Gij geheel anders.

Om te kunnen posten in dit forum is lidmaatschap van een gebruikersgroep (leden Religie-fora) nodig.
Klik hier voor meer info en het aanvragen van postrecht

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Gij geheel anders.

Berichtdoor Johan100 » 22 mei 2018 18:13

Veendam schreef:
O ja, dat tot bloedens toe wat moeten we daar mee ?
Nou ik zou zo zeggen als we real life elkaar zouden treffen steeds in plaats van via de PC dan zit het er dik in dat jij dan stenen naar mij gaat zitten gooien. Paulus kreeg ze ook naar zijn hoofd van de wettische mensen. Ja dan komt er bloed.
Dat hoef je echter niet op te zoeken als Kind van God, dat komt vanzelf.

Doe even normaal man. Rare man!
Je gedraagt jezelf als een Farizeeër die zogenaamd geen zonde heeft.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Gebruikersavatar
Teus
Majoor
Majoor
Berichten: 2406
Lid geworden op: 15 dec 2011 13:14

Re: Gij geheel anders.

Berichtdoor Teus » 22 mei 2018 18:58

Veendam schreef:
O ja, dat tot bloedens toe wat moeten we daar mee ?
Nou ik zou zo zeggen als we real life elkaar zouden treffen steeds in plaats van via de PC dan zit het er dik in dat jij dan stenen naar mij gaat zitten gooien. Paulus kreeg ze ook naar zijn hoofd van de wettische mensen. Ja dan komt er bloed.
Dat hoef je echter niet op te zoeken als Kind van God, dat komt vanzelf.

Als Jezus dan zou zeggen "wie zonder zonden is werpt de eerste steen" Dan mag jij hem gooien want je zegt dat je zonder zonden ben.
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: Gij geheel anders.

Berichtdoor Veendam » 22 mei 2018 19:01

Teus schreef:Als Jezus dan zou zeggen "wie zonder zonden is werpt de eerste steen" Dan mag jij hem gooien want je zegt dat je zonder zonden ben.


Teus je leest niet goed, ik zei niet dat ik stenen ging gooien.

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: Gij geheel anders.

Berichtdoor Veendam » 22 mei 2018 19:03

Johan100 schreef:Doe even normaal man. Rare man!
Je gedraagt jezelf als een Farizeeër die zogenaamd geen zonde heeft.


Heb je de tweede Brief van Petrus nu al gelezen Johan ?

Gebruikersavatar
Teus
Majoor
Majoor
Berichten: 2406
Lid geworden op: 15 dec 2011 13:14

Re: Gij geheel anders.

Berichtdoor Teus » 22 mei 2018 19:04

Veendam schreef:Teus je leest niet goed, ik zei niet dat ik stenen ging gooien.

Ik zei ook nergens dat je dat ging doen, goed lezen Veendam.
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: Gij geheel anders.

Berichtdoor Veendam » 22 mei 2018 19:20

Teus schreef:Ik zei ook nergens dat je dat ging doen, goed lezen Veendam.


Het mooie was dat Jezus het wel KON doen en MOCHT doen maar het niet deed.
Hij was namelijk niet gekomen om de Wereld te veroordelen maar kwam voor de redding der wereld door het werk van satan te verbreken.
Een steen kan hard aan komen als iemand die gooit, maar bij satan kwam de opstanding van Jezus wel even wat harder aan :P :shock: :)

BasLaaitjeer

Re: Gij geheel anders.

Berichtdoor BasLaaitjeer » 22 mei 2018 19:37

'Twist' is het woord dat nu bij me opkomt. Wel sneu dat sommigen een (geheel) ander, nieuw topic (Schijnbare tegenstelling 1 Johannes) aan lijken te grijpen om elkaar voor farizeeër uit te maken. Is dat naar Zijn Geest of gewoon vleselijk?

@ moderator sorry voor off-topic.

Gebruikersavatar
Teus
Majoor
Majoor
Berichten: 2406
Lid geworden op: 15 dec 2011 13:14

Re: Gij geheel anders.

Berichtdoor Teus » 22 mei 2018 20:06

Veendam schreef:Het mooie was dat Jezus het wel KON doen en MOCHT doen maar het niet deed.
Hij was namelijk niet gekomen om de Wereld te veroordelen maar kwam voor de redding der wereld door het werk van satan te verbreken.
Een steen kan hard aan komen als iemand die gooit, maar bij satan kwam de opstanding van Jezus wel even wat harder aan :P :shock: :)

Alleen jammer dat je mijn opmerking omzeilt. Maar laat maar.
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

Gebruikersavatar
Teus
Majoor
Majoor
Berichten: 2406
Lid geworden op: 15 dec 2011 13:14

Re: Gij geheel anders.

Berichtdoor Teus » 22 mei 2018 20:49

Veendam schreef: Zonde heb ik geen last van, omdat ik in de overwinning sta en daaruit leef.

Gods Woord zegt iets anders.

1 Joh.1:8 Als wij zeggen dat wij geen zonde hebben, misleiden wij onszelf en is de waarheid niet in ons.
2 Kron. 6:36  Wanneer zij tegen U hebben gezondigd – er is immers geen mens die niet zondigt – en U toornig op hen bent, en hen overlevert aan de vijand, zodat zij die hen gevangengenomen hebben, hen als gevangenen wegvoeren naar een land, ver weg of dichtbij,   
Job 9:2  Het is waar, ik weet dat het zo is; want hoe zou een sterveling rechtvaardig kunnen zijn voor God?   
Ps. 143:2  Ga niet in het gericht met Uw dienaar, want niemand die leeft, is voor Uw aangezicht rechtvaardig.   
Spr. 20:9  Wie kan zeggen: Ik heb mijn hart gezuiverd, ik ben rein van mijn zonde?   
Pred. 7:20  Voorzeker, er is geen mens rechtvaardig op de aarde, die goed doet en niet zondigt.
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23521
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Gij geheel anders.

Berichtdoor Marnix » 22 mei 2018 22:25

Ali636 schreef:Verbijsterend mooi al die theoretische verhalen.
Ik heb er ook wat op gevonden: woon zo dicht mogelijk bij je werk. Ik kom zo geen billboards tegen.
De hele dag bezig met het evangelie...en dan thuis alleen journaal kijken ( zonder de reclame) en vooral zonder de clips van de avondfilms.
Dan naar bed want ik wil morgen weer lekker werken.
Er staan genoeg wijze raadgevingen in de Spreuken hoe we met verleiding om moeten gaan. Gaan we nu nog een half jaar door discussieren? Of gaat er iemand aan het werk? Ik heb zat te doen. Ga dan op YouTube ( geen slechte dingen kijken) gewoon reageren uit Gods Woord om zo het evangelie te verspreiden. Daar hebben we meer aan dan discussies onder elkaar. Wellus! Nietus!


Hoezo? We hebben toch gewoon een goed gesprek hier? Wat is daar mis mee, om daar over van gedachten te wisselen? Is best leerzaam. Dat is het idee van een forum en als je een forum zinloos vindt, wat doe je dan hier? ;-) Dat we ook moeten “werken” klopt maar wie zegt dat mensen dat niet doen? Werkze morgen!
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Gij geheel anders.

Berichtdoor coby6 » 23 mei 2018 00:16

Teus schreef:Gods Woord zegt iets anders.

1 Joh.1:8 Als wij zeggen dat wij geen zonde hebben, misleiden wij onszelf en is de waarheid niet in ons.
2 Kron. 6:36  Wanneer zij tegen U hebben gezondigd – er is immers geen mens die niet zondigt – en U toornig op hen bent, en hen overlevert aan de vijand, zodat zij die hen gevangengenomen hebben, hen als gevangenen wegvoeren naar een land, ver weg of dichtbij,   
Job 9:2  Het is waar, ik weet dat het zo is; want hoe zou een sterveling rechtvaardig kunnen zijn voor God?   
Ps. 143:2  Ga niet in het gericht met Uw dienaar, want niemand die leeft, is voor Uw aangezicht rechtvaardig.   
Spr. 20:9  Wie kan zeggen: Ik heb mijn hart gezuiverd, ik ben rein van mijn zonde?   
Pred. 7:20  Voorzeker, er is geen mens rechtvaardig op de aarde, die goed doet en niet zondigt.

https://www.youtube.com/watch?v=P6Fo3BN1m7M

BasLaaitjeer

Re: Gij geheel anders.

Berichtdoor BasLaaitjeer » 23 mei 2018 10:26

coby6 schreef:https://www.youtube.com/watch?v=P6Fo3BN1m7M

Hallo Coby,

Ter overweging een artikel op refoweb over Torben Søndergaard:

http://www.refoweb.nl/vragenrubriek/239 ... ndergaard/

En eentje op CIP:

https://cip.nl/56769-de-laatste-reformatie

In de film 'The Last Reformation - The Beginning (2016) - FULL MOVIE' hebben ze het over 'duizenden' en zelfs 'honderdduizenden' mensen die 'genezen' zijn. Ik geloof er geen ene r**t van.

Over dat 'in tongen' bidden of glossolalie: jaren geleden bezocht ik een pinkstergemeente. Ook zij waren (en waarschijnlijk nog steeds) er van overtuigd dat deze gave het ultieme bewijs is dat iemand de Heilige Geest heeft ontvangen. Dat deden ze dan ook allemaal heel enthousiast; tegelijk en door elkaar heen. Zonder ook maar één uitleg. Toen ik wees op 1 Kor. 14: 1-25 werd dit min of meer van tafel geveegd. Dat was voor mij de reden om de pinksterbeweging voortaan als dwaling te beschouwen.

Vriendelijke groet van Bas
Laatst gewijzigd door BasLaaitjeer op 23 mei 2018 11:32, 1 keer totaal gewijzigd.

Ali636
Verkenner
Verkenner
Berichten: 14
Lid geworden op: 26 jun 2017 11:06

Re: Gij geheel anders.

Berichtdoor Ali636 » 23 mei 2018 11:11

@ marnix Wat doe ik op dit forum? Mensen zoeken die elkaar kunnen bemoedigen in hun geloof. Maar we zijn hier niet zo vriendelijk tegen elkaar... En dat had ik graag 'geheel anders' gezien.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23521
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Gij geheel anders.

Berichtdoor Marnix » 23 mei 2018 17:36

Een beetje scherp zijn is niet erg, zolang we maar niet zomaar met een oordeel over de ander klaarstaan. Soms kan het idd wel wat aardiger hier.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4539
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: Gij geheel anders.

Berichtdoor naamloos » 23 mei 2018 18:09

BasLaaitjeer schreef:Over dat 'in tongen' bidden of glossolalie: jaren geleden bezocht ik een pinkstergemeente. Ook zij waren (en waarschijnlijk nog steeds) er van overtuigd dat deze gave het ultieme bewijs is dat iemand de Heilige Geest heeft ontvangen. Dat deden ze dan ook allemaal heel enthousiast; tegelijk en door elkaar heen. Zonder ook maar één uitleg. Toen ik wees op 1 Kor. 14: 1-25 werd dit min of meer van tafel geveegd. Dat was voor mij de reden om de pinksterbeweging voortaan als dwaling te beschouwen.
Gewoon de hele Pinksterbeweging afserveren vanwege 1 dwaling? Doe je dat met alle kerkgenootschappen?
Enne, weet je zeker dat alle Pinsterbewegingen op die manier te werk gaan?
Ik ga er een enkele keer ook weleens naar toe, en ze spraken gewoon normaal ABN.
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)


Terug naar “[Religie] - Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

cron