Wandelen als Jezus

Om te kunnen posten in dit forum is lidmaatschap van een gebruikersgroep (leden Religie-fora) nodig.
Klik hier voor meer info en het aanvragen van postrecht

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Tonino

Wandelen als Jezus

Berichtdoor Tonino » 16 mei 2018 15:15

Dag allemaal.

Ik ben 20 jaar geleden tot geloof gekomen en maak sindsdien schitterende dingen mee.

In Genesis werd de mens geschapen naar Zijn beeld (Zijn beeld?: Als Jezus: onzelfzuchtige liefde en vol goddelijke kracht).

Door Adam's gruwelijke schuiver is de mens gevallen en worden we allemaal geboren in een gevallen natuur, buiten God, met gevallen-natuur-denken/ervaringen als leidraad. Vandaar alle opinies, gekte, ziektes, dood, ellende in de wereld.

Jezus herstelt in de evangelien de mens, die oren heeft om te horen, overal naar Zijn beeld: gezond en vol waarheid. Zodat zij weer in Zijn goddelijke natuur, in onzelfzuchtige liefde met goddelijke waarheid en kracht, als Hem gaan wandelen. Hij brengt ons terug in onze oorspronkelijke goddelijke natuur. Hij is immers de Messias.

Dat zie je bij zn eerste 12+72 vrienden en is onveranderlijk ook voor ons. Er is geen "shifting or turning of shades" bij God. Jezus instrueert Zijn vrienden immers om iedereen te onderwijzen wat Hij hun onderwezen heeft. Daar is het misgegaan. Echter de woorden van Jezus en de brieven laten geen enkele twijfel bestaan. Lees Rom 5:17, Ef 2:5-6, Kol 2:9-10, 2 Pet 1:3-4 maar eens.

Iedereen die hier achter komt en dit gratis cadeau ontvangt (Rom 5:17) gaat uiteindelijk wandelen als Jezus (Rom 5:17, Kol 3:10). Net al z'n eerste 84 vrienden.

Het Evangelie: Het herstel van een mens naar het moment waarop God zei: Laat ons mensen maken naar ons beeld en gelijkenis en laat ze autoriteit hebben over de schepping.... Hoe ziet dat beeld er uit? Als Jezus. Wandelend in liefde en Zijn bovennatuurlijke gaven (1 Kor 12). Jezus is immers het exacte beeld van God. Door Zijn bloed is de weg tot God vrij en Zijn Heilige Geest verandert ons naar Zijn beeld (Rom 8:13). Een proces van groeien naar de volheid Gods.

Dit wetende en dankbaar deze transformatie naar Zijn beeld te zijn ondergaan (nog steeds), brachten we met een gelegenheidsteam afgelopen zomer het evangelie in een dorpje in Mozambique.

In Rapale en Pemba superfijne broers en zussen ontmoet. Samen, onder de broers en zussen gebeurden al prachtige dingen. Een broertje van 18 die tegen een giftige struik was gelopen genas acuut door gebed ("Pijn verdwijn en wees gezond in Jezus naam!"). Migraine verdween als sneeuw voor de zon. Een broer die zijn voeten door distels had geperforeerd met 100-derden bloederige gaatjes in z'n voetzolen en het uitgilde van de pijn werd in een seconde genezen, etc, etc. God woont weer in ons. Geweldig. In Pemba gingen we op outreach in de bushbush. Je gaat dan met een busje en terreinwagen op bezoek in een dorpje (5-600 inwoners) waar het evangelie nog niet is gebracht. Na toestemming van het dorpshoofd mochten we het evangelie brengen: Het herstel van het beeld en gelijkenis van God in een mens, een uitwissen van de gevallen natuur in een mens en herscheppen van de oorspronkelijke goddelijke natuur door het bloed en heilige geest van Jezus. Op de vraag wie die nieuwe schepping wilde worden, ging driekwart van het dorp staan. Daarna bidden voor de zieken. De vrouw van een aanwezige pastor genas acuut van migraine, daarna de vrouw van het dorpshoofd, de vrouw van een ander dorpshoofd werd genezen van hevige pijn in haar been, een bedlegerige man die door het ziekenhuis naar huis was gestuurd om thuis te sterven werd genezen en zat s'middags al weer tussen z'n dorpsgenoten, zwerende ledematen genazen, een man die jaren verdwaasd had lopen schreeuwen in de bergen en daarna 20 jaar niet gelopen/gesproken had (met totale contractuur) werd vrijgezet en begon weer te brabbelen en stapjes te zetten, een vrouw met hevige buikpijn werd terstond genezen, een gezin werd vrijgezet van demonische beïnvloeding, enz, enz. Na de 9e genezing op rij realiseerden we ons: dit lijkt de eerste gemeente wel, iedereen genas. We zijn een nieuwe schepping uit God geboren, voorbestemd om Zijn werken te doen. Na een week kwamen we op de terugreis weer door het dorpje. Even checken hoe het ging. De zoon van het dorpshoofd vertelde dat 27 mensen genezen waren en in de afgelopen week diverse mensen de stem van de heilige geest ervaren hadden. Jesus you are amazing.

Een paar genezingen licht ik er uit.

Een vrouw met hevige buikpijn. Na de eerste keer handen opleggen en de buikpijn bevelen te verdwijnen, gebeurde er niets. 1 van de aanwezigen zei: "I think it's a 4th generational curse!". Ja en nu? Is het evangelie opeens veranderd? Aldus baden we nog een keer exact hetzelfde gebed. "Thank you Jesus for Your incredible Kingdom, Your very own Spirit in us. Stomach-ache be gone in Jesus name!". De vrouw voelde "iets" uit haar buik gaan en was acuut gezond. Er zijn boeken dikker dan de bijbel over vloeken, bevrijding, etc, etc. De naam (en wat die inhoud) van Jezus is groter dan alles.

Ook de genezing van de vrouw van het dorpshoofd was bijzonder. Ze zat op een laag bed. Haar linker been was opgezwollen, rood van kleur en voelde warm aan. We hoorden pas na haar genezing, dat ze de vrouw van het dorpshoofd was. Misschien maar beter ook. Wij bidden. "Vader dank u wel voor uw liefde voor deze vrouw, dank u wel voor uw Geest, Uw Koninkrijk in ons. Been wees gezond in Jezus naam. Dat de zwelling, de pijn en verkleuring verdwijnt". Ik keek even een andere kant op en keek daarna weer naar haar been en denk: huh, dat been was net toch dik en verkleurd? Hoe Hij dat doet? Amazing. Ze geeft aan dat de pijn weg is en dat ze tegen zichzelf had gezegd: Als deze Jezus mij geneest, neem ik Hem aan. Aldus. Hoe strategisch van God. Niemand gaat tegen het getuigenis van de vrouw van een dorpshoofd in. Iedereen wist dat ze een zeer been had en bijna niet kon lopen.

We zijn ook op de carbagedump in Pemba geweest. Een dorp bovenop de vuilnisbelt van Pemba. Er wonen duizenden mensen (mensen!). Wij er heen. Overal smeulende resten, overal glas, overal kinderen die tussen het afval naar iets van waarde zoeken. Rond de afvalberg een compleet verkoopdorp. Metalen, velgen, balken, planken, kleding, speelgoed alles wat er nog enigszins uitziet wordt verkocht. Bovenop de berg, het dorp. Zo'n 100 kinderen volgen ons. We leren ze liedjes, we voeren het evangelie op in een toneelstukje, delen drinken en eten uit aan de kinderen. Ook daar heeft de gevallen natuur toegeslagen. Grote kinderen die kleine kinderen verdringen, grote mond, 2-3 bekers drinken opeisen terwijl de kleintjes nog niks gehad hebben. Ikke, mij, ikke. Ik zie overigens geen verschil met de keurig geklede zakenman in Europa die door manipulatie boven is komen drijven. Je kunt de rat-race winnen, maar je bent nog steeds een ... gevallen schepsel. Immers, Gods Geest, de veranderende kracht naar Gods beeld, is niet in je.

In deze chaos zei ik: Heer, waar bent U, ik zie U hier niet. Plots valt m'n oog op een meisje van 4 dat haar broertje van anderhalf op haar rug draagt. Ze had al een half uur in de zon staan wachten op drinken en een broodje, maar was steeds naar achteren gedrongen door de oudere jeugd. Een prachtig meisje. Ze kijkt me aan met een open, geduldige blik. Niet eens boos of geïrriteerd of verdrietig. Onschuld. Ik meng me in het tumult van schreeuwende jongeren, bemachtig een beker drinken en geef het haar. Ze neemt de beker aan. Tot m'n grote verbazing zet ze haar broertje op de grond en...... geeft als eerste hem te drinken..... Op. Beker leeg. Ze kijkt in de beker en geeft me de beker terug. Zonder te eisen of dwingende blik. Ik breek. Huilend bid ik met haar. Voor bescherming, voor Gods Geest in haar, dat ze zal Leven en Zijn daden zal doen. Opnieuw de chaos in. Een 2e beker en een broodje bemachtigen. Opnieuw biedt ze het eerst haar broertje aan. Ik gil in m'n binnenste: drink zelf kind! Haar broertje hoeft niet. Eindelijk drinkt ze zelf. Sommigen zijn van zichzelf besneden.

In Mozambique werd ik overweldigd door malaria. In 15 minuten werd ik doodziek. Overgeven, hoofdpijn, gedesoriënteerd, spierpijn, steenkoud, verstijfde vingers, kippenvel en klappertanden. Trillend hef ik mijn handen omhoog naar de levende God en zeg. Jezus, U bent mijn God. U woont in mij. Mijn lijf is Uw tempel. Dank u wel voor uw koninkrijk, uw geest in mij, uw goddelijke natuur. Plots krijg ik een beeld van een vurige rode bal (de malaria) die overweldigd wordt door een vurige hand en verdwijnt. Op het zelfde moment realiseer ik mij dat alle lichamelijke klachten verdwenen zijn. Ik ben je heelmeester.

Zo mag iedereen dus wandelen, want iedereen die Hem heeft aangenomen heeft hij de macht/het recht gegeven een zoon/dochter te worden als Hem.

Kom mensen. Strek je uit naar de volheid Gods! God zelf aan het kruis is het perfecte offer voor onze afdwaling. Zijn woord en Geest openbaren dat en veranderen ons naar Zijn beeld, zoals het bedoeld was in Genesis 1 Kor 15:44-48, 2 Kor 3:18, Kol 3:10, etc, etc,

A new creation in Christ

Bless!

NB: en denk niet dat deze dingen voorbehouden zijn aan Afrika. Dit gebeurt ook in Nederland.

Gebruikersavatar
Pcrtje
Majoor
Majoor
Berichten: 1920
Lid geworden op: 14 mei 2012 15:48

Re: Wandelen als Jezus

Berichtdoor Pcrtje » 16 mei 2018 15:29

Wat gebruik je een hoop Engels, man. We spreken hier Nederlands hoor.

Maarre, interessante verhalen vertel je. Je zegt ook dat dit soort dingen ook in Nederland gebeuren en niet alleen in Afrika. Kun je voorbeelden geven? Ben je onlangs nog in een ziekenhuis geweest bijvoorbeeld?
"Een libelle zweeft over het water..."

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Wandelen als Jezus

Berichtdoor Chaya » 16 mei 2018 15:35

@ Tonino - Als iemand nu eens niet beter wordt, maar overlijdt, wat gebeurt er dan met jou?
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Tonino

Re: Wandelen als Jezus

Berichtdoor Tonino » 16 mei 2018 16:07

Ik ken alle vragen en heb aardig wat antwoorden.

Omwille van de tijd: www.anewcreationinchrist.nl

Ik ben overigens niet meneer-super-christen, maar herken het plan van God en strek me daar naar uit.

Toets het maar aan de bijbel. De rode draad (geschapen naar Zijn beeld, de val, nieuw leven als Hem en Zijn eerste vrienden).

Aanvaard je het als waarheid en woorden van God? Laat je dan veranderen door Zijn Geest.

Dat de Vader (de Ik Ben, de Geest des levens) onze ogen opent voor de onuitputtelijke rijkdom die wij ontvangen hebben door/in Christus Jezus.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Wandelen als Jezus

Berichtdoor Chaya » 16 mei 2018 16:11

Tonino schreef:Ik ken alle vragen en heb aardig wat antwoorden.

Nogmaals:
Chaya schreef:Als iemand nu eens niet beter wordt, maar overlijdt, wat gebeurt er dan met jou?

Je vertelt over een heleboel wonderbaarlijke genezingen. Is dat de reden dat je gelooft?
God is geen wonderdokter nl.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Pcrtje
Majoor
Majoor
Berichten: 1920
Lid geworden op: 14 mei 2012 15:48

Re: Wandelen als Jezus

Berichtdoor Pcrtje » 16 mei 2018 16:44

Tonino schreef:Ik ken alle vragen en heb aardig wat antwoorden.

Omwille van de tijd: http://www.anewcreationinchrist.nl
Hè, doe niet zo flauw. Je komt naar dit forum om iets van je eigen website te delen, dan moet je ook bereid zijn om met ons erover in gesprek te gaan.

Ben je onlangs in een ziekenhuis geweest? Heb je zin om eens een keertje met mij mee te gaan opdat een paar kinderen van de oncologieafdeling genezen?
"Een libelle zweeft over het water..."

Gebruikersavatar
Teus
Majoor
Majoor
Berichten: 2406
Lid geworden op: 15 dec 2011 13:14

Re: Wandelen als Jezus

Berichtdoor Teus » 16 mei 2018 22:32

Chaya schreef:@ Tonino - Als iemand nu eens niet beter wordt, maar overlijdt, wat gebeurt er dan met jou?

Dan was dat Gods wil, ik ben van mening dat Tonino ook zo denkt.
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

Tonino

Re: Wandelen als Jezus

Berichtdoor Tonino » 16 mei 2018 22:38

Pcrtje schreef:Hè, doe niet zo flauw. Je komt naar dit forum om iets van je eigen website te delen, dan moet je ook bereid zijn om met ons erover in gesprek te gaan.

Ben je onlangs in een ziekenhuis geweest? Heb je zin om eens een keertje met mij mee te gaan opdat een paar kinderen van de oncologieafdeling genezen?



Ja graag! Noem een tijd en een plaats ik zal er zijn.
Laatst gewijzigd door Tonino op 16 mei 2018 23:31, 2 keer totaal gewijzigd.

Tonino

Re: Wandelen als Jezus

Berichtdoor Tonino » 16 mei 2018 22:44

Teus schreef:Dan was dat Gods wil, ik ben van mening dat Tonino ook zo denkt.


Je kent me niet, hebt m'n site niet gelezen, maar hebt wel je mening al klaar.


Kijk naar het leven van Jezus. Hij geneest iedereen (staat 17x) in de evangelien. Hij geeft ons zijn Koninkrijk. In handelingen staat 2x dat iedereen genas in de eerste gemeente.

God is onveranderlijk.

Wat mag veranderen is onze (sarcastische-gevallen-natuur) opinie.

Tonino

Re: Wandelen als Jezus

Berichtdoor Tonino » 16 mei 2018 22:49

Chaya schreef:@ Tonino - Als iemand nu eens niet beter wordt, maar overlijdt, wat gebeurt er dan met jou?



Dat vind ik vreselijk. Want er ligt een belofte van leven en verandering naar het beeld van God op ieders leven. Ik huil mee met de nabestaanden, wijs ze erop dat ze hun geliefde en Jezus eens zullen omarmen en moedig ze aan om verder te groeien in alle dingen in Hem.

Het ergste wat je kunt doen is je hart verharden, nooit meer je zoonschap laten gelden en iedereen ziek laten zijn.

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Wandelen als Jezus

Berichtdoor coby6 » 16 mei 2018 22:53

Teus schreef:Dan was dat Gods wil, ik ben van mening dat Tonino ook zo denkt.

Vroeger werd bij ons in de kerk gepreekt dat God ten allen tijde wil genezen, maar na een paar sterfgevallen zijn we erachter gekomen dat het ook weleens iemands tijd kan zijn. Als God altijd wil genezen sterft er nooit meer iemand en word je weer duizenden jaren oud en nog meer. Wigglesworth wekte 2 keer zijn vrouw op uit de dood. De eerste keer leefde ze nog jaren verder. De tweede keer wekte hij haar weer op, maar God zei: Laat haar gaan. Het is haar tijd. Toen moest ie d'r laten gaan. We hadden ooit een familie in de kerk waar ik toen kwam, die wekten hun oma op en ze zei: laat me toch gaan. Ik was net met Jezus aan het wandelen.
Toch moet ik zeggen dat dat mijn geloof in genezing wel een knauw heeft gekregen van sommige ervaringen waar iemand niet genas als ik bad. Toen ik net bekeerd was was ik lekker enthousiast en bad ik gerust een week voor van Uil dat ie opgewekt werd uit de dood. Nu ben ik meer van: pffff als God wil dat ik daarvoor bid, moet Hij het maar eerst heel duidelijk zeggen. Al die zinloze moeite om niks. Mijn eerste miskraam had ik opgewekt en na 2 weken ging ie weer dood. Bij de 2e miskraam deed ik niet eens meer een poging om te bidden. Als die niet naar de hemel was gegaan had mijn 2e zoon er niet kunnen zijn en met de eerste net zo, dus tsja 5 halen 3 betalen. Handig die gratis babysit engelen in de hemel.
Laatst gewijzigd door coby6 op 16 mei 2018 23:26, 1 keer totaal gewijzigd.

Tonino

Re: Wandelen als Jezus

Berichtdoor Tonino » 16 mei 2018 23:01

Chaya schreef:Nogmaals:

Je vertelt over een heleboel wonderbaarlijke genezingen. Is dat de reden dat je gelooft?
God is geen wonderdokter nl.


Nee absoluut niet. Ik zie waarom Jezus gekomen is en wat Hij ons gegeven heeft. Wonderen vloeien daar uit voort.

Wat denken jullie dan wat het evangelie inhoudt?

In een kerk zitten, liedjes zingen tot God en proberen goed je best te doen en niet te zondigen? Nee. Het is nieuw leven, Zijn natuur deelachtig zijn, een verandering naar Zijn beeld en gelijkenis. Liefde worden (God is immers liefde) en wandelen in de bovennatuurlijke gaven van God zoals die beschreven staan in 1 Kor 12. Gratis. Door het eens en voor altijd machtige offer van Jezus.

Rom 5:17

Tonino

Re: Wandelen als Jezus

Berichtdoor Tonino » 16 mei 2018 23:24

coby6 schreef:Vroeger werd bij ons in de kerk gepreekt dat God ten allen tijde wil genezen, maar na een paar sterfgevallen zijn we erachter gekomen dat het ook weleens iemands tijd kan zijn. Als God altijd wil genezen sterft er nooit meer iemand en word je weer duizenden jaren oud en nog meer. Wigglesworth wekte 2 keer zijn vrouw op uit de dood. De eerste keer leefde ze nog jaren verder. De tweede keer wekte hij haar weer op, maar God zei: Laat haar gaan. Het is haar tijd. Toen moest ie d'r laten gaan. We hadden ooit een familie in de kerk waar ik toen kwam, die wekten hun oma op en ze zei: laat me toch gaan. Ik was net met Jezus aan het wandelen.


Het leven van Jezus is de absolute standaard. Alles wat ik in zijn leven zie is maatgevend voor ons leven. Hij is immers het exacte beeld van de onzichtbare God. Het beeld waarnaar de mens geschapen was en nu weer herschapen wordt door Zijn Geest.

Elke dag volgden 10-duizenden mensen (4000-5000 mannen, vrouwen en kinderen uitgezonderd. Dus 10-duizenden) Hem en Hij trok van streek naar streek en van plaats naar plaats. Mij staat te vaak in de bijbel (17x) dat Hij met ontferming bewogen was over de zieken en iedereen genas. Vervolgens zegt Hij: Dit is Mijn Koninkrijk, genees de zieken, wek de doden op, deel het gratis uit, wordt wederomgeboren, de heilige Geest zal in je zijn en je onderwijzen en onderwijs iedereen wat ik jullie onderwezen heb.

Ik ben juist sceptisch als ik al die (menselijke) redeneringen hoor waarom God niet meer zou genezen. Terwijl God juist zegt dat we ons daar niet door moeten laten leiden. Als ik mij door mijn gevallen-natuur-denken en de daarin opgedane ervaringen laat leiden zijn die Heer, terwijl ik zing dat Jezus Heer is.

Daarom ook:

8 Pas op dat niemand u als buit meesleept door de filosofie en inhoudsloze verleiding, volgens de overlevering van de mensen, volgens de grondbeginselen van de wereld, maar niet volgens Christus.
9 Want in Hem woont heel de volheid van de Godheid lichamelijk.
10 En u bent volmaakt geworden in Hem, Die het Hoofd is van iedere overheid en macht.

Met andere woorden: luister niet naar gevallen-natuur-geklets c.q. STOP je gevallen natuur geredeneer en wordt verandert in je denken naar het beeld van God (Kol 3:10).

Zonneklaar. Wij zijn geworden wie Hij zegt dat we zijn. Volkomen/volmaakt in Hem. Een nieuwe schepping.

Dat is wat Zijn eerste vrienden begrepen: Uit God geboren. De Goddelijke natuur deelachtig geworden (2 Pet 1:4). Gratis. Door het bloed van Jezus..... en zij genazen allen.

De eenvoud van het evangelie.
Laatst gewijzigd door Tonino op 16 mei 2018 23:36, 1 keer totaal gewijzigd.

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Wandelen als Jezus

Berichtdoor coby6 » 16 mei 2018 23:34

Tonino schreef:Het leven van Jezus is de absolute standaard. Alles wat ik in zijn leven zie is maatgevend voor ons leven. Hij is immers het exacte beeld van de onzichtbare God. Het beeld waarnaar de mens geschapen was en nu weer herschapen wordt door Zijn Geest.

Elke dag volgden 10-duizenden mensen (4000-5000 mannen, vrouwen en kinderen uitgezonderd. Dus 10-duizenden) Hem en Hij trok van streek naar streek en van plaats naar plaats. Mij staat te vaak in de bijbel (17x) dat Hij met ontferming bewogen was over de zieken en iedereen genas. Vervolgens zegt Hij: Dit is Mijn Koninkrijk, genees de zieken, wek de doden op, deel het gratis uit, wordt wederomgeboren, de heilige Geest zal in je zijn en je onderwijzen en onderwijs iedereen wat ik jullie onderwezen heb.

Ik ben juist sceptisch als ik al die (menselijke) redeneringen hoor waarom God niet meer zou genezen. Terwijl God juist zegt dat we ons daar niet door moeten laten leiden. Als ik mij door mijn gevallen natuur denken en ervaringen daarin opgedaan laat leiden zijn die Heer, terwijl ik zing dat Jezus Heer is.

Daarom ook:

8 Pas op dat niemand u als buit meesleept door de filosofie en inhoudsloze verleiding, volgens de overlevering van de mensen, volgens de grondbeginselen van de wereld, maar niet volgens Christus.
9 Want in Hem woont heel de volheid van de Godheid lichamelijk.
10 En u bent volmaakt geworden in Hem, Die het Hoofd is van iedere overheid en macht.

Met andere woorden: luister niet naar gevallen-natuur-geklets c.q. STOP je gevallen natuur geredeneer en wordt verandert in je denken naar het beeld van God (Kol 3:10).

Zonneklaar. Wij zijn geworden wat Hij zegt wat we zijn. Volkomen/volmaakt in Hem.

Dat is wat Zijn eerste vrienden begrepen. Uit God geboren. De Goddelijke natuur deelachtig geworden (2 Pet 1:4). Gratis. Door het bloed van Jezus..... en zij genazen allen.

De eenvoud van het evangelie.

Hij geneest zeker en dat het soms iemands tijd was, wil niet zeggen dat je dan niet meer moet bidden voor een ander. Maar Jezus bad niet zomaar voor iedereen. Soms wel, niet altijd. Hij verstoorde niet aan de lopende band begrafenissen, alleen bij Lazarus en die jongen van Nain en waarschijnlijk nog meer, maar er staan er maar 2 opgeschreven volgens mij.

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Wandelen als Jezus

Berichtdoor coby6 » 16 mei 2018 23:38

-


Terug naar “[Religie] - Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten