Gods liefde

Om te kunnen posten in dit forum is lidmaatschap van een gebruikersgroep (leden Religie-fora) nodig.
Klik hier voor meer info en het aanvragen van postrecht

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Gods liefde

Berichtdoor MoesTuin » 10 mei 2018 22:32

Johan100 schreef:Ik vraag me het volgende af.

Het gaat me er niet om om elkaars zonden onder de neus te wrijven, maar ik hoor zo vaak 'Gods is liefde' en als je dan vraagt 'waarom is God liefde voor jou?' komt het (is mijn indruk) heel vaak op gevoel neer. Gebaseerd op het gevoel. Het voelt allemaal goed en daarom is God liefde, maar gevoel kan ons flink bedriegen. En ondertussen houden we de zonde aan de hand, want God is toch liefde.
Maar er staat ook een ander kant in de Bijbel. Hoe Gods liefde zich openbaart volgens Zijn Woord. En dat hoor ik weinig, dus ben ik bang dat mensen dat niet zo beseffen. We moeten m.i. waken voor oppervlakkigheid.

Wat houdt Gods liefde en genade in voor ons als we niet zijn afgesneden van de oude Adam en overgezet in de tweede Adam? Kunnen we daarop dan wel een recht zicht hebben? We kunnen onze mond wel vol hebben van Zijn liefde zonder werkelijk overgezet te zijn in Christus die een volkomen Borg wil zijn, maar dan bedriegen we ons. Arglistig is ons hart. Dan is de kans groot dat we Zijn liefde misbruiken om de zonde aan de hand te kunnen houden. Daar komen we bedrogen mee uit.

Zondebesef speelt een duidelijke rol in de Bijbel. Hoe kan het ook anders. Feit is dat we buiten het paradijs leven en zondigen tegen God. Dus om aan Zijn eer te komen werkt God zondebesef. En om de waarheid te openbaren. Zondebesef is geen voorwaarde om te komen tot Christus, maar in de Bijbel zie je wel terugkomen dat God dit werkt. Er staat duidelijk geschreven dat Gods offers een gebroken geest zijn en een verslagen hart en gebroken geest niet zal verachten. Gods offers zijn een gebroken geest; een gebroken en verslagen hart zult U, o God, niet verachten. (Psalm 51). Dus als God dit zegt, werkt Hij dit ook waar hij zaligmakend werkt.

De tollenaar sloeg op zijn borst en riep uit 'God, wees mij de zondaar genadig'. En hij werd vervolgens rechtvaardig verklaart.
Saulus werd bij zijn zonde bepaald bij zijn bekering.

Jezus betekent Zaligmaker, want Hij zal Zijn volk zalig maken van hun zonden.


De Heilige Geest overtuigt (niet de dominee, kerkraad, je medemens) van zonde, oordeel en gerechtigheid.
Dat is het denk ik.
Als je echt in Geloof in Christus (poogt) te leven
Als je echt je durft over te geven aan de Liefde van God in Geloof (zo eng, want je moet zoveel los laten, want al die uiterlijke kenmerken zijn dan niets meer waard, maar ook al die regeltjes die de mens heeft ingesteld en je zoveel #schijn# zekerheid heeft gegeven)

Je ontvangt de Heilige Geest als helper......

Onze Heere Jezus zelf zegt tegen een orthodoxe theoloog, Nicodemus: "de wind waait waarheen hij wil, je hoort zijn stem maar je weet niet vanwaar hij komt en waarheen hij gaat; zó is het met al wie is geboren uit het waaien van de Geest" (Johannes 3:8).
De wind is onvoorspelbaar, de heilige Geest is onvoorspelbaar en al wie uit de Geest geboren is, is onvoorspelbaar.
Een wedergeboren mens is net zo onvoorspelbaar als de wind, de heilige Geest.
Ik hoorde eens het volgende voor een Voorganger:

citaat: "Heimwee heb ik naar gemeenten die ik heb mogen dienen in verkondiging in Franstalig België. De Protestantse Kerk in Wavres/Waver. Ik mag er voorgaan. Een Avondmaalsdienst. De preek gaat over Johannes 7:37-39. Over de stromen van levend water die uit Christus stromen, waarvan wij mogen drinken om zelf een bron te worden. Na de preek verzoek ik de ouderling van dienst het Avondmaal in te leiden. Hij breekt in snikken uit en roept: 'Le Seigneur m'a touché. Le Seigneur m'a touché'. De Heer heeft me aangeraakt. En vele gemeenteleden huilen, belijden hun zonden, ontvangen vreugde.
Maar dit stond niet in de liturgie. Dan sta je daar als predikant en laat de heilige Geest zijn werk doen. En daarna: nog nooit zó Avondmaal gevierd als daar.
Of die dienst die mijn medestudent Christian Piette, een Waal en goede vriend, en ik mochten leiden in Flémalle Grande (regio Luik). Hij preekte, ik deed de liturgie. Op de kansel werd ik overstroomd door de heilige Geest en nauwelijks kon ik een spontaan gebed in tongen bedwingen. Een grote kerk, gebouwd aan het begin van de 20e eeuw toen de grote opwekkingen plaats vonden langs de Maas en in de Borinage, de mijnstreek.
Nu zaten er 45 mensen. Christian preekte. Ik sloot de dienst af, sprak de zegen uit én....allen bleven zitten.
Ze gingen met ons in gesprek. Onder tranen vertelden ze ons dat ze al jaren het evangelie niet meer hadden gehoord."


We zijn bang geworden voor de Heilige Geest in Nederland en onze liturgie zit zo vast besloten in elkaar dat hier nergens ruimte voor is.
Het christenleven is een avontuur.
Onvoorspelbaar.
Maar onze doctrines, dogma's, belijdenisgeschriften hebben alles onwrikbaar vastgelegd in woorden.
Niet alleen in de reformatorische kerken.
In de zogenaamde vrije kerken ook.
Stel je voor dat er iets ongeplands gebeurt?
Alsof de heilige Geest een ordeverstoorder is.
Wij zijn zo ontzettend voorspelbaar.
Alles tot in de puntjes voorbereid.
Maar nooit op het onverwachte.
een afgesloten hart en de Geest wordt uitgedooft.
Gewend aan onze zonden.
Gewend aan onze verslavingen.
Gewend aan de wereld.
Gewend aan de bijbel.
Gewend aan de genade.
Gewend aan de gang van zaken in de kerk.
Immers alles went.
Het allerergste wat een mens, een gelovige kan overkomen is:
....dat hij/zij zich nergens meer over verwondert!
Die liefde van God, dat offer van Jezus, zijn opstanding, die uitstorting van de Geest, Gods genade.....dat blijft toch een eeuwig wonder?!

de Heere Jezus is in gesprek met een theoloog, Nicodemus.
Zonder goddelijk ingrijpen in jouw leven begrijp je niets van het koninkrijk van God.
Je ziet het niet, je begrijpt het niet en je gaat het niet binnen.
Gods Geest komt van boven en laat je opnieuw geboren worden.
Je krijgt een nieuw hart, een nieuw leven door Gods Geest in jouw leven toe te laten Nicodemus.
En dan zegt Jezus tot hem, een vooraanstaand geestelijk leider en tot allen toen en nu:
"De wind waait waarheen hij wil, je hoort zijn stem maar je weet niet vanwaar hij komt en waarheen hij gaat; zó is het met al wie is geboren uit het waaien-van-de-Geest"
(Johannes 3:8).
Goed lezen nu!
Zó onvoorspelbaar als de wind, zó onvoorspelbaar is de wedergeboren mens.
Oei!
Als de heilige Geest in ons komt wonen op het moment dat wij Jezus Christus in het geloof aannemen als onze Heer en Verlosser begint een avontuurlijk leven.
Tenminste als wij de heilige Geest in ons leven de ruimte geven ons te vervullen.
En gemeente van Jezus Christus leg alstublieft die Geest niet het zwijgen op.
Durf in Jezus' naam de leiding van uw, jouw leven en durf als gemeente van Jezus Christus de leiding over te geven aan de Geest

Psalm 81 : 12
"Opent uwen mond;
Eist van Mij vrijmoedig,
Op mijn trouwverbond;
Al wat u ontbreekt,
Schenk Ik, zo gij 't smeekt,
Mild en overvloedig."
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Gods liefde

Berichtdoor Johan100 » 11 mei 2018 10:48

MoesTuin schreef:

We zijn bang geworden voor de Heilige Geest in Nederland en onze liturgie zit zo vast besloten in elkaar dat hier nergens ruimte voor is.
(......)
Die liefde van God, dat offer van Jezus, zijn opstanding, die uitstorting van de Geest, Gods genade.....dat blijft toch een eeuwig wonder?!

Mooi stukje! Ja, we willen geen betonnen blokken zijn, maar intussen.........
De Heilige Geest kan ons alleen vrij maken van alles wat knelt.

Wat je eerst schreef, 'de Heilige Geest overtuigt van zonde, niet de dominee', dat is natuurlijk uiteindelijk wel waar, maar de Heilige Geest doet dat via zijn Woord en via de verkondigers van het Woord o.a. of via andere mensen. Hoe kan een dominee of wie dan ook nu zwijgen over de zonde en niet waarschuwen als hij zelf uit de modderpoel van de zonde is getrokken? Als je een gebouw in brand ziet staan roep je ook 'BRAND!!' en ga je kijken of je kan helpen. Als je iemand op de rand van een afgrond ziet staan roep je ook 'GEVAAR!!' en probeer je de persoon jouw kant op te lokken. Hij moet natuurlijk niet zo hard schrikken dat hij er alsnog invalt.

Zo is het ook met de zonde! Het is wel erg makkelijk om te zeggen, dat doet de Heilige Geest en we mogen elkaar er niet op wijzen uit liefde.
Als je dat ermee wilt zeggen komt het me niet oprecht over.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Gods liefde

Berichtdoor MoesTuin » 11 mei 2018 11:15

Johan100 schreef:Mooi stukje! Ja, we willen geen betonnen blokken zijn, maar intussen.........
De Heilige Geest kan ons alleen vrij maken van alles wat knelt.

Wat je eerst schreef, 'de Heilige Geest moet overtuigen van zonde, niet de dominee', dat is natuurlijk uiteindelijk wel waar, maar de Heilige Geest doet dat via zijn Woord en via de verkondigers van het Woord o.a. of via andere mensen. Hoe kan een dominee of wie dan ook nu zwijgen over de zonde en niet waarschuwen als hij zelf uit de modderpoel van de zonde is getrokken? Als je een gebouw in brand ziet staan roep je ook 'brand' en ga je kijken of je kan helpen. Als je iemand op de rand van een afgrond ziet staan roep je ook 'gevaar!' en probeer je de persoon jouw kant op te lokken.

Zo is het ook met de zonde! Het is wel erg makkelijk om te zeggen, dat doet de Heilige Geest en we mogen elkaar er niet op wijzen uit liefde.
Dat komt me niet oprecht over.

Maar dat zeg ik toch ook niet dat je moet zwijgen of niet mag waarschuwen tegen de zonde....

Ik zit in dit schrijven al een stap verder....
Na het besef en het te zijn gewezen op de zonde is het de Heilige Geest die je uiteindelijk overtuigd van de zonde.

In Geloof in en uit en op Christus

Psalm 36 : 2
Uw goedheid, HEER, is hemelhoog;
Uw waarheid tot den wolkenboog;
Uw recht is als Gods bergen;
Uw oordeel grond'loos; Gij behoedt,
En zegent mens en beest, en doet
Uw hulp nooit vrucht'loos vergen.
Hoe groot is Uw goedgunstigheid!
Hoe zijn Uw vleug'len uitgebreid!
Hier wordt de rust geschonken;
Hier 't vette van Uw huis gesmaakt;
Een volle beek van wellust maakt
Hier elk in liefde dronken.


Gods Liefde ❤
....hoe groot is Uw goedgunstigheid?
.....hier elk in liefde dronken?

Wordt hier niet mee bedoeld de vrijheid en de onvoorspelbaarheid van de wedergeboren christen vol van de Heilige Geest maar die meewarig wordt nagestaard omdat dit niet past in de door mensen opgestelde maatstafen en ommuurde kerkelijke regeltjes die bovenaan alles staan in geldigheid omdat mensen de controle over alles willen houden en vaak onbewust groot tekort doen aan Gods Liefde en de Helper en Trooster, de Heilige Geest die volledige overgave vraagt en dan mogen we leven in en uit Gods Liefde met vallen en opstaan want we kunnen het zelf niet en ook niet de wet houden ( en wat maken we het ons moeilijk met nog meer zelf bedachte wetjes om ons aan te moeten houden en anderen er mee om de oren te slaan)
Christus heeft reeds de wet vervuld en vanuit deze wetenschap mogen wij nu reeds leven uit Genade.
En dat is niet goedkoop maar duur betaald.
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Gods liefde

Berichtdoor Johan100 » 11 mei 2018 11:21

MoesTuin schreef:Maar dat zeg ik toch ook niet dat je moet zwijgen of niet mag waarschuwen tegen de zonde....
Oké.

MoesTuin schreef:Ik zit in dit schrijven al een stap verder....
Na het besef en het te zijn gewezen op de zonde is het de Heilige Geest die je uiteindelijk overtuigd van de zonde.

De Heilige Geest is altijd de eerste. Hij overtuigt een predikant of wie dan ook van zonde en diegene geeft het door aan zijn medemens als het goed is. Als we het zonder de Heilige Geest en liefde doen is het heel geforceerd en wettisch.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Gods liefde

Berichtdoor MoesTuin » 16 mei 2018 20:19

DE LIEFDE VAN GOD.


"Want de liefde van Christus drijft ons...." (2 Korintiërs 5:14a HNB).

Herhaaldelijk kom ik ze tegen.
Mensen die postings plaatsen op FB met dreigende teksten.
Foto's, tekeningen, affiches met hoog oplaaiende vlammen en een lieflijke hemel.
Dreigende oordeelsteksten.
Afbeeldingen van twee mannen met een kind en het onderschrift: het is een gruwel in de ogen van God.
Of: Masturbatie is zonde.
Vanmiddag een poster met een tekst van de door mij gewaardeerde Tozer.
Een ware Godsman lijdt hartpijn over de toenemende zonden in de wereld.
Een ware Godsman lijdt hartpijn over de gebedsloosheid in de kerk.
Etcetera.
Zeker, in de bijbel lezen we van wenende profeten en de tranen van Jezus.
In mijn jeugd heb ik nooit anders gehoord: het knetteren van het hellevuur, de deur naar Jezus Christus die op een kier openstond, maar vlak voor je ogen in het slot werd gegooid, omdat je niet uitverkoren was.
Ik ben er onder bezweken.
In mijn leven heb ik de genade van God mogen ontvangen om wijlen ds. Gerrit Toornvliet te leren kennen.
Velen van de huidige generaties kennen hem niet meer.
Hij was Gereformeerd predikant.
Na een aantal gemeenten kwam hij in Bloemendaal.
Het gereformeerde kerkgebouw was in 1926 voorzien van een radiozender.
Doel: het goddeloze Noord-Holland te bereiken met het evangelie.
Toornvliet heeft dit medium ten volle benut.
De zender werd ook in Amsterdam ontvangen.
Groepen communisten in Amsterdam kwamen op zondagmorgen in een huiskamer bij elkaar om naar Radio Bloemendaal te luisteren.
Toornvliet besteedde al zijn tijd aan het radiopastoraat. Door een kerkelijk conflict kwam hij buiten de Gereformeerde Kerk te staan.
Maar hij ging verder en kreeg het voor elkaar dat vanaf radiozenders op zee het evangelie werd verkondigd, vanaf Radio Caroline, Radio Mi Amigo en Radio Victoria op Aruba.
De impact was enorm.
Hij adopteerde me als geestelijk zoon en voor mij werd hij een geestelijk vader.
Hij was docent in Brussel.
En de éérste predikant die Jezus Christus zó verkondigde dat ik onder elke les, preek tot in het diepste van mijn hart werd geraakt en huilde.
Meerdere malen heb ik me een schoft gevoeld als ik deze Jezus en Zijn genade niet zou aannemen.
Ik heb ontdekt dat het ontzettend gemakkelijk is om mensen het oordeel aan te zeggen, het einde der tijden. Ontzettend gemakkelijk om zondenlijstjes te produceren vanaf de kansel.
Mensen verharden zich óf worden geestelijk kapot gemaakt.
Mensen zijn hun hele leven tot op het sterfbed bezig met de vraag: 'Ben ik nu wel of niet uitverkoren?'
Ze worstelen met de vraag: 'Was Jezus' offer aan het kruis nu wel of niet voor mij?'
Toornvliet stelde mij eens deze vraag: 'Zou jij een vriend willen die uit doodsangst jouw vriendschap zoekt?'
'Bestaat het dat een man een vrouw trouwt omdat ze bang voor hem is?'
En God heeft vele kinderen die uit angst voor het laatste oordeel tot Hem zijn gekomen.
Wie heeft God lief omdat Hij lief is?
Tussen 1972-1981 heb ik veel met hem gecorrespondeerd, veel lessen gevolgd, woonde ik vele kerkdiensten bij.
Ik heb veel in zijn diensten mogen voorgaan.
Veel gesprekken met hem gehad ook over mijn innerlijke strijd.
Hij had mij lief als een vader, aanvaardde mij als een vader.
Ik mocht op zijn begrafenis voorgaan en daarna heb ik hem tijdelijk vervangen in Leiden en Haarlem totdat er een opvolger was.
Paulus zegt: mijn motief is de liefde van Christus.
Die mij dringt, die mij drijft.
Nico van der Want nam ons gisteren mee naar Golgotha.
Wie dáár is geweest en telkens weer
terugkomt staat in lichterlaaie om dié liefde te delen met wie er ook maar op jouw weg komt.
Ik kon na de ontmoeting met Toornvliet niet onveranderd doorgaan.
Ik ben zijn leerling.
Jezus' leerling.
Niet de dood drijft me, niet het einde der tijden, niet de hel, niet angst, nee de liefde van Christus.
Voor mij zijn álle mensen gelijk.
Ongelovigen, anders gelovenden, broeders en zusters.
Ongeacht ras, huidskleur, taal, sekse, geaardheid, maatschappelijke positie.
Ouderen, jongeren, kinderen.
Moeder Theresa omhelsde allen.
Is er dan geen eindoordeel, geen hel?
Ja.
Maar geen paus, priester, predikant, ouderling, kerkmens kan of mag dat vonnis vellen.
In elke kerk is iedereen welkom.
Er staan geen politieagenten bij de Avondmaalstafel.
En niemand schrijft mij voor wie er uitverkoren zijn of niet.
Niemand schrijft mij voor hoe ik tot bekering moet komen.
Jij en ik moéten ons afvragen: Is deze preek uit liefde tot God en uit liefde tot mensen geschreven?
O, Christus verkondigen, is een hele moeilijke opdracht.
Zó verkondigen, dat die jongen, dat meisje, die man en die vrouw, die zwerver, die homo, die hoer, die drugsverslaafde, die eenzame bijna tastbaar ervaart: Er is toch Iemand die echt om mij geeft.
Dominee, traditionele kerkganger, spreek eens iemand aan die je niet kent.
Nodig eens iemand anders uit dan de bekenden.
O, wat zijn wij toch vaak godsverduisteraars!
Liefde alléén breekt het hardste hart.

Emeritus predikant
P Gerrets.
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Gods liefde

Berichtdoor Johan100 » 15 jun 2018 05:52

Past ook in dit topic.

Een teken van opnieuw geboren zijn/worden, helaas weinig tot zelden genoemd.
De liefde Gods die in onze hart uitgestort is/wordt.

En de hoop beschaamt niet, omdat de Liefde Gods in onze harten uitgestort is door den Heiligen Geest, die ons is gegeven. Rom. 5 : 5.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Gods liefde

Berichtdoor Johan100 » 16 jun 2018 10:50

Gods liefde in je hart is zo mooi, als je dat meegemaakt hebt dan smelt je, dat zou je altijd wel willen ervaren.
Ik leer steeds meer dat het onverdiend is door mezelf, maar verdiend aan het Kruis en dat maakt het wonder steeds groter.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Gods liefde

Berichtdoor Johan100 » 16 jun 2018 12:32

Als het voor mij kan, kan het voor iedereen.
Zeg nooit dat het voor jou/u niet kan.
Dat je nog in de genadetijd bent is een bewijs dat het nog kan.
God is nog lankmoedig en wilt niet dat er iemand verloren gaat.
Nog staat de Deur van de Ark open.
Eens wordt hij gesloten.
Gaat dan in door het geloof in de Heere Jezus.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Gods liefde

Berichtdoor MoesTuin » 17 jun 2018 13:19

Zeer belangrijk om te weten en vastbesloten te weten in het hart
Hoevele Christenen zijn bang / hebben angst voor God.
en waarom?
En met angst denkt men dat mensen in de armen van God zullen vluchten?



Liefde drijft angst uit.
Laat liefde nou gewoon God zijn.
En God gewoon liefde.
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Gods liefde

Berichtdoor Johan100 » 17 jul 2018 11:09

Hoe krijg ik een genadig God is geen goede vraag, aldus Paul Visser. Hij legt uit waarom hij dat vindt.

(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

cornelis
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1214
Lid geworden op: 22 mei 2004 19:56
Locatie: Boskoop

Re: Gods liefde

Berichtdoor cornelis » 15 sep 2018 19:41

Gods Liefde is grenzeloos Groot.
Dat zien we vooral ,dat Hij Zijn Enige Zoon ons geschonken heeft.
Daardoor hebben wij een geweldige Toekomst.
Door het Offer van Zijn Zoon voor onze zonden.
Daarom vertrouwen op U wie U naam kennen,want Gij hebt nooit verlaten wie U zoeken,o HERE.
Psalm 9 vers 11.
Een vriendelijke groet van Cornelis

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Gods liefde

Berichtdoor MoesTuin » 16 sep 2018 15:50

cornelis schreef:Gods Liefde is grenzeloos Groot.
Dat zien we vooral ,dat Hij Zijn Enige Zoon ons geschonken heeft.
Daardoor hebben wij een geweldige Toekomst.
Door het Offer van Zijn Zoon voor onze zonden.

Wat Groots en Oneindig is Gods Liefde!
God heeft de hele wereld lief.
De hele wereld, niet sommigen, niet velen, maar allen.
Geloof is nodig enkel geloof en zicht op de vergeving in het Kruis in Christus.
Dat is geloven, aannemen wat God geeft.

Een mens gaat niet verloren omdat hij of zij niet uitverkoren was tot zaligheid.
Een mens gaat niet verloren omdat hij of zij uitverkoren was om verloren te gaan.
Een mens gaat zelfs niet verloren vanwege zijn of haar zonden en misdaden.

Een mens gaat verloren door stomme nalatigheid, omdat hij of zij Gods genade in Jezus niet aangenomen heeft.

Uit Joh de Heer

1
O, liefde Gods, oneindig groot,
ver boven ons verstand,
die zondaars weer een weg ontsloot
naar 't hemels Vaderland!
Daartoe zond God van 's hemelstroon
tot 's mensen heil Zijn een'ge Zoon.
Ja! Amen, ja! Op Golgotha
vond 't mensdom weer genâ.

Refr. O, welk een vreugde,
vreugde, vreugde,
o, welk een vreugde,
een kind van God te zijn.
Welzalig die zich is bewust,
dat Jezus vrede geeft en rust.
Halleluja! Halleluja!
Prijst God voor Zijn genâ.
2
De Heiland Zelf heeft ons geleerd,
dat d' eng'len zijn verblijd,
als één der zondaars zich bekeert
tot 's Vaders heerlijkheid.
Zingt daarom blij met d' eng'len saâm
de lof en eer van Jezus' naam:
zingt altijd meer Zijn naam ter eer,
prijst Jezus onze Heer!
3
Wij prijzen tot in 's hemels sfeer
het lam dat voor ons stierf;
daar leggen w' onze kronen neer
voor Hem, Die z' ons verwierf.
Dan klinkt met harp en cimbelklank
der zaal'gen lof en blijde dank.
Halleluja! Halleluja!
Prijst God voor Zijn genâ.
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"


Terug naar “[Religie] - Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten