Want dien de Heere liefheeft, kastijdt Hij, en Hij geselt een iegelijken zoon, die Hij aanneemt.

Om te kunnen posten in dit forum is lidmaatschap van een gebruikersgroep (leden Religie-fora) nodig.
Klik hier voor meer info en het aanvragen van postrecht

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4541
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: Want dien de Heere liefheeft, kastijdt Hij, en Hij geselt een iegelijken zoon, die Hij aanneemt.

Berichtdoor naamloos » 19 dec 2017 14:37

Chaya schreef:Nee, je zegt het niet. Maar je kunt ook door iets te verzwijgen de waarheid verdoezelen.
Ik verdoezel helemaal niks. Als ik het over A. heb dan volgt daar niet uit dat ik B. onder tafel wil schuiven.
Dat is nou een voorbeeld van kwaadsprekerij die, naar ik vermoed, uit je vooroordeel voortkomt.
Ik had het over A omdat ik het over A wilde hebben, meer niet.
Chaya schreef:Het leven na de wedergeboorte is in zoverre anders, dat er zondekennis is, wat voordien gemist werd.
Mensen die niet wedergeboren zijn hebben ook zondekennis. Nogmaals Romeinen 2. (en ook de ervaring leert dat)
Chaya schreef:Maar ook een kind van God kan in de zonde vallen, denk daarbij aan David!
Ja, dat zei ik al.
Chaya schreef:Het gaat er niet over om de slechtheid bij een ander voor het licht te halen, het gaat erom of er zelfkennis is, zondekennis, wat er in het eigen hart leeft! Als de Heilige Geest je dat laat zien, dan heb je de mond niet meer vol over die ander, want dan kan iedereen zalig worden, behalve jij.
Dat hoort inderdaad niet te gebeuren, maar ging het me niet om. Lees nog maar eens opnieuw.
Chaya schreef:En na wedergeboorte houd je hetzelfde karakter. Dus als je opvliegend van aard was, blijf je dat ook.
En daarom kan het ook tussen Gods volk onderling, mis gaan.
Als het goed is wordt je karakter naar de principes en het beeld van Jezus bijgeschaafd, met behoud van het eigene.
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4541
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: Want dien de Heere liefheeft, kastijdt Hij, en Hij geselt een iegelijken zoon, die Hij aanneemt.

Berichtdoor naamloos » 19 dec 2017 15:10

naamloos schreef:Moet je voorstellen dat jij je kind alle liefde geeft die je hebt. Dat je hem, ten koste van jezelf door keihard te werken, de mooiste spullen hebt gegeven en zn schoolgeld hebt betaald, zodat hij goed toegerust naar school kan gaan. Je geeft hem je goede raad en bemoedigt hem.
Maar in plaats dat je kind blij en goedsmoeds aan zijn nieuwe leven begint loopt ie te miepen dat er niks aan hem deugt, dat ie niks kan en niks heeft. (nou ja, hij heeft wat gekregen van zn ouders, maar daar gaat ie niet mee te koop lopen. Dat zou hoogmoed zijn! )
En jij als ouder verwacht niet van je kind dat het nooit geen fouten zal maken omdat zijn schoolgeld betaald is, en je hem goede schoolspullen gegeven hebt. Je gaat -denk ik- pas maatregelen nemen dat je kind gaat spijbelen of dronken op school komt o.i.d.
Fouten maken zie ik als struikelen en vallen (niet de bedoeling maar het gebeurt), het tweede zie ik als een verkeerde weg inslaan waar 'kastijding' bijhoort. En zo is deze tekst naar mijn mening bedoelt.
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Want dien de Heere liefheeft, kastijdt Hij, en Hij geselt een iegelijken zoon, die Hij aanneemt.

Berichtdoor Chaya » 19 dec 2017 16:48

naamloos schreef:Ik verdoezel helemaal niks. Als ik het over A. heb dan volgt daar niet uit dat ik B. onder tafel wil schuiven.
Dat is nou een voorbeeld van kwaadsprekerij die, naar ik vermoed, uit je vooroordeel voortkomt.

Betrek toch altijd alles niet meteen op jezelf. Je is spreektaal in dit verband.
Moet ik er dan steeds tussen haakjes bij zetten (niet voor jou bedoeld, of, niet persoonlijk)?
Meteen dat boze, ontneemt de moed om verder te discussiëren.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4541
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: Want dien de Heere liefheeft, kastijdt Hij, en Hij geselt een iegelijken zoon, die Hij aanneemt.

Berichtdoor naamloos » 19 dec 2017 18:06

Chaya schreef:Betrek toch altijd alles niet meteen op jezelf. Je is spreektaal in dit verband.
Moet ik er dan steeds tussen haakjes bij zetten (niet voor jou bedoeld, of, niet persoonlijk)?
Dat zou wel handig zijn als je het, zoals hier, in een persoonlijke context zet.
De overgang van het persoonlijke 'jij' en 'je' naar het algemene 'je' sloot naadloos op elkaar aan.
Chaya schreef:Meteen dat boze, ontneemt de moed om verder te discussiëren.
Ik was niet eens boos. kHeb het juist maar direct naar je vooroordeel verplaatst.
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Want dien de Heere liefheeft, kastijdt Hij, en Hij geselt een iegelijken zoon, die Hij aanneemt.

Berichtdoor MoesTuin » 21 dec 2017 10:13

Johan100 schreef:God is liefde, maar ook rechtvaardig Moestuin.

Zeker Johan....maar dat ligt heel dicht bij elkaar.
Maar door ongeloof kan dit heel ver uit elkaar komen te liggen.
Bijbelse uitleg in eenvoudige bewoordingen hieronder aanbevolen



P.J. Stam
Genade en Vergeving in 5 thema's:

1. Waarde
2. Ruimte
3. Kracht
4. Eenvoud
5. Onbaatzuchtigheid
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Want dien de Heere liefheeft, kastijdt Hij, en Hij geselt een iegelijken zoon, die Hij aanneemt.

Berichtdoor Marnix » 22 dec 2017 08:51

naamloos schreef:Als het goed is wordt je karakter naar de principes en het beeld van Jezus bijgeschaafd, met behoud van het eigene.


Ik sluit me helemaal bij je aan. Chaya, wat je hier zegt is gevaarlijk en volgens mij in strijd met de Bijbel. We zijn zondig en dat verandert niet door wedergeboorte? Opvliegendheid zit bijvoorbeeld in je karakter dus dat blijf je na bekering? Hoe kan je dat zeggen? De Bijbel leert toch heel andere dingen. Over de oude mens die we moeten afleggen en die nieuwe mens aandoen. Over de werken van het vlees (opvliegendheid) en de vrucht van de Geest (zelfbeheerding, zachtmoedigheid) etc. Lees Edeze 4, Galaten 5 etcetera. Als je opnieuw geboren vent ben je veranderd en dat zal je ook in iemands slechte karaktertrekken terugzien. Niet dat altijd opeens helemaal weg is, maar als het goed is zal je bij iemand die bekeerd is wel zien dat hij minder opvliegend is geworden. De vrucht van de Geest is geduld, vriendelijkheid etc. Dat gaat je zeker merken. Dus zeg niet dat je karakter gewoon het zelfde blijft na je bekering. De Bijbel leert overal dat je verandert en dat is ook een opdracht. Leg de oude mens af en trek de nieuwe aan. Daarom is wat je zegt gevaarlijk, omdat dat die opdracht onderuit haalt. Je verandert immers toch niet? Vat niet zo bedoeld maar kijk daarmee uit!

En ja Chaya, als je wedergeboren bent krijg je meer zondekennis. Maar dat leidt niet tot “iedereen kan bekeerd worden behalve ik”. Wedergeboorte leidt ook tot verlossingskennis. Je gaat op Christus zien. Dat mis ik in je verhaal. Het klinkt heel mooi, meer zondekennis en iedereen kan gered worden behalve jij maar dan kijk je nog steeds naar jezelf, je eigen natuur, je oude mens. Wedergeboorte houdt in dat je op Hem gaat zien ipv op jezelf, op Zijn Heiligheid maar dan ook op Zijn offer waarmee Hij jouw onreinheid schoonwast. Dat is de essentie.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Want dien de Heere liefheeft, kastijdt Hij, en Hij geselt een iegelijken zoon, die Hij aanneemt.

Berichtdoor Johan100 » 22 dec 2017 11:22

Chaya schreef:
Het leven na de wedergeboorte is in zoverre anders, dat er zondekennis is, wat voordien gemist werd.
Dat is niet waar Chaya. Kain, Ezau, Judas. Ze hadden allen zondekennis!
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Want dien de Heere liefheeft, kastijdt Hij, en Hij geselt een iegelijken zoon, die Hij aanneemt.

Berichtdoor Johan100 » 22 dec 2017 11:41

De psalmdichter van psalm 118 zegt:
5 Uit de benauwdheid heb ik den HEERE aangeroepen; de HEERE heeft mij verhoord, stellende mij in de ruimte.
17 Ik zal niet sterven, maar leven; en ik zal de werken des HEEREN vertellen.
18 De HEERE heeft mij wel hard gekastijd, maar Hij heeft mij ter dood niet overgegeven.

Kunnen we daar ook geestelijke lessen uit trekken? Er wordt weleens gezegd dat God door het onmogelijke heen, van mensen kant bezien, gaat en bekering werkt. Alles van smensen kant wordt dan afgesneden voordat men ingeënt wordt in Christus. Maar tegenwoordig zie je bijna alleen nog maar juichend christendom, (en als je dan vraagt hoe ze eraan gekomen zijn ..... tja.. dan bespeur je toch nogal eens dat men het verbroken werkverbond weer heeft opgericht en men door middel van een wettische heiligmaking opklimt tot God, maar dat zal nooit kunnen, en het wonder van genade is nergens te bespeuren ) ,maar dat is niet de realiteit die de Bijbel beschrijft. De Bijbel heeft het over ingaan door vele verdrukkingen, (hand.14:22).
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Want dien de Heere liefheeft, kastijdt Hij, en Hij geselt een iegelijken zoon, die Hij aanneemt.

Berichtdoor MoesTuin » 22 dec 2017 12:58

Voor mij soms wel...ik wijk nog weleens uit....in mijn schrijven...

"Al ging ik ook door een dal vol schaduw van de dood…, en hierna volgt het getuigenis: "…ik zou geen kwaad vrezen, want U bent met mij; Uw stok en Uw staf, die vertroosten mij."
Dat is genade, als je in het dal van de schaduw van de dood, geen kwaad vreest.
De dreiging is groot, maar de Heere is groter!
De Heer zal nooit jou meer pijn en kruis geven dan nodig is.
Hij droeg de zwaarste last, het grootste kruis.
In Hem zijn we in Geloof beveiligd.
In Hem vinden we troost en rust.
En als we afdwalen en Hij ons als Herder ons in ons nekvel pakt om terug te brengen naar de kudde is dit in Liefde wat even pijn kan doen, maar nooit onmetelijk ondraagbaar.....Onze God is een Vader van Liefde,

Psalm 103

Zoals een vader liefdevol Zijn armen
slaat om Zijn kind, omringt ons met erbarmen
God onze Vader, want wij zijn van Hem.
Hij die ons zelf uit aarde heeft genomen,
Hij weet, dat wij, uit stof aan 't licht gekomen,
slechts leven op de adem van Zijn stem.
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4541
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: Want dien de Heere liefheeft, kastijdt Hij, en Hij geselt een iegelijken zoon, die Hij aanneemt.

Berichtdoor naamloos » 22 dec 2017 13:00

Johan100 schreef:De psalmdichter van psalm 118 zegt:
5 Uit de benauwdheid heb ik den HEERE aangeroepen; de HEERE heeft mij verhoord, stellende mij in de ruimte.
17 Ik zal niet sterven, maar leven; en ik zal de werken des HEEREN vertellen.
18 De HEERE heeft mij wel hard gekastijd, maar Hij heeft mij ter dood niet overgegeven.

Kunnen we daar ook geestelijke lessen uit trekken? Er wordt weleens gezegd dat God door het onmogelijke heen, van mensen kant bezien, gaat en bekering werkt. Alles van smensen kant wordt dan afgesneden voordat men ingeënt wordt in Christus. Maar tegenwoordig zie je bijna alleen nog maar juichend christendom, (en als je dan vraagt hoe ze eraan gekomen zijn ..... tja.. dan bespeur je toch nogal eens dat men het verbroken werkverbond weer heeft opgericht en men door middel van een wettische heiligmaking opklimt tot God, maar dat zal nooit kunnen, en het wonder van genade is nergens te bespeuren ) ,maar dat is niet de realiteit die de Bijbel beschrijft. De Bijbel heeft het over ingaan door vele verdrukkingen, (hand.14:22).
....maar laat de Geest u vervullen en zing met elkaar psalmen, hymnen en liederen die de Geest u ingeeft. Zing en jubel met heel uw ​hart​ voor de ​Heer​ en dank God, die uw Vader is, altijd voor alles in de naam van onze ​Heer​ ​Jezus​ ​Christus.
Johan100 schreef:Waar voorbij?
Het is toch niet zo moeilijk je bij het onderwerp te houden?
Dat blijkt voor sommigen best moeilijk. Chaya en jij hebben het over bekering en wedergeboorte (en hoe dat volgens jullie in zn werk hoort te gaan) maar het onderwerp van dit topic gaat over Gods kinderen (wedergeboren gelovigen dus): Want dien de Heere liefheeft, kastijdt Hij, en Hij geselt een iegelijken zoon, die Hij aanneemt.
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Want dien de Heere liefheeft, kastijdt Hij, en Hij geselt een iegelijken zoon, die Hij aanneemt.

Berichtdoor MoesTuin » 22 dec 2017 13:07

naamloos schreef:....maar laat de Geest u vervullen en zing met elkaar psalmen, hymnen en liederen die de Geest u ingeeft. Zing en jubel met heel uw ​hart​ voor de ​Heer​ en dank God, die uw Vader is, altijd voor alles in de naam van onze ​Heer​ ​Jezus​ ​Christus.Dat blijkt voor sommigen best moeilijk. Chaya en jij hebben het over bekering en wedergeboorte (en hoe dat volgens jullie in zn werk hoort te gaan) maar het onderwerp van dit topic gaat over Gods kinderen (wedergeboren gelovigen dus): Want dien de Heere liefheeft, kastijdt Hij, en Hij geselt een iegelijken zoon, die Hij aanneemt.


Mooi omschreven Naamloos.
Zo is het...
Het gaat (na de wedergeboorte) zoveel verder.......
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Want dien de Heere liefheeft, kastijdt Hij, en Hij geselt een iegelijken zoon, die Hij aanneemt.

Berichtdoor MoesTuin » 22 dec 2017 13:11

Chaya schreef:
Omdat ook Gods kinderen na de wedergeboorte soms in zonden vallen.
Wel is het zo dat mensen er anders mee omgaan, dat zeker.
Maar ook onder Gods kinderen zie je ongeduldige, driftige, opvliegende karakters.
Of dat de één niet onder de ander wil buigen. Dat getuigt wel dat het altijd wel ergens escaleert.


Maar dan ken je ten diepste toch niet de Liefde van Christus en vandaar uit (bij de geestelijke bekering) de gaven van de Heilige Geest niet?
"Ik heb je lief met de Liefde van de Heer"
Lees eens over de gaven van de Heilige Geest die iedereen ontvangt die in Hem gelooft en van daaruit leeft.
Dan vallen zoveel punten en dingen die voorheen zo belangrijk waren geheel weg.
en je ontvang rust hiervoor terug, Ware Rust in Hem.
Bevrijdend!
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Want dien de Heere liefheeft, kastijdt Hij, en Hij geselt een iegelijken zoon, die Hij aanneemt.

Berichtdoor Marnix » 22 dec 2017 15:11

Johan100 schreef:De psalmdichter van psalm 118 zegt:
5 Uit de benauwdheid heb ik den HEERE aangeroepen; de HEERE heeft mij verhoord, stellende mij in de ruimte.
17 Ik zal niet sterven, maar leven; en ik zal de werken des HEEREN vertellen.
18 De HEERE heeft mij wel hard gekastijd, maar Hij heeft mij ter dood niet overgegeven.

Kunnen we daar ook geestelijke lessen uit trekken? Er wordt weleens gezegd dat God door het onmogelijke heen, van mensen kant bezien, gaat en bekering werkt. Alles van smensen kant wordt dan afgesneden voordat men ingeënt wordt in Christus. Maar tegenwoordig zie je bijna alleen nog maar juichend christendom, (en als je dan vraagt hoe ze eraan gekomen zijn ..... tja.. dan bespeur je toch nogal eens dat men het verbroken werkverbond weer heeft opgericht en men door middel van een wettische heiligmaking opklimt tot God, maar dat zal nooit kunnen, en het wonder van genade is nergens te bespeuren ) ,maar dat is niet de realiteit die de Bijbel beschrijft. De Bijbel heeft het over ingaan door vele verdrukkingen, (hand.14:22).


De verdrukkingen van Handelingen 14 zijn bespotting, vervolging etcetera. Dat heeft niets met je spottend bedoelde “juichende christendom” te maken, behalve dat je met deze term zelf net zo hard meedoet aan de bespotting van Zijn kerk. Het juichend christendom met het werkverbond. Wat je er juist mee bedoelt is dat men veel te snel zich verlost zou weten en daar dan nog blij om zou zijn ook. Want ja, dat gaat natuurlijk niet zomaar, dat moet wel gepaard gaan met allerlei voorwaarden, staten, dingen die waar je doorheen moet. Kortom, je creeert zelf voorwaarden en bedenksels en dus een wettisch geloof. Terwijl je als je de Bijbel goed leest, ziet dat je zalig wordt om niet, door Zijn offer. En dat je je dan ten allen tijde mag verblijden. Waarom denk je dat die mensen juichen? Omdat ze de genade hebben ontdekt dat er verlossing is door Hem. Evangelie betekent blijde boodschap. Zoek eens op hoevaak het woord vreugde in de Bijbel te vinden is en stop dan eens met het veroordelen van mensen die hun vreugde in Hem gevonden hebben en zich in Hem verblijden. En ga meejuichen met het volk van God, want dat is een Bijbelse opdracht.
Laatst gewijzigd door Marnix op 22 dec 2017 15:19, 1 keer totaal gewijzigd.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Want dien de Heere liefheeft, kastijdt Hij, en Hij geselt een iegelijken zoon, die Hij aanneemt.

Berichtdoor Marnix » 22 dec 2017 15:18

Chaya schreef:Ik dacht dat jij wel met me eens zou zijn dat de zondekennis van een onbekeerde anders is dan van een kind van God?
Een onbekeerde kan er onbewogen onder blijven, maar als een bekeerde zondigt, is het hem tot smart. Omdat hij de Heere bedroeft.

Omdat ook Gods kinderen na de wedergeboorte soms in zonden vallen.
Wel is het zo dat mensen er anders mee omgaan, dat zeker.
Maar ook onder Gods kinderen zie je ongeduldige, driftige, opvliegende karakters.
Of dat de één niet onder de ander wil buigen. Dat getuigt wel dat het altijd wel ergens escaleert.


Dat kan kloppen, maar is dan omdat ze niet naar Hem luisteren en zich laten leiden door de Geest. Daarom doen christenen ook zonde. Dat klopt. Maar ondertussen verandert er wel wat, anders klopt er iets niet. Als je aan Hem geeent bent draag je ook vrucht en verander je, niet naar iemand zonder zonde. Maar je verandert wel. En als een gelovige zondigt zal hij er niet onbewogen onder blijven maar hij blijft er ook niet onder gebukt gaan. Hij gaat met zijn zonden naar Hem toe omdat hij weet dat daar vergeving en genezing is. En vergeving houdt in dat je zonden worden weggedaan, niet dat je er mee blijft rondlopen. Ook niet met de schuld. Wie gebukt blijft lopen onder de last van de zonde weet niet wat echte vergeving is. En wie dat weet kan niet anders dan zich in Hem verblijden in plaats van teneergeslagen te zijn over eigen zwakheid. We moeten naar Hem kijken, niet naar onszelf.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Want dien de Heere liefheeft, kastijdt Hij, en Hij geselt een iegelijken zoon, die Hij aanneemt.

Berichtdoor Chaya » 22 dec 2017 15:46

Marnix schreef:Dat kan kloppen, maar is dan omdat ze niet naar Hem luisteren en zich laten leiden door de Geest. Daarom doen christenen ook zonde. Dat klopt. Maar ondertussen verandert er wel wat, anders klopt er iets niet. Als je aan Hem geeent bent draag je ook vrucht en verander je, niet naar iemand zonder zonde. Maar je verandert wel.

Lees dan het levensverhaal van Simson maar eens. Of dat van David.
Marnix schreef:En ga meejuichen met het volk van God, want dat is een Bijbelse opdracht.

Ik bezoek heel vaak het volk van God en zij mogen inderdaad weleens zingen van Gods goedertierenheden.
Maar ze juichen niet hoor. Dat doen ze in een stadion.
naamloos schreef:Dat blijkt voor sommigen best moeilijk. Chaya en jij hebben het over bekering en wedergeboorte (en hoe dat volgens jullie in zn werk hoort te gaan)

O, dat is voor mij nieuw. Dat er een soort spoorboekje zou bestaan? Ik zeg juist regelmatig dat God met ieder een eigen weg gaat.
Denk daarbij maar eens aan het gedicht van William Cowper. Ook wel bekend als gezang 447.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8


Terug naar “[Religie] - Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten