt NIET overeenkomt met het Woord van God dan komt het dus niet van de Heilige Geest, maar wellicht vanuit het eigen verlangen, dat is overigens je ziel en niet je geest.

BasLaaitjeer

Re: Wandelen als Jezus

Berichtdoor BasLaaitjeer » 30 mei 2018 18:39

Veendam schreef:Is dat een vraag aan mij ?

Ik dacht dat ik duidelijk was, namelijk dat de Heilige Geest niet tegen de ene zegt dat het goed is en tegen een andere zegt dat het fout is.
1 van beiden hoort dus dan niet de stem van de Heilige Geest.
Daarom moet ook de regel van God worden toegepast dat alles wat de Heilige Geest doet exact Gods Wil is.
Als wat er gezegt wordt NIET overeenkomt met het Woord van God dan komt het dus niet van de Heilige Geest, maar wellicht vanuit het eigen verlangen, dat is overigens je ziel en niet je geest.


Het was een vraag in het algemeen maar bedankt voor je reactie Veendam. Interessant wat je typt over ziel en geest. In mijn eigen bescheiden beleving is het verschil tussen ziel en geest niet zo duidelijk afgebakend. Kun je mij aan een bijbelvers helpen waarin dit verschil wordt verhelderd?

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: Wandelen als Jezus

Berichtdoor Veendam » 30 mei 2018 22:30

BasLaaitjeer schreef:Het was een vraag in het algemeen maar bedankt voor je reactie Veendam. Interessant wat je typt over ziel en geest. In mijn eigen bescheiden beleving is het verschil tussen ziel en geest niet zo duidelijk afgebakend. Kun je mij aan een bijbelvers helpen waarin dit verschil wordt verhelderd?



Een Bijbelvers heb ik zo niet bij de hand nu even ben met verschillende zaken bezig nu die af moeten.
Iemand is tot geloof gekomen en is wedergeboren. Dan zegt de Bijbel dat God zijn geest heeft levend gemaakt.
In je levendgemaakte geest kan dus niets verkeerds zitten.

Simpel verschil aan te brengen wat dat betreft dus op dit punt.

Gebruikersavatar
mona
Majoor
Majoor
Berichten: 1990
Lid geworden op: 04 mei 2012 21:06

Re: Wandelen als Jezus

Berichtdoor mona » 06 jun 2018 16:02

Veendam schreef:Als wat er gezegt wordt NIET overeenkomt met het Woord van God dan komt het dus niet van de Heilige Geest, maar wellicht vanuit het eigen verlangen, dat is overigens je ziel en niet je geest.

Veendam schreef:Het grote plan is dat Gods Kinderen een Leven hebben in Overvloed.
Geen gebrek, geen armoede en geen verdriet.



Dit staat zo niet in Gods Woord.
Ook de Heere Jezus had gebrek, had armoede, en had verdriet.
En zou je dit ook tegen de Christenen in Noord Korea durven zeggen, die gras eten en gemarteld worden in de 'heropvoedingskampen'?

In Christus hebben wij geen armoede, want Hij is rijk.
In Hem hebben wij geen verdriet, wij Hij is onze Trooster en vreugde.
In Hem hebben wij geen gebrek, Hij is onze Voorziener.
Dit is een geestelijke werkelijkheid, ook al hebben wij het in ons aardse leven moeilijk.

Veendam schreef:Genezing en bevrijding zijn onlosmakelijk verbonden met het verlossingswerk van Jezus !
Ook nu vandaag nog steeds.

De Heere Jezus heeft jaren lang langs de verlamde man bij de poort gelopen. Hij genas hem niet. Waarom niet?
De Heere Jezus genas maar één persoon in Bethesda, Waarom maar één en niet allemaal?
Waarom liet Paulus zijn goede vriend en evangelist Trofimus ziek achter in Milete? Kon hij hem niet genezen? (2 Timotheus 4 vers 20)

Zomaar even een paar vragen.
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand,
hoe staat het met mijn binnenkant?

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: Wandelen als Jezus

Berichtdoor Veendam » 06 jun 2018 17:17

mona schreef:Dit staat zo niet in Gods Woord.
Ook de Heere Jezus had gebrek, had armoede, en had verdriet.
En zou je dit ook tegen de Christenen in Noord Korea durven zeggen, die gras eten en gemarteld worden in de 'heropvoedingskampen'?

In Christus hebben wij geen armoede, want Hij is rijk.
In Hem hebben wij geen verdriet, wij Hij is onze Trooster en vreugde.
In Hem hebben wij geen gebrek, Hij is onze Voorziener.
Dit is een geestelijke werkelijkheid, ook al hebben wij het in ons aardse leven moeilijk.


De Heere Jezus heeft jaren lang langs de verlamde man bij de poort gelopen. Hij genas hem niet. Waarom niet?
De Heere Jezus genas maar één persoon in Bethesda, Waarom maar één en niet allemaal?
Waarom liet Paulus zijn goede vriend en evangelist Trofimus ziek achter in Milete? Kon hij hem niet genezen? (2 Timotheus 4 vers 20)

Zomaar even een paar vragen.


In Johannes 10 vers 10 staat dat Jezus is gekomen met het doel dat we leven hebben en overvloed.
Dat sluit rijkdom hier op aarde niet uit. Nergens staat in de Bijbel dat wij als gelovigen maar arm moeten zijn.
Graag zou ik wel willen weten waarop je vanuit de Schrift meent te kunnen zeggen dat Jezus gebrek had en armoede !
Heb jij je wel eens afgevraagd wat er gebeurd is met dat goud en zo dat Jozef en Maria gekregen hadden van de wijzen uit het Oosten ?

Dat Jezus ook bij de schone poort langsgelopen is dat zit er inderdaad heel erg dik in.
Wat ik wel weet dat is het volgende: Hij riep het niet uit naar Jezus. Als hij het uitgeroepen had naar Jezus dan was Hij zeker gekomen en had Hij die man genezen.

Over Bethesda spreken is prima, maar je moet wel goed lezen wat er staat:
Er lagen heel veel meer mensen, het water kwam op een zekere tijd in beweging.
Die mensen wisten dus dat het water elk moment kon gaan bewegen.
Dat was namelijk hun kans om gezond te worden.
Dan wordt die ene man genezen en het enigste wat je leest is dat de Joden commentaar hebben dat het op de Sabbath is gedaan.
Nergens lees je dat de rest van de mensen Jezus roepen om ook genezing te ontvangen.
Je kunt dus zeggen dat niet iedereen genezen werd door Jezus die in die tijd leefden maar je kunt niet zeggen dat er ook maar 1 niet genezen werd die Jezus aanriep.

Over Trofimus iets heel anders. Wanneer we lezen in Filippenzen 2 vers 25 - 30 dan zien we dat er staat over Epafroditus dat hij ziek geweest was, de dood nabij, maar daar zegt Paulus dat hij zelf dat ook was.
En toch gaat Paulus gewoon verder en is nu dus niet meer ziek.
Aangezien hier er bij staat dat ze de dood nabij waren en over Trofimus niet is dat bij hem dus niet het geval.
Wanneer we het grieks er bij pakken en de betekenis zien dan kunnen we concluderen dat uitgeput zijn ook vertaald is in veel vertalingen met ZIEK.
Uitputting lichamelijk is geen ziekte maar het is meer het zwak geworden zijn in je lichaam. Dat kan door rust worden verholpen.
Daarom was het ook niet zo dat Trofimus mee moest, maar die kon eerst gewoon aansterken.

Wanneer ik het griekse woord pak wat er precies staat dan zie je ASTHENOUNTA (zwak zijnde)
Op precies dezelfde wijze staat dit in Romeinen 14 vers 1, aanvaard de zwakke in het geloof.
Dit staat niet vertaald met ziek. Als de Bijbelvertalers dus consequent geweest waren dan hadden ze daar neer moeten zetten dat ze ziek in het geloof waren. Dat is natuurlijk niet zo omdat iemand niet ziek in het geloof is. Dan moet dus de conclusie zijn dat het woord correct vertaald is wanneer we lezen zwak. Paulus die moest dus Trofimus zwak achterlaten.

BasLaaitjeer

Re: Wandelen als Jezus

Berichtdoor BasLaaitjeer » 06 jun 2018 18:01

Veendam schreef:In Johannes 10 vers 10 staat dat Jezus is gekomen met het doel dat we leven hebben en overvloed. Dat sluit rijkdom hier op aarde niet uit. Nergens staat in de Bijbel dat wij als gelovigen maar arm moeten zijn.

Ik moet hierdoor denken aan de term 'welvaartsevangelie' en aan televangelist Jesse Duplantis die een nieuw privé-vliegtuig 'nodig heeft'. Maar terug naar de Bijbel:

1 Timoteüs 6:

6 Nu brengt inderdaad de godsvrucht grote winst, [indien] [zij] [gepaard] [gaat] met tevredenheid.
7 Want wij hebben niets op de wereld medegebracht; wij kunnen er ook niets uit medenemen.
8 Als wij echter onderhoud en onderdak hebben, dan moet ons dat genoeg zijn.
9 Maar wie rijk willen zijn, vallen in verzoeking, in een strik, en in vele dwaze en schadelijke begeerten, die de mensen doen wegzinken in verderf en ondergang.
10 Want de wortel van alle kwaad is de geldzucht. Door daarnaar te haken zijn sommigen van het geloof afgedwaald en hebben zich met vele smarten doorboord.

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: Wandelen als Jezus

Berichtdoor Veendam » 06 jun 2018 18:15

BasLaaitjeer schreef:Ik moet hierdoor denken aan de term 'welvaartsevangelie' en aan de televangelist Jesse Duplantis die een nieuw privé-vliegtuig 'nodig heeft'. Maar terug naar de Bijbel:

1 Timoteüs 6:

6 Nu brengt inderdaad de godsvrucht grote winst, [indien] [zij] [gepaard] [gaat] met tevredenheid.
7 Want wij hebben niets op de wereld medegebracht; wij kunnen er ook niets uit medenemen.
8 Als wij echter onderhoud en onderdak hebben, dan moet ons dat genoeg zijn.
9 Maar wie rijk willen zijn, vallen in verzoeking, in een strik, en in vele dwaze en schadelijke begeerten, die de mensen doen wegzinken in verderf en ondergang.
10 Want de wortel van alle kwaad is de geldzucht. Door daarnaar te haken zijn sommigen van het geloof afgedwaald en hebben zich met vele smarten doorboord.


Dat jij dan moet denken aan welvaartsevangelie dat is voor jouw rekening. Het staat gewoon in de Bijbel dat God ook wil dat het je goed gaat.
Hij wl je zegenen en dat mag je bent ontvangen. Gekomen opdat je leven hebt en overvloed. Je kunt ook genieten van het vette staat er ook in de Bijbel. Dat betekend niet dat we elke dag droog brood moeten eten.

Over Jesse Duplantis hoorde ik ook, en ik dacht eerst van wat is dat nu weer, dat hij een vierde of vijfde vliegtuig wilde hebben.
Ik dacht dan ruil je de rest maar in op 1 ander nieuw vliegtuig. Toen ik echter ging bekijken wat er precies aan de hand was kwam ik tot de ontdekking dat andere zendelingen en evangelisten die andere vliegtuigen van hem kosteloos mogen gebruiken en dat ook doen.
Wanneer je heel veel vlieguren moet maken om overal te kunnen komen dan is het logisch dat een eigen vliegtuig heel veel voordelen met zich mee brengt en ook kan je met dat nieuwe vliegtuig in 1 keer doorvliegen zonder tussenstop om te tanken.
Alleen het verschil in de brandstofprijzen is al zo groot dat dit al heel veel geld verschil maakt per keer vliegen.
De gebroeders Baan, welbekend in het refowereldje, hadden ook een vliegtuig. Dat vliegtuig stelden ze ook vaak ter beschikking aan zendelingen die ergens heen moesten of met spoed terug moesten. Een vliegtuig hebben op zich is dus niet een probleem.

Maar terug naar de Bijbel:
Als wij onderhoud en onderdak hebben moet ons dat genoeg zijn !
Hebben jullie al het overige al weggegeven dan ???
Zo niet, waarom niet dan ? Dan ben je wel van mening dat we meer mogen hebben dan alleen dat ?

Iets anders is inderdaad het rijk willen zijn, het zuchten naar geld. Dan praten we over iets heel anders.
Dat is alles aan de kant zetten om maar rijk te willen zijn. Dan heb je dus geld meer lief dan God.
Over rijk zijn zelf praat de Bijbel helemaal nergens negatief.
De Bijbel zegt dat we als we rijk zijn er ook van mogen genieten, maar ook dat wij een goede rentmeester moeten zijn.
God zal dus iemand die rijk is niet ter verantwoording roepen omdat hij rijk is, maar God zal kijken wat die rijke met de rijkdom heeft gedaan.

BasLaaitjeer

Re: Wandelen als Jezus

Berichtdoor BasLaaitjeer » 06 jun 2018 20:41

Veendam schreef:Dat jij dan moet denken aan welvaartsevangelie dat is voor jouw rekening. Het staat gewoon in de Bijbel dat God ook wil dat het je goed gaat.
Hij wl je zegenen en dat mag je bent ontvangen. Gekomen opdat je leven hebt en overvloed. Je kunt ook genieten van het vette staat er ook in de Bijbel. Dat betekend niet dat we elke dag droog brood moeten eten.

Ik ken de term 'welvaartsevangelie' zelf nog niet zo lang. Op de betreffende wikipedia pagina staan een aantal namen genoemd. Eén daarvan is Joel Osteen. Mijn eerste gedachte bij het zien van deze man is 'wat een griezel' maar dat is misschien geheel onterecht. Verderop staat o.a. 'hij woont in Houston in een villa ter waarde van $10.500.000'. Ik gun iedereen een leuke woning maar is dit niet een klein beetje overdreven? Maar goed, hij heeft blijkbaar zo'n woning nodig.

Veendam schreef:Over Jesse Duplantis hoorde ik ook, en ik dacht eerst van wat is dat nu weer, dat hij een vierde of vijfde vliegtuig wilde hebben.
Ik dacht dan ruil je de rest maar in op 1 ander nieuw vliegtuig. Toen ik echter ging bekijken wat er precies aan de hand was kwam ik tot de ontdekking dat andere zendelingen en evangelisten die andere vliegtuigen van hem kosteloos mogen gebruiken en dat ook doen.
Wanneer je heel veel vlieguren moet maken om overal te kunnen komen dan is het logisch dat een eigen vliegtuig heel veel voordelen met zich mee brengt en ook kan je met dat nieuwe vliegtuig in 1 keer doorvliegen zonder tussenstop om te tanken.
Alleen het verschil in de brandstofprijzen is al zo groot dat dit al heel veel geld verschil maakt per keer vliegen.
De gebroeders Baan, welbekend in het refowereldje, hadden ook een vliegtuig. Dat vliegtuig stelden ze ook vaak ter beschikking aan zendelingen die ergens heen moesten of met spoed terug moesten. Een vliegtuig hebben op zich is dus niet een probleem.

Okee; dat kosteloos uitlenen is dan wel weer een goede zaak. Ik had zelf nog nooit van de gebroeders Baan gehoord. Maar ik ben dan ook niet bekend met het refowereldje.

"De beursnotering van Baan ontwikkelde zich richting het jaar 2000 op een ongelooflijke wijze: de beurswaarde van Baan werd groter dan die van KLM. De verkoopcijfers bleken echter kunstmatig te zijn verhoogd door boekhoudkundige trucjes en dit werd uiteindelijk fataal voor het imago van het bedrijf. Op 17 oktober 2007 werd echter in een rechtszaak bepaald dat er geen boekhoudregels zijn overtreden[1][2]. De onderneming Baan herstelde zich niet meer van de dramatische koersval en werd in 2000 verkocht aan het Britse Invensys en drie jaar later aan de Amerikaanse ERP-leverancier SSA die later opging in Infor (een verzameling van ERP leveranciers over de gehele wereld)." (https://nl.wikipedia.org/wiki/Baan_(bedrijf))

"De koersval van het bedrijf in 1999 was aanleiding voor de oprichting van Stichting De Keursteen die financiële misstanden in reformatorische kring bestrijdt." (https://nl.wikipedia.org/wiki/Jan_Baan)

De oprichting van die stichting lijkt me ook een goede zaak.

Veendam schreef:Maar terug naar de Bijbel:
Als wij onderhoud en onderdak hebben moet ons dat genoeg zijn !
Hebben jullie al het overige al weggegeven dan ???
Zo niet, waarom niet dan ? Dan ben je wel van mening dat we meer mogen hebben dan alleen dat ?

De aangehaalde Bijbeltekst was een reactie op jouw 'Nergens staat in de Bijbel dat wij als gelovigen maar arm moeten zijn.' Ik zou echter een leugenaar zijn als ik zou beweren dat ik naast een huurwoninkje en genoeg te eten niets bezit. Ik voel me zelfs rijk in materieel opzicht omdat ik besef dat er mensen zijn die helemaal niets hebben. Ik 'bezit' een aantal muziekinstrumenten bijvoorbeeld. Maar als ik ze weg zou moeten doen zou ik daar geen problemen mee hebben. En ik geef ook wel eens wat weg. In reactie op je andere zin (Graag zou ik wel willen weten waarop je vanuit de Schrift meent te kunnen zeggen dat Jezus gebrek had en armoede !): ik typ eigenlijk een beetje voor m'n beurt (sorry Mona). Maar deze zijn wel relevant denk ik.

Mattheüs 8:

20 En Jezus zeide tot hem: De vossen hebben holen en de vogelen des hemels nesten, maar de Zoon des mensen heeft geen plaats om het hoofd neer te leggen.

2 Kor. 8:

9 Want de liefdedaad van onze Heer Jezus Christus hoef ik u niet in herinnering te brengen: hoe Hij om uwentwil arm is geworden, terwijl Hij rijk was, opdat gij rijk zoudt worden door zijn armoede.

De Here Jezus had in elk geval geen villa van $10.500.000.

Veendam schreef:Iets anders is inderdaad het rijk willen zijn, het zuchten naar geld. Dan praten we over iets heel anders.
Dat is alles aan de kant zetten om maar rijk te willen zijn. Dan heb je dus geld meer lief dan God.
Over rijk zijn zelf praat de Bijbel helemaal nergens negatief.
De Bijbel zegt dat we als we rijk zijn er ook van mogen genieten, maar ook dat wij een goede rentmeester moeten zijn.
God zal dus iemand die rijk is niet ter verantwoording roepen omdat hij rijk is, maar God zal kijken wat die rijke met de rijkdom heeft gedaan.

Amen.

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: Wandelen als Jezus

Berichtdoor Veendam » 06 jun 2018 21:18

BasLaaitjeer schreef:Ik ken de term 'welvaartsevangelie' zelf nog niet zo lang. Op de betreffende wikipedia pagina staan een aantal namen genoemd. Eén daarvan is Joel Osteen. Mijn eerste gedachte bij het zien van deze man is 'wat een griezel' maar dat is misschien geheel onterecht. Verderop staat o.a. 'hij woont in Houston in een villa ter waarde van $10.500.000'. Ik gun iedereen een leuke woning maar is dit niet een klein beetje overdreven? Maar goed, hij heeft blijkbaar zo'n woning nodig.


Zelf hebben we het best goed thuis maar een huis van 10 miljoen dollar hoeft voor mij ook niet.
Maar ja, de huizen zijn hier ook niet zo duur.
Stel je woont ergens bij Miami of zo en je hebt daar je hele kerkelijke werk opgezet, dan moet je daar ook wel wonen lijkt mij.
Ja die huizen zijn even behoorlijk duurder dan hier in Nederland.
Wil je dan ook nog ruimte hebben om mensen te gast te kunnen laten zijn bij jou dan moet je daar ook ruimte voor hebben.
Al met al ben ik van mening dat dan in Houston dan nog goedkoop aan een dergelijke woning is gekomen.
Voor wat daar die huizen kosten echt een schijntje.



BasLaaitjeer schreef:De aangehaalde Bijbeltekst was een reactie op jouw 'Nergens staat in de Bijbel dat wij als gelovigen maar arm moeten zijn.' Ik zou echter een leugenaar zijn als ik zou beweren dat ik naast een huurwoninkje en genoeg te eten niets bezit. Ik voel me zelfs rijk in materieel opzicht omdat ik besef dat er mensen zijn die helemaal niets hebben. Ik 'bezit' een aantal muziekinstrumenten bijvoorbeeld. Maar als ik ze weg zou moeten doen zou ik daar geen problemen mee hebben. En ik geef ook wel eens wat weg. In reactie op je andere zin (Graag zou ik wel willen weten waarop je vanuit de Schrift meent te kunnen zeggen dat Jezus gebrek had en armoede !): ik typ eigenlijk een beetje voor m'n beurt (sorry Mona). Maar deze zijn wel relevant denk ik.

Mattheüs 8:

20 En Jezus zeide tot hem: De vossen hebben holen en de vogelen des hemels nesten, maar de Zoon des mensen heeft geen plaats om het hoofd neer te leggen.

2 Kor. 8:

9 Want de liefdedaad van onze Heer Jezus Christus hoef ik u niet in herinnering te brengen: hoe Hij om uwentwil arm is geworden, terwijl Hij rijk was, opdat gij rijk zoudt worden door zijn armoede.


Maar de Zoon des mensen sliep wel, en dan legde Hij ook elke keer Zijn hoofd neer.
De tekst heeft betrekking op de plek waar Zijn woonplaats is.
Vossen wonen in holen maar Jezus was niet van deze aarde.
Hij was: A man on a Mission !!!!

Jezus legde alle Hemelse Rijkdom af zodat wij IN CHRISTUS alle schatten zouden be-erven.
Dat betekend nog niet dat wij hier maar arm moeten zijn dus.
Maar had Jezus bijvoorbeeld honger in Zijn jeugd omdat Maria geen geld had om eten te kunnen kopen of zo ?
Kon Jezus niet iets kopen of zo, was hij een soort zwerver op straat die geen huis of huur betalen kon ?
Nee, niets wijst op dit soort dingen, dus om dan te zeggen dat Jezus gebrek had en armoede dan praat je echt een beetje voor je beurt.
Het staat namelijk nergens in de Bijbel.

Bruno

Re: Wandelen als Jezus

Berichtdoor Bruno » 11 jun 2018 06:06

Pcrtje schreef:Joh, honderden wetenschappers doen jarenlang onderzoek en we steken miljarden in het vinden van geneesmiddelen, en nog vinden we geen oplossing! Je denkt toch niet dat die gebedsgenezers dit even kunnen oplossen? Mensen zoals Tonino hebben mooie praatjes en kunnen talloze verhalen vertellen over wonderbaarlijke genezingen die óf heel ver weg plaatsvonden en die we dus niet kunnen controleren óf dichtbij plaatsvonden maar gaan over vage klachten. Ik heb nog geen gebedsgenezer gezien die de ballen had om vreselijke, verminkende, ongeneeslijke ziekten zoals epidermolyse bullosa, de ziekte van Duchenne of het syndroom van Edwards - om eens een rijtje van zeer ernstige aandoeningen te geven - aan te pakken.
van jou het ook bij ernstige genetische aandoeningen? Of bij geamputeerde benen?


Wel, er zijn mensen (niet weinig) die in het westen uitbehandeld waren en elders geholpen konden worden.
Er is nog veel te leren, en waarin we nog veel kunnen leren is niet nieuw. Dat is een archaische kennis van duizenden jaren mens zijn met symbiotische relaties in de natuur.
AIDS en dergeljike is die cultuur vreemd. Maar door diep in de geest van iemand te kruipen kunnen ze de “illusie” van een ziekte “vervangen” met een nieuwe “realiteit”. Hiervoor wordt een vibratieveld opgewerkt door een derde waar de medicijnman dan op “intapt”. Hiermee wordt de patient, chanter en medicijnman op 1 lijn gebracht en gaan ze in overself tot “God” (Logos).
Ik heb in het westen meegedaan een (kleine) ceremonies waar ik mensen toch op de grond heb zien vallen en diens leven na 1 nacht helemaal veranderde.

Deze kennis en praktijken zijn verboden.

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Wandelen als Jezus

Berichtdoor coby6 » 11 jun 2018 09:05

BasLaaitjeer schreef:Ik ken de term 'welvaartsevangelie' zelf nog niet zo lang. Op de betreffende wikipedia pagina staan een aantal namen genoemd. Eén daarvan is Joel Osteen. Mijn eerste gedachte bij het zien van deze man is 'wat een griezel' maar dat is misschien geheel onterecht. Verderop staat o.a. 'hij woont in Houston in een villa ter waarde van $10.500.000'. Ik gun iedereen een leuke woning maar is dit niet een klein beetje overdreven? Maar goed, hij heeft blijkbaar zo'n woning nodig.

Het is knettergek. Vroeger zag ik niet eens dat het gek was. Zo gebrainwashed was ik door hun preken.
Kan me nog herinneren dat Benny Hinn in Belgie kwam en een onchristelijke reporter zei tegen een vrouw: Geef toch geen geld aan die man. Hij heeft 2 huizen met een zwembad in de tuin. Nou zeg. Hoe kon ie zo slecht spreken over deze Godsman? En nu denk ik: die vent heeft gewoon gelijk. Het is knettergek. Wij hielpen altijd mensen gratis en dan had je zelf hulp nodig, kon je naar Canada. Jaren schulden afbetalen, ze vroegen 2000 voor een weekje counselling en woonden lekker in een dik vet huis. Toen ik helemaal aan de grond zat kreeg ik een email van ze: kunt u wat geld overmaken voor onze bediening? Knetter.
Een man op een Amerikaans forum zei dat ie een nieuwe baan had. Hij werd voorzitter of zo van een organisatie voor de arme mensen in Afrika. Dan kreeg ie nog een extra dik vet huis in Belgie en 250.000 per jaar.
Je denkt toch niet serieus dat ik een euro geef aan zo'n organisatie. Oplichters.

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: Wandelen als Jezus

Berichtdoor Veendam » 11 jun 2018 09:13

Bruno schreef:Wel, er zijn mensen (niet weinig) die in het westen uitbehandeld waren en elders geholpen konden worden.
Er is nog veel te leren, en waarin we nog veel kunnen leren is niet nieuw. Dat is een archaische kennis van duizenden jaren mens zijn met symbiotische relaties in de natuur.
AIDS en dergeljike is die cultuur vreemd. Maar door diep in de geest van iemand te kruipen kunnen ze de “illusie” van een ziekte “vervangen” met een nieuwe “realiteit”. Hiervoor wordt een vibratieveld opgewerkt door een derde waar de medicijnman dan op “intapt”. Hiermee wordt de patient, chanter en medicijnman op 1 lijn gebracht en gaan ze in overself tot “God” (Logos).
Ik heb in het westen meegedaan een (kleine) ceremonies waar ik mensen toch op de grond heb zien vallen en diens leven na 1 nacht helemaal veranderde.

Deze kennis en praktijken zijn verboden.


Wat ik altijd zo raar vind, dat is dat mensen wel geloven dat duistere machten gebruik maken van mensen en mensenhanden en dat die mensen dan kunnen genezen. Deze kennis en praktijken van het rijk der duisternis zijn voor de gelovigen verboden terrein, omdat God wil dat wij bij Hem te rade gaan. De profeten deden ook genezingen in de naam van de Allerhoogste God. Maar als er dan in Gods Woord staat dat Jezus ook alle ziekten op Zich heeft genomen en dat Zijn striemen ons genezing zijn geworden dan komen de wenkbrauwen strak te staan, dan lezen we dat God de handen van de gelovige gebruiken wil om mensen te genezen en dan gaan de hakken in het zand. Ja, zelfs als iemand ziek is en vraagt in de kerk of de oudsten hem of haar willen zalven met olie zodat hij of zij genezing zal dan is het NEE, dus dan vraag ik mij af wat er nu gelooft wordt.

Heeft Jezus getriomfeerd over het rijk van de duisternis ja of nee ?
Als JA, wat ik geloof, dan is het dus logisch dat gelovigen de handen opleggen bij zieken en dat ze dan genezen.
Als nee, wat stelt het geloof dan voor ? Dan zouden we de aller zieligste mensen zijn ter wereld.

Wat mij aan gaat, JEZUS IS TRIOMFATOR OVER ZIEKTE, ZONDE, en DOOD !!


Terug naar “[Religie] - Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten