Een Wonder in je hart?

Om te kunnen posten in dit forum is lidmaatschap van een gebruikersgroep (leden Religie-fora) nodig.
Klik hier voor meer info en het aanvragen van postrecht

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Gebruikersavatar
Cathy
Majoor
Majoor
Berichten: 1543
Lid geworden op: 13 sep 2002 17:18
Locatie: Krimpen aan den IJssel

Re: Een Wonder in je hart?

Berichtdoor Cathy » 07 nov 2017 10:08

Teus schreef:Door ongeloof, omdat ze o.a. zo veel begaan zijn met zonden kennis.
Doctrines en eigengemaakte regeltjes.

Ik denk niet aan ongeloof maar aan angst. Bambi schreef dat al eerder.
Regels, 'doctrines' en dogma's geven een (vals) gevoel van veiligheid. Terwijl God je juist die veiligheid in Christus aanbiedt.
Daar moet je jezelf wel aan durven overgeven. Je krijgt er vrijheid voor terug.

'Dogma's zijn als lantaarnpalen; ze verlichten je pad maar alleen dronkenlappen klemmen zich eraan vast'. (Karl Rahner)
Samen bidden, samen zoeken,
naar het plan van onze Heer.

Bambi

Re: Een Wonder in je hart?

Berichtdoor Bambi » 07 nov 2017 13:22

1 Johannes 4:15 Zo wie beleden zal hebben, dat Jezus de Zoon van God is, God blijft in hem, en hij in God.


En wat doet de Heilige Geest dan?

1 Johannes 2:27 En de zalving, die gijlieden van Hem ontvangen hebt, blijft in u, en gij hebt niet van node, dat iemand u lere; maar gelijk dezelfde zalving u leert van alle dingen, zo is zij ook waarachtig, en is geen leugen; en gelijk zij u geleerd heeft, zo zult gij in Hem blijven.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Een Wonder in je hart?

Berichtdoor Chaya » 07 nov 2017 14:17

Het topic begon met deze uitspraak van Lekkerbek:
Chaya schreef:Lekkerbek schreef:
maar dat de Heere zo heel persoonlijk Zijn Woord toepaste aan zijn ziel, dit is wat ik geloof wat er moet gebeuren. Er moet een wonder in ons leven gebeuren.

wat geheel bijbels is.
En waar verzanden we weer in:
Teus schreef:Doctrines en eigengemaakte regeltjes

Cathy schreef:Regels, 'doctrines' en dogma's geven een (vals) gevoel van veiligheid.

Ik vind het wel te begrijpen dat Lekkerbek past voor verdere discussie, want het is verre van stichtend dat je continue moet lezen dat de refo's, met hun dogma's en hun leerstellingen en hun Formulieren, maar heel fout bezig zijn en God dus in de weg zitten in feite.
Maar het is redelijk eenvoudig. Als de Heere in je hart spreekt wordt je daar altijd werkzaam mee.
Er verandert iets van binnen en van buiten.
En bid je voor de leiding van de Heilige Geest, voor Licht om Gods woord te begrijpen.
Nee, dan worden de Formulieren niet als eerste gelezen.
En niemand zal hen af kunnen houden, dus ook geen "foute" predikanten, dogma's, leerstellingen, eigengemaakte regeltjes enz.
En ga je vervolgens luidkeels roepen: "mensen, ik ben bekeerd."?
Dat kan ik niet terugvinden in de Bijbel zo.
Als koning Manasse helemaal in de narigheid is gezakt en geen uitweg meer ziet, gaat hij tot God bidden en God verhoort hem.
En wat staat er dan:
Toen erkende Manasse, dat de Heere God is. 2 Kron. 33
Als de verloren zoon teruggekeerd is, zegt hij niet: nu ben ik bekeerd. Nee, de Vader zei:
"Want deze mijn zoon was dood, en is weder levend geworden; en hij was verloren, en is gevonden!"

Paulus vertelt aan koning Agrippa hoe de Heere hem heeft stilgezet. Maar hij roemt niet in zichzelf en noemt zichzelf dan geen bekeerde man.
God komt altijd aan Zijn eer en niet de mens.
En zoals je dan weleens hoort bidden: Bekeer mij, zo zal ik bekeerd zijn, want Gij zijt de Heere, mijn God!
De wedergeboorte is een eenmalige gebeurtenis, maar we blijven dagelijkse bekering nodig hebben.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Bambi

Re: Een Wonder in je hart?

Berichtdoor Bambi » 07 nov 2017 14:32

Een ieder die met God leeft en van God houdt, waar Gods liefde in woont, kan zijn mond niet houden over de goedheid van God
Die kan God Zelf niet missen

Dat is niet, zoals je venijnig opmerkt, een mens die zichzelf roemt en zijn bekering roemt

Lees alle hoofdstukken van 1 Johannes maar

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Een Wonder in je hart?

Berichtdoor Chaya » 07 nov 2017 14:35

Bambi schreef:Een ieder die met God leeft en van God houdt, waar Gods liefde in woont, kan zijn mond niet houden over de goedheid van God
Die kan God Zelf niet missen

Zoals ik zei:
Chaya schreef:Als de Heere in je hart spreekt wordt je daar altijd werkzaam mee.
Er verandert iets van binnen en van buiten.
En bid je voor de leiding van de Heilige Geest, voor Licht om Gods woord te begrijpen.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Bambi

Re: Een Wonder in je hart?

Berichtdoor Bambi » 07 nov 2017 14:48

Als de Heere tot je hart spreekt dan verspreidt je Zijn liefde
Dan verkondig je Zijn goedheid en Zijn daden, zoals in de eerste Gemeente gewoon was, dat mensen die getuigenissen deelden met anderen
Dan voel je zoveel liefde van God voor je medemens, dat je het hen ook gunt
Dan doe je niet alsof je zelf zonder zonde bent en veroordeel je anderen niet minzaam
En dan verheerlijk je ook geen evangelie dat in strijd is met wat de Heere Jezus verkondigde

Bambi

Re: Een Wonder in je hart?

Berichtdoor Bambi » 07 nov 2017 14:57

Het is maar goed dat een ieder die in de Heere Jezus gelooft zalig wordt, ook al willen ze de vreugde in Hem en Zijn liefde niet in hun leven
Maar dat is een keuze die iedereen voor zich maakt

De duvel heeft ook liever niet dat mensen dat laatste beleven, maar dat is het enige waar hij nog macht over heeft, want hij kan de gelovigen niet uit Gods hand rukken. Dus dan hun leven maar zwaar maken en zorgen dat ze in hun leven die liefde en goedheid niet durven en willen voelen
En hen gebruiken om het bij anderen ook te veroorzaken

Bambi

Re: Een Wonder in je hart?

Berichtdoor Bambi » 07 nov 2017 15:16

Maar vergeet nooit dat de duvel maar een klein misselijk ding is, die zelf als de dood is voor de hel en met zijn haat alle mensen met zich mee wil slepen en alleen maar schijngevoelens kan geven, waar geen echte liefde en hemels geluk bij te voelen is, alleen maar de duisternis of het oppervlakkige smerige gevoel van zelfvoldaanheid en van oppervlakkige vreugde die vervliegt en waar je niks aan hebt in tijden van nood en die geen zielenrust geeft, en geen diepe rust van binnen in het hart. Die de woede voedt en het beter voelen dan anderen, die een ander niks gunt en jaloezie geeft, die materialisme en een aanzien bij mensen geeft. Om het eigen ego te voeden. Die mensen geen groei geeft in hun band met God, maar in een zelfoverschatting en een schijnvrede en schijnrust, waar de vreugde van God diep in het hart niet bij te voelen is. Die mensen opstookt tegen elkaar.
En ze zekerheid laat zoeken bij mensen of dingen ipv God
Die bevestiging zoekt in andere mensen, ipv God

Weet je hoe groot God is in vergelijking?
Ik had op een dag allemaal tegenslag en mopperde in mezelf en vroeg God waarom enz
Toen liet God me inzien tegen wie ik aan het mopperen was.
Ik liep buiten en Hij liet me beseffen dat het hele heelal en alles op aarde om me heen, dat Hij zo groot was. Toen voelde ik weer hoe klein ik was en voelde ook gewoon nog steeds Zijn liefde voor mij

Dat is het verschil, dat kan de duvel je nooit en te nimmer laten voelen. Die laat voelen dat we niks zijn of dat we ver overal boven uitsteken. Die verheugt zich niet in het geluk van anderen en bevordert dat niet, die verheugt zich in het ongeluk van anderen. Die wil niet dat anderen hun geluk in God vinden. Maar dat ze het gevoel hebben dat ze niks zijn voor God of het geluk mogen hebben als ze uitgekozen zijn eeuwen geleden.

Weet je wie nog meer spotten over mijn relatie met God? De wereld, mensen die niks van God moeten weten. De echte God haters
Die kunnen zich er ook geen voorstelling van maken.

En dan wil ik nog 1 vraag stellen
Als God zo groot is als alles om ons heen, waarom voelen en horen de christenen Hem dan niet?
Door eigen schuld

En ik ben hier niet voor eigen parochie aan het preken en om bewonderd te worden, maar omdat ik iedereen hetzelfde gun. Want de aanwezigheid van God voelen en Zijn liefde, daar kan geen gevoel van de wereld tegenop
En als je dat als christen zelf in de hand hebt, door naar de Heilige Geest in je hart te gaan luisteren en als je niet weet hoe dat moet aan God te vragen of Hij je dat wil leren, dan snap ik niet dat je dat laat gaan omdat anderen zeggen dat dat niet kan. En voor jou nu niet is

Ik zit hierdoor juist de laatste weken te vechten tegen woede die op me afkomt, doordat ik hier zit te praten. En die woede die ken ik. Die is niet van mezelf, want als ik boos wordt, is het een storm in een glas water, dat is zo weg, maar deze woede blijft maar komen. Om me te beletten hier te schrijven en het is geen heilige woede, laat ik dat vooropstellen
Ik zat ook liever gezellig met God mijn eigen ding te doen. Dan voel ik me stukken beter, dan me beschermen tegen die woede, omdat ik hier schrijf

Diezelfde tegenwerping die ik hier hoor, dat het allemaal niet kan etc hoorde ik van mijn vader,
die had wel een relatie met God, op zijn manier, maar wachtte ook op iets speciaals en maar lezen overal in wat anderen geschreven hadden, tot hij maar geraakt werd
En toen stopte God dat, om hem te raken? Nee, om hem in herinnering te brengen dat hij iets aan het zoeken was wat hij als kind al wisten al die jaren dus al had, maar hem uit zijn hoofd is gepraat met diezelfde dogma;s die chaya zit te verheerlijken en die anderen
Ik had minder nodig, ik had alleen maar het bewijs nodig dat God me gewoon hielp met dingen, om te weten dat Hij wel al gewoon van me hield

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Een Wonder in je hart?

Berichtdoor Chaya » 07 nov 2017 18:00

Bambi schreef:maar hem uit zijn hoofd is gepraat met diezelfde dogma;s die chaya zit te verheerlijken en die anderen

Kun je alsjeblieft eens lezen wat ik schrijf? En wat die anderen schrijven?
Chaya schreef:Nee, dan worden de Formulieren niet als eerste gelezen.
En niemand zal hen af kunnen houden, dus ook geen "foute" predikanten, dogma's, leerstellingen, eigengemaakte regeltjes enz.

En ik heb al een aantal keren gezegd dat God met ieder een eigen weg gaat.
De één in de weg van de geleidelijkheid - zoals je vader - de ander wordt plots in de kraag gevat.
Is de ene bekering minder waard dan de andere? NEE
Jouw vader mag nu eeuwig zingen, hij kijkt niet terug hoor. Daar weet hij niets meer van omdat hij nu in volkomen volmaaktheid mag zijn.
Ik denk dat ik wel een beeld van hem heb gekregen, zoals jouw vader zijn er velen, de mijne ook.
Maar heb je je vader ooit 1 klacht over de Heere horen uiten?
Jij mag op het erf van het Verbond geboren zijn, bij jouw vader en moeder, ook dat heeft een bedoeling.
Bambi schreef:Ik had minder nodig,

Nee Bambi, jij had iets anders nodig! Omdat jouw leven anders verliep dan dat van je vader, of je moeder.
Als jij je eigen weg aan iedereen blijft voorhouden, als zijnde dat dat de wijze is waarop God iedereen bekeert, is dat net zo goed een dogma.

Alleen begrijp ik dit dan niet wat je zegt, zo kort na elkaar.
Bambi schreef:Als de Heere tot je hart spreekt dan verspreidt je Zijn liefde
Dan verkondig je Zijn goedheid en Zijn daden, zoals in de eerste Gemeente gewoon was, dat mensen die getuigenissen deelden met anderen
Dan voel je zoveel liefde van God voor je medemens, dat je het hen ook gunt

En een paar minuten later:
Bambi schreef:k zat ook liever gezellig met God mijn eigen ding te doen. Dan voel ik me stukken beter, dan me beschermen tegen die woede, omdat ik hier schrijf
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Een Wonder in je hart?

Berichtdoor Chaya » 07 nov 2017 18:18

Ik lees net dit antwoord van ds. van Heijningen:

In de Bijbel zie ik een lijn lopen dat God omziet naar familieleden van Zijn kinderen. In Handelingen 16 lees ik dat in vers 15, 31 en 33. Lees ook 1 Kor. 7:14 eens. De Heere ziet om naar Zijn kinderen en trekt om hen heen een ‘lichtkring’ van mensen waar Hij Zich extra mee bemoeit. In het Oude Testament kom je dat ook vaak tegen. Denk aan Rachab in Jozua 2, zij gelooft en wordt gered. Die redding strekt zich ook uit naar haar familie.

God wil sowieso niet dat wie dan ook verloren gaat, maar zeker niet de mensen uit de ‘lichtkringen’ van Zijn verbond. Daarom mag je hoop hebben en houden voor je broer. Hij wordt niet automatisch zalig, hij heeft zelf geen aanleg om te gaan geloven, maar er is een God die niet loslaat wat Zijn hand begon. Wanneer jij de Heere aanhoudend bidt, mag je grote dingen verwachten. Misschien wordt jouw doop wel het moment dat hij in het hart gegrepen wordt.
http://www.refoweb.nl/vragenrubriek/253 ... ken-hebben

Dit schreef je op 14 oktober:
Mijn broer en zus geloven niet meer in de Heere Jezus als de Zoon van God
2 mensen die belijdenis hebben gedaan om te trouwen en hun kinderen te laten dopen
En dan zie je pas, wat het betekent als mensen daar niet in geloven. Dan snappen ze niks meer van waar het om draait


Ik hoop dat dit antwoord je dan tot troost en bemoediging mag zijn!
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Teus
Majoor
Majoor
Berichten: 2406
Lid geworden op: 15 dec 2011 13:14

Re: Een Wonder in je hart?

Berichtdoor Teus » 07 nov 2017 19:02

Teus schreef:
Door ongeloof, omdat ze o.a. zo veel begaan zijn met zonden kennis.
Doctrines en eigengemaakte regeltjes.


Cathy schreef:Ik denk niet aan ongeloof maar aan angst. Bambi schreef dat al eerder.
Regels, 'doctrines' en dogma's geven een (vals) gevoel van veiligheid. Terwijl God je juist die veiligheid in Christus aanbiedt.
Daar moet je jezelf wel aan durven overgeven. Je krijgt er vrijheid voor terug.

'Dogma's zijn als lantaarnpalen; ze verlichten je pad maar alleen dronkenlappen klemmen zich eraan vast'. (Karl Rahner)


Puur ongeloof Cathy, door ongeloof zijn we niet vrij en hebben angst. Misschien moeten we het dan ook nog eens over hebben wat geloven is.
Geloven is vertrouwen, vertrouwen op, leven naar, Gods beloften.
Jezus heeft betaald voor alle zonden in de wereld, nu gaat het er om dat wij erkennen dat we er schuldig aan zijn en ze belijden. Jezus in ons leven vragen ons leven in Zijn handen leggen. Wanneer we dat doen heeft God beloofd alle zonden te vergeven en ze niet meer toe te rekenen. Hij heeft ze weggedaan zover het oosten van het westen verwijderd is, in de diepte der zee. Wanneer wij tot bekering komen en blijven het hebben over de gedane zonden, die God allang weggedaan heeft geloven, vertrouwen we niet op Gods beloften. Als je hier over nadenkt besef je misschien hoe een grote teleurstelling dat voor God is. Hij heeft Zijn Zoon gegeven opdat wij vrij voor Gods aangezicht kunnen wandelen en dat kan alleen maar wanneer onze zonden weg zijn en nu gaan wij het weer over die zonden hebben. Dit is ultiem ongeloof. Een relatie met God is uitgesloten.
Dat is juist Het Evangelie en bekering, het vertrouwen dat Jezus voor je zonden betaald heeft.
En als we dan over onze zonden hebben die God weggedaan heeft, wat kun je dan van God verwachten? In ons ongeloof kan God niets met ons want de Heilige Geest hebben we afgewezen door dat ongeloof. De verbinding met God is weg. We ervaren Zijn Liefde niet meer, we groeien niet in het geloof, we weten niet wie we zijn in Jezus Christus, in welke positie God ons geplaatst heeft. Er is geen vreugde in ons hart en kunnen het dan ook niet uitdragen. Onze mond loopt niet over waar ons hart van vol is, want er zit niet zoveel in. We zijn niet vrij en weten niet meer hoe het moet, we zijn God kwijt en ongemerkt krijgt satan ons weer te pakken.
We streven de wet na en bepaalde regels die we niet begrijpen omdat de Heilige Geest niet meer werkt. Om de Bijbel te begrijpen hebben we de Heilige Geest nodig. Heer, ai maak mij Uw wegen door Uw Woord en Geest bekend. We hebben geen belang meer in hetgeen God met ons wil maar doen zoals we denken dat het goed is. Of wat andere mensen zeggen, we worden slaven.
Omdat we niet geloven dat Jezus' Dierbaar Bloed ons gereinigd heeft van onze troep en daardoor opgestaan zijn in een nieuw Leven.
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

Bambi

Re: Een Wonder in je hart?

Berichtdoor Bambi » 07 nov 2017 19:39

@Chaya ik reageer even niet
Ik wilde een reaktie schrijven, maar voelde weer een kracht van buiten af toen ik daar mee bezig was. En later zag ik weer dat je in de tussentijd een nieuwe reaktie zelf aan het schrijven was geweest, je laatste. Dit is niet van God, want Die vertelt me het gewoon in mijn hart
Dus ik pas even

lekkerbek
Luitenant
Luitenant
Berichten: 520
Lid geworden op: 10 mei 2012 09:28

Re: Een Wonder in je hart?

Berichtdoor lekkerbek » 07 nov 2017 20:33

Ik pas ook even maar dan niet om Chaya. Het heeft gewoon geen zin om zo vurig tegenover elkaar te staan. Hier wordt iedereen verdrietig en boos van. Ee roepen steeds om respect maar we verbreken t allemaal. In meerdere topics, ze komen allemaal op hetzelfde uit.

Bambi

Re: Een Wonder in je hart?

Berichtdoor Bambi » 08 nov 2017 02:42

Chaya schreef:De één in de weg van de geleidelijkheid - zoals je vader - de ander wordt plots in de kraag gevat.
Is de ene bekering minder waard dan de andere? NEE
Jouw vader mag nu eeuwig zingen, hij kijkt niet terug hoor. Daar weet hij niets meer van omdat hij nu in volkomen volmaaktheid mag zijn.
Ik denk dat ik wel een beeld van hem heb gekregen, zoals jouw vader zijn er velen, de mijne ook.
Maar heb je je vader ooit 1 klacht over de Heere horen uiten?
Jij mag op het erf van het Verbond geboren zijn, bij jouw vader en moeder, ook dat heeft een bedoeling.

Je haalt nu net onderuit, waar ik al die tijd voor bezig was
Dit was niet de weg die God voor mijn vader had bedoeld
Mijn vader had als kind al de bevestiging gekregen van God dat hij een kind van God was. Daar had God hem als kind al bij bepaald
Maar mijn vader had dat de volgende 75 jaar weggegooid en had al die tijd bang zitten zijn en zitten zoeken naar bevestiging, op de manier zoals geleerd wordt in de kerkleer. En door verhalen van bekeerde fam leden, daardoor had hij wat God hem verteld had, gewoon aan de kant geschoven, want dat was niet genoeg. En terwijl hij net voor zijn dood nog steeds aan het zoeken was, naar datgene wat hij volgens anderen moest hebben, toen herinnerde God hem eraan dat hij zo;n 75 jaar geleden al de boodschap gehad had dat hij erbij hoorde en dat was wat nodig was en daarom kon hij al die 75 jaar een relatie met God hebben.
En dat veeg je weer in 1 klap van tafel en doet dan alsof het Gods weg was, om daar 75 jaar later weer es aan herinnerd te worden. God houdt mensen niet af. Maar trekt ieder mens. En zo gevaarlijk is het geijkte weg verhaal.
Je kunt dus ook beter mijn vader als voorbeeld gebruiken, want ook voor jou zit daar een les in. Mijn vader keek ook op tegen bekeerde familieleden en de dominees en oudvaders, want als die dat geijkte weg verhaal vertelden en geloofden dan zou het wel waar zijn, ook dat het voor iedereen gold.
Dan zou het wel waar zijn dat wat hij had niet genoeg was en hij nog iets anders speciaals moest voelen en maar vasthouden aan alle regels en wetten, zonder erover na te denken. Want als die mensen het allemaal zeiden die bekeerd waren, dan was het ook waar. Net als jij doet. Ipv naar God Zelf te luisteren naar wat waar was. Beheerst door angst en waar komt ongegronde angst vandaan volgens de Bijbel? Juist, de vijand van God de duvel, die me iedere keer wilde beletten om hierover te schrijven. En daar iedereen voor gebruiken kan om mij te beletten, doordat die dezelfde angst voelen
Het deed me dus echt pijn, dat je het verhaal en de les daaruit van mijn vader, voor het tegenovergestelde gebruikte.


Chaya schreef:Nee Bambi, jij had iets anders nodig! Omdat jouw leven anders verliep dan dat van je vader, of je moeder.
Als jij je eigen weg aan iedereen blijft voorhouden, als zijnde dat dat de wijze is waarop God iedereen bekeert, is dat net zo goed een dogma.

Ik had de bevestiging nodig dat God geen boeman is die alleen van de de mensen houdt die in het zwart aan het Avondmaal de geijkte weg kunnen vertellen . Want dat zat mij als kind al dwars en daar heeft God op ingespeeld door me te laten zien, dat mijn geloof in de Heere Jezus voor Hem genoeg was, om naar mij om te zien en een relatie met Hem te hebben. En Hij me Zelf in die relatie wel onderwijst en dingen in laat zien, ook wat echte zonde is en schuld en vergeving. En dat wil Hij met iedereen, die in Zijn zoon gelooft

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23566
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Een Wonder in je hart?

Berichtdoor Marnix » 08 nov 2017 10:27

Chaya schreef:En ik heb al een aantal keren gezegd dat God met ieder een eigen weg gaat.
De één in de weg van de geleidelijkheid - zoals je vader - de ander wordt plots in de kraag gevat.
Is de ene bekering minder waard dan de andere? NEE
Jouw vader mag nu eeuwig zingen, hij kijkt niet terug hoor. Daar weet hij niets meer van omdat hij nu in volkomen volmaaktheid mag zijn.


Ik vind die laatste zin wel interessant om eens over na te denken. Want zou dat echt zo zijn? Zou je niet terug kunnen kijken in de volmaaktheid? Ik vraag me dat wel eens af en denk daar zelf iets anders over (hoewel we het natuurlijk nooit zeker kunnen weten) Maar dat je volmaakt bent en in volmaaktheid leeft, houdt dat in dat je niet terug kan kijken? Het een sluit het ander toch niet uit? Maken niet-volmaakte herinneringen van vroeger de volmaaktheid dan onvolmaakt? Of juist nog volmaakter omdat je weet waar je vandaan komt?
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”


Terug naar “[Religie] - Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten