Wandelen als Jezus

Om te kunnen posten in dit forum is lidmaatschap van een gebruikersgroep (leden Religie-fora) nodig.
Klik hier voor meer info en het aanvragen van postrecht

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Gebruikersavatar
Pcrtje
Majoor
Majoor
Berichten: 1920
Lid geworden op: 14 mei 2012 15:48

Re: Wandelen als Jezus

Berichtdoor Pcrtje » 17 mei 2018 16:24

Tonino schreef:Dat is helaas precies wat ik vaak meemaak. Ik wilde een keer een man opwekken; de familie had al vrede met zijn dood. Bidden voor een man met TIA; de vrouw sprong er tussen.

Ik (en God ook niet) raak absoluut niet geintimideerd door videos van ziektes waarover God ons macht gegeven heeft. Ik leg graag in liefde m'n handen op zieken om Zijn Koninkrijk te brengen.

Ik heb teveel kankers zien rennen voor de naam van Jezus, botbreuken in een fractie van een seconde zien genezen, zie ik alles bewegen? Nee nog niet. Maar ik strek me, net als Paulus, er naar uit alsof ik het grijpen mocht. Worden als Hem.

Ik zal zien wat ik kan doen. Ik heb geen videoteam, geen kerk die hierin mee gaat.
Tonino, het enige waar ik om vraag is bewijs. Kun jij aantonen dat jouw verhalen kloppen? Ik kan namelijk ook een heleboel roepen zonder onderbouwing, maar da's niet zoveel waard. Kun jij je uitspraken staven met bewijs?

En wanneer ga je nou naar het UMC? Morgen? Er liggen honderden kinderen op je te wachten hoor! Stuur maar een pb met tijdstip en welk UMC.
"Een libelle zweeft over het water..."

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: Wandelen als Jezus

Berichtdoor schaapje » 17 mei 2018 16:54

Veendam schreef:Wat iemand van Rejoice Now zegt zal mij een zorg zijn en ook wat meneer van der Steen zegt. Ik kijk naar wat God in Zijn Woord zegt.
Daar staat ook in dat iedereen een Kind van God kan worden (en aan de voorwaarden van geloof en bekering wil voldoen natuurlijk) en dat die dan de gaven van de Heilige Geest zal ontvangen. Ook hierbij is het dat God aan EEN IEDER UITDEELT.
Dat uitdelen doet Hij naar Zijn Wil. Dit betekend echter niet dat God de ene iets wel wil geven en aan de andere niet.

Bekering is UIT JE ZONDE dus niet uit je zonde gaan en dat blijven doordoen is geen bekering.


Ik dacht niet dat ik met jouw in discussie was maar ik ben zo vrij om je aan te raden eens wat anders te onderzoeken dan jij gewoon bent. Onderzoek en behoudt het goede ... dat ken je wel hé.
Trouwens Rejoice Now haalt ook alles uit de Bijbel, hij onderzoekt tenminste en vergelijkt teksten.


Hier een filmpje hoe de mensen bedonderd worden, makkelijk als je de trucs kent.

https://www.youtube.com/watch?v=hqPc9btW1rM
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Wandelen als Jezus

Berichtdoor coby6 » 17 mei 2018 17:22

Pcrtje schreef:Ja.

Dat lees ik er niet in, eigenlijk. Wel dat het nobel is armen en zwakken te helpen (en daartoe ben ik nu opleiding).

Dat ongelovige en kritische ziekenhuispersoneel toch. Als ze nou toestemming hadden gegeven dan had God al die kindertjes kunnen genezen! Nu kan God het niet omdat er zemelaars kritische vragen stellen.

Er staat nog meer. Als tekenen zullen deze dingen de gelovigen volgen.
Dat is 1 reden. De andere heb ik ook gezegd. Als er opwekking komt heb je geen baan meer.

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: Wandelen als Jezus

Berichtdoor Veendam » 17 mei 2018 17:25

schaapje schreef:Ik dacht niet dat ik met jouw in discussie was maar ik ben zo vrij om je aan te raden eens wat anders te onderzoeken dan jij gewoon bent. Onderzoek en behoudt het goede ... dat ken je wel hé.
Trouwens Rejoice Now haalt ook alles uit de Bijbel, hij onderzoekt tenminste en vergelijkt teksten.


Hier een filmpje hoe de mensen bedonderd worden, makkelijk als je de trucs kent.

https://www.youtube.com/watch?v=hqPc9btW1rM


Op dit forum mag iedereen met elkaar van gedachten wisselen toch ?
Nee, iets anders onderzoeken dan wat ik nu doe heb ik geen behoefte aan.
De Bijbel is mij genoeg hoor.
Ik kan wel meer filmpjes bekijken maar dat heeft helemaal geen nut, het blijft in de Bijbel staan daat God geneest en nog steeds genezen wil door de gelovigen van NU heen.

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Wandelen als Jezus

Berichtdoor coby6 » 17 mei 2018 17:33

Pcrtje schreef:Tonino, het enige waar ik om vraag is bewijs. Kun jij aantonen dat jouw verhalen kloppen? Ik kan namelijk ook een heleboel roepen zonder onderbouwing, maar da's niet zoveel waard. Kun jij je uitspraken staven met bewijs?

En wanneer ga je nou naar het UMC? Morgen? Er liggen honderden kinderen op je te wachten hoor! Stuur maar een pb met tijdstip en welk UMC.

Moet hij dat alleen doen? Functioneert de rest van het Lichaam van Jezus niet? En moet hij dat nu doen? Heeft God dat gezegd?
Waarom mogen mensen nooit een getuigenis delen tenzij met doktersbewijs? Alsof je op zo'n moment tijd hebt voor die flauwekul. Als er iemand op sterven ligt of pijn heeft, is het laatste wat ertoe doet wel een skepticus die bewijs wil. Dan had ie er maar bij moeten zijn. Thorben Sondergaard heeft veel doktersbewijzen op z'n site. Hij vroeg eens een atheist te vertalen en de mensen uit te zoeken op straat die ziek waren. Daarna kwam ie tot bekering.
Waarom ga je niet mee met mensen die de straat op gaan of naar een genezingsdienst? Kun jij het mooi checken. Zijn we gelijk van de skeptici verlost.
Laatst gewijzigd door coby6 op 17 mei 2018 18:30, 2 keer totaal gewijzigd.

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Wandelen als Jezus

Berichtdoor coby6 » 17 mei 2018 17:36

schaapje schreef:Ik dacht niet dat ik met jouw in discussie was maar ik ben zo vrij om je aan te raden eens wat anders te onderzoeken dan jij gewoon bent. Onderzoek en behoudt het goede ... dat ken je wel hé.
Trouwens Rejoice Now haalt ook alles uit de Bijbel, hij onderzoekt tenminste en vergelijkt teksten.


Hier een filmpje hoe de mensen bedonderd worden, makkelijk als je de trucs kent.

https://www.youtube.com/watch?v=hqPc9btW1rM

Er is heel veel oplichting ook, maar gooi het kind niet weg met het badwater. Als het om geld draait moet je sowieso altijd oppassen.

BasLaaitjeer

Re: Wandelen als Jezus

Berichtdoor BasLaaitjeer » 17 mei 2018 19:29

Niagara schreef:...
We mogen bidden om genezing waar God dat van ons vraagt, en of diegene geneest is Zijn verantwoordelijkheid.
...

Hallo Niagara,

Sorry dat ik alleen deze zin aanhaal maar deze sprak mij aan. Is het heel menselijk/vleselijk (of wellicht zelfs verkeerd) van mij gedacht als dit op mij als een zinloze actie overkomt? Bidden om genezing waar God dat van ons vraagt maar de uitkomst zou dan dus ook kunnen zijn dat het 'lijdend voorwerp' niet geneest. Wat zou God daar dan in hemelsnaam voor intentie mee kunnen hebben? Wat heeft dat menselijke bidden dan voor toegevoegde waarde? God kan iemand ook gewoon genezen zonder dat er voor die persoon gebeden wordt, als Hij dat wil. Als God van ons vraagt te bidden om genezing maar die genezing vervolgens niet plaats vindt, wat bezielt Hem dan om ons tot een dergelijk gebed te bewegen? Dat komt bijna sadistisch over.

Vriendelijke groet van Bas

BasLaaitjeer

Re: Wandelen als Jezus

Berichtdoor BasLaaitjeer » 17 mei 2018 19:48

Tonino schreef:...
In deze chaos zei ik: Heer, waar bent U, ik zie U hier niet. Plots valt m'n oog op een meisje van 4 dat haar broertje van anderhalf op haar rug draagt. Ze had al een half uur in de zon staan wachten op drinken en een broodje, maar was steeds naar achteren gedrongen door de oudere jeugd. Een prachtig meisje. Ze kijkt me aan met een open, geduldige blik. Niet eens boos of geïrriteerd of verdrietig. Onschuld. Ik meng me in het tumult van schreeuwende jongeren, bemachtig een beker drinken en geef het haar. Ze neemt de beker aan. Tot m'n grote verbazing zet ze haar broertje op de grond en...... geeft als eerste hem te drinken..... Op. Beker leeg. Ze kijkt in de beker en geeft me de beker terug. Zonder te eisen of dwingende blik. Ik breek. Huilend bid ik met haar. Voor bescherming, voor Gods Geest in haar, dat ze zal Leven en Zijn daden zal doen. Opnieuw de chaos in. Een 2e beker en een broodje bemachtigen. Opnieuw biedt ze het eerst haar broertje aan. Ik gil in m'n binnenste: drink zelf kind! Haar broertje hoeft niet. Eindelijk drinkt ze zelf. Sommigen zijn van zichzelf besneden.
...

Beste Tonino,

Met alle respect: dit is het enige gedeelte dat ik geloof. De miraculeuze genezingen wil ik graag geloven maar ik kan het niet.

Vriendelijke groet van Bas

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23520
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Wandelen als Jezus

Berichtdoor Marnix » 17 mei 2018 21:52

Veendam schreef:Dat we niet ZIEN dat iedereen geneest op dat exacte moment is wat anders dan de vraag of God wel of niet WIL genezen.
God wil het wel.
Nu trek ik even de lijn heel erg ver door: Als iemand is overleden en die staat op uit de dood omdat een gelovige het lichaam dat zo gebied te doen, hoeveel geloof is er dan nodig van de overleden persoon ?

HELEMAAL NIET DUS !!!
Daarom kan je ook bij het niet zien van de genezing nooit zeggen dat het te weinig geloof is en dat je de zieke daarom niet ziet genezen.

Iemand die wel deze lijn trekt dat de zieke dus te weinig geloof heeft en daarom niet geneest geeft er blijk van dat hij weinig Bijbelkennis heeft en ook weinig pastorale kwalliteiten. Ook is zijn ego denk ik hoog op de troon.


Mee eens. Behalve met het “God wil het wel”. Ik geloof zeker dat dat soms zo is. Maar neem bijvoorveeld iemand die opstaat uit de dood, de jongeling uit Naïn. Hij werd opgewekt uit de dood dolr Jezus en dat was dus ook Gods wil. Maar vervolgens is hij toch weer een keer gestorven. Een idee wanneer. Was hij toen heel oud? Of toch nog niet zo? Stierf hij door ouderdom? Of door een ziekte? Wat nou als er rond of na zijn tweede overlijden iemand bij hem was gekomen? Wilde God dan ook toen dat hij zou genezen? En waarom gebeurde dat dan niet? Waarom sterven mensen die zijn genezen later alsnog? En soms ook aan ziekten? Het is niet Gods wil dat we eeuwig hier op aarde leven. Hij heeft een eeuwig leven op een nieuwe aarde bedacht en dat is Zijn wil. Wat als mensen dan naar zo iemand toegaan voor wie het Gods wil is dat ze sterven en zeggen: in de naam van Jezus Christus, ziekte verdwijn! Wordt beter? Dan gaan ze dood en zeg je: ah, dat was Gods wil dan? Het viel te proberen? Snap je dat spanningsveld? Daarom bidden veel gelovigen om genezing en tegelijk erbik: uw wil geschiedde. En brengen ze de genezing iets minder overtuigend want is dat ook altijd Gods wil?
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Pcrtje
Majoor
Majoor
Berichten: 1920
Lid geworden op: 14 mei 2012 15:48

Re: Wandelen als Jezus

Berichtdoor Pcrtje » 18 mei 2018 10:30

coby6 schreef:Als er opwekking komt heb je geen baan meer.
Laat die opwekkingen maar komen!

coby6 schreef:Moet hij dat alleen doen? Functioneert de rest van het Lichaam van Jezus niet? En moet hij dat nu doen? Heeft God dat gezegd?
Als er nu mensen genezen kunnen worden die ernstig lijden, waarom zou je daar dan mee wachten?

coby6 schreef:Waarom ga je niet mee met mensen die de straat op gaan of naar een genezingsdienst? Kun jij het mooi checken. Zijn we gelijk van de skeptici verlost.
Ik heb een tijdje meegedaan met groepen die de straat op gaan en genezingsdiensten organiseren. Het probleem is dat ze vaak een genezing claimen die in werkelijkheid niet heeft plaatsgevonden. Heb ik zélf gezien en uit veelvuldige onderzoeken weten we dat ze ook niet plaatsvinden.

Je ziet in de reacties van Veendam en Tonino schoolvoorbeelden van cognitieve dissonantie: er is een conflict tussen hun overtuigingen en de collectieve waarnemingen waarbij ze ervoor kiezen om de voorkeur te geven aan hun overtuigingen en die nóg sterker aan te hangen waarbij er creatief wordt omgegaan met de waarnemingen en onderzoeken en kritische vragen worden genegeerd. Het is de kunst om je eigen standpunten en overtuigingen te heroverwegen als ze niet passen bij de waarnemingen; soms houdt dat in dat je moet toegeven dat je bepaalde zaken verkeerd gelezen en geïnterpreteerd hebt en dus moet herinterpreteren.

Voorbeelden van cognitieve dissonantie? Kijk, dit zijn de citaten:
Veendam schreef:Nee, iets anders onderzoeken dan wat ik nu doe heb ik geen behoefte aan.
De Bijbel is mij genoeg hoor.
Ik kan wel meer filmpjes bekijken maar dat heeft helemaal geen nut, het blijft in de Bijbel staan daat God geneest en nog steeds genezen wil door de gelovigen van NU heen.
Veendam schreef:En als God zegt dat door het gelovig gebed en door handoplegging mensen zullen genezen dan is dat zo.
Veendam schreef:Dat we niet ZIEN dat iedereen geneest op dat exacte moment is wat anders dan de vraag of God wel of niet WIL genezen.
God wil het wel.
Tonino schreef:Ik ben juist sceptisch als ik al die (menselijke) redeneringen hoor waarom God niet meer zou genezen. Terwijl God juist zegt dat we ons daar niet door moeten laten leiden. Als ik mij door mijn gevallen-natuur-denken en de daarin opgedane ervaringen laat leiden zijn die Heer, terwijl ik zing dat Jezus Heer is.
Tonino schreef:Kijk naar het leven van Jezus. Hij geneest iedereen (staat 17x) in de evangelien. Hij geeft ons zijn Koninkrijk. In handelingen staat 2x dat iedereen genas in de eerste gemeente.

Wat mag veranderen is onze (sarcastische-gevallen-natuur) opinie.
Tonino schreef:Dat vind ik vreselijk. Want er ligt een belofte van leven en verandering naar het beeld van God op ieders leven. Ik huil mee met de nabestaanden, wijs ze erop dat ze hun geliefde en Jezus eens zullen omarmen en moedig ze aan om verder te groeien in alle dingen in Hem.

Het ergste wat je kunt doen is je hart verharden, nooit meer je zoonschap laten gelden en iedereen ziek laten zijn.
"Een libelle zweeft over het water..."

Gebruikersavatar
Pcrtje
Majoor
Majoor
Berichten: 1920
Lid geworden op: 14 mei 2012 15:48

Re: Wandelen als Jezus

Berichtdoor Pcrtje » 18 mei 2018 10:41

Veendam schreef:Ziekte en gezondheid ontvangen wij uit Gods hand dat staat wel achter in je Bijbel maar dat is niet Gods Woord.
Dat is wat mensen er van gemaakt hebben en dus absoluut wat God geeft.
Waar staat in de Bijbel dat God Zijn kinderen ziekte geeft ?
God haat ziekte en God houdt van Zijn Kinderen.
Hier heb je een paar voorbeelden:
- Klaagliederen 3:33,38 "Slechts met tegenzin brengt Hij leed en rampspoed over mensen. Komt uit de mond van de Allerhoogste niet goed zowel als kwaad?"
- Jesaja 45:6b-7 "Ik ben de HEER, er is geen ander die het licht vormt en het donker schept, die vrede maakt en onheil schept. Ik ben het, de HEER, die al deze dingen doet."
- Job 1:21 (nadat God o.a. de levens van zijn kinderen heeft weggenomen en de gezondheid van Job heeft weggenomen) "De HEER heeft gegeven, de HEER heeft genomen."
- Job 5:18 "Want Hij verwondt en Hij verbindt, Hij slaat en Zijn handen genezen."

Oh, en Wie sloeg de Egyptenaren met ziekte en verderf?
"Een libelle zweeft over het water..."

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: Wandelen als Jezus

Berichtdoor schaapje » 18 mei 2018 12:03

Pcrtje schreef:Laat die opwekkingen maar komen!



Ik heb een tijdje meegedaan met groepen die de straat op gaan en genezingsdiensten organiseren. Het probleem is dat ze vaak een genezing claimen die in werkelijkheid niet heeft plaatsgevonden. Heb ik zélf gezien en uit veelvuldige onderzoeken weten we dat ze ook niet plaatsvinden.

Je ziet in de reacties van Veendam en Tonino schoolvoorbeelden van cognitieve dissonantie: er is een conflict tussen hun overtuigingen en de collectieve waarnemingen waarbij ze ervoor kiezen om de voorkeur te geven aan hun overtuigingen en die nóg sterker aan te hangen waarbij er creatief wordt omgegaan met de waarnemingen en onderzoeken en kritische vragen worden genegeerd. Het is de kunst om je eigen standpunten en overtuigingen te heroverwegen als ze niet passen bij de waarnemingen; soms houdt dat in dat je moet toegeven dat je bepaalde zaken verkeerd gelezen en geïnterpreteerd hebt en dus moet herinterpreteren.

Voorbeelden van cognitieve dissonantie? Kijk, dit zijn de citaten:


Een goed voorbeeld hiervan is de genezingsdienst van Martin Koornstra waar hij Albert Bos wil genezen van een verbrijzeld been. Door veel suggestie en adrenaline doet deze man enkele stappen en direct is er een claim van overwinning.
Dan blijkt bij thuiskomst dat deze Hr. Bos totaal niet genezen is.
Dit verhaal is geheel te lezen op CIP en Koornstra heeft ook zijn excuses aangeboden ( alsof hij anders kon)
Maar goed dit gebeurt aan de lopende band op de z.g. genezingsdiensten (wat ook totaal niet Bijbels is een "genezingsdienst")
Er is geen enkele controle en hetzelfde geldt voor alle genezingsdiensten in verwegiestan.

Hier een verslag van het valse wonder


https://www.youtube.com/watch?v=qptwWdSFb7g
Laatst gewijzigd door schaapje op 18 mei 2018 12:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Gebruikersavatar
Niagara
Mineur
Mineur
Berichten: 224
Lid geworden op: 27 jun 2015 21:08

Re: Wandelen als Jezus

Berichtdoor Niagara » 18 mei 2018 12:12

BasLaaitjeer schreef:Hallo Niagara,

Sorry dat ik alleen deze zin aanhaal maar deze sprak mij aan. Is het heel menselijk/vleselijk (of wellicht zelfs verkeerd) van mij gedacht als dit op mij als een zinloze actie overkomt? Bidden om genezing waar God dat van ons vraagt maar de uitkomst zou dan dus ook kunnen zijn dat het 'lijdend voorwerp' niet geneest. Wat zou God daar dan in hemelsnaam voor intentie mee kunnen hebben? Wat heeft dat menselijke bidden dan voor toegevoegde waarde? God kan iemand ook gewoon genezen zonder dat er voor die persoon gebeden wordt, als Hij dat wil. Als God van ons vraagt te bidden om genezing maar die genezing vervolgens niet plaats vindt, wat bezielt Hem dan om ons tot een dergelijk gebed te bewegen? Dat komt bijna sadistisch over.

Vriendelijke groet van Bas


Ik bedoel ermee dat de genezing niet ons pakkie an is, maar dat God de verantwoordelijkheid heeft voor de daadwerkelijke genezing. Zie het zo: Ik ben de pen waarmee God schrijft. God is de schrijver en Hij beslist wat Hij schrijft. Ik ben alleen maar het gereedschap dat Hij daarvoor inzet. Het is niet aan de pen om te beoordelen wat er geschreven wordt. Hij schrijft en het geschrevene is de verantwoordelijkheid van de Schrijver.
Ik bedoel hiermee te zeggen dat wij het niet moeten zien alsof de genezing van ons afhangt. Wij mogen dienen als instrument maar moeten niet denken dat wij het volledige overzicht hebben en eerlijk kunnen oordelen over het resultaat. Net zoals een pen niet kan oordelen over wat met hem geschreven wordt. Als wij niet het resultaat zien wat we voor ogen hadden, betekent dat niet dat het voor niets was. Soms heeft God ook een ander plan en gebruikt Hij ons daarvoor zonder dat we doorhebben dat het op die manier werkt.
Als wij gaan denken dat alles aan ons ligt kunnen wij het onszelf heel erg kwalijk gaan nemen als het niet lijkt te lukken zoals wij dachten dat het zou gaan. Maar het zou bijvoorbeeld kunnen dat God ons vraagt om met iemand te bidden om genezing, maar dat die niet geneest. Dat betekent niet persé dat alles dan voor niets was. Voor hetzelfde geld komt diegene daardoor wel met je in gesprek over geloof en sterft hij daardoor in de wetenschap een kind van God te zijn. Of leer jij daar zelf een les van in vertrouwen op Gods woord. Of dat genezing niet altijd de genezing is die wij denken. Soms is wat God doet niet de genezing van het lichaam, maar die van een hart.
En soms gaat het allemaal anders. Kijk bijvoorbeeld eens naar Saul. God had hem toch gekozen om koning te zijn. Hij stuurde Samuel naar hem om hem te zalven als koning van Israël. Waarom deed God dat, als Hij in 1 Samuel 16:14 Saul verlaat en een boze geest stuurt? Waarom maakte Hij niet meteen David koning van Israël, als dat was wie Hij daar eigenlijk voor wilde? Het enige antwoord kan toch zijn: omdat dit Gods plan was?
En waarom wilde God dat zo? Dat weten wij niet. Wij kunnen er van alles van vinden. Maar wij zijn niet zo groot en wijs als God. Hij weet waarom. Wij zijn maar kleine mensen die dat niet kunnen overzien. We kunnen zeker ons best doen, maar moeten daarbij in perspectief houden dat wij kleiner zijn dan God.
Zie het alsof je vis aan het snijden bent en de kat om de restjes bedelt. Jij weet: deze vis heeft stofjes die niet goed voor hem zijn. Maar vertel dat maar eens aan je kat, die snapt daar niks van. Je kunt hem de stukjes geven om het zelf te beoordelen. Maar als je weet dat hij het niet door zal hebben en gewoon op zal eten en daar heel ziek van zal worden, doe je dat natuurlijk niet. Dat is omdat jij wijzer bent dan een kat die lekkere vis ruikt en niets begrijpt van chemische stofjes. Die kat snapt het niet. Voor hem ziet het eruit alsof jij hem niet wilt geven wat hij denkt dat hij nodig heeft om te leven: eten. Wat als die kat dan jou gaat beoordelen? 'Jij bent een slechte baas want je geeft me niet wat ik nodig heb.' Terwijl jij weet: vanavond krijgt hij gewoon weer eten, dat is wat hij echt nodig heeft. Dit eten heeft hij niet nodig, het zou hem juist ziek maken. Jij weet dat die kat het niet erger mis zou kunnen hebben. Maar die kat denkt met zijn beperkte begrip in zijn volste recht te staan. En daarom is het dan ook onze verantwoordelijkheid om te zorgen dat de kat krijgt wat hij nodig heeft.
Het verschil tussen een kat en ons is denk ik wel duizend maal kleiner dan het verschil tussen onze wijsheid en die van God. En daarom moeten we niet twijfelen aan Gods plan. We mogen ons verstand gebruiken, zeker, maar niet uit het oog verliezen dat het beperkt is. We moeten ons niet superieur voelen boven God. We moeten gewoon luisteren naar wat Hij vraagt, doen wat Hij zegt, en vertrouwen dat Hij daarmee doet wat het beste is.
Afbeelding

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Wandelen als Jezus

Berichtdoor Johan100 » 18 mei 2018 12:14

Ik denk niet dat je gelijk alle genezingen als onzin moet bestempelen en niet van God. Ik geloof echt dat God ook wel degelijk mensen geneest.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Tonino

Re: Wandelen als Jezus

Berichtdoor Tonino » 18 mei 2018 12:18

Pcrtje schreef:Hier heb je een paar voorbeelden:
- Klaagliederen 3:33,38 "Slechts met tegenzin brengt Hij leed en rampspoed over mensen. Komt uit de mond van de Allerhoogste niet goed zowel als kwaad?"
- Jesaja 45:6b-7 "Ik ben de HEER, er is geen ander die het licht vormt en het donker schept, die vrede maakt en onheil schept. Ik ben het, de HEER, die al deze dingen doet."
- Job 1:21 (nadat God o.a. de levens van zijn kinderen heeft weggenomen en de gezondheid van Job heeft weggenomen) "De HEER heeft gegeven, de HEER heeft genomen."
- Job 5:18 "Want Hij verwondt en Hij verbindt, Hij slaat en Zijn handen genezen."

Oh, en Wie sloeg de Egyptenaren met ziekte en verderf?



Prachtig dat je dit aanhaalt. Het Oude Testament valt onder de wet van zonde en dood. Het Nieuwe testament onder de wet van de Geest des levens.

Een compleet nieuwe bedeling. Het laat feilloos zien waar je de fout in gaat.

Johannes verklaart: Niemand had ooit God gezien dan Jezus die Hem openbaarde. Mensen toen riepen net zoals nu maar wat over God. Een aardbeving, orkaan, overstroming: Oordeel van God. Ziekte, tegenslag, voortijdige sterfte: Heb jij nog zonde?

Allemaal opmerkingen die voortkomen uit menselijke waarneming en menselijk redeneren. Er gebeurt dit, dan zal God wel zo of zo zijn.


Terwijl Jezus zegt: Als je Mij ziet zie je de Vader. Terwijl Johannes schrijft: Niemand had ooit God gezien dan Jezus die Hem openbaarde. Terwijl God uit de Hemel schreeuwt: Dit is Mijn Zoon! Hoor naar Hem!.

Als ik dus wil weten wie God is, wat Hij kan, en wat zijn bedoeling is zal je naar Jezus moeten kijken.

Wat deed Jezus? 3 jaar lang ging Hij van streek naar streek, plaats tot plaats en genas vol liefde iedereen die genezing nodig had (staat 17x in de evangeliën). Alle boeken op de hele wereld kunnen niet bevatten wat Hij allemaal in die 3 jaar heeft gedaan.

Wat zegt Jezus? Wordt wederom geboren. Ontvang mijn geest. Hij die jou tegenkomt komt Mij tegen. Grotere dingen nog dan Ik deed zul jij ook doen. Vader, Ik en jij zijn 1. Ontvang dezelfde heerlijkheid die ik van de Vader ontvangen heb. Ga, genees de zieken, wek doden op en drijf boze geesten uit. Gratis geef ik het, deel het gratis uit. En onderwijs iedereen wat ik jullie heb uitgelegd.

Wat deden de discipelen? Ze deden precies dezelfde dingen als Jezus (staat in de evangeliën en 2x in handelingen). Ze schreven brieven aan elkaar waarin het precies wordt uitgelegd: dood voor de zonde (haar natuur/effecten) levend voor God. Meegekruisigd, mee-opgestaan, meegezeten in Hem boven alle macht en overheid. Een nieuwe schepping. Uit God geboren. De Goddelijke natuur deelachtig. Compleet in Hem. 1e - 2e Adam. etc, etc, etc, etc, etc

Wat doen wij? Vanuit onze gevallen-natuur-denken er over discussiëren, waarheden uit het woord van God cognitieve dissonantie noemen, bewijzen eisen, ons ongeloof spuien, etc, etc. Terwijl God ons Zijn Koninkrijk, Zijn eigen Geest gegeven heeft (1 Kor12) om ons te redden van de val en te herstellen naar het beeld zoals het bedoeld was. (1 Kor 15:44-49, Rom 5:17, Kol 3:10, 2 Kor3:18)

We roepen allemaal "Gods woord is de waarheid, onbreekbaar, onveranderlijk" en claimen het te kennen.


Maar als we dingen horen die er gewoon in staan maar ons gevallen-mens-denken te boven gaan omdat we zelf nog niet hebben meegemaakt, haken we af en worden we cynisch in plaats van van elkaar te leren.

Deed Jezus wonderen? Ja. Deden zijn eerste vrienden wonderen? Ja. Staat er in Kolossenzen 3:10 dat ons denken veranderd moet worden naar het beeld van Hem die ons geschapen heeft? Ja. Staat er dat dat een proces is van overgave aan de Heilige Geest? Ja. Staat er dat we in een proces zitten van groeien naar de volheid Gods? Ja.

Hou dus op met menselijk redeneren. Ga je binnenkamer in roep tot God voor inwoning van en openbaring door zijn Geest. Hij is er. Morgen vieren we de uitstorting van het beste wat ooit gekomen is.


Terug naar “[Religie] - Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten