Wandelen als Jezus

Om te kunnen posten in dit forum is lidmaatschap van een gebruikersgroep (leden Religie-fora) nodig.
Klik hier voor meer info en het aanvragen van postrecht

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Gebruikersavatar
gravo
Majoor
Majoor
Berichten: 2016
Lid geworden op: 12 jan 2009 23:20

Re: Wandelen als Jezus

Berichtdoor gravo » 11 jun 2018 18:50

Bruno schreef:Ik ben getuige geweest. Heb ik gezegd persoonlijk die dingen ondergaan te hebben? Neen dat maakte jij daarvan en daarop is de rest van je hele betoog gebouwd. Kom op zeg!

Ik heb geen angst! Ik heb de moed en wil het confronteren. De meerderheid hangt liever vast aan een betrouwd beeld, maar dat betrouwd beeld is niet wat het schrift ons voorschreven heeft.
Ik ben niet de enige die in waanbeelden leeft, maar ik ben me er na tijd wel bewust van geworden. Degene die daarover oordelen bij een ander zijn daar veelal blind bij zichzelf voor.

Als ik complotten verzin, spreek ze dan tegen? Heb ik één complot gepropageerd? Neem nu die omvolking, daar staan toch demografische cijfers tegenover? Zijn die fout? Toon mij dat.
Dat is geen complot. Dat het Vaticaan niet in het evenbeeld van Jezus wandelt is ook geen complot maar bikkelhard feit.
Ze verafgoden afgodsbeelden, ze aanvaarden de evolutietheorie en ze verwelkomen de geest des anti christ in ons continet.
Rijm dat maar eens met de bijbel.


Je kletst.

gravo
'Von Gott wissen wir nichts. Aber dies Nichtwissen ist Nichtwissen von Gott'
(Franz Rosenzweig, Der Stern der Erlösung)

Bruno

Re: Wandelen als Jezus

Berichtdoor Bruno » 11 jun 2018 18:54

Een complot is trouwens een samenzwering. Men heeft ons geconditioneerd vies te zijn van dat woord.
Er nemen al doorheen de hele geschiedenis samenzweringen plaats, daarop werden beschavingen gebouwd weet je wel.

Als je al iets als samenzweringen gaat ontkennen dan baten kaars en bril niet meer.

Bruno

Re: Wandelen als Jezus

Berichtdoor Bruno » 11 jun 2018 18:56

gravo schreef:Je kletst.

gravo


Eens te makkelijk tegen te spreken. Maar men gaat liever persoonlijk doen of mij ridiculiseren.
Wat zei Ghandi over de ridiculiserende waarheid? Komt ze zo niet in haar eerste vorm?

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: Wandelen als Jezus

Berichtdoor Veendam » 12 jun 2018 07:50

Bruno schreef:Ik ben getuige geweest. Heb ik gezegd persoonlijk die dingen ondergaan te hebben? Neen dat maakte jij daarvan en daarop is de rest van je hele betoog gebouwd. Kom op zeg!

Ik heb geen angst! Ik heb de moed en wil het confronteren. De meerderheid hangt liever vast aan een betrouwd beeld, maar dat betrouwd beeld is niet wat het schrift ons voorschreven heeft.
Ik ben niet de enige die in waanbeelden leeft, maar ik ben me er na tijd wel bewust van geworden. Degene die daarover oordelen bij een ander zijn daar veelal blind bij zichzelf voor.

Als ik complotten verzin, spreek ze dan tegen? Heb ik één complot gepropageerd? Neem nu die omvolking, daar staan toch demografische cijfers tegenover? Zijn die fout? Toon mij dat.
Dat is geen complot. Dat het Vaticaan niet in het evenbeeld van Jezus wandelt is ook geen complot maar bikkelhard feit.
Ze verafgoden afgodsbeelden, ze aanvaarden de evolutietheorie en ze verwelkomen de geest des anti christ in ons continet. Het Vaticaan (de katholieken) hebben overigens de macht via een inquistie verworven en de christenen die Europa van tig invasies gered hebben vermoord, onderdrukt en verdreven.
Rijm dat maar eens met de bijbel.


Wij, die gezien hebben wat de kracht en de macht is van het rijk van de duisternis, weten door het kennen van de Schrift dat Jezus overwinnaar is over dat gehele rijk, en dat een overwinnaar altijd groter en sterker is dan diegene die verliest.
Doordat wij Jezus hebben leren kennen willen wij dus ook geheel anders zijn dan hen die willen heersen en alles willen doen voor het verheerlijken van andere zaken dan alleen Jezus Christus, de Opgestane Heer.
Het wachten is nu nog op het openbaar worden van de zonen Gods, dus wij worden geroepen om openbaar te worden in deze wereld, en gelijkvormig aan Jezus te zijn, en alles te doen vanuit Zijn Naam en vanuit Zijn Autoriteit.
De sleutelmacht waarvan de RK kerk zegt dat die aan Petrus is gegeven of andere kerken die zeggen dat die is gegeven aan de ouderlingen om mensen uit het Koninkrijk te sluiten of weer op te nemen is dus onbijbels.
De sleutelmacht is gegeven aan de Zonen Gods, die in de Naam van Jezus Christus en in de volle opstandingskracht in de autoriteit gaan staan en dan binden (schuldig verklaren zoals God doet in Zijn Woord) en ontbinden (de werken van de duisternis verbreken zoals Jezus doet en waarover Gods Woord spreekt) in de Naam van Jezus Christus !


Terug naar “[Religie] - Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten