We worden opgeroepen tot het slechten van bolwerken

Om te kunnen posten in dit forum is lidmaatschap van een gebruikersgroep (leden Religie-fora) nodig.
Klik hier voor meer info en het aanvragen van postrecht

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Gebruikersavatar
Radical
Sergeant
Sergeant
Berichten: 343
Lid geworden op: 30 jul 2017 18:48

We worden opgeroepen tot het slechten van bolwerken

Berichtdoor Radical » 17 nov 2017 12:04

Het grote geheim van God is geopenbaard:

JEZUS CHRISTUS!

Hij is de volheid.

Hij is de realiteit.

Hij is de vervulling.

Hij is de rijkdom.

Hij is de wijsheid.

Hij is de zegen.

ALLES IS VERVULD IN JEZUS.

Door de Geest van God.

Daarom zei Jezus:

De tijd is gekomen dat mensen niet langer naar een berg of stad zullen gaan om God te aanbidden, omdat GOD GEEST IS en ware aanbidders Hem aanbidden IN GEEST en waarheid.

Aanbid God dan ook IN GEEST!

Ik vind het persoonlijk een bolwerk, het zoeken naar een aards koninkrijk in Israel, omdat je per se aarde, zichtbare, menselijke aanbidding wil.

wat is jullie gedachten hierover ? ""Israel"" maar mag ook een ander bolwerk zijn, roept u maar :D
Jezus nam wat ik had verdiend, en ik kreeg wat Hij had verdiend

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: We worden opgeroepen tot het slechten van bolwerken

Berichtdoor pindas83 » 17 nov 2017 13:11

Ik begrijp in dit verband niet goed waarom je voor ‘bolwerken’ hebt gekozen.
‘Het slechten van bolwerken’ komt mij vreemd over en ik denk dat ik niet de enige ben.
Ik vermoed dat je de betekenis van bolwerk niet helder hebt, kan dat?

Wikipedia;

Het woord bolwerk wordt ook wel in overdrachtelijke zin gebruikt voor een organisatie of bedrijf waar voornamelijk een bepaalde groep mensen de dienst uitmaakt, zoals in "De consultancy is nog steeds een mannenbolwerk" of "Oost-Groningen is steeds minder een NCPN-bolwerk".

Gebruikersavatar
Pcrtje
Majoor
Majoor
Berichten: 1920
Lid geworden op: 14 mei 2012 15:48

Re: We worden opgeroepen tot het slechten van bolwerken

Berichtdoor Pcrtje » 17 nov 2017 14:11

Poef! Radical is alweer weg. Dat ging snel! Volgens mij was hij amper twee dagen hier.
"Een libelle zweeft over het water..."

Bambi

Re: We worden opgeroepen tot het slechten van bolwerken

Berichtdoor Bambi » 17 nov 2017 16:02

Ik bedacht me ook dat hij volgens mij uit de buurt van Nijkerk kwam.
En daar zit iets met helden en een eigen bolwerk enzo :-k

Gebruikersavatar
Teus
Majoor
Majoor
Berichten: 2406
Lid geworden op: 15 dec 2011 13:14

Re: We worden opgeroepen tot het slechten van bolwerken

Berichtdoor Teus » 17 nov 2017 19:01

Met bolwerken wordt ook iets wat moeilijk in te nemen of te overwinnen is bedoeld. Satans macht wordt ook met een bolwerk vergeleken.
Het is een bolwerk van demonen die alleen met Jezus in te nemen, te vernietigen, te slechten is.

Bolwerken zijn onjuiste denkpatronen die mensen in de loop van de tijd ontwikkelen en worden vaak opgezet en gevoed door demonen met leugens en bedrog. Misleiding is een van de belangrijkste wapens van de duivel, omdat het de bouwstenen zijn voor een bolwerk. Demonen gedijen op bolwerken, en gebruiken ze om mensen te belasten en te kwellen. Het niet (volledig) afbreken van bolwerken kan de bevrijding tegenhouden en voorkomt dat we in volledige geestelijke vrijheid kunnen wandelen. Bron: Kees Heijstek.

Dus zo vreemd is de reactie van Radical niet.
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

Bambi

Re: We worden opgeroepen tot het slechten van bolwerken

Berichtdoor Bambi » 17 nov 2017 19:16

Maar je bent het toch wel met me eens @Teus, dat de Heilige Geest in je hart woont en niet manifesteert in je hele lichaam als zijnde een soort van geest, die de macht over je overneemt?

De Heilige Geest gaat de diepte in

Gebruikersavatar
Teus
Majoor
Majoor
Berichten: 2406
Lid geworden op: 15 dec 2011 13:14

Re: We worden opgeroepen tot het slechten van bolwerken

Berichtdoor Teus » 17 nov 2017 19:22

Daar ben ik het zeker mee eens maar had dat niet begrepen uit de reactie van Radical.
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: We worden opgeroepen tot het slechten van bolwerken

Berichtdoor pindas83 » 17 nov 2017 22:31

Teus schreef:Met bolwerken wordt ook iets wat moeilijk in te nemen of te overwinnen is bedoeld. Satans macht wordt ook met een bolwerk vergeleken.
Het is een bolwerk van demonen die alleen met Jezus in te nemen, te vernietigen, te slechten is.

Bolwerken zijn onjuiste denkpatronen die mensen in de loop van de tijd ontwikkelen en worden vaak opgezet en gevoed door demonen met leugens en bedrog. Misleiding is een van de belangrijkste wapens van de duivel, omdat het de bouwstenen zijn voor een bolwerk. Demonen gedijen op bolwerken, en gebruiken ze om mensen te belasten en te kwellen. Het niet (volledig) afbreken van bolwerken kan de bevrijding tegenhouden en voorkomt dat we in volledige geestelijke vrijheid kunnen wandelen. Bron: Kees Heijstek.

Dus zo vreemd is de reactie van Radical niet.


Vind ik wel. Kees kan zoveel zeggen, zoals Radical de term bolwerk gebruikt klopt gewoon (taalkundig) niet.


Terug naar “[Religie] - Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten