Wandelen als Jezus

Om te kunnen posten in dit forum is lidmaatschap van een gebruikersgroep (leden Religie-fora) nodig.
Klik hier voor meer info en het aanvragen van postrecht

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Gebruikersavatar
Pcrtje
Majoor
Majoor
Berichten: 1925
Lid geworden op: 14 mei 2012 15:48

Re: Wandelen als Jezus

Berichtdoor Pcrtje » 18 mei 2018 19:39

Veendam schreef:U geschiede naar uw geloof !
Geloof jij niet dat mensen genezen dan zal je zelf ook niet genezing meemaken.
Ik geloof het wel en maak het dus ook mee.
Ik maak gelukkig genoeg genezingen mee, maar die zijn meestal het gevolg van goede medische hulp en niet van hysterisch gezever van gebedsgenezers.

Veendam schreef:Ook met medisch dossier in bepaalde gevallen.
Laat zien dan! Ik vraag in elk bericht om bewijs en jij en Tonino hebben nog steeds niets laten zien.
"Een libelle zweeft over het water..."

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Wandelen als Jezus

Berichtdoor coby6 » 18 mei 2018 19:59

Pcrtje schreef:Je theologie is bizar en je bezit geen zelfreflectie. Elke geleerde en elke theoloog zou gehakt maken van je standpunt.

Bitte.

Bahaha
Theo loog.
Laatst gewijzigd door coby6 op 19 mei 2018 09:20, 1 keer totaal gewijzigd.

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Wandelen als Jezus

Berichtdoor coby6 » 18 mei 2018 20:03

Pcrtje schreef:Ik maak gelukkig genoeg genezingen mee, maar die zijn meestal het gevolg van goede medische hulp en niet van hysterisch gezever van gebedsgenezers.

Laat zien dan! Ik vraag in elk bericht om bewijs en jij en Tonino hebben nog steeds niets laten zien.

Neem een voorbeeld aan deze man voor je zegt dat iedereen een oplichter is.
https://www.ad.nl/dordrecht/huisarts-on ... ~a019deb7/
http://www.godheefteenbeterplan.nl/getu ... neke-vlot/

http://documentedhealings.com/torben-so ... d-healing/
Laatst gewijzigd door coby6 op 18 mei 2018 20:25, 1 keer totaal gewijzigd.

Tonino

Re: Wandelen als Jezus

Berichtdoor Tonino » 18 mei 2018 20:03

Pcrtje schreef:Je theologie is bizar en je bezit geen zelfreflectie. Elke geleerde en elke theoloog zou gehakt maken van je standpunt.


Nee. Niet bizar. Gewoon 2 Kor 3:18

En wij allen, die met een aangezicht, waarop geen bedekking meer is, de heerlijkheid des Heren weerspiegelen, veranderen naar hetzelfde beeld van heerlijkheid tot heerlijkheid, immers door de Here, die Geest is.

en de rest van de bijbel... alles is gericht op het herstel van de mens naar het beeld van God. Daarom kwam hij. Hij is immers de Messias.

Je bent voorbestemd om veranderd te worden naar het beeld van God (Rom 8:29).

We worden vernieuwd in ons denken naar het beeld van Hem die ons geschapen heeft (Kol 3:10).

Wij zullen meer en meer door de Geest van Jezus naar de luister van dat beeld veranderen (2 Kor 3:18 ).

We worden vernieuwd door de Geest in ons denken naar het beeld van God (Ef 4:23-24 Grondtekst).

De volheid van God (de Geest des Levens met al zijn kracht, wijsheid, liefde, genade, goddelijkheid, etc, etc) woont in Jezus lichamelijk, wij zijn NU reeds compleet IN Hem (Kol 2:9, Ef 2: 5-6, Joh 13:20, 14:20).

Je hebt dezelfde volheid verkregen in Hem die alle macht heeft (kol 2:10).

Je lichaam is een tempel van de Heilige Geest (1 kor 6:19).

De Vader (de Geest des levens) heeft je bevrijd en naar zich toegetrokken, buiten de controle en macht van het rijk der duisternis en heeft je overgeplaatst naar het Koninkrijk van de zoon van zijn Liefde (Kol 1:13) en die Zoon zei na zijn opstanding: “Mij is gegeven alle macht in Hemel en op aarde”.

Je bent (dus) meer dan overwinnaar (rom 8:37).

Spring in de diepte, test de breedte, stijg op in de hoogte en stel de lengte van Zijn koninkrijk vast (Ef 3:18).

Je bent door het aannemen van het offer van Jezus meteen zonder schuld, en perfect rein, heilig en smetteloos voor God, alsof je nooit iets fout hebt gedaan of God hebt afgewezen (Heb 10:14, Col 1:22)

Beschouw jezelf dan ook als dood voor de zonde/oude gevallen natuur, maar levend voor/in God (Rom 6:11).

Wij zijn de goddelijke natuur deelachtig geworden, nu wij de gevallen natuur ontvlucht zijn (2 Pet 1:4).

We zijn een nieuwe schepping (2 kor 5:17). Het oude is voorbij gegaan. Alle dingen zijn mogelijk bij God. (Marc 10:27, Luc 1:37, Mat 17:26),

Al Zijn beloften zijn ja en Amen (2 kor 1:20).

Je bent een erfgenaam van God (Rom 8:17)

De weg is vrij! Treed dan met vrijmoedigheid binnen in het Heilige der Heilige (Ef 3:12, 2 Kor 3:12, Heb 4:16/10:19, 1 Joh 5:14) .

Hoewel wij dood waren door de overtredingen zijn wij mee levend gemaakt met Christus, (door genade zijn wij gered, bevrijdt, genezen, kept safe and sound), hij heeft ons mee opgewekt en ons mee een plaats gegeven in de hemelse gewesten, in Christus Jezus (Ef. 2:5,6).

Dus: omdat we meegekruisigd zijn, zijn we dood voor de zonde; omdat we meeopgewekt zijn, zijn we heiligen (ef 1:1, fil 1:1, 2 kor 13:12),

koningen in Zijn Koninkrijk (2 tim 2:12). Zoals Hij is, zijn wij (1 John 4:17).

Je bent wie je bent door Zijn rijke gave (Rom 1:6).

Hij heeft ons werkelijk vrijgemaakt, uit liefde (Rom 7:14).

Een nieuwe schepping, uit God geboren (Joh 1: 12-13).

Ofwel: De eerste Adam verprutste alles. De 2e Adam (Jezus/God) bracht alles terug als voor de zondeval. Herschapen naar Zijn beeld.

It is sown a natural body (ons leven in de gevallen natuur), it is raised a spiritual body (ons nieuwe leven in Hem). If there is a natural body, there is also a spiritual body. So it is written: “The first Adam became a living being”; the last Adam (Jesus), became a (divine)life giving spirit. The spiritual did not come first, but the natural, and after that the spiritual. The first man (Adam) was of the dust of the earth; the second man (Jesus) is of heaven. As was the earthly man (Adam), so are those who are of the earth (ons leven in de gevallen natuur); and as is the heavenly man (Jesus), so also are those who are of heaven (uit god geboren, jij en ik!). And just as we have borne the image of the earthly man (het leven in de gevallen natuur), so shall we bear the image of the heavenly man. Het goddelijke leven als Jezus en we zien in Zijn eerste vrienden. Hij was immers de eerste van die nieuwe schepping) (1 kor 15:44-49).

Of weet u niet dat wij allen die in Christus Jezus gedoopt zijn, in Zijn dood gedoopt zijn? Wij ZIJN dan met Hem begraven door de doop in de dood (dus vrij van de gevallen natuur), opdat evenals Christus uit de doden is opgewekt tot de heerlijkheid van de Vader, zodat ook wij in een nieuw (Zoë) leven (als Jezus) zouden wandelen (Rom 6:3-4). We zijn "A new creation in Christ". Gratis. Door Zijn eens en voor altijd perfecte offer.


So Good! En de wonderen vloeien uit dat nieuwe leven. Precies als bij Zijn eerste vrienden.


Afin. Wat iemand nog niet ziet, dat ziet tie niet. Vandaar al het verbale geweld. Geeft niet. Ik hou van iedereen, maar als je niet zegt wat Jezus zegt, negeer ik je woorden.
Laatst gewijzigd door Tonino op 18 mei 2018 20:08, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Pcrtje
Majoor
Majoor
Berichten: 1925
Lid geworden op: 14 mei 2012 15:48

Re: Wandelen als Jezus

Berichtdoor Pcrtje » 18 mei 2018 20:08

Tonino schreef:Nee. Niet bizar. Gewoon 2 Kor 3:18 (...) Afin. Wat iemand nog niet ziet, dat ziet tie niet. Vandaar al het verbale geweld. Geeft niet. Ik hou van iedereen, maar als je niet zegt wat Jezus zegt, negeer ik je woorden.
Dit is de kern, denk ik. Jij kijkt alleen nog naar je eigen interpretatie van Jezus' woorden en negeert wat anderen daarover zeggen. Mag, natuurlijk, maar je ziet niet dat je ogenschijnlijk vrolijke boodschap leidt tot een hoop ellende.

Veel plezier met je eigen gelijk.
"Een libelle zweeft over het water..."

Tonino

Re: Wandelen als Jezus

Berichtdoor Tonino » 18 mei 2018 20:16

Ai, ai, ai.

Tonino

Re: Wandelen als Jezus

Berichtdoor Tonino » 18 mei 2018 20:33

Nou nog 1x dan (wel de laatste keer).


God schiep de mens naar Zijn beeld en gelijkenis. Klopt.

De mens stapte uit dat plaatje (of denken wij nog steeds dat ze een appeltje aten?). Klopt.

Jezus is het exacte beeld van de onzichtbare God. Klopt.

Tussentijdse conclusie, anders snappen we het niet: Jezus is dus het beeld van ons zoals we waren vooor de val want Hij is God en had ons naar Zijn beeld gemaakt. Logisch.

Hij zegt: Ik ben de redder der wereld, de Messias, jullie moeten wedergeboren worden. Ontvang Mijn Geest die zal je leiden in de volle waarheid. Klopt.

Zijn eerste vrienden hoorden Zijn onderwijs en gingen wandelen als Hem. Klopt.

Jezus zei: leer iedereen wat ik jullie geleerd heb. Klopt

Ik geef mij over aan de werking van de Heilige Geest en ga steeds meer wandelen als Hem. Klopt.

Een kind kan het snappen. Klopt.


Wordt als de kinderen.

In openbaring geeft Jezus trouwens aan waar je gratis oogzalf kunt kopen: bij Hem.

Gebruikersavatar
Pcrtje
Majoor
Majoor
Berichten: 1925
Lid geworden op: 14 mei 2012 15:48

Re: Wandelen als Jezus

Berichtdoor Pcrtje » 18 mei 2018 20:39

Tonino schreef:Nou nog 1x dan (wel de laatste keer).

God schiep de mens naar Zijn beeld en gelijkenis. Klopt.

De mens stapte uit dat plaatje (of denken wij nog steeds dat ze een appeltje aten?). Klopt.

Jezus is het exacte beeld van de onzichtbare God. Klopt.

Tussentijdse conclusie, anders snappen we het niet: Jezus is dus het beeld van ons zoals we waren vooor de val want Hij is God en had ons naar Zijn beeld gemaakt. Logisch.

Hij zegt: Ik ben de redder der wereld, de Messias, jullie moeten wedergeboren worden. Ontvang Mijn Geest die zal je leiden in de volle waarheid. Klopt.

Zijn eerste vrienden hoorden Zijn onderwijs en gingen wandelen als Hem. Klopt.

Jezus zei: leer iedereen wat ik jullie geleerd heb. Klopt

Ik geef mij over aan de werking van de Heilige Geest en ga steeds meer wandelen als Hem. Klopt.

Een kind kan het snappen. Klopt.


Wordt als de kinderen.

In openbaring geeft Jezus trouwens aan waar je gratis oogzalf kunt kopen: bij Hem.
Je theologie is me duidelijk. Ik wacht rustig af tot het moment dat je me bewijzen kunt tonen van je vermeende gelijk. Je vertelt een heleboel mooie verhalen, maar je hebt nog geen medische dossiers getoond, artsenverklaringen geplaatst of (wetenschappelijke) artikelen gepubliceerd waaruit blijkt dat God ook kinderen met epidermolyse bullosa heeft genezen.

En tot nu toe heb je ook nog niet de moeite genomen om naar een UMC af te reizen om daar kinderen met het syndroom van Edwards te genezen. Of met de ziekte van Duchenne. Of met andere vreselijke ziekten. Waarom draai je daar steeds omheen? Er wachten honderden mensen met ernstige ziekten op je, hoor.

Ik heb een voorstel. Jij gaat de komende week naar een UMC en geneest daar een kind met epidermolyse bullosa. Als bewijs deel je een stuk uit het medisch dossier, een filmpje met onafhankelijke getuigen, artsenverklaringen of krantenartikelen. Volgende week vrijdag is de deadline. Als het je lukt om iemand te genezen van epidermolyse bullosa vóór vrijdag heb jij gelijk en zal ik je geloven; als het je niet lukt dan geef jij je ongelijk toe. Deal?
"Een libelle zweeft over het water..."

BasLaaitjeer

Re: Wandelen als Jezus

Berichtdoor BasLaaitjeer » 18 mei 2018 21:34

Tonino schreef:Nee. Niet bizar. Gewoon 2 Kor 3:18
(...)
Afin. Wat iemand nog niet ziet, dat ziet tie niet. Vandaar al het verbale geweld.

Beste Tonino,

39 bijbelcitaten heb ik geteld in de tekst die ik nu even vervangen heb door (...)

Da's ook een vorm van verbaal geweld in mijn bescheiden optiekje!

Bij al die wonderbaarlijke genezingen moet ik denken aan 'de kracht van suggestie' en 'wishful thinking'. Waarmee ik niet wil beweren dat God geen genezingen uit zou kunnen voeren, als Hij dat wil.

Over 2 Korinthe: ietsje verder staat in hoofdstuk 4 vers 18:

Wij houden onze ogen immers niet gericht op de dingen die men ziet, maar op de dingen die men niet ziet; want de dingen die men ziet, zijn van het ogenblik, maar de dingen die men niet ziet, zijn eeuwig.

En in hoofdstuk 5, vers 7:

want wij wandelen door geloof, niet door aanschouwing.

Uit het document http://www.verhoevenmarc.be/PDF/genezingsgave.pdf:

"De Joden zijn het volk dat “tekenen en wonderen” begeert: Joh 4:48; 1 Kor 1:22. Ze zijn dan ook voor hén bestemd. De Joden zullen opnieuw tekenen krijgen in de Grote verdrukking, na de Opname van de Gemeente. Wij leven nu in de volwassen gemeentebedeling of christelijke bedeling. De volwassen tijd van de Gemeente is er een “van en tot geloof”, en wij zullen nog alléén uit geloof leven, zonder tekenen of stemmen, zoals ook Habakuk zei (Rom 1:17 en Hab 2:4). Bij een leven door geloof, past geen aanschouwen meer (2 Kor 5:7). “Het geloof nu is een vaste grond der dingen, die men hoopt, en een bewijs der zaken, die men niet ziet” (Hebr 11:1)."

Vriendelijke groet van Bas

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Wandelen als Jezus

Berichtdoor coby6 » 19 mei 2018 09:30

Pcrtje schreef:Je theologie is me duidelijk. Ik wacht rustig af tot het moment dat je me bewijzen kunt tonen van je vermeende gelijk. Je vertelt een heleboel mooie verhalen, maar je hebt nog geen medische dossiers getoond, artsenverklaringen geplaatst of (wetenschappelijke) artikelen gepubliceerd waaruit blijkt dat God ook kinderen met epidermolyse bullosa heeft genezen.

En tot nu toe heb je ook nog niet de moeite genomen om naar een UMC af te reizen om daar kinderen met het syndroom van Edwards te genezen. Of met de ziekte van Duchenne. Of met andere vreselijke ziekten. Waarom draai je daar steeds omheen? Er wachten honderden mensen met ernstige ziekten op je, hoor.

Ik heb een voorstel. Jij gaat de komende week naar een UMC en geneest daar een kind met epidermolyse bullosa. Als bewijs deel je een stuk uit het medisch dossier, een filmpje met onafhankelijke getuigen, artsenverklaringen of krantenartikelen. Volgende week vrijdag is de deadline. Als het je lukt om iemand te genezen van epidermolyse bullosa vóór vrijdag heb jij gelijk en zal ik je geloven; als het je niet lukt dan geef jij je ongelijk toe. Deal?

Wij zouden weleens een teken van U willen zien.

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Wandelen als Jezus

Berichtdoor coby6 » 19 mei 2018 10:22

Chaya schreef:Als dat zo is, zouden wij dus aan de willekeur zijn overgeleverd.
Als je geluk hebt, blijf je gezond, als je pech hebt word je ziek.
Maar zo is het niet.

Artikel 13 van de Nederlandse Geloofsbelijdenis: Van de voorzienigheid Gods (geloven wij daar nu in of niet?)
Deze lering geeft ons een onuitsprekelijken troost, als wij door haar geleerd worden dat ons niets bij geval overkomen kan, maar door de beschikking van onzen goedertieren hemelsen Vader, Die voor ons waakt met een Vaderlijke zorg, houdende alle schepselen onder Zijn heerschappij, alzo dat niet één haar van ons hoofd ( want die zijn alle geteld ) , ook niet één musje op de aarde vallen kan zonder den wil onzes Vaders. Waarop wij ons verlaten, wetende dat Hij de duivelen in den toom houdt en al onze vijanden, die ons zonder Zijn toelating en wil niet schaden kunnen. En hierin verwerpen wij de verdoemelijke dwaling der epicureeën, dewelke zeggen dat Zich God nergens mede bemoeit en alle dingen bij geval laat geschieden.

Dat is mij tot troost en niet de valse hoop die geboden wordt door wandelaars.

Nee niet geluk of pech.
Mijn volk gaat te gronde door het gebrek aan kennis.
Er was een voorganger die de een na de ander uit zijn kerk moest begraven met de pest, omdat hij dacht dat het Gods wil was. Toen kwam hij erachter dat het helemaal niet Gods wil was en gingen ze genezen.

Tonino

Re: Wandelen als Jezus

Berichtdoor Tonino » 20 mei 2018 09:01

BasLaaitjeer schreef:Da's ook een vorm van verbaal geweld in mijn bescheiden optiekje!



Het kan veel korter hoor.

Het Evangelie: het herstel van een gevallen mens naar het beeld en gelijkenis van God door het bloed en Heilige Geest van Jezus.


Je verdere uitleg gaat lijnrecht tegen de woorden van Jezus in, haalt de kracht uit de kerk en houdt de zieken ziek.

Nergens herroept Jezus Zijn woorden. "Ik geef jullie gratis Mijn Koninkrijk, genees de zieken wek de doden op, deel het gratis uit". Nergens zegt Hij: "Hmm, onee, toch maar niet". Nergens wordt de uitleg die Paulus geeft in 1 Kor 12 herroepen.

Al het onderwijs is er op gericht dat we als Hem gaan wandelen. Van melk naar vast voedsel. Een proces van groeien naar de volheid Gods. Zijn eerste vrienden deden immers dezelfde dingen als Hij. Het onderwijs hierover, dat we niet meer in de kerk horen, staat op m'n site.

Dus NIET in aanschouwen wandelen. Als ik verminkingen zie, door kanker opengescheurde huid met tumoren er om heen, dan let ik daar niet op. Ik let op Jezus die mij Zijn Koninkrijk gegeven heeft, mij Zijn Goddelijke natuur geschonken heeft en spreek dankbaar genezing uit.

Afgelopen dagen het volle evangelie uitgelegd en gebeden voor een man met mondkanker, een depressieve vrouw, 2 automutilerende kinderen, man met rugklachten, diverse mensen. Je ziet het licht in hun ogen aan gaan. Wedergeboorte. Glorie voor God. Het dossier is eigenlijk de tekst die ik hier typ.

Maar als het zich voordoet dat iemand met een dossier aan komt wapperen zal ik vragen of ze het willen publiceren. Beste is overigens als je het zelf een keer mee maakt. Doc, je bent zelf arts. Is er iemand in je clientenbestand die ernstig ziek is? Ik kom graag naar je toe. Samen. Schouder aan schouder.

Fijne Pinksterdagen allemaal.

Gebruikersavatar
Pcrtje
Majoor
Majoor
Berichten: 1925
Lid geworden op: 14 mei 2012 15:48

Re: Wandelen als Jezus

Berichtdoor Pcrtje » 20 mei 2018 09:20

Tonino schreef:Maar als het zich voordoet dat iemand met een dossier aan komt wapperen zal ik vragen of ze het willen publiceren. Beste is overigens als je het zelf een keer mee maakt. Doc, je bent zelf arts. Is er iemand in je clientenbestand die ernstig ziek is? Ik kom graag naar je toe. Samen. Schouder aan schouder.
Ik vind het onbegrijpelijk dat je het weer aan mij overlaat. Jij kunt toch mensen met epidermolyse bullosa genezen? Waarom wacht je zo lang? Die mensen lijden dagelijks. Het is voor jou en God een kleine moeite om dat nu even te fixen?

Tonino schreef:Al het onderwijs is er op gericht dat we als Hem Hij gaan wandelen.
Tonino schreef:Dus NIET in aanschouwen wandelen. Als ik verminkingen zie, door kanker opengescheurde huid met tumoren er om heen, dan let ik daar niet op.
Verminkingen door kanker met opengescheurde huid? En met tumoren eromheen? Heb je wel eens echte kankerpatiënten gezien?

Tonino schreef:Afgelopen dagen het volle evangelie uitgelegd en gebeden voor een man met mondkanker, een depressieve vrouw, 2 automutilerende kinderen, man met rugklachten, diverse mensen. Je ziet het licht in hun ogen aan gaan. Wedergeboorte. Glorie voor God. Het dossier is eigenlijk de tekst die ik hier typ.
Haha, is dit je dossier? Het is niet meer dan een verhaal. Waarom maak je ter plekke nou geen filmpjes of foto's? Dan kan ik ook delen in het volle evangelie en leren wandelen als Hij.
"Een libelle zweeft over het water..."

Tonino

Re: Wandelen als Jezus

Berichtdoor Tonino » 21 mei 2018 09:27

Of weet u niet dat wij allen die in Christus Jezus gedoopt zijn, in Zijn dood gedoopt zijn? Wij zijn dan met Hem begraven door de doop in de dood (dus vrij van de gevallen natuur), opdat evenals Christus uit de doden is opgewekt tot de heerlijkheid van de Vader, ook wij in een nieuw (Zoë) leven zouden wandelen (Rom 6:3-4)

Hoe ziet dat er uit? Als zijn eerste vrienden.

Staat ook in jou bijbel.

Begin eens met openbaring vragen aan de Heilige Geest wat Rom 6:3-4 voor jou betekent. Hij leidt je in de volle waarheid.

Een vol Pinksteren voor je.

Tonino

Re: Wandelen als Jezus

Berichtdoor Tonino » 21 mei 2018 09:40

Jij wilt filmpjes????

Tom Loud doet het zo:

https://www.youtube.com/watch?v=AnNL16tpECY


Todd White doet het zo (Kijk vooral deze. Meteen wat onderwijs, hetgeen we hard nodig hebben):

https://www.youtube.com/watch?v=YzqaZHfak0k


Jij gelooft dat dit allemaal praatjes, allemaal leugens, allemaal niet waar is. Terwijl je donders goed weet (tenminste dat hoop ik) dat Jezus zei:

"Ik geef jullie Mijn Koninkrijk, genees de zieken, wek de doden op, drijf boze geesten uit" en bad tot Zijn, jou en mijn Vader: "Vader dat de heerlijkheid die U mij gegeven heeft, dat U die ook aan hen geeft die in Mij geloven".

Ik strek me daar naar uit en maak prachtige dingen mee.

We are here not to built a kingdom but to minister one that already came.


Terug naar “[Religie] - Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten