Terug naar God!

Om te kunnen posten in dit forum is lidmaatschap van een gebruikersgroep (leden Religie-fora) nodig.
Klik hier voor meer info en het aanvragen van postrecht

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

janbk
Verkenner
Verkenner
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 dec 2017 13:29

Terug naar God!

Berichtdoor janbk » 05 feb 2018 15:09

Hallo allen,

Na een aantal jaren zonder God te hebben geleefd, verlang ik steeds meer om naar God's wil te leven. Mijn huidige vrouw staat hier echter niet voor open. Zij heeft hier ook niets mee. Ik vind dit heel moeilijk. Dat komt nog bij, dat ik nu in de ziektewet zit vanwege een ernstige depressie en PTSS. Dus, ben ik nu niet sterk genoeg om hierover in gesprek te gaan met mijn vrouw.... Mijn vraag aan u allen is wat ik zou kunnen doen.....
Alvast bedankt.

Mocht dit bericht onder het verkeerde topic staan, mijn excuus....

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Terug naar God!

Berichtdoor Chaya » 05 feb 2018 15:37

Dat kan veel verdriet en eenzaamheid opleveren in een huwelijk.
Je kunt de ander niet dwingen, noch bekeren. Maar je kunt wel voor je vrouw bidden.
De Heere is bij machte om haar hart open te stellen voor Hem.
Ik zou niet gaan proberen haar op andere gedachten te brengen, dat kan verzet opleveren. Ik ken haar karakter niet, iedereen reageert anders.
Maar als je van haar de vrijheid krijgt om je geloof te beleven en te belijden, is dat al heel fijn.
Zeker nu je psychisch zo kwetsbaar bent.
Ik hoop dat je steun kan vinden in je geloof, want de beleving kan zo anders zijn tijdens een depressie.
Net alsof de Heere er niet is, of er niet van afweet, maar Hij aanschouwt de moeiten zeker!
Opdat we het in Zijn handen mogen leggen.
Sterkte toegebeden!
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Terug naar God!

Berichtdoor Marnix » 05 feb 2018 21:46

janbk schreef:Hallo allen,

Na een aantal jaren zonder God te hebben geleefd, verlang ik steeds meer om naar God's wil te leven. Mijn huidige vrouw staat hier echter niet voor open. Zij heeft hier ook niets mee. Ik vind dit heel moeilijk. Dat komt nog bij, dat ik nu in de ziektewet zit vanwege een ernstige depressie en PTSS. Dus, ben ik nu niet sterk genoeg om hierover in gesprek te gaan met mijn vrouw.... Mijn vraag aan u allen is wat ik zou kunnen doen.....
Alvast bedankt.

Mocht dit bericht onder het verkeerde topic staan, mijn excuus....


Sluit je aan bij een gemeente, neem als ze wil je vrouw eerst eens mee naar kleinschalige dingen, wat luchtiger activiteiten als ze dat wel prima vindt. Bid en laat voor jullie bidden en vertrouw op Hem. Hij zorgt voor jullie.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

coby5
Sergeant
Sergeant
Berichten: 338
Lid geworden op: 09 nov 2016 10:15

Re: Terug naar God!

Berichtdoor coby5 » 05 feb 2018 23:05

janbk schreef:Hallo allen,

Na een aantal jaren zonder God te hebben geleefd, verlang ik steeds meer om naar God's wil te leven. Mijn huidige vrouw staat hier echter niet voor open. Zij heeft hier ook niets mee. Ik vind dit heel moeilijk. Dat komt nog bij, dat ik nu in de ziektewet zit vanwege een ernstige depressie en PTSS. Dus, ben ik nu niet sterk genoeg om hierover in gesprek te gaan met mijn vrouw.... Mijn vraag aan u allen is wat ik zou kunnen doen.....
Alvast bedankt.

Mocht dit bericht onder het verkeerde topic staan, mijn excuus....

Ga terug naar God, zoek een goeie gemeente.
Toen mijn moeder terugging naar God vond m'n pa het aanvankelijk niet leuk, maar hij is wel bijgedraaid. Ze moest vooral niet pushen.

janbk
Verkenner
Verkenner
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 dec 2017 13:29

Re: Terug naar God!

Berichtdoor janbk » 06 feb 2018 00:25

Dank jullie voor de reacties.... Ik zal bidden en zoeken naar een, voor mij, goede gemeente. Hopelijk haal ik daar de kracht uit om verder te gaan!


Terug naar “[Religie] - Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten