Gij geheel anders.

Om te kunnen posten in dit forum is lidmaatschap van een gebruikersgroep (leden Religie-fora) nodig.
Klik hier voor meer info en het aanvragen van postrecht

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

mohamed

Re: Gij geheel anders.

Berichtdoor mohamed » 10 mei 2018 14:54

BasLaaitjeer schreef:Mee eens; zie ook bijv. https://cip.nl/8406-gij-geheel-anders

Een uitstekend artikel dat me uit het hart is gegrepen! Dank voor het delen! :)

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Gij geheel anders.

Berichtdoor Johan100 » 12 mei 2018 10:44

Teus schreef:Gods Woord zegt “Gij geheel anders”
Zijn we ook geheel anders? Wat maakt dat we anders geworden zijn, een leven in Jezus Christus hebben? Leven we anders?
Vroeger niet naar de kerk, nu wel, maakt nog niet dat we een verzekerde toekomst in Jezus Christus hebben, geloven in God omdat Hij Liefde is ook niet, evenmin het weten Wie God is.
Onderscheiden we ons, dankbaar aan God, van de wereld?

Leven we anders of zijn we anders?
Wat maakt een oprecht kind van God nu anders, en in zijn of haar leven?

Waar God werkt kun je niet meer mee met de wereld. God moet ons hart veranderen. Zonder gaat het echt niet. Zonder wedergeboorte kunnen we nooit in de hemel komen en houden we het daar ook niet uit.

Als je hart niet veranderd is, maar je hebt wel een besef dat het in de wereld niet te vinden is, voel je je als het ware of je je bevindt tussen wal en schip, maar toch zijn er maar twee mogelijkheden, of je bent bekeerd óf onbekeerd.
Als je hart niet veranderd is leef nog op de brede weg die niet naar God leidt. En over leidslieden die zonder waar geloof en wedergeboorte inklimmen in de stal der schapen en op de smalle weg komen staat geschreven dat ze dieven en moordenaars zijn van de ware schapen. En zo is het ook met 'gewone' mensen die zonder waar geloof en wedergeboorte op de smalle weg komen, met een wettisch leven komen, zonder Jezus, daar zal Jezus tegen zeggen 'Ik ken u niet, vanwaar gij zijt'. Er wordt zo weinig gesproken over het hart wat veranderd moet worden. Er is m.i. weinig besef waar we van nature liggen en wat ons hart geworden is na de zondeval. Dus ook geen behoefte aan hartvernieuwing. Daar wil ik krachtig en uit liefde dringend tegen waarschuwen. Ik zeg het ook tegen mezelf. Vraag veel om hart vernieuwende genade door de Heilige Geest gewerkt en of we het beeld van God weer gelijkvormig gemaakt mogen worden. 'Oh Zoon, maak ons Uw beeld gelijk'. Alleen zo kunnen we anders zijn dan de wereld. Dan worden we net als Abraham vreemdelingen hier beneden en bijwoners.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23520
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Gij geheel anders.

Berichtdoor Marnix » 13 mei 2018 20:41

Mee eens. Tegelijkertijd moeten we verlossing en heiliging wel goed gescheiden houden. Als je de tekst uit Efeze leest zie je dat het in de eerste plaats om heiliging gaat, Paulus zet het “Gij gehaal anders” juist in het licht van de heiliging van bekeerde christenen. Heiliging, veranderd worden naar Zijn beeld volgt dan juist op de wedergeboorte. Vroeger was u dood, nu leeft u met Hem, doe dus niet als de heidenen maar leef het nieuwe leven met Hem. Naast de oproep tot bekering voor ongelovigen maar vooral die boodschap toch ook klinken in de kerk, de gemeente van Christus. Dat we veranderd zijn door Hem en daarom juist ook zo moeten leven en daarin groeien. (En natuurlijk geldt dat niet iedereen en mag wie Hem niet kent opgeroepen worden zich te bekeren, maar het uitgangspunt, de visie op de gemeentenis wel bepalend voor waar de nadruk ligt)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

BasLaaitjeer

Re: Gij geheel anders.

Berichtdoor BasLaaitjeer » 13 mei 2018 21:22

Het 'gij geheel anders' suggereert een soort van onrealistische 'schakelaar'. De oude mens in het vlees uitschakelen en de nieuwe mens in de Geest 'aan zetten'. Da's leuk kwa theorie maar in de praktijk werkt het anders. Ik heb de Heer ooit mogen ontmoeten in een kloostertuin. Ik moest heel erg huilen maar Hij troostte mij. "Ik ben hier, Ik ben hier altijd al geweest en Ik zal hier altijd zijn." Dat zei Hij tegen mij.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23520
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Gij geheel anders.

Berichtdoor Marnix » 13 mei 2018 21:28

Hoezo is het een onrealistische schakelaar? Zo raar is het toch niet dat we anders zijn dan “de wereld”? Dat staat toch op tal van plekken in de Bijbel? Niet als een soort automatisme, het is ook wel een gevecht. Maar ook dat is toch niet zo vreemd. Waarom vind je dat dat onrealistisch?
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

BasLaaitjeer

Re: Gij geheel anders.

Berichtdoor BasLaaitjeer » 13 mei 2018 21:42

Marnix schreef:Hoezo is het een onrealistische schakelaar? Zo raar is het toch niet dat we anders zijn dan “de wereld”? Dat staat toch op tal van plekken in de Bijbel? Niet als een soort automatisme, het is ook wel een gevecht. Maar ook dat is toch niet zo vreemd. Waarom vind je dat dat onrealistisch?

Ik herhaal eerst even de terechte opmerking van Mohamed: 'gij geheel anders' staat alleen in de NBG51. Niet in de grondtekst.

Het komt er in mijn bescheiden belevinkje op neer dat er een overenthousiaste vertaler tussen zat in 1951. Die heeft dat zinnetje er tussen weten te glippen en vervolgens menig 'christelijk' geweten weten te beïnvloeden.

Het is een onrealistische schakelaar omdat ook gelovige mensen mensen zijn van vlees en bloed. Ik word nog steeds elke morgen wakker met een ochtenderectie bijvoorbeeld. Moet ik dat 'door de Geest' proberen uit te schakelen?

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23520
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Gij geheel anders.

Berichtdoor Marnix » 14 mei 2018 06:28

Bijzonder voorbeeld. Er is toch niets zondigs aan een ochtenderectie? Dus nee?

En over het “Gij geheel anders” hebben we het uitgebreid gehad maar kijk even naar de context en wat er dan wel staat. Dan lees je daar en op tal van plekken in de Bijbel dat we veranderd zijn, niet meer zoals vroeger en niet meer zoals de wereld. Als je christen bent kan je dat ook zien in je leven, als je in Hem bent draag je ook vrucht. Of denk je dat er geen verschil zit in daden, gedrag, tussen gelovigen en ongelovigen?

Dag gelovigen ook maar mensen zijn van vlees en bloed, dat klopt. Dat ze verkeerde dingen doen klopt ook. Maar dat wist Paulus ook wel. Toch roept hij op om anders te zijn dan de wereld. Niet zonder zonde. Niet met uiterlijkheden, maar van binnen:

Op gezag van de Heer zeg ik u dus met klem: ga niet langer de weg van de heidenen met hun loze denkbeelden. In hun geest heerst duisternis en ze zijn vervreemd van het leven met God, omdat ze hem niet kennen en hun hart voor hem gesloten hebben. Afgestompt als ze zijn, geven ze zich over aan losbandigheid en storten ze zich in allerlei zedeloze praktijken. Maar zo hebt u Christus niet leren kennen! U hebt toch over hem gehoord, u hebt toch onderricht over hem gekregen? Door Jezus wordt duidelijk dat u uw vroegere levenswandel moet opgeven en de oude mens, die te gronde gaat aan bedrieglijke begeerten, moet afleggen, dat uw geest en uw denken voortdurend vernieuwd moeten worden en dat u de nieuwe mens moet aantrekken, die naar Gods wil geschapen is in waarachtige rechtvaardigheid en heiligheid.

Leg daarom de leugen af en spreek de waarheid tegen elkaar, want wij zijn elkaars ledematen. Als u boos wordt, zondig dan niet: laat de zon niet ondergaan over uw boosheid, geef de duivel geen kans. Laat wie steelt niet meer stelen, maar eerlijk de kost verdienen door zelf hard te werken om iets weg te kunnen geven aan wie het nodig heeft. Laat geen vuile taal over uw lippen komen, maar alleen goede en waar nodig opbouwende woorden, die goed doen aan wie ze hoort. Maak Gods heilige Geest niet bedroefd, want hij is het stempel waarmee u gemerkt bent voor de dag van de verlossing. Laat alle wrok en drift en boosheid varen, alle geschreeuw en gevloek, en alle kwaadaardigheid.

Wees goed voor elkaar en vol medeleven; vergeef elkaar zoals God u in Christus vergeven heeft.


Mooie handvaten hoe we echt anders zijn, hoe we ons onderscheiden van de wereld. Niet omdat we onszelf kennen als heilige boontjes maar omdat we Hem kennen als onze redder.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
mona
Majoor
Majoor
Berichten: 1990
Lid geworden op: 04 mei 2012 21:06

Re: Gij geheel anders.

Berichtdoor mona » 14 mei 2018 18:32

De eerste christengemeente in Handelingen was zo ontzettend anders, dat mensen grote achting hadden voor deze 'geheel andere' mensen.
Lees maar mee in handelingen 5 vers
13 En van de anderen durfde niemand zich daar bij hen aan te sluiten, maar het volk had grote achting voor hen.
14 En er werden er steeds meer toegevoegd die in de Heere geloofden, menigten van zowel mannen als vrouwen.

Hoe kwam dat?
Omdat de heilige Geest zo krachtig werkte!
Als de Heilige Geest werkt, branden de zonden er uit, dit kan je zien aan wat er met Ananias en Saffira gebeurde:

Ananias en Saffira (Handelingen 5) maakten een ernstige fout toen zij deel uitmaakten van een krachtige nieuwtestamentische gemeente in Jeruzalem, waar de aanwezigheid van God brandde als vuur. Wanneer zij, een jaar later, in de gemeente van Korinthe geweest zouden zijn dan zou hen een lang leven beschoren zijn geweest. Ananias had zelfs oudste kunnen worden, omdat de gemeente in Korinthe vleselijk was; een dode gemeente, maar in de vurige nieuwtestamentische gemeente in Jeruzalem, kon dit echtpaar niet overleven. (citaat Zac Poonen)

Dus als je leven door God gereinigd wordt, kan de zonde niet bestaan. Dit gaat jou onderscheiden van de wereld, maar ook van de vleselijke/dode kerkelijke gemeente die het met de zonde niet zo nauw neemt. Dan wordt je toch echt geheel anders.
Je ziet het ook terug bij de grote opwekkingen in de geschiedenis, dat er achting komt voor het werk van God.
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand,
hoe staat het met mijn binnenkant?

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23520
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Gij geheel anders.

Berichtdoor Marnix » 14 mei 2018 20:54

Mee eens. Maar ik ben ook van mening dat dit zichtbaar wordt in dingen die er echt toe doen, waar het “Gij geheel anders” nu vaak wordt toegepast op uiterlijkheden. Wat trek je aan, wat mag je wel en niet eten, doen op zondag. Dat soort dingen. Maar dat was niet hoe de gemeente van Jeruzalem anders is of hoe Jezus en Zijn apostelen mensen oproepen om anders te zijn. Dan gaat het om hoe je Hem kan volgen en dienen, hoe je anderen kan dienen en zo anders kan zijn in de wereld, niet gericht op jezelf en je eigen begeerten maar op de ander. Ananias en Safira bedrogen de Geest en waren in hun handelen op zichzelf gericht (dingen voor jezelf houden, niet vertrouwen op Gods zorg maar eigen zekerheid inbouwen en ondertussen wel credits willen oogsten door te doen alsof ze alles gaven). Gods heiligheid leidt niet dat angst, valse zekerheden die je in wil bouwen maar tot vrijheid, wel een heel andere vrijheid dan wat de wereld er onder verstaat. Het zorgt ervoor dat je vrij wordt van angst, van egoisme, van met regeltjes zekerheid willen creeeren en wat willen verdienen, vrij van je oude slechte mens. Het maakt je gericht op Hem en op de ander ipv op jezelf. Dat is de wet die vrijheid geeft, je naaste liefhebben als jezelf. En God met alles in je. Dan hebben we het niet meer over of je wel een broek nag dragen of wat mag drinken in een café.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Gij geheel anders.

Berichtdoor Chaya » 15 mei 2018 12:47

Marnix schreef:Mee eens. Maar .............................

Zo gaat het in elke discussie.
Je bent het gewoon nooit eens, je hebt altijd weer een eigen draai aan het geheel, zo ook nu weer.
Marnix schreef:waar het “Gij geheel anders” nu vaak wordt toegepast op uiterlijkheden. Wat trek je aan, wat mag je wel en niet eten, doen op zondag.

Nee, je snapt er niets van. Het is geen opgelegd wetticisme, maar een heilig vermaak in dingen!
mona schreef:Dus als je leven door God gereinigd wordt, kan de zonde niet bestaan. Dit gaat jou onderscheiden van de wereld, maar ook van de vleselijke/dode kerkelijke gemeente die het met de zonde niet zo nauw neemt. Dan wordt je toch echt geheel anders.

Zo is het Mona!
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23520
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Gij geheel anders.

Berichtdoor Marnix » 15 mei 2018 13:36

Chaya schreef:Zo gaat het in elke discussie.
Je bent het gewoon nooit eens, je hebt altijd weer een eigen draai aan het geheel, zo ook nu weer.

Nee, je snapt er niets van. Het is geen opgelegd wetticisme, maar een heilig vermaak in dingen!

Zo is het Mona!


Klaag niet zo, dit is een discussieforum. Ik ben het wel met Mona eens maar wilde het aanvullen en een kanttekening plaatsen en dat goed recht heb ik. Geheel anders zijn gaat niet om wat je eet of drinkt, je kleding... maar om veel diepere dingen. Het koninkrijk van God is geen zaak van eten of drinken (Romeinen14)

En nog duidelijker:

Als u met Christus dood bent voor de machten van de wereld, waarom laat u zich dan geboden opleggen alsof u nog in de wereld leeft? 'Raak dit niet aan, proef dat niet, blijf daarvan af' - het zijn menselijke voorschriften en principes over zaken die door het gebruik vergaan. Dat moet allemaal voor wijsheid doorgaan, maar het is zelfbedachte godsdienst, zelfvernedering en verachting van het lichaam; het heeft geen enkele waarde en dient alleen maar tot eigen bevrediging.

Het geheel anders zijn gaan niet over of je naar een cafe gaat of niet, een broek draagt of een rok, wel of geen alcohol drinkt en dat soort zaken. Maar om heel andere zaken.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Gij geheel anders.

Berichtdoor Chaya » 15 mei 2018 13:53

Marnix schreef:Klaag niet zo, dit is een discussieforum.

:lol:
Marnix schreef:Ik ben het wel met Mona eens maar wilde het aanvullen en een kanttekening plaatsen

Zoals altijd.

Telkens komt diezelfde riedel van jou langs.
Toen Teus het topic opende, zag je dit al aankomen.
De serieuze forummers blijven weg, omdat ze ook inmiddels ervaren hebben dat het geen zin heeft.
Wat een niveau weer. Haalt het echt op, zo'n trollvraag.
Johan100 schreef:Er wordt zo weinig gesproken over het hart wat veranderd moet worden.

Inderdaad, en dan zie je dat het verzandt in uiterlijke zaken zoals broek dragen, cafébezoek, bios, dat kan er allemaal gewoon mee door.
Maar ik lees in geen enkele reactie dat na hartveranderende genade geen vermaak meer is in de tijdelijke dingen.
Gelukkig haalde Mona het niveau nog op
mona schreef:Als de Heilige Geest werkt, branden de zonden er uit, dit kan je zien aan wat er met Ananias en Saffira gebeurde:

mona schreef:Dus als je leven door God gereinigd wordt, kan de zonde niet bestaan. Dit gaat jou onderscheiden van de wereld, maar ook van de vleselijke/dode kerkelijke gemeente die het met de zonde niet zo nauw neemt. Dan wordt je toch echt geheel anders.

En ik ben hier wel klaar mee.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23520
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Gij geheel anders.

Berichtdoor Marnix » 15 mei 2018 14:06

Chaya schreef::lol:

Zoals altijd.


De serieuze forummers blijven weg, omdat ze ook inmiddels ervaren hebben dat het geen zin heeft.


Dat jij hier dan wel blijft komen geeft te denken ;)

Inderdaad, en dan zie je dat het verzandt in uiterlijke zaken zoals broek dragen, cafébezoek, bios, dat kan er allemaal gewoon mee door.
Maar ik lees in geen enkele reactie dat na hartveranderende genade geen vermaak meer is in de tijdelijke dingen.
Gelukkig haalde Mona het niveau nog op


Lijkt me prima om het dan niet meer over uiterlijke zaken te hebben, maar het zou fijn zijn als je daar dan ook geen oordeel over uitspreekt. Anders blijft het een punt wat ik zo nu en dan nog wel eens op zal halen.

Overigens, als je terugleest zie je dat ik heb geprobeerd aan te geven hoe die tekst vaak wordt misbruikt en wat we uit de Bijbelse context kunnen leren over hoe het wel bedoeld is. Het verzand toch in een discussie over uiterlijkheden omdat er mensen zijn die vervolgens toch weer moeten roepen dat als je christen bent en anders wil zijn, je dit niet doet, dat niet eet en daar niet komt, anders ben je maar een halve christen. En dat was mijn laatste punt: als we Hem volgen moeten we ons niet op van die uiterlijkheden (raak niet smaakt niet, roer niet aan) blindstarten en dan kunnen we hier ook wat meer de diepte in. Dat we daar niet komen kan je niet alleen mij verwijten maar mag je ook jezelf toerekenen, want jij blijft mensen veroordelen op basis van dat soort menselijke bedenksels.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Gij geheel anders.

Berichtdoor coby6 » 15 mei 2018 22:30

mona schreef:De eerste christengemeente in Handelingen was zo ontzettend anders, dat mensen grote achting hadden voor deze 'geheel andere' mensen.
Lees maar mee in handelingen 5 vers
13 En van de anderen durfde niemand zich daar bij hen aan te sluiten, maar het volk had grote achting voor hen.
14 En er werden er steeds meer toegevoegd die in de Heere geloofden, menigten van zowel mannen als vrouwen.

Hoe kwam dat?
Omdat de heilige Geest zo krachtig werkte!
Als de Heilige Geest werkt, branden de zonden er uit, dit kan je zien aan wat er met Ananias en Saffira gebeurde:

Ananias en Saffira (Handelingen 5) maakten een ernstige fout toen zij deel uitmaakten van een krachtige nieuwtestamentische gemeente in Jeruzalem, waar de aanwezigheid van God brandde als vuur. Wanneer zij, een jaar later, in de gemeente van Korinthe geweest zouden zijn dan zou hen een lang leven beschoren zijn geweest. Ananias had zelfs oudste kunnen worden, omdat de gemeente in Korinthe vleselijk was; een dode gemeente, maar in de vurige nieuwtestamentische gemeente in Jeruzalem, kon dit echtpaar niet overleven. (citaat Zac Poonen)

Dus als je leven door God gereinigd wordt, kan de zonde niet bestaan. Dit gaat jou onderscheiden van de wereld, maar ook van de vleselijke/dode kerkelijke gemeente die het met de zonde niet zo nauw neemt. Dan wordt je toch echt geheel anders.
Je ziet het ook terug bij de grote opwekkingen in de geschiedenis, dat er achting komt voor het werk van God.

Ik zag dit net op een ander forum:
http://gebedstrijd.blogspot.nl/2007/08/ ... 9.html?m=1

Ha! Opwekking in de kroeg!

Zelfs in de kroegen komen mensen samen om God te zoeken, totdat er uiteindelijk nog maar één kroeg overblijft. Daar zitten de mensen die niets van God willen weten. Maar ook hier gaan de zaken slecht, want het gros van Nijkerks bevolking is bevlogen met een passie voor God.

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Gij geheel anders.

Berichtdoor MoesTuin » 16 mei 2018 07:18

Chaya schreef::lol:

Zoals altijd.

Telkens komt diezelfde riedel van jou langs.
Toen Teus het topic opende, zag je dit al aankomen.
De serieuze forummers blijven weg, omdat ze ook inmiddels ervaren hebben dat het geen zin heeft.
Wat een niveau weer. Haalt het echt op, zo'n trollvraag.

Inderdaad, en dan zie je dat het verzandt in uiterlijke zaken zoals broek dragen, cafébezoek, bios, dat kan er allemaal gewoon mee door.
Maar ik lees in geen enkele reactie dat na hartveranderende genade geen vermaak meer is in de tijdelijke dingen.
Gelukkig haalde Mona het niveau nog op


En ik ben hier wel klaar mee.


Zo...dat lucht wel op zeker... :wink:
Al die domme laag niveau schapen ook hier :lol:
Gelukkig dat je hier klaar bent dan maar.....
Als we eens kijken naar de Heere Jezus
En ds Gerrit Toornvliet.

wijlen ds. Gerrit Toornvliet die bij zijn 45-jarig ambtsjubileum van de kansel riep:
"Waar zijn de hoeren, waar de homo's, waar de drugsverslaafden hier in de kerk?"
En toen er geen reactie kwam:
"Wat heb ik fout gedaan?"
En jullie zeggen: 'Goddank, die zijn er niet bij ons in de kerk'.
Onze kerk is van vreemde smetten vrij.
Onze kerk is een bunker voor heiligen.
De wereld komt niet over onze drempels binnen.
Wat een leed hebben de schijnvromen berokkend.
Het is een pertinente leugen dat de mens van de 21e eeuw God niet meer ziet zitten.
De mensen zien het instituut 'Kerk' niet meer zitten.
Die kerkdeuren moeten wijder open.
Het hart van gelovigen moet, zo schrijft Paulus, ruimer worden (2 Korintiërs 6:13).
Iedereen is welkom.
Wie je ook bent en wat je ook doet!
De kerk als vluchtheuvel.
De kerk als plaats waar je welkom bent.
Waar we mensen aanvaarden zoals ze zijn.
Waar we mensen omarmen, ze te eten geven.
Hét Evangelie verkondigen in alle breedte.
Waar Gods Geest waait.
Ramen en deuren open.
Waar alleen van God gegeven regels gelden en NIET door mensen verzonnen regels, wetten en gewoonten.
Wáár zijn bij jullie in de gemeente of kerk de hoeren en de tollenaars?
Gij geheel anders.....
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"


Terug naar “[Religie] - Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten