Hoe, wanneer, en waarom danken we God.

Om te kunnen posten in dit forum is lidmaatschap van een gebruikersgroep (leden Religie-fora) nodig.
Klik hier voor meer info en het aanvragen van postrecht

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Gebruikersavatar
Teus
Majoor
Majoor
Berichten: 2406
Lid geworden op: 15 dec 2011 13:14

Hoe, wanneer, en waarom danken we God.

Berichtdoor Teus » 09 nov 2017 13:46

Destijds Schreef Schelpje3
"Toen ik op ZOEKEN klikte en het woord DANKEN intypte, vond ik maar één oud topic hierover, dat bovendien al na 1 bladzijde gesloten was."
Hoe opmerkelijk, ik deed het zojuist ook en kwam ook 1 bladzijde tegen met 5 berichten.
Ook stelde ik destijds een vraag in mijn reactie, maar tot op heden, 3 jaar later, nog niets vernomen.
Ik wil het nog eens proberen?
Hoe, wanneer, en waarom danken we God.

Laten we proberen er geen discussie van te maken.
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

Bambi

Re: Hoe, wanneer, en waarom danken we God.

Berichtdoor Bambi » 09 nov 2017 14:29

Voor alles. Van de kleinste tot de grootste dingen
Maar ook als weer blijkt dat ik in alles op Hem vertrouwen kan en alles aan Hem overlaten kan.
En dat Hij me nooit in de steek gelaten heeft, maar ik zelf zorgde dat ik me niet op Hem afstemde en met mijn gevoel of wil of angst of omdat ik het niet begreep, een blokkade tussen Hem en mij opzette. Dan kan ik weer danken, als die blokkade weg is en zie dat Hij dezelfde is gebleven
Als Hij bewijst toch weer alles vergeven te hebben en nog steeds van me houdt.

Maar ook als Hij me aan kleine dingen helpt herinneren, zoals een simpele boodschap, of dat ik naar het eten moet gaan kijken omdat het anders aanbrand
Als Hij dingen via andere mensen regelt.

Voor alle dingen waarin mijn hart vreugde voelt in Hem, dan dank je vanzelf en dan voel je vanzelf datje van Hem houdt. Ook als ik alleen al Zijn liefde en nabijheid ervaar. Dan voel ik me gelukkig en heb niet eens mensen nodig.

Ik dank nooit omdat het moet, maar omdat ik dankbaarheid voel

Gebruikersavatar
elburger
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1112
Lid geworden op: 14 mar 2016 14:59

Re: Hoe, wanneer, en waarom danken we God.

Berichtdoor elburger » 17 dec 2017 17:11

Bambi schreef

Voor alles. Van de kleinste tot de grootste dingen


Daar ben ik het volkomen mee eens.
Iedere morgen als ik mijn ogen open mag doen ben ik dankbaar dat God mij een nieuwe dag heeft geschonken.
Er gebeurd zoveel in 24 uur, en zonder dat wij het beseffen is het God die ons leidt.

Bij alles wat wij mogen doen, mogen wij God dankbaar zijn.
Uiteraard zondigen wij ook, is het niet door woord of daad dan is het wel door onze gedachten.
Wat onze nasten niet zien/weten, is bij God openbaar.
Daarom ben ik blij dat als ik ga slapen ik dankbaar mag zijn dat God mij ook deze dag gegund heeft.

Ja zelfs bij ziekte of verdriet mag men dankbaar zijn.
Want God geeft ons niet meer te dragen als dat wij zelf kunnen dragen.

Soms schaam ik mij dat ik weleens vergeet te danken maar alleen bidt.
ongerechtigheden hadden de overhand over mij, maar onze overtredingen die verzoent Gij


Terug naar “[Religie] - Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten