Voor wie stierf de Heere Jezus

Om te kunnen posten in dit forum is lidmaatschap van een gebruikersgroep (leden Religie-fora) nodig.
Klik hier voor meer info en het aanvragen van postrecht

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Voor wie stierf de Heere Jezus

Berichtdoor Johan100 » 20 apr 2018 15:17

Veendam schreef:Nu dus weer die uitverkiezing die verkeerd gezien wordt en daardoor rare draaiingen om de boelmaar kloppend te krijgen.

Ik heb weinig interesse jouw posten te lezen, want ik leer er niks van.
Ik maak geen draaiingen, dat is puur jouw gevoel. Voor mij klopt het allemaal.
Ik heb je gevraagd 'zakelijk' en Bijbels onderbouwd te reageren en niet met onBijbelse argumenten te komen, omdat dingen tegen je gevoel indruisen.
Voorts beweer je dat mensen tot een zondeloze staat kunnen komen, terwijl Paulus verzucht 'het vlees onderwerpt zich niet aan God, het goede dat ik wil doe ik niet, maar het kwade dat ik niet wil doe ik'. Die Bijbelse ondervinding heb jij blijkbaar niet.
Dus je geloofwaardigheid neemt met elke post die je plaatst steeds meer af, omdat je totaal onBijbels bezig bent.
Ben je bereid iets te leren of ga je door met je praatjes verkopen?
Je voelt je hier thuis, dat is prima, maar jouw praatjes horen hier niet thuis.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Voor wie stierf de Heere Jezus

Berichtdoor Johan100 » 20 apr 2018 15:20

Dubbel.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: Voor wie stierf de Heere Jezus

Berichtdoor Veendam » 20 apr 2018 15:21

Johan100 schreef:Veendam, even over jouw reactie van 17 apr 2018 23:09.
Kun je opnieuw op mijn reactie ingaan, maar dan wel netjes quoten! Ik heb er zoals jij reageert een uur werk aan om er netjes op te kunnen reageren.
Verder graag je reactie Bijbels onderbouwen en 'zakelijk' reageren. Je trekt allemaal vreemde conclusies en legt me van alles in de mond.
Het zou fijn zijn als je gewoon het Woord na spreekt, ook al druist dat tegen je gevoelens in.



Nee mijn reaktie is duidelijk genoeg geweest. Als jij er geen tijd in wilt steken om netjes te kunnen reageren doe je dat toch gewoon niet !!
Dan ben je daar ook niet serieus mee.
Mijn reacties onderbouw ik altijd Bijbels dus die opmerking is overbodig.
Ik leg je niets in de mond maar dat doe je zelf door vast te zitten in een dogmatische aaneenschakeling van redeneringen over zaken waarbij je zelf geen zekerheid hebt. Daarom houdt jij jezelf vast aan de redeneringen van de leerregels.
Het zou fijn zijn wanneer iemand het Woord spreekt in ieder geval het voordeel zou geven tot je zelf de Schrift getoetst hebt en gekeken hebt wat voor invloed de Bijbelgedeelten hebben op jouw vaste manier van denken. Wanneer dit niet strookt met elkaar d an gaat het tegen je gevoel in maar dan betekend dit ook dat jouw manier van denken niet strookt met de Schrift.

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Voor wie stierf de Heere Jezus

Berichtdoor Johan100 » 20 apr 2018 15:24

Veendam schreef:Nee mijn reaktie is duidelijk genoeg geweest. Als jij er geen tijd in wilt steken om netjes te kunnen reageren doe je dat toch gewoon niet !!
Dan ben je daar ook niet serieus mee.
Mijn reacties onderbouw ik altijd Bijbels dus die opmerking is overbodig.
Ik leg je niets in de mond maar dat doe je zelf door vast te zitten in een dogmatische aaneenschakeling van redeneringen over zaken waarbij je zelf geen zekerheid hebt. Daarom houdt jij jezelf vast aan de redeneringen van de leerregels.
Het zou fijn zijn wanneer iemand het Woord spreekt in ieder geval het voordeel zou geven tot je zelf de Schrift getoetst hebt en gekeken hebt wat voor invloed de Bijbelgedeelten hebben op jouw vaste manier van denken. Wanneer dit niet strookt met elkaar d an gaat het tegen je gevoel in maar dan betekend dit ook dat jouw manier van denken niet strookt met de Schrift.

Ik heb weinig interesse meer jouw posten te lezen, want ik leer er niks van. Voorts, als ik gewoon netjes vraag of je netjes kan quoten, daar heb je gewoon lak aan. Ik quoot netjes en reageer netjes inhoudelijk en maak de Bijbelteksten blauw en jij propt er met rood van alles tussen, zodat iedereen moeite moet doen om alles juist te lezen.

Ik maak geen draaiingen, dat is puur jouw gevoel. Voor mij klopt het allemaal.
Ik heb je gevraagd 'zakelijk' en Bijbels onderbouwd te reageren en niet met onBijbelse argumenten te komen, omdat dingen tegen je gevoel indruisen.
Voorts beweer je dat mensen tot een zondeloze staat kunnen komen, terwijl Paulus verzucht 'het vlees onderwerpt zich niet aan God, het goede dat ik wil doe ik niet, maar het kwade dat ik niet wil doe ik'. Die Bijbelse ondervinding heb jij blijkbaar niet.
Dus je geloofwaardigheid neemt met elke post die je plaatst steeds meer af, omdat je totaal onBijbels bezig bent.
Ben je bereid iets te leren of ga je door met je praatjes verkopen?
Je voelt je hier thuis, dat is prima, maar jouw praatjes horen hier niet thuis.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: Voor wie stierf de Heere Jezus

Berichtdoor Veendam » 20 apr 2018 15:35

Johan100 schreef:Ik heb weinig interesse jouw posten te lezen, want ik leer er niks van.
Ik maak geen draaiingen, dat is puur jouw gevoel. Voor mij klopt het allemaal.
Ik heb je gevraagd 'zakelijk' en Bijbels onderbouwd te reageren en niet met onBijbelse argumenten te komen, omdat dingen tegen je gevoel indruisen.
Voorts beweer je dat mensen tot een zondeloze staat kunnen komen, terwijl Paulus verzucht 'het vlees onderwerpt zich niet aan God, het goede dat ik wil doe ik niet, maar het kwade dat ik niet wil doe ik'. Die Bijbelse ondervinding heb jij blijkbaar niet.
Dus je geloofwaardigheid neemt met elke post die je plaatst steeds meer af, omdat je totaal onBijbels bezig bent.
Ben je bereid iets te leren of ga je door met je praatjes verkopen?
Je voelt je hier thuis, dat is prima, maar jouw praatjes horen hier niet thuis.


Weinig interesse om mijn posts te lezen dat had ik al in de gaten maar dan vraag je mij wel om mijn post helemaal opnieuw netjes samen te vatten en correct te quoten en zo dus dat ga ik al niet doen zoals in mijn vorige post vermeld staat.
Wanneer jij iemand zijn argumenten niet goed vindt dan noem jij die dus gewoon ONBIJBELS, omdat dit niet strookt met HOE JIJ OVER IETS DENKT.
Ik spreek alleen de Schrift na dat kan je gewoon lezen.
Ja een zondeloze staat is gewoon voor de gelovigen weggelegd dat is geen probleem, maar het grote probleem is dat mensen die zeggen nog steeds zondaar te zijn en roepen van ik arme zondaar dit vrijwel altijd gebruiken om hun zonden die ze welwillend doen en er nog plezier in hebben ook goed te kunnen blijven praten.
Je ziet dit ook steeds weer dat mensen bij bepaalde stukken van Paulus blijven hangen en daardoor zeggen van ohhhhh mijn verderflijke vlees, maar Paulus heeft meer geschreven over het lichaam en het vlees.
Stel uw lichaam als Godewelgevallig offer schrijft Paulus ook en een offer moet gaaf zijn zonder vlek of rotte plek.

Ik ben geen zondaar, ik ben HEILIGE, ik ben zoon van God, Jezus is mijn oudste Broer.
Zo spreekt de Bijbel over mij.

Mijn geloofwaardigheid neemt niet af, maar ook al zou dat zo zijn dan boeit mij dat nog niks omdat het niet over MIJ gaat maar over Jezus.
Wanneer je de Schrift serieus neemt dan zal je de tekstgedeelten moeten onderzoeken zelf en kijken waarom je hele theorie in elkaar zakt.
Wat ik hier geleerd heb van jou is dat jij van mening bent dat iemand praatjes zit te verkopen als iemand niet naar jou wil luisteren.
Spreekt iemand jou niet na dan zijn ze onbijbels bezig en dan hoort een persoon die dat doet gelijk hier niet meer thuis.

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Voor wie stierf de Heere Jezus

Berichtdoor Johan100 » 20 apr 2018 15:44

Veendam schreef:Weinig interesse om mijn posts te lezen dat had ik al in de gaten maar dan vraag je mij wel om mijn post helemaal opnieuw netjes samen te vatten en correct te quoten en zo dus dat ga ik al niet doen zoals in mijn vorige post vermeld staat.

Doordat je geen Bijbelse onderbouwing geeft en je onBijbelse dingen stelt, heb ik geen interesse meer.
Ik schreef dat ik geen interesse meer heb NADAT ik je netjes gevraagd heb netjes te quoten en onderbouwing te geven en jij te kennen hebt gegeven dat je het vertikt om netjes te quoten.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: Voor wie stierf de Heere Jezus

Berichtdoor Veendam » 20 apr 2018 16:18

Johan100 schreef:Doordat je geen Bijbelse onderbouwing geeft en je onBijbelse dingen stelt, heb ik geen interesse meer.
Ik schreef dat ik geen interesse meer heb NADAT ik je netjes gevraagd heb netjes te quoten en onderbouwing te geven en jij te kennen hebt gegeven dat je het vertikt om netjes te quoten.



Dus als eerste zeg je van ik kom op voor de Eer van God en daarom reageer je op bepaalde zaken en nu je geen weerwoord meer hebt op de Bijbelse onderbouwing die ik ter stelling heb gebracht en die afwijkend is wat jij vind heb je geen interesse meer.
Dan ga je wel selectief om met de Eer van God, of je reageert niet omdat Gods Eer in het geding is maar jouw leerstellingen en manier van denken.

Kern van de zaak is en blijft dat de leer van de uitverkiezing onbijbels is wanneer die zou gaan om mensen die voor de grondlegging der wereld al bestemd zijn om te gaan geloven (en daaruit volgend dat de rest dus niet bestemd zou zijn om te gaan geloven).

De hele verkiezing is IN CHRISTUS, IN HEM, dat is de verkozen methode om tot God te komen en niet op een andere manier.
Verkiezing gaat dus NIET om MENSEN maar om DIE ENE MENS, die afdaalde van de Hemel en die 100 % mens is en 100 % God.

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Voor wie stierf de Heere Jezus

Berichtdoor Johan100 » 20 apr 2018 16:40

Veendam schreef:Dus als eerste zeg je van ik kom op voor de Eer van God en daarom reageer je op bepaalde zaken en nu je geen weerwoord meer hebt op de Bijbelse onderbouwing die ik ter stelling heb gebracht en die afwijkend is wat jij vind heb je geen interesse meer.
Dan ga je wel selectief om met de Eer van God, of je reageert niet omdat Gods Eer in het geding is maar jouw leerstellingen en manier van denken.
Ik volg je voor geen meter. Ik zeg: Doordat je geen Bijbelse onderbouwing geeft en je onBijbelse dingen stelt, heb ik geen interesse meer.
Ik schreef dat ik geen interesse meer heb NADAT ik je netjes gevraagd heb netjes te quoten en onderbouwing te geven en jij te kennen hebt gegeven dat je het vertikt om netjes te quoten.

Veendam schreef:Kern van de zaak is en blijft dat de leer van de uitverkiezing onbijbels is wanneer die zou gaan om mensen die voor de grondlegging der wereld al bestemd zijn om te gaan geloven (en daaruit volgend dat de rest dus niet bestemd zou zijn om te gaan geloven).

Dat is nu juist wel de kern van het uitverkoren zijn, maar voor jou is deze Bijbelse Waarheid een gruwel.

Jeremia 31:3 De HEERE is mij verschenen van verre tijden. Ja, Ik heb u liefgehad met een eeuwige liefde; daarom heb Ik u getrokken met
goedertierenheid.


Efeze 1:4 Gelijk Hij ons uitverkoren heeft in Hem, voor de grondlegging der wereld, opdat wij zouden heilig en onberispelijk zijn voor Hem in de liefde;

2 Timotheus 1:9 Die ons heeft zalig gemaakt, en geroepen met een heilige roeping, niet naar onze werken, maar naar Zijn eigen voornemen en genade, die ons gegeven is in Christus Jezus vóór de tijden der eeuwen,

Veendam schreef:De hele verkiezing is IN CHRISTUS, IN HEM, dat is de verkozen methode om tot God te komen en niet op een andere manier.
Verkiezing gaat dus NIET om MENSEN maar om DIE ENE MENS, die afdaalde van de Hemel en die 100 % mens is en 100 % God.

Dat klopt gedeeltelijk. Waarom zou het niet om mensen gaan, gezien de genoemde Bijbelteksten? Jer.31:3. Ef.1:4. 2 Tim.1:9.
Graag Bijbels onderbouwen of weerleggen als je het niet eens bent. Noem teksten, etc.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: Voor wie stierf de Heere Jezus

Berichtdoor Veendam » 20 apr 2018 17:18

Johan100 schreef:Ik volg je voor geen meter. Ik zeg: Doordat je geen Bijbelse onderbouwing geeft en je onBijbelse dingen stelt, heb ik geen interesse meer.
Ik schreef dat ik geen interesse meer heb NADAT ik je netjes gevraagd heb netjes te quoten en onderbouwing te geven en jij te kennen hebt gegeven dat je het vertikt om netjes te quoten.


Dat is nu juist wel de kern van het uitverkoren zijn, maar voor jou is deze Bijbelse Waarheid een gruwel.

Jeremia 31:3 De HEERE is mij verschenen van verre tijden. Ja, Ik heb u liefgehad met een eeuwige liefde; daarom heb Ik u getrokken met
goedertierenheid.


Efeze 1:4 Gelijk Hij ons uitverkoren heeft in Hem, voor de grondlegging der wereld, opdat wij zouden heilig en onberispelijk zijn voor Hem in de liefde;

2 Timotheus 1:9 Die ons heeft zalig gemaakt, en geroepen met een heilige roeping, niet naar onze werken, maar naar Zijn eigen voornemen en genade, die ons gegeven is in Christus Jezus vóór de tijden der eeuwen,


Dat klopt gedeeltelijk. Waarom zou het niet om mensen gaan, gezien de genoemde Bijbelteksten? Jer.31:3. Ef.1:4. 2 Tim.1:9.
Graag Bijbels onderbouwen of weerleggen als je het niet eens bent. Noem teksten, etc.



Jeremia 31:3 De HEERE is mij verschenen van verre tijden. Ja, Ik heb u liefgehad met een eeuwige liefde; daarom heb Ik u getrokken met
goedertierenheid. De LIEFDE VAN GOD is voor Eeuwig, maar dat houdt niet in dat God Jeremia al voor de grondlegging der wereld liefhad omdat die uitverkoren zou zijn. Deze tekst is dus helemaal niet van toepassing als onderbouwing.

Efeze 1:4 Gelijk Hij ons uitverkoren heeft in Hem, voor de grondlegging der wereld, opdat wij zouden heilig en onberispelijk zijn voor Hem in de liefde;
Daar staat dus dat God voor de grondlegging der wereld de Here Jezus al uitverkoren heeft om de Weg te gaan die ons redding bracht, met als doel dat de mensen die Jezus aanvaarden Heilig en onberispelijk zijn voor Hem. Daar staat dus niet dat bepaalde mensen voor de grondlegging der wereld uitverkoren waren om gered te worden. Ook deze tekst is dus geen onderbouwing van de door jou aangehangen leerstelling.

2 Timotheus 1:9 Die ons heeft zalig gemaakt, en geroepen met een heilige roeping, [u]niet naar onze werken, maar naar Zijn eigen voornemen en genade,
die ons gegeven is in Christus Jezus vóór de tijden der eeuwen,
Zijn Eigen voornemen was al voor de grondlegging der wereld dat een ieder geroepen zou worden om in Christus te komen dus Jezus te aanvaarden en door in Christus te komen en te zijn zijn wij dus zalig geworden en niet door werken of zo.
Het gaat dus niet om de mensen maar het gaat om de WEG die God aanwijst, die Weg is voor de grondlegging der wereld bepaald en dat is DOOR JEZUS. Dat is dus de uitverkorene en dus de uitverkiezing.
Je hebt dus nog geen enkele tekst aangeleverd die niet weerlegd is en dan vraag je mij om teksten aan te leveren ?
De tekst dat God niet wil dat er ook maar 1 zondaar verloren gaat zegt al genoeg en geeft aan dat God er nooit voor gekozen heeft om grote groepen maar verloren te laten gaan terwijl die mensen nog niet eens geboren waren.

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Voor wie stierf de Heere Jezus

Berichtdoor Johan100 » 20 apr 2018 17:53

Veendam schreef:Jeremia 31:3 De HEERE is mij verschenen van verre tijden. Ja, Ik heb u liefgehad met een eeuwige liefde; daarom heb Ik u getrokken met
goedertierenheid. De LIEFDE VAN GOD is voor Eeuwig, maar dat houdt niet in dat God Jeremia al voor de grondlegging der wereld liefhad omdat die uitverkoren zou zijn. Deze tekst is dus helemaal niet van toepassing als onderbouwing.

Efeze 1:4 Gelijk Hij ons uitverkoren heeft in Hem, voor de grondlegging der wereld, opdat wij zouden heilig en onberispelijk zijn voor Hem in de liefde;
Daar staat dus dat God voor de grondlegging der wereld de Here Jezus al uitverkoren heeft om de Weg te gaan die ons redding bracht, met als doel dat de mensen die Jezus aanvaarden Heilig en onberispelijk zijn voor Hem. Daar staat dus niet dat bepaalde mensen voor de grondlegging der wereld uitverkoren waren om gered te worden. Ook deze tekst is dus geen onderbouwing van de door jou aangehangen leerstelling.

2 Timotheus 1:9 Die ons heeft zalig gemaakt, en geroepen met een heilige roeping, [u]niet naar onze werken, maar naar Zijn eigen voornemen en genade,
die ons gegeven is in Christus Jezus vóór de tijden der eeuwen,
Zijn Eigen voornemen was al voor de grondlegging der wereld dat een ieder geroepen zou worden om in Christus te komen dus Jezus te aanvaarden en door in Christus te komen en te zijn zijn wij dus zalig geworden en niet door werken of zo.
Het gaat dus niet om de mensen maar het gaat om de WEG die God aanwijst, die Weg is voor de grondlegging der wereld bepaald en dat is DOOR JEZUS. Dat is dus de uitverkorene en dus de uitverkiezing.
Je hebt dus nog geen enkele tekst aangeleverd die niet weerlegd is en dan vraag je mij om teksten aan te leveren ?
De tekst dat God niet wil dat er ook maar 1 zondaar verloren gaat zegt al genoeg en geeft aan dat God er nooit voor gekozen heeft om grote groepen maar verloren te laten gaan terwijl die mensen nog niet eens geboren waren.

Bedankt voor je Bijbelse onderbouwing met onderstreping.
Jammer dat je die Bijbelteksten vervolgens weer tegenspreekt.
Weerlegt? Ik heb er nog niets van gezien.
God wil inderdaad dat er niemand verloren gaat, maar toch ligt iedereen verloren als God niet ingrijpt.
God gaat mensen voorbij, laat mensen liggen in hun verlorenheid waar we ons zelf in gebracht hebben, anders zou iedereen zalig worden.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: Voor wie stierf de Heere Jezus

Berichtdoor Veendam » 20 apr 2018 18:45

Johan100 schreef:Bedankt voor je Bijbelse onderbouwing met onderstreping.
Jammer dat je die Bijbelteksten vervolgens weer tegenspreekt.
Weerlegt? Ik heb er nog niets van gezien.
God wil inderdaad dat er niemand verloren gaat, maar toch ligt iedereen verloren als God niet ingrijpt.
God gaat mensen voorbij, laat mensen liggen in hun verlorenheid waar we ons zelf in gebracht hebben, anders zou iedereen zalig worden.


Ik spreek de teksten niet tegen, maar ik spreek jouw visie op de teksten tegen. Ik spreek gewoon 100 % de Bijbel na.
God gaat helemaal niet mensen voorbij om ze in hun verlorenheid te laten liggen, God overlegde met Jezus en Jezus zeide ZEND MIJ en Hij ging naar de aarde en boodt Eeuwige Redding voor de gehele mensheid.
Wij hebben ons niet in de verlorenheid gebracht door een daad van ons of zo maar we zitten als mensheid die noet gelovig is er mee opgescheept dat de mens los staat van God. Zo was er ook geen daad van ons nodig maar dat aanbod zit de mensheid nu mee dat Jezus aan het kruis de straf gedragen heeft en daar zitten ze ook als het ware mee opgescheept.
Het is gewoon een feit dat onomkeerbaar is en wij kunnen daar niets aan veranderen.
Het enigste wat we kunnen is dat feit aannemen en omarmen en dat is bekering en wedergeboorte.
Dat is INGAAN op het aanbod.

Wanneer een ieder Jezus zou aannemen dan zou inderdaad iedereen zalig worden en dat zou een groot gejuich in de Hemel brengen, maar niet bij jou, nee dan zou het geen genade meer zijn zeg je dan weer.

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Voor wie stierf de Heere Jezus

Berichtdoor MoesTuin » 20 apr 2018 20:31

Maarten Luther droomde eens.
In die droom stond de duivel voor hem met een
lange, lange lijst van zonden.
Van niet één van die zonden kon Luther zeggen, dat hij die niet had bedreven.
Ja, hij moest aan die lijst nog zonden toevoegen, die de satan had vergeten.
Maar wat deed hij vervolgens?
Hij doopte zijn pen in de rode inkt en schreef dwars door die zondenlijst:
"En het bloed van Jezus Christus, Gods Zoon reinigt van alle zonden".
Daarna verscheurde hij het papier en wierp het in het vuur.
Toen hij opkeek, was de duivel verdwenen.

Zijn liefde zocht mij teder,
Hij riep mij dag en nacht.
Hij vond en trok mij weder,
uit duivels zondemacht.
Hij legde m’op Zijn schouders neer
en bracht mij tot de kudde weer.

Hij reinigde mijn wonden,
Hij stilde al mijn pijn,
zodat nu al mijn zonden,
door Hem gewassen zijn.
‘k Heb vreed’ en blijdschap in mijn hart,
want Jezus droeg voor mij de smart.

Om voor mijn schuld te boeten,
verdroeg Hij smaad en hoon.
Verwond aan hand en voeten,
op ‘t hoofd een doornenkroon.
En Hij die mij het leven gaf,
droeg ook voor mij der zonden straf.

Refrein:
Ja Zijn liefde zocht mij en Zijn bloed dat kocht mij,
door genade ben ‘k een kind van God.
Door genade ben ‘k een kind van God.
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Voor wie stierf de Heere Jezus

Berichtdoor Johan100 » 20 apr 2018 20:34

Veendam schreef:Ik spreek de teksten niet tegen, maar ik spreek jouw visie op de teksten tegen. Ik spreek gewoon 100 % de Bijbel na.
God gaat helemaal niet mensen voorbij om ze in hun verlorenheid te laten liggen, God overlegde met Jezus en Jezus zeide ZEND MIJ en Hij ging naar de aarde en boodt Eeuwige Redding voor de gehele mensheid.

Het is overduidelijk dat je al pagina's lang bezig bent teksten tegen te spreken.
Ik noem één voorbeeld. 'Niemand zal ze uit Mijn hand rukken die de Vader Mij gegeven heeft'.
'Niemand kan tot Mij komen, tenzij de Vader hem trekt'. Van toen af aan gingen vele discipelen weg en volgde Jezus niet meer.
Jij blijft wel godsdienstig, ondanks dat deze woorden je tegen de borst stuiten, maar je creëert je eigen beeld van Jezus. Het is niet de Jezus die in de Bijbel staat. De Jezus die zei 'Niemand kan komen, tenzij het hem van de Vader gegeven is'.
Overduidelijk bewijs van uitverkiezing. Maar jij geeft overal je eigen draai aan, omdat je gruwt van uitverkiezing.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: Voor wie stierf de Heere Jezus

Berichtdoor Veendam » 20 apr 2018 21:59

Johan100 schreef:Het is overduidelijk dat je al pagina's lang bezig bent teksten tegen te spreken.
Ik noem één voorbeeld. 'Niemand zal ze uit Mijn hand rukken die de Vader Mij gegeven heeft'.
'Niemand kan tot Mij komen, tenzij de Vader hem trekt'. Van toen af aan gingen vele discipelen weg en volgde Jezus niet meer.
Jij blijft wel godsdienstig, ondanks dat deze woorden je tegen de borst stuiten, maar je creëert je eigen beeld van Jezus. Het is niet de Jezus die in de Bijbel staat. De Jezus die zei 'Niemand kan komen, tenzij het hem van de Vader gegeven is'.
Overduidelijk bewijs van uitverkiezing. Maar jij geeft overal je eigen draai aan, omdat je gruwt van uitverkiezing.


Nimmer spreek ik teksten tegen. Wat ik doe is de tekst lezen zoals het er staat, en niet lezen vanuit de vooraanname dat een leerstuk waar is.
Jij denkt dat uitverkiezing gaat over MENSEN die door God van voor de grondlegging der wereld zijn aangewezen die tot God kunnen komen en dan lees jij die teksten op die manier.

Niemand kan tot Mij komen, tenzij de Vader hem trekt, dat is logisch omdat God iedereen trekt, op dezelfde manier als dat God een ieder oproept om zich te bekeren en in levende relatie met Hem te leven.
Godsdienstig : Dat is een term die niet bij mij past. Het woord godsdienstig is een doods woord, naar de letter, naar de wet.
Een eigen beeld creeëren van Jezus doe ik echt niet, maar jij helaas wel, op dezelfde manier dat je ook een verkeerd beeld gemaakt hebt van God Zelf. Wat is God de Vader nu voor een Vader als die Zijn Schepselen van voor de grondlegging der wereld al bewust niet wil laten meedelen in het grote Heil dat Jezus voor EEN IEDER wil brengen ? Als je dat beeld hebt van God als jouw Vader dan vraag ik mij af waar dat verdraaide vaderbeeld vandaan komt !!!

Niemand kan komen, tenzij het Hem van de Vader gegeven is, is prima, omdat het DE HELE WERELD gegeven is om tot Hem te komen IN CHRISTUS.
Geen bewijs van de uitverkiezing van mensen dus.
Jij gruwt van het feit dat ik afwijk van jouw denkpatroon over de verkiezing, maar dat is wat anders.

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Voor wie stierf de Heere Jezus

Berichtdoor MoesTuin » 20 apr 2018 22:24

John Bunyan, de grote worstelaar die gedurende heel zijn leven gezocht
heeft naar de grond van zijn behoud, zag tenslotte al zijn heil vastliggen in
de opgestane Christus. Op zondag, als hij de klokken hoorde luiden, dacht
hij terug aan Jezus' opstanding uit de doden. En dan zag hij Hem,
springende en huppelende rondom Zijn verlaten graf, omdat Hij daar voor
eeuwig de rechtvaardiging van John Bunyan had bewerkt.
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"


Terug naar “[Religie] - Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Duschka1 en 14 gasten