Een Wonder in je hart?

Om te kunnen posten in dit forum is lidmaatschap van een gebruikersgroep (leden Religie-fora) nodig.
Klik hier voor meer info en het aanvragen van postrecht

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Een Wonder in je hart?

Berichtdoor Chaya » 10 nov 2017 14:38

naamloos schreef:Ik vind haar ook niet bitter of haatdragend. Ze is ook bij Adieu God geweest: https://www.npo.nl/adieu-god/13-01-2013/EO_101196044

Ik heb dat programma een paar keer gezien geloof ik, Johan Derksen? Maar je hoort en ziet dat mensen die God vaarwel hebben gezegd dit niet allemaal op dezelfde gronden heeft gedaan. Johan D. o.m. vanwege zijn vader, die nogal losse handjes had.
naamloos schreef:Ze schrijft naar mijn mening gewoon realistisch, zoals ze het zelf ervaren heeft

Ja, toch is het een roman, een verhaal en geen biografie!
naamloos schreef:Als ze gaat studeren komt ze ook in aanraking met andere, lichtere, kerkgenootschappen. Ze vertelt dan gewoon welke verschillen haar opvallen.

Ik heb op haar voor dat ik dat niet zo had. Ik heb op een gewone gereformeerde school gezeten, ben opgegroeid in een omgeving waar lang niet iedereen naar de kerk ging. We hadden r.k. buren en aan de andere kant waren ze van het LdH.
Op de middelbare zaten allerlei kinderen. Dus ik ben niet beschermd opgevoed, in die zin dan.
naamloos schreef:Mijn conclusie over de dogmatische achtergrond is: de leer heerst over de Heer.
\
Dat ben ik niet met je eens.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Een Wonder in je hart?

Berichtdoor Chaya » 10 nov 2017 14:48

RinusK schreef:Efeze 1:4

Gelijk Hij ons uitverkoren heeft in Hem, voor de grondlegging der wereld, opdat wij zouden heilig en onberispelijk zijn voor Hem in de liefde;

Dan zal dit artikel je wel aanspreken denk ik:

De Veenendaalse predikant voert onder meer een pleidooi voor de gedachte van de „vierschaar” bij ds. Kievit. „Natuurlijk niet als model, maar wel dat we uit Gods mond horen dat we persoonlijk gerechtvaardigd zijn. Dat kom je ook bij Boer tegen, het duidelijk weten dat we in Christus overgegaan zijn. De manier waarop we het beleven laat ik graag aan God over, maar laten we eraan vasthouden dat het heil van Godswege werkelijk geschíédt. Je wordt erin meegenomen of niet, je beantwoordt het of niet.”

Het geloofsleven is tegenwoordig zo vaag, zegt dr. Van der Sluijs. „Je bent gedoopt, je hoort erbij, je moet geloven en werkzaam zijn met de beloften, en je ziet vervolgens zo ongeveer de hele gemeente aan het avondmaal gaan. Ik krijg het er benauwd van. Waar is het wonder van bekering en wedergeboorte? Het gevaar is nu dat men zo bang is voor lijdelijkheid dat we een activisme kweken buiten een waar geloof om. Is dit niet anders dan tijdgeloof?

PLEIDOOI VOOR BEVINDING

Ik kan me in hetgeen hij zegt, in vinden.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

RinusK

Re: Een Wonder in je hart?

Berichtdoor RinusK » 10 nov 2017 15:17

Inderdaad Chaya, kan ik me van harte bij aansluiten.

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Een Wonder in je hart?

Berichtdoor Johan100 » 10 nov 2017 16:14

Bambi schreef:@Johan, als je bedenkt dat:

1. God het liefst wil dat iedereen in de Heere Jezus gaat geloven en Zijn waarheid aanneemt
2. Dat God dus iedereen trekt, naar Hem en de Heere Jezus toe
3. God het geloof in de Heere Jezus schenkt aan diegenen, die het willen aannemen
4. Het geloof in de Heere Jezus al zalig maakt
5. Mensen en dus ook kinderen, die geloven uit een zeker weten, dat de Heere Jezus bestaat, dus allemaal al kinderen van God zijn
6. De Heilige Geest in mensen die in de Heere Jezus geloven gaat wonen
7. Je pas een levend geloof krijgt, als je naar de Heilige Geest in je gaat luisteren
8. Het aan de mens is wanneer ze naar de Heilige Geest gaan luisteren en dat eigen wil, angst en hersenspoeling, daarin de grootste blokkade is
9. De Heilige Geest dan allerlei manieren gebruikt, om die mens naar Hem te laten luisteren
10. En pas als we naar de Heilige Geest gaan luisteren we gaan veranderen van binnenuit, op de manier die God voor die persoon van node vindt

Dan heb je alle antwoorden
Ik heb wat kanttekeningen, Bambi.
Punt 2. Dan zou dus iedereen zalig worden! Geloof je dat?
Punt 3. Degene die het willen aannemen heeft God in staat gesteld en bearbeid om het aan te nemen. Van nature wil niemand dat! Dat staat in de Bijbel.
Punt 5. Oneens. Want er zijn heel veel mensen die geloven dat de Heere Jezus bestaan heeft. Als een historisch figuur. Maar we moeten in Hem geloven tot vergeving van zonden en heiligmaking. Een levende relatie met Hem krijgen/hebben. En vrucht dragen. Want alle rank die geen vrucht draagt in Hem wordt uitgehouwen en in het vuur geworpen. Johannes 15:2.
Zie verder: https://www.statenvertaling.net/concord ... 943-2.html
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4539
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: Een Wonder in je hart?

Berichtdoor naamloos » 10 nov 2017 16:32

Chaya schreef:Ik heb dat programma een paar keer gezien geloof ik, Johan Derksen? Maar je hoort en ziet dat mensen die God vaarwel hebben gezegd dit niet allemaal op dezelfde gronden heeft gedaan. Johan D. o.m. vanwege zijn vader, die nogal losse handjes had.
Nee, Franca met Thijs v.d. Brink.
Chaya schreef:Ja, toch is het een roman, een verhaal en geen biografie!
Klopt geen biografie. Maar in interviews vertelt ze hoe het haar geleerd is, en hoe zij een en ander ervaren heeft, en dat zie je terug in het boek. Waarschijnlijk niet 1 op 1, maar wel veel.
Chaya schreef:Ik heb op haar voor dat ik dat niet zo had. Ik heb op een gewone gereformeerde school gezeten, ben opgegroeid in een omgeving waar lang niet iedereen naar de kerk ging. We hadden r.k. buren en aan de andere kant waren ze van het LdH.
Op de middelbare zaten allerlei kinderen. Dus ik ben niet beschermd opgevoed, in die zin dan.
Inderdaad een verschil. Opgroeien op een boerderij is al 'geïsoleerder' als opgroeien in een woonwijk.
Dan naar de kerk en naar refo-scholen, dus bestaat je hele wereld compleet uit refo.
Chaya schreef:Dat ben ik niet met je eens.
kZou eerst het boek maar eens lezen! :lol:
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Gebruikersavatar
Teus
Majoor
Majoor
Berichten: 2406
Lid geworden op: 15 dec 2011 13:14

Re: Een Wonder in je hart?

Berichtdoor Teus » 10 nov 2017 20:46

Bambi schreef:Die liefde en dat het teveel wordt voor ons menselijk gevoel ken ik Teus.
Ik hoop dat ik zo vrij mag zijn om een stukje van je getuigenis te gebruiken in mijn verdere verhaal

Toen je je leven aan God gaf, stelde je je hart open voor Hem
En daar zit de clou, die ik steeds noem dat we niet luisteren en van alles ons daarin blokkeert
Ik voel die liefde veel meer nadat ik weet dat mijn vader ook bij God is. En ook zekerheid kreeg over mijn moeder waar zij heen gaat. Sindsdien is er een blokkade weggehaald, van angst om mijn ouders hun ziel
En weet uit mijn hele pad dat angst je in alles met God kan blokkeren, vooral in het contact met de Heilige Geest in je hart en eigen wil en andere gevoelens

Die les heb ik namelijk weer keihard gehad de laatste 2 jaar. Eigen wil en gevoelens, zetten een deur tussen ons en wat we van de Heilige Geest in ons hart voelen. Kijk maar in het gebedstopic, waar ik een paar maanden geleden roep bijna om gebed, omdat ik dacht dat God me haatte. God kwijt en het contact met de Heilige Geest in mijn hart, door allemaal emoties en angsten

Dat zul je zelf ook wel herkennen, het contact met God in de heilige Geest kwijt zijn door dingen die je har en hoofd in beslag nemen
Maar dat herken je pas, als je het ervaren hebt en voordat je het de eerste ervaren hebt dat contact, herken je het niet


Sorry voor de late reactie Banbi, was druk doende om dienstbaar voor mijn Vader te zijn.

Zeker, God kwijt zijn doordat de verbinding, de Heilige Geest, weg is, is het ergste wat je kunt overkomen. Die keren dat het in mijn leven voorgekomen is was er voor mij niets belangrijks meer, mijn vrouw en mijn kinderen ook niet. Vader terug in mijn leven was de eerste prioriteit, compleet paniek.

Wanneer de Heilige Geest niet werkt gaat alles fout want God kan zich niet openbaren. We gaan van alles doen dat we denken dat goed is en het loopt geheel uit de hand.
Kijk naar de kerken we hebben zo'n 25 verschillende, niet te geloven, ze hebben allemaal dezelfde Bijbel en toch gaan ze door meningsverschillen uit elkaar en hup, weer een nieuwe kerkgenootschap ontstaan door onenigheid. Hoe komt het?
Omdat God niet geraadpleegd wordt, en waarom niet? Omdat de Heilige Geest er niet is.

We moeten elke keer die verbinding zoeken en in stand houden.

Ik geloof zeker dat je Gods Liefde veel meer voelt nu je weet hoe het met je ouders staat, eigenlijk kan het niet ander Het is Zijn Cadeau en ook voor jou. Alles wat God geeft komt Liefde mee. Ook dat kan alleen door de Heilige Geest.

Vaak denken wij ook precies ander als God het zou willen. Wanneer wij b.v. willen of in ieder geval willen weten waar onze geliefden heen gaan gaat het vaak om de mensen als zodanig. Het lijkt ook logisch zo te denken want we willen dat ze ook God eeuwig Groot mogen maken maar is het eigenlijk niet. Het kan wel zo zijn dat God ons dan op een bepaalde manier laat aanrommelen. Dat zou Hij kunnen doen omdat het ons om mensen gaat en niet om God.
Wij vinden het uiteraard erg dat mensen niet tot bekering komen maar dat God minder aan Zijn eer komt zou ons meer aan het hart moeten liggen. Ik denk als we ons daar meer om bekommeren, in ieder geval kenbaar maken bij God dat het ons in zo'n geval heel anders zou vergaan.
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

Gebruikersavatar
Teus
Majoor
Majoor
Berichten: 2406
Lid geworden op: 15 dec 2011 13:14

Re: Een Wonder in je hart?

Berichtdoor Teus » 10 nov 2017 20:59

coby5 schreef:Ik geloofde niet in uitverkiezing, maar het staat overduidelijk in Johannes 6. Ze konden niet tot Hem komen, want het was ze niet gegeven. Ze kwamen dus ook niet en vroegen Hem niet hun zonden te vergeven. Wie tot Mij komt zal Ik geenszins uitwerpen.


Dus jij gaat gewoon zitten wachten Coby?
Ik heb het 53 jaar gedaan joh, satan had me gruwelijk te pakken.
Totdat ik wist dat God het anders wilde........

Iedereen is uitverkoren om een uitverkorene te worden.
Jezus heeft betaald voor alle mensen maar alleen niet opgestaan voor alle mensen, alleen die in Hem geloven, zich bekeerd hebben.
Laat je niet te pakken nemen Coby door deze sluwe list. Bestudeer dit Bijbelgedeelte maar eens goed, er zijn overigens al vele boeken over geschreven.
Ds v Campen uit Rotterdam kan het mooi uitleggen
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

coby5
Sergeant
Sergeant
Berichten: 338
Lid geworden op: 09 nov 2016 10:15

Re: Een Wonder in je hart?

Berichtdoor coby5 » 11 nov 2017 00:17

Teus schreef:Dus jij gaat gewoon zitten wachten Coby?
Ik heb het 53 jaar gedaan joh, satan had me gruwelijk te pakken.
Totdat ik wist dat God het anders wilde........

Iedereen is uitverkoren om een uitverkorene te worden.
Jezus heeft betaald voor alle mensen maar alleen niet opgestaan voor alle mensen, alleen die in Hem geloven, zich bekeerd hebben.
Laat je niet te pakken nemen Coby door deze sluwe list. Bestudeer dit Bijbelgedeelte maar eens goed, er zijn overigens al vele boeken over geschreven.
Ds v Campen uit Rotterdam kan het mooi uitleggen

Oh nee natuurlijk niet. Ik ben tot bekering gekomen in een pinkstergemeente, maar daar wordt vaak gezegd dat uitverkiezing niet Bijbels is. Je moet gewoon niet zo'n gedeelte uit Johannes gebruiken om maar lijdzaam af te zitten wachten. Snap dat overigens helemaal niet. Iedereen wordt opgeroepen tot bekering te komen en als het dan toch al van de grondlegging der wereld is, waarom zou je dan denken dat God je eerst 30 jaar naar een kerk laat gaan voordat Hij je uitverkiest? Het feit dat je God wilt dienen zegt toch al genoeg.

http://benikweluitverkoren.nl/jongerene ... itverkoren

Bambi

Re: Een Wonder in je hart?

Berichtdoor Bambi » 11 nov 2017 10:44

Ik ben gisteren bij mijn demente moeder geweest en als ik zie hoe ze opleefde en helder werd, toen ik met haar over God praatte, wat voelde dat goed en rijk.
Ik heb in de weken dat ik hier praatte en probeerde mensen te overtuigen van een levende relatie met God, als enige wat van belang is. Mijn moeder moest nooit wat van die leer en dogma dingen hebben. Daar had ze volgens eigen zeggen geen verstand van, maar leefde gewoon met God en dat was aan haar te merken in haar gedrag en gevoel. Alle kinderen wisten haar altijd te vinden ze wist altijd vanuit haar hart te vertellen wat goed en fout was. Niet met bijbehorende Bijbelteksten, maar gewoon van haar hart uit. Want God leefde daar. Dat is vrucht dragen en uitdragen.
Mijn vader was in principe ook zo, maar doordat hij al die dogma;s had meegekregen in opvoeding en maar die ene aanraking zocht in wijsheid van al die boeken, is hij daar nooit genoeg in uit de verf gekomen. Jammer.
En hier zie ik datzelfde gebeuren
En ja dan ga iksoms vanuit dat gevoel tekeer, omdat ik het maar duidelijk maken wil, dat jullie het in een leer zoeken en je geloofsleven net zo aan het verpesten zijn als mijn vader, terwijl je beter als mijn moeder kunt leven. Dat is vrucht dragen ten volle, want dan wandel je echt in de voetsporen van Jezus.
Ik leef net als mijn moeder, maar omdat er hier antwoorden en weet ik niet wat gevraagd wordt, moest ik het allemaal verstandelijk gaan onderbouwen en heb dat zo goed en zo kwaad als het ging gedaan. Maar wat een vijandschap kwam er op me af en wat een getwist en gekijf, want ik probeerde verstandelijke leerregels onderuit te halen. En dat zijn zelfs nog regels die niet eens op de Bijbel terug te halen zijn, als je de teksten echt goed leest.
Ik heb jullie niet kunnen overtuigen, want jullie vlees is belangrijker, helaas. Maar voor mezelf heb ik alles wat ik in mijn hart wist en voelde, wel aan de hand van de Bijbel nu ook verstandelijk begrepen. En ik ga nu niet meer in op de twistvragen.
Ik heb hier zo zitten vechten om verstandelijke vragen te beantwoorden. dat ik 3 kilo aan kwam, van alles wat ik aan ellende in gevoelens op me afkwam. Allemaal in de vorm van lucht opgeslagen in mijn darmen die tegen mijn schouderbladen aan kwamen. Na mijn bezoek aan mijn moeder, kwam dat allemaal los en dan kom je thuis en lees je weer dezelfde twistvragen, waar ik al uit den treure antwoord op heb gegeven.

Als jullie graag willen geloven dat je vanaf de grondlegging al persoonlijk gekozen bent, be my guest Wat een blij een vangelie is dat als je dat brengt bij je al gelovige kinderen die als kind enthousiast in God geloofden en daar van hielden zo ook van de Heere Jezus en die dat ontnomen werd, omdat er die dogma;s ingestampt moesten worden, met de mededeling dat ze niet geloofden.
Kijk dan ook niet gek op, als ze de wereld straks ingaan met de gedachten dat God niet van ze houdt en dat ze er zelfs niks aan kunnen doen

Bambi

Re: Een Wonder in je hart?

Berichtdoor Bambi » 11 nov 2017 11:35

Ik wil nog wel een verhaal met jullie delen wat ik me gisteren weer herinnerde
Jaren geleden, tijdens mijn vorige burnout, ging ik vaak 's avonds de straat op om tot rust te komen en mijn rust in God terug te vinden
Zo ook die avond
Ik was aan het praten in gedachten met God en van de andere kant kwam een man aanlopen die zijn hond aan het uitlaten was.
Die hond had een agressieve uitstraling en joeg me angst aan.
Ik vertelde God dat ik bang was dat hij me aan zou vallen, want zo kwam hij echt over.
Zodra ze dichterbij kwamen ging die hond ineens op de grond liggen toen ik voorbij liep en keek me niet aan maar langs me heen met een blik die ik niet kan omschrijven. Zijn baas was hier niet blij mee en probeerde hem maar overeind te krijgen en begon zelfs te roepen in vertwijfeling:" Wat doe je nou, zo gek doe je nooit"
Pas toen ik al een paar meter gepasseerd was, ging de hond weer staan en liep verder

Dat was 1 van de wonderen, die God me liet zien, terwijl ik gewoon met Hem praatte, nadat ik zelf een relatie was begonnen, omdat ik besefte dat wat de leerregels en foute uitleg van Bijbelteksten ook moge zeggen, Hij wel van me hield. En dit mogen allen doen die gewoon geloven. En ook ongelovigen mogen tegen Hem gaan praten, dan zorgt Hij wel voor je geloof

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Een Wonder in je hart?

Berichtdoor MoesTuin » 11 nov 2017 13:45

Een bemoedigende overdenking van ds PJ Stam over de Hartendokter in dit topic met als vraag; een Wonder in je hart? Hier in deze overdenking het antwoord.

De Hartendokter

1) in welk Ziekenhuis werkt Hij?
2) wie zijn Zijn assistenten
3) op welke Afdeling werkt Hij

http://www.bouwmeester.biz/wp-content/u ... es.-33.mp3

En geen inwoner zal zeggen: ik ben ziek.
Want het volk dat daar inwoont zal vergeving van ongerechtigheid hebben.

Gods Hart en jou hart en hoe die twee samensmelten door enkel Gods Liefde en Zijn Zoon.

Aanbevolen!
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
gravo
Majoor
Majoor
Berichten: 2016
Lid geworden op: 12 jan 2009 23:20

Re: Een Wonder in je hart?

Berichtdoor gravo » 17 nov 2017 17:45

MoesTuin schreef:(...)
De Hartendokter

1) in welk Ziekenhuis werkt Hij?
2) wie zijn Zijn assistenten
3) op welke Afdeling werkt Hij
(...)
Aanbevolen!


Aanbevolen! Dus toch maar eens geluisterd naar wat ds. Stam te berde brengt.

Mag ik er even een tikje kritisch op reageren? Niet om de dominee of zijn preek onderuit te halen, maar wel om deze preek als illustratie te gebruiken bij mijn groeiende irritatie omtrent die typische kerkelijke manieren van doen. Het gaat mij dan meer om de vorm dan om de inhoud.

Allereerst die kinderachtige titel en die al even kinderachtige sub-paragraafjes. Word ik hier nu als kleuter behandeld, dat ik als volwassene serieus moet luisteren naar "De Hartendokter", "Welk Ziekenhuis werkt Hij?", "wie zijn Zijn assistenten?" en "op welke Afdeling werkt Hij?"???
Ik voel me niet serieus genomen als zoiets infantiels vanaf de kansel klinkt. We zitten niet op een kinderclub!

Daarnaast beluister ik weer die aanzwellende pseudo-dramatische preektoon (tranentrekkende tremulanten en als vliegtuigen immer opstijgende uithalen) waarmee de gemeente eveneens behandeld wordt als een kinderachtig volk dat kennelijk graag voor de gek gehouden wil worden of het hele optreden als een goede cabaret-voorstelling waardeert.
Ik vind dat, met eerbied gezegd, schijtirritant. De vorm leidt erg af van de inhoud.
Als je zo tenenkrommend de tijd door moet komen, ben je niet meer in staat om nog enig woord serieus te nemen, vind ik.

Dan denk ik: doe 's effe normaal man!

Het zal vast wel niet de hoofdoorzaak zijn van de kerkverlating, maar dit soort gekkigheid zal daar toch zeker een steentje aan bijdragen.
Wanneer een predikant zo ronkend opstijgt, verliest hij mijns inziens elk contact met de basis. Je zal 17 jaar zijn, of 80 en dan dit:

Wééééééééé Arièèèèèèèl....Wééééééééééé Aaaarièèèèèèèeèl....Weéééééééééééééé Aaaaaarièèèèèèèèèèèèèèllllll....
Nee gemeente....dat is geen wasmiddel.


Als het zo ver is gekomen, ren ik gillend de kerk uit.
Of ik krijg het aan m'n hart.

groetjes,
gravo
'Von Gott wissen wir nichts. Aber dies Nichtwissen ist Nichtwissen von Gott'
(Franz Rosenzweig, Der Stern der Erlösung)

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Een Wonder in je hart?

Berichtdoor MoesTuin » 18 nov 2017 11:06

gravo schreef:Aanbevolen! Dus toch maar eens geluisterd naar wat ds. Stam te berde brengt.

Mag ik er even een tikje kritisch op reageren? Niet om de dominee of zijn preek onderuit te halen, maar wel om deze preek als illustratie te gebruiken bij mijn groeiende irritatie omtrent die typische kerkelijke manieren van doen. Het gaat mij dan meer om de vorm dan om de inhoud.



Tuurlijk mag dat Gravo. :wink:
Gelukkig haal je de dominee niet onderuit en ook zijn preek niet, want niet om de dominee te verheerlijken, zijn preek overigens wel in en uit Christus alles (na een diepe gang door het stof en ellende bij Christus enkel uit te komen als enigste Lichtpunt in het duister)
Dominee Stam moet je ook een beetje kennen, (ken hem zo'n 30 jaar) een dominee die veel heeft meegemaakt ook in persoonlijk opzicht, geestelijk opzicht, lichamelijk opzicht (ziekte)
Dominee is een zegen voor randkerkelijken juist, hij staat dicht bij de mensen, hij is eerlijk, hij zegt alles hoe het is en benoemt het bij naam en toenaam, het klopt dat dogmatische ingestelde mensen zich groen en geel aan hem ergeren, maar hij preekt Christus en die gekruisigd, niet voor hen die gezond zijn, de rechtvaardigen, maar voor degenen die ziek zijn en zoekende zijn naar dé Weg, de Waarheid en hét Leven!
Hopenlijk heb je dit ook gehoord in de dominee zijn prediking.

MoesTuin
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Een Wonder in je hart?

Berichtdoor Chaya » 18 nov 2017 16:42

Bambi schreef:Als jullie graag willen geloven dat je vanaf de grondlegging al persoonlijk gekozen bent, be my guest Wat een blij een vangelie is dat als je dat brengt bij je al gelovige kinderen die als kind enthousiast in God geloofden en daar van hielden zo ook van de Heere Jezus en die dat ontnomen werd, omdat er die dogma;s ingestampt moesten worden, met de mededeling dat ze niet geloofden.
Kijk dan ook niet gek op, als ze de wereld straks ingaan met de gedachten dat God niet van ze houdt en dat ze er zelfs niks aan kunnen doen

We zoeken die so called regels er even bij, 3 verschillende kerken, GG, CGK en Hervormd
De vraag kan kort beantwoord worden: degenen die in Christus geloven zijn uitverkoren en worden zalig. Je kunt er ook de Dordtse Leerregels op na lezen. De Heere komt tot de mens met Zijn Woord en daardoor wordt de mens geroepen tot bekering en geloof. God wil dat de geroepenen komen. En in het komen tot Hem worden ze min of meer verzekerd van hun verkiezing. Dat lezen we in de Dordtse Leerregels. Het gaat dus niet om twee groepen van mensen: gelovigen en uitverkorenen. De Heere verkiest niet omdat we geloven zullen, maar gelovigen worden getroost met de verkiezing. En God roept geen verkorenen (dus die eerst weten verkoren te zijn) , maar verlorenen tot de zaligheid.

Ds. W. C. Meeuse

In de Christelijke Gereformeerde Kerken worden de beloften aan een ieder welmenend aangeboden. Je mag in de CGK op je doopbeloften pleiten,
ds. G. van de Groep

"Uitverkiezing betekent dat ons behoud helemaal afhankelijk is van God alleen. Niet wij bepalen onze zaligheid, God bepaalt het. Het is gunst van God om genade te ontvangen. Hierbij vraagt Hij van ons het helemaal te respecteren dat we totaal van Hem afhankelijk zijn. Dat vraagt ootmoed van ons, buigen onder zijn heilig recht en daarin de soevereiniteit van God erkennen en aanvaarden. God Zelf zorgt in alles voor geloof en bekering. Ondertussen gebruikt Hij daar wel middelen voor, zoals het Woord, de prediking, het gebed, al het werk van de Heilige Geest. Dat zalig worden geheel van God afhangt en daarin van zijn verkiezende liefde, is overigens geen zaak van willekeur, waarin God de beste mensen die reeds geloven in eigen kracht, voortrekt, zoals het remonstrantisme leert. Het is een kwestie van Gods welbehagen waarin Hij onderscheid maakt waar geen onderscheid is. Verkoren mensen zijn van huis uit immers geen draad beter dan anderen," zegt dominee Kieskamp, hervormd emeritus predikant, wonend te Lienden.

Staat hier iets onbijbels bij volgens jou?
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Bambi

Re: Een Wonder in je hart?

Berichtdoor Bambi » 18 nov 2017 18:36

Als je als basisregel stelt dat iedere gelovige in de Heere Jezus al vanuit God dat geloof heeft, want we kunnen dat uit onszelf niet geloven, dan weet je genoeg voor dit hele vraagstuk.
En volgens mij gaat het nog een stapje verder en dat is wat iedereen diep in zijn hart gelooft.
Want eigen ik en de duvel kunnen het verstand nog wel eens verduisteren en daarom onzin uitkramen, maar God ziet het hart aan
En daarom staat er ook dat mensen die alles in Jezus naam deden, toch niet gekend zijn, omdat ze ook in hun hart niet echt in Hem geloven, maar ook velen die met de mond Hem ontkennen,maar diep in hun hart wel geloven, die zullen wel binnenkomen.
daarom moet je oppassen met veroordelen

Want velen die in hun jeugd wel geloofden, staan al in Jezus handpalmen gegraveerd. En als die door dingen die ze meegemaakt hebben, God met hun verstand gaan ontkennen, zit dat geloof nog wel diep in hun hart en zij in Jezus Zijn handpalmen
Zodra je dat beseft, is de macht van de duvel echt weg en heeft hij alleen mensen over die in hun hart niet willen geloven in de Heere Jezus

En velen denken nu als de zoon die braaf thuisbleef in de gelijkenis van de verloren zoon.............................................Ja maar.................. :wink:
Vertrouw eens wat meer op God
Niemand kan ze uit Zijn hand rukken............


Terug naar “[Religie] - Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten