Voor wie stierf de Heere Jezus

Om te kunnen posten in dit forum is lidmaatschap van een gebruikersgroep (leden Religie-fora) nodig.
Klik hier voor meer info en het aanvragen van postrecht

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Nina

Re: Voor wie stierf de Heere Jezus

Berichtdoor Nina » 03 apr 2018 08:58

Nina schreef:DeDwaler schreef:

Even een reactie op deze zin: 'Als de mens in staat is om, tegen zijn gevallen en ongehoorzame natuur in, voor God te kiezen dan is hij helemaal niet verloren of dood in zonden en overtredingen. '

Je conclusie volgt hier niet uit. Mensen kunnen voor God kiezen, maar dat zegt niets over hun verloren staat of dat ze zichzelf zalig kunnen maken. Nadat een mens tot God komt (omdat God die mens getrokken heeft), kan deze tot het inzicht komen dat hij/zij vol schuld voor God staat en Iemand nodig heeft die de schuld vereffent wat hij/zij zelf niet kan.


In zien dat je God nodig hebt, wil niet zeggen dat je het offer van de here Jezus niet nodig hebt, die 'conclusie' valt niet logisch te trekken.

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: Voor wie stierf de Heere Jezus

Berichtdoor Veendam » 03 apr 2018 16:34

DeDwaler schreef:.


God nodigt eenieder uit, maar komen ze ook? God roept eenieder op tot bekering en geloof, maar bekeren ze zich en geloven ze ook? Zou het zo kunnen zijn, dat de keuze van de gehele mensheid reeds vastligt, omdat ze allen ongehoorzame zondaren zijn? Zou het zo kunnen zijn dat wanneer mensen wel op de uitnodiging ingaan, zich bekeren, geloven en bij Jezus komen, ze dat uitsluitend doen, omdat het ze van God gegeven is (Johannes 6:65)? Het is iedereen gegeven om in te gaan op de uitnodiging, alleen of iemand er op in gaat of niet dat doet aan de gehele zaak niets af.

Als de mens in staat is om, tegen zijn gevallen en ongehoorzame natuur in, voor God te kiezen dan is hij helemaal niet verloren of dood in zonden en overtredingen. In dat geval hoeft de Heere Jezus niemand zalig te maken en dan hoeft Hij niemand het leven te geven, want de mensen maken zichzelf wel zalig en levend. God zegt dat een ieder zich moet bekeren en dan houdt dat dus ook in dat de mens dat kan, anders zou God iets onmogelijks vragen van de mens en dan zou God dus vreemd gezegd de oorzaak zijn dat de mens zich niet kan bekeren

Als daarentegen niemand gelooft, niemand zich bekeert, niemand komt en niemand kiest, dan is ieder mens daadwerkelijk reddeloos verloren en dan heeft hij een Verlosser nodig. Dan is de Heere Jezus echt de enige Weg, de Waarheid en het Leven en dan komt niemand tot de Vader dan door Hem (Johannes 14:6). Het gaat allemaal om de Heere Jezus en om Zijn volbrachte werk.

Het gaat om de genade van God en Zijn soevereine vrijmacht om zalig te maken wie Hij verkiest, overeenkomstig het welbehagen van Zijn wil (Efeziërs 1:5). De keuze en vrijheid is aan God en niet aan mensen, want mensen zijn God ongehoorzaam en kiezen voor zichzelf, overeenkomstig de eigen wil en de wil van de aanvoerder van de macht in de lucht (Efeziërs 2:2).
Het is naar Gods welbehagen en naar Zijn wil dat een ieder gered zal worden door Christus en dat hun positie veranderen gaat van LIGGEN IN DE ZONDE naar IN CHRISTUS

De Heere Jezus moet de mens vrijmaken, omdat de mens een slaaf van de zonde is. De zonde en het ongeloof weerhouden de mens om naar de ware Heere Jezus te komen: "Ik ben gekomen in de Naam van Mijn Vader, maar u neemt Mij niet aan. Als een ander komt, in zijn eigen naam, die zult u aannemen." (Johannes 5:43).
Zonde en ongeloof weerhouden de mens niet om naar Jezus te komen, omdat deze weg open is. Jezus stierf immers voor ons toen wij nog zondaren waren.



Dit zegt God vóórdat Mozes naar Farao toe gaat: "De HEERE zei tegen Mozes: Nu u naar Egypte gaat terugkeren, zie erop toe dat u al de wonderen waartoe Ik u in staat gesteld heb, vóór de farao doet. Ikzelf echter zal zijn hart verharden, zodat hij het volk niet zal laten gaan." (Exodus 4:21). Het lijkt mooi zo maar je moet verder lezen dan vers 21. Voor elke plaag staat er dat farao zijn hart verharde en dat deed God dus niet. Dat lees je alleen voor de laatste plaag waarbij iedere eerstgeborene gedood werd die niet schuil ging achter het bloed. Vers 22 en verder daar staat: Israel is mijn eerstgeboren zoon, daarom zeg ik u: Laat mijn zoon gaan pdat hij Mij diene. Zoudt gij echter weigeren (hier is dus een keuzemogelijkheid) hem te laten gaan, dan zal ik uw eerstgeborene doden

Precies zoals de apostel Paulus ook uiteenzet in Romeinen 9..




God weet wie de uitverkorenen zijn, want Hij heeft hen immers Zelf uitverkoren:
Op grond van het Woord van God weet ik dat God verkozen heeft om een ieder tot behoud te brengen die IN CHRISTUS is. Het is dus neit zo dat God zegt van deze wel en deze niet

Gebruikersavatar
DeDwaler
Luitenant
Luitenant
Berichten: 703
Lid geworden op: 13 okt 2015 16:45
Contacteer:

Re: Voor wie stierf de Heere Jezus

Berichtdoor DeDwaler » 04 apr 2018 10:28

.
Niagara schreef:Ik denk dat het spanningsveld dat Marnix bedoelt is:
Aan de ene kant zeggen we: God kiest ons uit, dus Hij heeft toch een soort van selectie van wie uiteindelijk bij Hem terecht komen.
Aan de andere kant zeggen we: Jezus is voor de zonden van de hele wereld gestorven en elk mens is welkom om naar God toe te komen. Wie dat niet doet heeft zelf gekozen om in zonde te blijven leven en dus verloren te gaan.
Het ene wijst op dat de keuze bij God ligt, het andere op dat de keuze bij de mens ligt.


Dank je, Niagara :wink:

Dat spanningsveld speelt echter niet in de Bijbel. Het gaat allemaal om de genade van God, omdat ieder mens van nature een zondaar is, en een zondaar onderwerpt zich niet aan God. Ieder mens zal dus overeenkomstig zijn gevallen natuur verkiezen om in zonde te blijven. De Heere Jezus zegt:

"En dit is het oordeel, dat het licht in de wereld gekomen is, en de mensen hebben de duisternis liefgehad, meer dan het licht, want hun werken waren slecht. Want ieder die kwaad doet, haat het licht en komt niet tot het licht, opdat zijn werken niet ontmaskerd worden." (Johannes 3:19-20)


De mens verkiest de duisternis, simpelweg omdat hij een zondaar is. Ieder mens is in slavernij van de zonde, zoals het Joodse volk in slavernij was van farao. God moet ons bevrijden van de zonde, zoals Hij Zijn volk moest bevrijden van farao. Een zondaar kan zich niet ontworstelen aan de zonde, zoals een slaaf zichzelf niet kan bevrijden van zijn meester.

God heeft Zijn eniggeboren Zoon niet alleen gezonden als losprijs voor onze zonden, maar om ons daadwerkelijk te verlossen van onze slavernij van de zonde (erfzonde). Ieder mens is ongehoorzaam en om die reden afhankelijk van de genade van God.

"Zoals dus door één overtreding de veroordeling gekomen is over alle mensen tot verdoemenis, zo komt ook door één rechtvaardigheid de genade over alle mensen tot rechtvaardiging van het leven." (Romeinen 5:18)


Niagara schreef:Bij te veel nadruk op uitverkiezing door God, ontstaat veel onzekerheid bij mensen over of ze wel uitgekozen zijn en als resultaat daarvan gaan mensen heel hard werken in een poging het toch te verdienen, zetten mensen een schijnheilig gezicht op om de angst en onzekerheid in hun hart te verbergen of gooien ze de handoek in de ring, geven ze het op en gaan zwelgen in de zonde ‘want het heeft toch geen zin, als ik uitverkoren ben kom ik er wel en zo niet dan heeft wat ik ook doe geen zin’. Ook kunnen mensen die denken dat ze wel uitgekozen zijn zich verheven voelen boven de rest.


De onzekerheid ontstaat door een verkeerde lezing van de uitverkiezing. De Bijbel begint met de schepping en de eerste overtreding van de mens (zondeval). Door de overtreding van Adam is de zonde en de dood over de hele mensheid gekomen. Ieder afstammeling van Adam heeft dus één zekerheid en dat is dat hij een verloren zondaar is op wie de toorn van God rust. Bezig zijn met de vraag of men is uitverkoren is een zinloze vraag, ten eerste, omdat God mensen uitverkiest uit de verworpen mensheid en ten tweede, omdat God de uitverkiezing verwezenlijkt door de prediking van het Evangelie.

Er zijn dus géén twee groepen mensen, te weten: uitverkorenen en verworpenen, maar er is één groep, namelijk: de gehele verworpen mensheid in Adam. De gehele mensheid is dood in zonden en overtredingen en het Woord en de Geest Die in het Woord werkt maken levend. Zo eenvoudig is het.

Het is de genade van God, daarom is het door het geloof. Geloof is een gave van God, omdat het tot stand komt door de prediking van het Woord van God:

"Zo is dan het geloof uit het gehoor en het gehoor door het Woord van God." (Romeinen 10:17)


Wie gelooft heeft eeuwig leven. Evangeliseren is niet meer dan het verkondigen van de waarheid en mensen wijzen op het werk dat God doet. Je vertelt geestelijke waarheid aan zondig vlees dat die geestelijke waarheid niet gelooft en als dwaasheid ziet. Dat is de Weg waardoor het God behaagd heeft om zondig vlees zalig te maken en eeuwig leven te geven aan Zijn volk:

"Want omdat, in de wijsheid van God, de wereld door haar wijsheid God niet heeft leren kennen, heeft het God behaagd door de dwaasheid van de prediking zalig te maken hen die geloven." (1 Korinthe 1:21)


Waarom is de uitverkiezing rechtvaardig? Omdat er geen onderscheid is tussen mensen, want allen hebben gezondigd en missen de heerlijkheid van God. En, omdat geen van de genodigden op Gods uitnodiging ingaan en dat God daarom binnenbrengt wie Hij wil (Lukas 14:15-24), namelijk de armen en verminkten en kreupelen en blinden en stommen en doven en dronkaards en hoeren en dieven en onrendabelen en zwakken en zondaars.

Niagara schreef:Bij teveel nadruk op dat jij zelf kiest naar Jezus toe te gaan krijg je te maken met mensen die denken dat ze het met hun werken verdiend hebben ‘want ik heb gekozen naar Jezus te gaan dus ík heb het gedaan’, mensen die zeer oppervlakkig geloven want ‘ik ga wel weer naar Jezus toe en dan maakt het verder niet uit wat ik doe, ik word toch wel vergeven’


Nou, mensen die denken dat ze het met hun werken verdiend hebben of hebben gekozen en zich om die reden op de borst kloppen, die ken ik eerlijk gezegd niet. Misschien dat ze er wel zijn, maar mijn ervaring is dat mensen die keuze vaak met hun hele hebben en houden en onder tranen maken en daar wil ik ook niet zomaar overheen walsen, alsof mensen willens en wetens zichzelf en anderen bedriegen. Verre van dat.

Daarvoor hoef ik alleen maar naar mijn eigen leven te kijken en dan zie ik dat ik er ook van overtuigd was dat ik gelovig was. Het mensenhart is echter arglistig en duister, want wat ik geloofde bleek geloof in een leugen te zijn. Ik loog tegen mezelf en tegen God over wie ik in werkelijkheid was. Ik was niet blind voor mijn zonden, maar blind voor mijn zonde. Ik had namelijk de illusie dat ik zelf (ge)rechtvaardig(d) was, ondanks dat ik maar al te goed wist dat ik niet volmaakt was en anderen veroordeelde om dingen die ik zelf ook deed. Ik dacht dat ik de tollenaar in de tempel was, maar in werkelijkheid was ik de Farizeeër die neerkeek op de tollenaar (Lukas 18:9-14).

De illusie en leugen heeft God uiteindelijk Zelf in mij geopenbaard, waardoor ik het zag en waardoor ik wist en geloofde dat ik verloren was. Toen kon en wilde ik niets anders meer dan de Heere Jezus om vergeving bidden en vragen of Hij alles van me wilde overnemen, omdat ik het niet kon. Om die reden spreekt de Heere Jezus mijns inziens ook over onze slavernij.

De mens heeft een wil, maar die wil is niet vrij, maar gebonden en onderworpen aan de eigen zondige verlangens. We ervaren en beamen echter niet dat onze wil niet vrij is, omdat we in onze beleving kunnen doen en laten wat we willen. We ervaren de slavernij niet waar de Heere Jezus over spreekt. Kortom, we geloven niet dat we dusdanig verloren zijn, dat alleen God ons nog kan redden. Wij mensen zien altijd nog ergens een weg, een werk, een keuze, een levensstijl, een houding, een wet, een voorbeeld of een geloof waarmee we het heil of de genade van God zelf kunnen omarmen, in plaats dat we volkomen afhankelijk zijn van God. We komen tot Hem in de leugen en niet in waarheid.

Het is nooit onmogelijk voor ons, omdat we onze eigen onmogelijkheid niet zien. Zelfs van het geloof maken we nog iets waartoe we zelf in staat zijn. Geloven als werkwoord, als in: dat moet je geloven, terwijl het zaligmakende geloof van God komt. Er is een onoverkomelijke kloof die alleen God Zelf kan overbruggen en dat overbruggen doet Hij uit genade, door het volbrachte werk van Zijn geliefde Zoon, onze Heere Jezus, het Woord van God, en door middel van het geloof in Zijn Naam en Zijn bloed.

Als er dan iets is wat ons tot de ware Bijbelse Heere Jezus, en wat Hij gezegd heeft, drijft, laten we het heil dan bij de Heere zoeken door het Hem te vragen. Vul het niet voor God in en zeg niet tegen de mens: doe dit en doe dat en je heil is verzekerd, alsof het 'u vraagt, wij draaien' is. God is de heilige en soevereine Schepper en het gaat om Zijn eer en glorie. Laten we Hem dan ook de eer en de glorie geven die Hem toekomt, door via Zijn Weg, Zijn Waarheid, Zijn Leven en door Zijn Deur binnen te willen gaan, door te kloppen en niet via het raam of de achterdeur binnen te klimmen.

.
.

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3463
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Voor wie stierf de Heere Jezus

Berichtdoor benefietdiner » 04 apr 2018 11:06

De vraag naar de verhouding tussen verantwoordelijkheid en verkiezing is een vraag waarmee veel mensen worstelen.
http://www.brevieruitgeverij.nl/wp-cont ... agment.pdf

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Voor wie stierf de Heere Jezus

Berichtdoor Chaya » 04 apr 2018 14:34

Voor wie stierf de Heere Jezus? Voor alle zondaren.
Maar wat zei Hij: Jeruzalem, Jeruzalem! gij, die de profeten doodt, en stenigt, die tot u gezonden zijn! hoe menigmaal heb Ik uw kinderen willen bijeenvergaderen, gelijkerwijs een hen haar kiekens bijeenvergadert onder de vleugels; en gijlieden hebt niet gewild.
Jezus heeft geweend om al degenen die Hem verwierpen.
Tot op het allerlaatste moment kon er nog iemand bekeerd worden, de moordenaar.

Hoeveel mensen stonden er bij toen Jezus geoordeeld werd en namen daar deel aan? Hoevelen stonden onder aan de voet van Golgotha?
Ook voor hen stierf Hij, maar zij verwierpen Hem!

Jezus stierf voor de uitverkorenen, maar dat wil niet zeggen dat het maar voor een selekt aantal is.
Daarom verdraag ik alles om de uitverkorenen, opdat ook zij de zaligheid zouden verkrijgen, die in Christus Jezus is, met eeuwige heerlijkheid.

Maar wie zegt dat het voor iedereen was, spreekt maar de halve waarheid.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Nina

Re: Voor wie stierf de Heere Jezus

Berichtdoor Nina » 04 apr 2018 17:51

Chaya schreef:Voor wie stierf de Heere Jezus? Voor alle zondaren.
Maar wat zei Hij: Jeruzalem, Jeruzalem! gij, die de profeten doodt, en stenigt, die tot u gezonden zijn! hoe menigmaal heb Ik uw kinderen willen bijeenvergaderen, gelijkerwijs een hen haar kiekens bijeenvergadert onder de vleugels; en gijlieden hebt niet gewild.
Jezus heeft geweend om al degenen die Hem verwierpen.
Tot op het allerlaatste moment kon er nog iemand bekeerd worden, de moordenaar.

Hoeveel mensen stonden er bij toen Jezus geoordeeld werd en namen daar deel aan? Hoevelen stonden onder aan de voet van Golgotha?
Ook voor hen stierf Hij, maar zij verwierpen Hem!

Jezus stierf voor de uitverkorenen, maar dat wil niet zeggen dat het maar voor een selekt aantal is.
Daarom verdraag ik alles om de uitverkorenen, opdat ook zij de zaligheid zouden verkrijgen, die in Christus Jezus is, met eeuwige heerlijkheid.

Maar wie zegt dat het voor iedereen was, spreekt maar de halve waarheid.


Waar staat in de Bijbel dat Jezus stierf voor 'de uitverkorenen'?

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: Voor wie stierf de Heere Jezus

Berichtdoor Veendam » 04 apr 2018 17:52

Jezus stierf voor alle mensen, dus ok voor hen die Hem niet willen aannemen.
Hij stierf niet voor hen vanwege hun goedheid maar toen zij (dus ook wij) nog zondaren waren.
Helaas wil niet ieder mens Jezus aanvaarden en hechten ze geen waarde aan Zijn offer.
Dit heeft het logische gevolg dat ze dus ook niet kunnen delen in het effectief worden van de genade vor hen persoonlijk.

Wij zijn uitverkoren IN CHRISTUS.
Wanneer iemand wil zeggen van het is een aantal mensen dan zeg ik oke, maar dan is het zo dat wij ALLEN DIE IN CHRISTUS zijn voor Zijn troon staan en dat Jezus dan zegt tegen een ieder daar op dat moment: U heb ik uitverkoren.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Voor wie stierf de Heere Jezus

Berichtdoor Chaya » 04 apr 2018 19:44

Nina schreef:Waar staat in de Bijbel dat Jezus stierf voor 'de uitverkorenen'?

Dat staat toch in mijn posting?
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Nina

Re: Voor wie stierf de Heere Jezus

Berichtdoor Nina » 04 apr 2018 19:53

Chaya schreef:Dat staat toch in mijn posting?


Bedoel je deze tekst?
Daarom verdraag ik alles om de uitverkorenen, opdat ook zij de zaligheid zouden verkrijgen, die in Christus Jezus is, met eeuwige heerlijkheid.


In deze tekst staat niet dat de Here alleen voor de uitverkorenen gestorven is, wél dat zij zaligheid zullen verkrijgen. Dat zijn twee verschillende zaken. Deze tekst onderbouwt niet dat Jezus alleen voor de uitverkorenen aan het kruis is gegaan. Ik geloof op grond van Joh 3:16 dat het offer van de Heer voor alle mensen toereikend was, maar niet alle mensen wíllen met God verzoend worden.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Voor wie stierf de Heere Jezus

Berichtdoor Chaya » 04 apr 2018 20:17

Nina schreef: Ik geloof op grond van Joh 3:16 dat het offer van de Heer voor alle mensen toereikend was, maar niet alle mensen wíllen met God verzoend worden.

Ja, dat geloof ik ook.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Voor wie stierf de Heere Jezus

Berichtdoor Johan100 » 05 apr 2018 02:06

Veendam schreef:Jezus stierf voor alle mensen, dus ok voor hen die Hem niet willen aannemen.
Hij stierf niet voor hen vanwege hun goedheid maar toen zij (dus ook wij) nog zondaren waren.
Helaas wil niet ieder mens Jezus aanvaarden en hechten ze geen waarde aan Zijn offer.
Dit heeft het logische gevolg dat ze dus ook niet kunnen delen in het effectief worden van de genade vor hen persoonlijk.

Wij zijn uitverkoren IN CHRISTUS.
Wanneer iemand wil zeggen van het is een aantal mensen dan zeg ik oke, maar dan is het zo dat wij ALLEN DIE IN CHRISTUS zijn voor Zijn troon staan en dat Jezus dan zegt tegen een ieder daar op dat moment: U heb ik uitverkoren.

Beste Veendam,

Jezus stierf volgens jou dus ook voor de mensen die hem wel willen aannemen?
Maar dan is het geen genade meer.
Hij stierf voor de goddelozen.
Dat zeg je ook in je tweede zin.
Er zit dus een tegenstelling in je eerst twee zinnen.

Als God nu eens bij wijze van spreken elke tiende schaap uitkiest?
Of het nu kreupel is of niet?
Zou dat weerzin bij je opwekken?
Als God geen mensen uitkiest wordt er toch niemand zalig?
Er is niemand die vanuit zichzelf God zoekt, ook niet één, lees ik in mijn Bijbel.

Dus als je God wel zoekt, moet het wel van God komen, toch?
Er zijn mensen die God zoeken, omdat God hen zoekt.
Hij zoekt het verlorene.

God is altijd de Eerste. Hij is de Alfa en de Omega, het Begin en het Einde.
Hij heeft er voor gezorgd dat Zijn Woord tot ons komt,
en het Woord is vlees geworden, daar hebben wij niet voor gezorgd, maar daar
heeft God voor gezorgd.

Vervolgens kiest God toch ook mensen uit die in Zijn Woord geloven?
Van voor de grondlegging der wereld?

Niemand kan tot Hem komen, tenzij dat het hem van de Vader gegeven is,
tenzij de Vader hem trekt!
Niemand kan tot Mij komen, tenzij dat de Vader, Die Mij gezonden heeft, hem trekke;
en Ik zal hem opwekken ten uitersten dage.
Johannes 6:44.

Gelukkig maar, want anders werd er niemand zalig!
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4544
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: Voor wie stierf de Heere Jezus

Berichtdoor naamloos » 05 apr 2018 05:14

Johan100 schreef:Jezus stierf volgens jou dus ook voor de mensen die hem wel willen aannemen?
Maar dan is het geen genade meer.
Hij stierf voor de goddelozen.
Dat zeg je ook in je tweede zin.
Er zit dus een tegenstelling in je eerst twee zinnen.
Wat een rare conclusie. Waarom is het opeens geen genade meer als iemand Jezus (die voor de zonden van de hele wereld is gestorven volgens Johannes) wil aannemen?
Bovendien, als iemamd Jezus aanneemt dan houdt dat in dat hij Hem daarvoor niet had, dus God-loos was.
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Voor wie stierf de Heere Jezus

Berichtdoor Johan100 » 05 apr 2018 06:16

Dat heb ik dus uitgelegd in de rest van mijn betoog. Die oren heeft, die hoort. Die het vatte, vatte het.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Nina

Re: Voor wie stierf de Heere Jezus

Berichtdoor Nina » 05 apr 2018 07:21

Johan100 schreef:Dat heb ik dus uitgelegd in de rest van mijn betoog. Die oren heeft, die hoort. Die het vatte, vatte het.


Ik vat het niet. Het is wederom geen logische gedachtengang die je maakt.

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Voor wie stierf de Heere Jezus

Berichtdoor Johan100 » 05 apr 2018 08:29

Nina schreef:Ik vat het niet. Het is wederom geen logische gedachtengang die je maakt.

Wederom? Dus jij wilt zeggen dat jij wel logische gedachtegangen maakt? Wat een hoogmoed.

Mensen met genade vatten het.

Misschien moet je je 'logica' gewoon buiten beschouwing laten en het Woord laten spreken! Luister naar wat Jezus zegt en vertrouw niet op jouw 'logica'.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.


Terug naar “[Religie] - Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten