Wandelen als Jezus

Om te kunnen posten in dit forum is lidmaatschap van een gebruikersgroep (leden Religie-fora) nodig.
Klik hier voor meer info en het aanvragen van postrecht

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Gebruikersavatar
Pcrtje
Majoor
Majoor
Berichten: 1920
Lid geworden op: 14 mei 2012 15:48

Re: Wandelen als Jezus

Berichtdoor Pcrtje » 26 mei 2018 08:19

Johan100 schreef:Zo praat je toch niet?
Hoe zou jij het omschrijven?
"Een libelle zweeft over het water..."

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Wandelen als Jezus

Berichtdoor coby6 » 26 mei 2018 11:02

Johan100 schreef:Zo praat je toch niet?

Kennelijk wel. Daarom is ie er ook vantussen.
Ik zit bij een groep op Facebook, die bidden voor zieken en delen getuigenissen. Zat een man bij die groep, vrouw zei dat ze ziek was daar, dus ik zeg oh ik zal voor je bidden. Beginnen ze te tetteren. Bleek ie er heel niet bij te horen, was alleen maar bij die groep gegaan om te klaagzaniken dat iedereen een dwaalleraar is. Ik zei: oh sorry hoor dat ik het voorstelde. Ik dacht dat jullie bij deze groep hoorden. Ontvriend. Doei.
Die gasten zouden nog tegen Jezus en de discipelen aan gaan klaagzaniken dat ze niet naar hun pijpen dansten. Wat een arrogantie. Kom maar ff daarheen en genees ff iedereen en film het. En dan denken dat Jezus gaat kruipen voor je en gehoorzamen.
Ondertussen krijgen de mensen die voor genezing bidden geen cent en de doktoren en psychiaters baden zich in luxe terwijl de bijstandszieken alles uit kunnen geven aan eigen bijdrages.

Gebruikersavatar
Pcrtje
Majoor
Majoor
Berichten: 1920
Lid geworden op: 14 mei 2012 15:48

Re: Wandelen als Jezus

Berichtdoor Pcrtje » 26 mei 2018 11:19

coby6 schreef:Wat een arrogantie. Kom maar ff daarheen en genees ff iedereen en film het. En dan denken dat Jezus gaat kruipen voor je en gehoorzamen.
Hij stuurde me privéberichtjes met zijn telefoonnummer en wilde afspraken maken om op een afdeling te komen om daar iedereen te genezen. Het was niet mijn idee, maar het zijne!

Je denkt toch niet dat ik zo'n iemand meeneem de afdeling op? Daar krijgen hij, ik én het ziekenhuis problemen mee. Laat eerst maar eens buiten het ziekenhuis zien dat je het kunt. (Maar dat kan dan opeens weer niet. Vreemd.)
"Een libelle zweeft over het water..."

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Wandelen als Jezus

Berichtdoor Chaya » 26 mei 2018 11:56

coby6 schreef:Ik zit bij een groep op Facebook, die bidden voor zieken en delen getuigenissen.

Matthëus 6:
5 En wanneer u bidt, zult u niet zijn als de huichelaars; want die zijn er zeer op gesteld om in de synagogen en op de hoeken van de straten te staan bidden om door de mensen gezien te worden. Voorwaar, Ik zeg u dat zij hun loon al hebben.
6 Maar u, wanneer u bidt, ga in uw binnenkamer, sluit uw deur en bid tot uw Vader, Die in het verborgene is; en uw Vader, Die in het verborgene ziet, zal het u in het openbaar vergelden.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4539
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: Wandelen als Jezus

Berichtdoor naamloos » 26 mei 2018 12:39

Chaya schreef:Matthëus 6:
5 En wanneer u bidt, zult u niet zijn als de huichelaars; want die zijn er zeer op gesteld om in de synagogen en op de hoeken van de straten te staan bidden om door de mensen gezien te worden. Voorwaar, Ik zeg u dat zij hun loon al hebben.
6 Maar u, wanneer u bidt, ga in uw binnenkamer, sluit uw deur en bid tot uw Vader,
Die in het verborgene is; en uw Vader, Die in het verborgene ziet, zal het u in het openbaar vergelden.


Matthëus 6:
5 En wanneer u bidt, zult u niet zijn als de huichelaars; want die zijn er zeer op gesteld om in de synagogen en op de hoeken van de straten te staan bidden om door de mensen gezien te worden.
Voorwaar, Ik zeg u dat zij hun loon al hebben.
6 Maar u, wanneer u bidt, ga in uw binnenkamer, sluit uw deur en bid tot uw Vader, Die in het verborgene is; en uw Vader, Die in het verborgene ziet, zal het u in het openbaar vergelden.
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: Wandelen als Jezus

Berichtdoor schaapje » 26 mei 2018 13:26

Pcrtje schreef:Hij stuurde me privéberichtjes met zijn telefoonnummer en wilde afspraken maken om op een afdeling te komen om daar iedereen te genezen. Het was niet mijn idee, maar het zijne!

Je denkt toch niet dat ik zo'n iemand meeneem de afdeling op? Daar krijgen hij, ik én het ziekenhuis problemen mee. Laat eerst maar eens buiten het ziekenhuis zien dat je het kunt. (Maar dat kan dan opeens weer niet. Vreemd.)


Het is wel raar dat een "evangelist" en "gebedsgenezer", hij geeft zich daar voor uit toch? Anoniem op een forum vertelt van zijn ervaringen en wat hij allemaal kan. Ik zeg dan, geef je echte naam of de naam van de groep waar je bij hoort.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Gebruikersavatar
Pcrtje
Majoor
Majoor
Berichten: 1920
Lid geworden op: 14 mei 2012 15:48

Re: Wandelen als Jezus

Berichtdoor Pcrtje » 26 mei 2018 13:34

schaapje schreef:Het is wel raar dat een "evangelist" en "gebedsgenezer", hij geeft zich daar voor uit toch? Anoniem op een forum vertelt van zijn ervaringen en wat hij allemaal kan. Ik zeg dan, geef je echte naam of de naam van de groep waar je bij hoort.
Nouja, het gaat wat mij betreft wel wat ver om dan volledige openheid te geven over je naam, adres en waar je lid van bent. Dat doen wij ook niet, toch?
"Een libelle zweeft over het water..."

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Wandelen als Jezus

Berichtdoor Chaya » 26 mei 2018 14:11

schaapje schreef:Het is wel raar dat een "evangelist" en "gebedsgenezer", hij geeft zich daar voor uit toch? Anoniem op een forum vertelt van zijn ervaringen en wat hij allemaal kan. Ik zeg dan, geef je echte naam of de naam van de groep waar je bij hoort.

Dat hoeft van mij niet. Maar heb jij ergens kunnen lezen over massale echte genezingen? Je moet het toch kunnen verifiëren, dat is toch een redelijke vraag geweest van Pcrtje?
Ik geloof echt wel dat er onbegrijpelijke Wonderen gebeuren, op kracht van het gebed. We konden daar in het verleden ook van lezen op de artikelen van ds. en mevr. van Dooijeweert. Maar dat was wel te traceren!
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
gravo
Majoor
Majoor
Berichten: 2016
Lid geworden op: 12 jan 2009 23:20

Re: Wandelen als Jezus

Berichtdoor gravo » 26 mei 2018 14:51

Nina schreef:Ik vind je houding echt erg onaangenaam, Pcrtje. Je kunt wel sceptisch doen tegen mensen die bidden voor genezing voor anderen, maar wat doe je zelf met de opdracht van Jezus om het evangelie te vertellen en zieken te genezen?

Nina, het kan best zijn dat je iemands houding onaangenaam vindt. Of dat je niet gediend bent van scepsis tegenover mensen die bidden voor genezing.
Maar dat ruimt de klemmende vragen die er zijn rond gebedsgenezing niet op. Je kunt ongemak ook aanwenden als excuus om inhoudelijk geen commentaar meer te geven.
Volgens mij ben jij best in staat om aan te voelen hoe kwalijk het is als de claims voor het genezen van doodzieke mensen aan de ene kant huizenhoog zijn, en ook nog eens gerechtvaardigd en van alle twijfel ontdaan worden vanwege het vrome karakter dat aan die claims wordt gehangen, maar aan de andere kant telkens opnieuw blijkt blijken niet te kunnen worden waargemaakt en zo uiteindelijk met recht onder de noemer "oplichterij" kunnen worden gerekend.
Natuurlijk, ik begrijp de vurige wens van christenen dat Jezus overal genezend rond gaat. Dat zou prachtig zijn. Ten eerste omdat we dan allemaal vrij straight forward bevestigd zouden worden in ons eigen geloof (Het "zie je nou wel" momentje). Anderzijds omdat daar mensen gelukkig mee zouden worden gemaakt (ongeneeslijk ziek blijkt toch niet ongeneeslijk ziek te zijn). Bovendien kun je verwachten dat het christelijk geloof een nieuwe succestocht kan gaan ondernemen op grond van deze verbazingwekkende wonderen en tekenen. Ik begrijp dus best dat gelovigen dat heel, heel graag willen.

Maar die vurige wens, en al dat moois dat wordt verlangd, is nog geen reden om te zeggen dat het daarom ook echt plaatsvindt. Wees wijzer, vertel de waarheid.

Dat is een harde waarheid. Maar de juiste christelijke levenskunst gaat niet over succes-stories, niet over overwinning-op-overwinning of andere psychologische naïviteit. De christelijke levenskunst gaat om vertrouwen, om troost, om geloof in God in leven en in dood. Dus met alle ups en downs.

Pred. 9, 2-7
Alle ding wedervaart hun, gelijk aan alle anderen; enerlei wedervaart den rechtvaardige en den goddeloze, den goede en den reine, als den onreine; zo dien, die offert, als dien, die niet offert; gelijk den goede, alzo ook den zondaar, dien, die zweert, gelijk dien, die den eed vreest.
Dit is een kwaad onder alles, wat onder de zon geschiedt, dat enerlei ding allen wedervaart, en dat ook het hart der mensenkinderen vol boosheid is, en dat er in hun leven onzinnigheden zijn in hun hart; en daarna moeten zij naar de doden toe.
Want voor dengene, die vergezelschapt is bij alle levenden, is er hoop; want een levende hond is beter dan een dode leeuw.
Want de levenden weten, dat zij sterven zullen, maar de doden weten niet met al; zij hebben ook geen loon meer, maar hun gedachtenis is vergeten.
Ook is alrede hun liefde, ook hun haat, ook hun nijdigheid vergaan; en zij hebben geen deel meer in deze eeuw in alles, wat onder de zon geschiedt.
Ga dan heen, eet uw brood met vreugde, en drink uw wijn van goeder harte; want God heeft alrede een behagen aan uw werken.


Of, om het nog erger te maken (tevens een kleine hint naar het evolutie-denken in de Bijbel):
Pred. 3,17-20
Ik zeide in mijn hart: God zal den rechtvaardige en den goddeloze oordelen; want aldaar is de tijd voor alle voornemen, en over alle werk.
Ik zeide in mijn hart van de gelegenheid der mensenkinderen, dat God hen zal verklaren, en dat zij zullen zien, dat zij als de beesten zijn aan zichzelven.
Want wat den kinderen der mensen wedervaart, dat wedervaart ook den beesten; en enerlei wedervaart hun beiden; gelijk die sterft, alzo sterft deze, en zij allen hebben enerlei adem, en de uitnemendheid der mensen boven de beesten is geen; want allen zijn zij ijdelheid.
Zij gaan allen naar een plaats; zij zijn allen uit het stof, en zij keren allen weder tot het stof.


Kortom, de houding van de Bijbel is van tijd tot tijd ook vrij onaangenaam. Maar wel vol waarheidszin.

gravo
'Von Gott wissen wir nichts. Aber dies Nichtwissen ist Nichtwissen von Gott'
(Franz Rosenzweig, Der Stern der Erlösung)

Nina

Re: Wandelen als Jezus

Berichtdoor Nina » 26 mei 2018 19:39

Ik vind scepticisme onaangenaam, je kunt je vragen namelijk ook anders formuleren. En daar ageer ik tegen. We kunnen er niet omheen dat Jezus Zelf ons de opdracht heeft gegeven zieken de handen op te leggen.

De vraag waarom niet altijd iedereen wordt genezen, moet ons er niet van af houden voor mensen te bidden. Dit zeg ik, en vind ik, terwijl ik tegelijkertijd moet toegeven het soms heel moeilijk te vinden om voor zieken te bidden. Waarom God niet altijd geneest, heb ik ook niet zomaar even een (kort) antwoord op.

Ik vond het heel vervelend om te lezen hoe iemand die gehoor geeft aan de oproep van Jezus zich moet verantwoorden waarom God niet altijd geneest. Het is makkelijk dat aan de zijlijn te roepen, en zelf dan maar niets te doen.

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Wandelen als Jezus

Berichtdoor coby6 » 26 mei 2018 20:02

Chaya schreef:Matthëus 6:
5 En wanneer u bidt, zult u niet zijn als de huichelaars; want die zijn er zeer op gesteld om in de synagogen en op de hoeken van de straten te staan bidden om door de mensen gezien te worden. Voorwaar, Ik zeg u dat zij hun loon al hebben.
6 Maar u, wanneer u bidt, ga in uw binnenkamer, sluit uw deur en bid tot uw Vader, Die in het verborgene is; en uw Vader, Die in het verborgene ziet, zal het u in het openbaar vergelden.

Oh ja, ik zeg altijd bidden, maar zoals m'n pa zei: dat is geen bidden wat jullie doen, dat is bevelen. Dat had ie goed gezien. Jezus en de discipelen genazen ook wel mensen in een binnenkamer, maar meestal op straat. Daarom gaan zij ook de straat op. Anders weet geen kip het en heeft niemand er iets aan. Ik wilde eerst meegaan de straat op, maar laat God dat eerst maar leiden dat onze kerk de straat op gaat. Ik voel me nog niet geroepen om dat te doen.
Laatst gewijzigd door coby6 op 26 mei 2018 21:34, 2 keer totaal gewijzigd.

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Wandelen als Jezus

Berichtdoor coby6 » 26 mei 2018 20:06

Pcrtje schreef:Hij stuurde me privéberichtjes met zijn telefoonnummer en wilde afspraken maken om op een afdeling te komen om daar iedereen te genezen. Het was niet mijn idee, maar het zijne!

Je denkt toch niet dat ik zo'n iemand meeneem de afdeling op? Daar krijgen hij, ik én het ziekenhuis problemen mee. Laat eerst maar eens buiten het ziekenhuis zien dat je het kunt. (Maar dat kan dan opeens weer niet. Vreemd.)

Jij vroeg het hem toch?
Natuurlijk krijg je daar problemen mee. 2 Jongens uit Arnhem probeerden het vorig jaar, maar die waren niet welkom.

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Wandelen als Jezus

Berichtdoor Johan100 » 26 mei 2018 21:24

Pcrtje schreef:Hij stuurde me privéberichtjes met zijn telefoonnummer en wilde afspraken maken om op een afdeling te komen om daar iedereen te genezen. Het was niet mijn idee, maar het zijne!

Je denkt toch niet dat ik zo'n iemand meeneem de afdeling op?

Flauw, je nodigt Tonino uit en hij gaat er op in en dan haak je af?
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Wandelen als Jezus

Berichtdoor Johan100 » 26 mei 2018 21:26

Pcrtje schreef:Hoe zou jij het omschrijven?

Niet 'God had blijkbaar toch geen zin'. Dat vind ik echt oneerbiedig.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Gebruikersavatar
Pcrtje
Majoor
Majoor
Berichten: 1920
Lid geworden op: 14 mei 2012 15:48

Re: Wandelen als Jezus

Berichtdoor Pcrtje » 26 mei 2018 21:55

Johan100 schreef:Flauw, je nodigt Tonino uit en hij gaat er op in en dan haak je af?
coby6 schreef:Jij vroeg het hem toch?
Ik nodigde hem niet uit om met mij mee te gaan. Ik vroeg hem ergens naartoe te gaan.

Nina schreef:Ik vind scepticisme onaangenaam, je kunt je vragen namelijk ook anders formuleren. En daar ageer ik tegen. We kunnen er niet omheen dat Jezus Zelf ons de opdracht heeft gegeven zieken de handen op te leggen.
Dan heeft Jezus ófwel ongelijk ófwel interpreteert Tonino hem niet goed.

Nina schreef:De vraag waarom niet altijd iedereen wordt genezen, moet ons er niet van af houden voor mensen te bidden. Dit zeg ik, en vind ik, terwijl ik tegelijkertijd moet toegeven het soms heel moeilijk te vinden om voor zieken te bidden. Waarom God niet altijd geneest, heb ik ook niet zomaar even een (kort) antwoord op.
God geneest nooit door gebedsgenezers die op straat, bij Opwekking of in genezingsdiensten mensen uit rolstoelen trekken.

Wat wel gebeurt is mensen een adrenalinestoot geven. Wat niet gebeurt is dat kinderen met epidermolyse bullosa genezen. Dát is het probleem.

Nina schreef:Ik vond het heel vervelend om te lezen hoe iemand die gehoor geeft aan de oproep van Jezus zich moet verantwoorden waarom God niet altijd geneest. Het is makkelijk dat aan de zijlijn te roepen, en zelf dan maar niets te doen.
Omdat het gewoon oplichterij en misbruik maken van de zwakken van onze samenleving is. Enne, zelf aan de zijlijn roepen? Ik ben volop bezig met genezen en verzorgen. Ik doe het alleen niet op een hysterische manier waarbij ik demonen denk uit te drijven en krampachtig Jezus' naam uitroep.
"Een libelle zweeft over het water..."


Terug naar “[Religie] - Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten