Een Wonder in je hart?

Om te kunnen posten in dit forum is lidmaatschap van een gebruikersgroep (leden Religie-fora) nodig.
Klik hier voor meer info en het aanvragen van postrecht

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Een Wonder in je hart?

Berichtdoor Chaya » 03 nov 2017 15:44

In het topic: reacties op de vragenrubriek is er nu een discussie ontstaan over het spreken van God in je hart.
Ik heb er enkele kenmerkende uitspraken uitgehaald. (mijns inziens)
Lekkerbek schreef:
maar dat de Heere zo heel persoonlijk Zijn Woord toepaste aan zijn ziel, dit is wat ik geloof wat er moet gebeuren. Er moet een wonder in ons leven gebeuren.

Bambi schreef:
Maar je moet zelf beginnen, om in je hart overtuigd te raken dat Hij ook voor jouw zonden aan het kruist gehangen heeft en die relatie beginnen. Dan komt alles waar jij naar verlangt ook naar je toe,
Niet eerst wachten totdat dat gebeurt, maar begin met jouw kant
Je hoeft ook niet te geloven dat de Heere Jezus ook voor jouw zonden aan het kruis hing
Als je maar in je hart gelooft dat Hij de Zoon van God was, dat maakt al zalig.


Chaya schreef:
In het geloofsleven moeten we ook volwassen worden, m.a.w. we moeten niet streven om een kopie te worden van een bekeerde vader of moeder.
Je kunt het met de waarneming van een ander niet doen. Als iemand tegen je zegt: 'geloof het nou gewoon', dat maakt je nog niet bekeerd.


Bambi schreef:
Dus zit niet te wachten op een wonder aan je hart van God.

Chaya schreef:
Niet lijdelijk zitten afwachten nee. Maar dat zegt Lekkerbek niet en ik ook niet.
De Heere zal altijd bevestigen wat Hij gezegd heeft, hetzij in de prediking, hetzij tijdens het bijbellezen.


Bambi schreef:
Weet je wat die angst doet, die jullie vasthouden?
Die zorgt dat alles wat God al geeft, niet in je hart binnenkomt en je niks ervaart en als je al wat ervaart wordt het wegberedeneerd door jezelf of met woorden van anderen
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Bambi

Re: Een Wonder in je hart?

Berichtdoor Bambi » 03 nov 2017 15:58

Bambi schreef:

Hoe werkt God?
Toen ik door God in wegen was geleid die ik op dat moment niet kon rijmen met een weg van God en daarom na veel strijd met God daarom en mijn vertrouwen in God daarom voor een deel kwijt was, en ik dat terug wilde, deed Hij dat op deze manier

Ik fietste naar huis en God gebood me om naar een bepaalde winkel te gaan, om een boodschap te halen
Ik reed er heen en zag dat de winkel dicht was en was not amused. Was dit weer zo'n foute aanname van mijn kant? Was God boos?
Dus ik vroeg waarom God me naar een winkel stuurde waarvan Hij wist dat die gesloten was
Toen was het antwoord vrij eenvoudig: Zo was onze relatie voor die tijd. Ik vertrouwde op Gods weg en deed wat Hij van me vroeg, met het vertrouwen dat ook al zag ik niet op dat moment gelijk waarom, Hij daar een bedoeling mee had
Ik had mijn vertrouwen weer terug

De vraag is of we ons hart willen openen voor God
Hij staat aan de deur en indien je Zijn stem hoort dan moet je die deur dus zelf open maken. Er staat niet dat Hij de deur van je hart intrapt, maar indien je Zijn stem hoort om die deur te opnenen

Openbaring 3:20
Zie, Ik sta aan de deur, en Ik klop; indien iemand Mijn stem zal horen, en de deur opendoen, Ik zal tot hem inkomen, en Ik zal met hem avondmaal houden, en hij met Mij.
Maar als je Zijn kloppen niet wil zien als kloppen en dus die deur niet opent en mij zelfs verwijt dat ik zeg dat je zelf die deur open moet maken, ja....

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4539
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: Een Wonder in je hart?

Berichtdoor naamloos » 03 nov 2017 16:24

Chaya schreef:Lekkerbek schreef:
maar dat de Heere zo heel persoonlijk Zijn Woord toepaste aan zijn ziel, dit is wat ik geloof wat er moet gebeuren. Er moet een wonder in ons leven gebeuren.
kVind het nogal verschil maken in welke context deze uitspraak wordt gedaan.
Als dit gaat over 'tot geloof komen' dan heb ik hier grote vraagtekens bij.
Zoals ik zei in het topic reacties op de vragenrubriek: Ik probeer je te volgen. Je hebt de Bijbel waarin je Gods beloften kunt lezen, toch?
Als je gelooft dat de Bijbel van kaft tot kaft waar is, waarom moet er dan toch eerst iets toegepast worden om het, als een soort van extra, 'uit Zijn eigen mond te horen?'
Beloftes geloof je of niet. Thomas wilde eerst zien en dan geloven, maar wat is het verschil met eerst toepassen en dan geloven?
Als ik iemand voor 100% geloof/vertrouw, dan weet ik ook met zekerheid dat ik van hem opaan kan. Geen weten dat gebaseerd is op bewijzen/gevoelens/ervaringen, maar enkel op geloof. En dat geloven brengt gevoelens en ervaringen voort.

Maar als het gaat over de leiding van de H.G. in het praktische geloofsleven, dan heb ik idd een beetje meer nodig dan alleen de Bijbel. (al kan ik over het algemeen met de principes van de Bijbel goed vooruit)
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Gebruikersavatar
Teus
Majoor
Majoor
Berichten: 2406
Lid geworden op: 15 dec 2011 13:14

Re: Een Wonder in je hart?

Berichtdoor Teus » 03 nov 2017 21:29

Betreft bekering, dat leidt tot het grootste Wonder in je hart.
God zegt in Zijn Woord “kom zoals je bent”, dat houdt in dat je er niets anders voor hoeft te doen dan alleen belijden, erkennen dat je gezondigd heb, vergeving vragen en Jezus in je hart willen hebben. Je leven in Zijn handen leggen. Wanneer je dat oprecht doet gaan er wonderen gebeuren.
De Heilige geest komt in je hart en dan ga je pas zien wie je bent en Wie Jezus voor je is, wat Hij voor je gedaan heeft. Dan ga je groeien.
Geloven is vertrouwen en God werkt op vertrouwen. Wanneer je oprecht je zonden aan Hem belijdt is dat al vertrouwen, je vraagt in het vertrouwen dat Hij het doet.
Ieder kind van God kent een moment in zijn leven dat hij of zij absoluut zeker weet, door de kracht van de Heilige Geest, dat het een kind van God is, dat Jezus voor hem of haar betaald heeft.

Betreft het geloofsleven.
God spreekt duidelijk tot Zijn kinderen als we maar bereidt zijn om te luisteren.
God doet alles op vertrouwen wanneer het overeen komt met Zijn Wil.
God wil dat iedereen tot bekering komt en zal dus nooit voorbij laten gaan wanneer we ons oprecht bekeren.
De Heilige Geest is de verbinding tussen God en ons, een Lijn verbonden met God. God gebruikt die om ons te leiden op de weg die Hij Wil. Om met ons een relatie te hebben en te groeien in het geloof, er achter zien te komen wie we zijn in Jezus Christus. God wil dat Jezus alle eer ontvangt omdat Hij tenslotte door Zijn dierbaar bloed en sterven kinderen tot Zijn Vader gebracht heeft.
Onze taak is de verbinding met God, de Heilige Geest, in tact te houden. Dat er geen ruis op die Lijn komt. Wanneer we roddelen, ruzie met de buurman hebben of te veel in onze hobby opgaan komt er ruis op de Lijn en kunnen we God moeilijk verstaan, totdat als we er geen acht op slaan we Hem helemaal niet meer horen en gaan onze eigen weg. We zijn dan onbereikbaar voor God.

God werkt ook op verlangen, op een biddend leven. Wanneer God werkt op verlangen gaan er onverwachtse wonderen gebeuren.

Geloven begint wanneer Jezus Zich in je leven openbaart want dan krijg je de Heilige Geest en we geloven alleen door de kracht van de Heilige Geest.
Bijbelkennis, geloven in de Bijbel of dat God bestaat is absoluut geen waarborg om deelgenoot te zijn van Het Koninkrijk.
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Een Wonder in je hart?

Berichtdoor MoesTuin » 04 nov 2017 02:20

Ik wilde het niet doen, maar doe het uit liefde, ik gun het iedereen zo erg....het Wonder in je hart...ik moet het delen lieve broers en zussen.
Als je een half uur de tijd hebt.....rijk Evangelie Woord...verbindend in Christus alleen gebracht.
Ik hoop dat het verstaan wordt.

"Komt allen tot Mij die vermoeid en belast is en Ik zal u Rust geven"



P.J. Stam
Genade en Vergeving in 5 thema's:

1. Waarde
2. Ruimte
3. Kracht
4. Eenvoud
5. Onbaatzuchtigheid
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Een Wonder in je hart?

Berichtdoor Johan100 » 04 nov 2017 13:10

naamloos schreef:
Zoals ik zei in het topic reacties op de vragenrubriek: Ik probeer je te volgen. Je hebt de Bijbel waarin je Gods beloften kunt lezen, toch?
Als je gelooft dat de Bijbel van kaft tot kaft waar is, waarom moet er dan toch eerst iets toegepast worden om het, als een soort van extra, 'uit Zijn eigen mond te horen?'

De duivel gelooft ook dat de Bijbel van kaft tot kaft waar is. Zij hebben alleen geen liefdesrelatie met Christus. Gelovigen die een liefdesrelatie hebben met God in Christus willen niets liever dan het uit Zijn Eigen mond horen. Binnen een liefdesrelatie tussen man en vrouw werkt dit ook zo. Ook al weet de vrouw dat de man van haar houdt (of andersom), toch wil ze het graag van hem horen. (van elkaar). Zo wordt je bevestigd.
Maar als het alleen maar een verstandelijk toestemmen van de Waarheid is en niet meer, hunker je daar niet naar. Dan heb je aan je verstandelijke kennis genoeg. Het ware geloof gaat niet buiten bevinding om, naamloos.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Bambi

Re: Een Wonder in je hart?

Berichtdoor Bambi » 04 nov 2017 14:16

Jacobus moet in zijn geheel gelezen worden, dan zie je dat dat vers over de duvel sarcastisch bedoeld is
En dat het hele Jacobus boek een vermaning is en een spiegel voorhouden en niet een veroordeling

Oftewel kort samengevat: Als je een volgeling van de Heere Jezus bent, mag dat wel wat meer te zien zijn
En niet je gedragen en voelen zoals de duvel

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4539
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: Een Wonder in je hart?

Berichtdoor naamloos » 04 nov 2017 15:31

Johan100 schreef:De duivel gelooft ook dat de Bijbel van kaft tot kaft waar is.
O ja? Ik lees alleen dit: U gelooft dat God één is en daar doet u goed aan. Maar ook de demonen geloven dit, en zij sidderen.
Bovendien, de Bijbel zoals wij die nu hebben bestond nog niet eens toen Jakobus dit schreef. En daarbij: context context en nog eens context.
Johan100 schreef:Zij hebben alleen geen liefdesrelatie met Christus.
Klopt, en dat wordt hun ook helemaal niet aangeboden. Geen andere 'beloftes' voor de duivel dan de hel.
Johan100 schreef:Gelovigen die een liefdesrelatie hebben met God in Christus willen niets liever dan het uit Zijn Eigen mond horen. Binnen een liefdesrelatie tussen man en vrouw werkt dit ook zo. Ook al weet de vrouw dat de man van haar houdt (of andersom), toch wil ze het graag van hem horen. (van elkaar). Zo wordt je bevestigd.
Daarom schreef ik ook: kVind het nogal verschil maken in welke context deze uitspraak wordt gedaan.
Als dit gaat over 'tot geloof komen' dan heb ik hier grote vraagtekens bij. Een liefdesrelatie heb je nog niet als ongelovige.
Johan100 schreef:Maar als het alleen maar een verstandelijk toestemmen van de Waarheid is en niet meer, hunker je daar niet naar. Dan heb je aan je verstandelijke kennis genoeg. Het ware geloof gaat niet buiten bevinding om, naamloos.
Als je maar 1 ding uit mijn post haalt kun je me dit inderdaad lekker aansmeren.
Maar toevallig zei ik ook dit: Als ik iemand voor 100% geloof/vertrouw, dan weet ik ook met zekerheid dat ik van hem opaan kan.
Geen weten dat gebaseerd is op bewijzen/gevoelens/ervaringen, maar enkel op geloof. En dat geloven brengt gevoelens en ervaringen voort.

Om in iemand te geloven moet ik hem kennen, en om iemand te kennen heb ik info over hem nodig.
Die informatie staat in de Bijbel, daarom moeten we allereerst gewoon geloven wat we lezen.
Normaal leer je iemand kennen door met hem om te gaan, dus spelen de ervaringen die je met iemand hebt een belangrijke rol.
Maar Jezus is niet meer hier op aarde, dus moeten we het doen met wat de Bijbel over Hem vertelt.
Pas als je iemand kent kun je liefde voor hem opvatten. En hoe een liefdesrelatie zich verder ontwikkelt zal van persoon tot persoon verschillen.

Het 'ware' geloof gaat niet buiten bevinding om, ongeloof gaat ook niet buiten bevinding om, en twijfel gaat ook niet buiten bevinding om. Dusss?
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Bambi

Re: Een Wonder in je hart?

Berichtdoor Bambi » 04 nov 2017 15:43

naamloos schreef:Maar toevallig zei ik ook dit: Als ik iemand voor 100% geloof/vertrouw, dan weet ik ook met zekerheid dat ik van hem opaan kan.
Geen weten dat gebaseerd is op bewijzen/gevoelens/ervaringen, maar enkel op geloof. En dat geloven brengt gevoelens en ervaringen voort.


En hier gaat het om, dat zie je al in Hebreëen 11 brief, door het geloof deden ze dingen en daardoor ontvingen ze van God
Door het geloof vertrouwden ze en dat was de sleutel en blijft dat de rest van je (geloofs)leven en dat gaf ervaringen, oftewel bevinding

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Een Wonder in je hart?

Berichtdoor MoesTuin » 05 nov 2017 11:11

Chaya schreef:I
Chaya schreef:
Niet lijdelijk zitten afwachten nee. Maar dat zegt Lekkerbek niet en ik ook niet.
De Heere zal altijd bevestigen wat Hij gezegd heeft, hetzij in de prediking, hetzij tijdens het bijbellezen.


Bambi schreef:
Weet je wat die angst doet, die jullie vasthouden?
Die zorgt dat alles wat God al geeft, niet in je hart binnenkomt en je niks ervaart en als je al wat ervaart wordt het wegberedeneerd door jezelf of met woorden van anderen


De Heere gaat veel verder, wat Bambi hierboven ook duidelijk weergeeft.
De topic titel vind ik zo prachtig, "een Wonder in je hart"
En ik hoop zo dat het verstaan wordt wat dit ten diepste betekend en dan vooral heel persoonlijk voor iedereen die dit leest.

Teus, Teus zijn bericht is het nalezen waardig en zo is het.
Het is de Heilige Geest die het werkt in je hart.
Maar als je dan bang bent dat dit niet zomaar kan en dat de Heilige Geest niet in jou werkt.
"Ik ervaar geen bijzondere dingen…
Doe ik iets wat het werk van de Geest belemmert? "
Soms kunnen we in de war zijn door alles wat we om ons heen horen.
Mensen hebben het over het spreken in tongen, de gave van genezing en het ervaren van Gods aanwezigheid.
Je ziet ze enthousiast zingen, klappen en aanbidden.
Je voelt je onzeker

Maar de Geest kan wonderlijke dingen doen.
Hij is God!
Hij geeft ons geloof, waar Geloof!
Als jij God liefhebt en in de Heere Jezus gelooft, is de Heilige Geest in jou aan het werk.
Lees maar wat Paulus zegt: "Het is de Geest die jou verzekert dat je een kind van God bent!" (Romeinen 8:16)
De Heilige Geest opent je hart en doet je Gods woord begrijpen.
Hij overtuigt je van de waarheid!
Hij zorgt ervoor dat je je zonden beseft.
En Hij overtuigt je ervan dat je Jezus Christus nodig hebt.

Wees niet ongerust als je niet kunt meepraten over ervaringen en bijzondere gaven.
Jouw eenvoudige geloof is het werk van de Heilige Geest!

Maar als ik nu niet zeker weet dat ik een kind van God ben?
Ik herken het wel dat niet voelen en ervaren, maar weet daardoor ook niet zeker of ik Zijn kind ben.
Hoor.... de Heer Jezus Roept U, Luister maar....

Als je gelooft dat de Heere Jezus jou heeft gered, ben je Gods kind.
Door het geloof mogen we daar zeker van zijn.
God zegt dat in de bijbel
Dat geldt ook als we het niet voelen.
We mogen God op zijn Woord geloven.
Want het is Gods absolute wil dat alle mensen behouden.
Hij wil dit zo graag dat Hij geduld met ons heeft en de belofte van Zijn wederkomst vertraagt.
Omdat Hij niet wil dat enigen verloren gaan maar dat allen tot bekering komen.

Beste lezer, maak vandaag dit besluit , en zeg Johannes 3:16 na Heere ik neem U aan als mijn Persoonlijke Verlosser , dank Hem want in het danken eigen je het je zelf toe , en laat niks je weerhouden en en zeg het hard op echt het wordt langzaam aan een verandering in je denken , dan hoef je niet meer te twijfelen want dat is de boze die twijfel zaait
En dan kan je zeggen zoals David Ziel vindt rust vertrouw op Hem ook al voel je het niet maar vertrouw op zijn Woord alleen , en roep Hem aan, Hij is een hoorder! direct als je het nodig hebt de lijn naar de Hemel staat altijd open en zing mee want dat kan je dan uit volle overtuiging van het Geloof en dankbaarheid, God wil geeerd aanbeden en gedankt worden in woord en lied.
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Een Wonder in je hart?

Berichtdoor benefietdiner » 05 nov 2017 18:20

Johan100 schreef:De duivel gelooft ook dat de Bijbel van kaft tot kaft waar is. Zij hebben alleen geen liefdesrelatie met Christus. Gelovigen die een liefdesrelatie hebben met God in Christus willen niets liever dan het uit Zijn Eigen mond horen. Binnen een liefdesrelatie tussen man en vrouw werkt dit ook zo. Ook al weet de vrouw dat de man van haar houdt (of andersom), toch wil ze het graag van hem horen. (van elkaar). Zo wordt je bevestigd.
Maar als het alleen maar een verstandelijk toestemmen van de Waarheid is en niet meer, hunker je daar niet naar. Dan heb je aan je verstandelijke kennis genoeg. Het ware geloof gaat niet buiten bevinding om, naamloos.

Ik vind je prognose wel erg theoretisch (verstandelijk) :D
Het zou dan natuurlijk fijn zijn (na jou antwoordt aan naamloos) als we ook iets van die bevinding / liefdesrelatie met God van jou zoude vernemen (horen) om vervolgens daardoor te horen dat het niet alleen het verstandelijke werk is

Bambi

Re: Een Wonder in je hart?

Berichtdoor Bambi » 06 nov 2017 23:32

Ik vraag me 1 ding af en ben bang voor het antwoord:

Waarom herkennen veel Refo's het hebben van een relatie met God niet?
Waarom herkennen ze de aanwezigheid van God in het hart niet?
Waarom herkennen ze het lieflijke leerproces van God in hun verdere weg niet?
waarom snappen ze het herkennen van Gods stem niet?

En dat in het licht van dat je lichaam de tempel van de Heilige Geest is en door Hem geleid worden?
En de schapen die de stem van de Heere Jezus herkennen en Hem volgen
De Heere Jezus die aan de deur van je hart klopt en binnen wil komen om dus in je hart avondmaal te vieren?

enz

Gebruikersavatar
Teus
Majoor
Majoor
Berichten: 2406
Lid geworden op: 15 dec 2011 13:14

Re: Een Wonder in je hart?

Berichtdoor Teus » 07 nov 2017 01:23

Door ongeloof, omdat ze o.a. zo veel begaan zijn met zonden kennis.
Doctrines en eigengemaakte regeltjes. Als je daar vol van bent is er geen ruimte voor de Heilige Geest.
Dan kan God geen relatie met ze hebben want Hij werkt door de Heilige Geest.
Door zulke dingen zal je ook niet kunnen weten wie je ben in Christus.
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

Bambi

Re: Een Wonder in je hart?

Berichtdoor Bambi » 07 nov 2017 04:42

Ik merk zelf, dat als ik al die dogma;s over de zonden en ellenden en wat al niet meer aan dogma's aan zou nemen, dan moet ik mijn hart van binnen sluiten voor God en Zijn liefde die ik in mijn hart voel
En als je dan bedenkt dat de Heilige Geest in je hart woont........................dan hoort die boodschap van binnenuit, vanuit die liefde te komen. Maar daar komt die boodschap niet uit, die komt van buitenaf op me af. Die moet ik verstandelijk aannemen.
Ik denk dat daar de clou zit
Want de Heilige Geest gaat in een gelovige wonen, zodra die in de Heere Jezus gelooft. Maar als je de deur van je hart dichtgooit, omdat je verstandelijk met je geloof bezig bent, en met de verwachting dat er van buitenaf iets moet gaan gebeuren, dan luister je niet van binnen naar de Heilige Geest die daar al woont
En als mensen met hun hart aannemen dat de Heere Jezus ook voor hen aan het kruis gehangen heeft, dan voelen ze de vreugde in God en liefde van God via de Heilige Geest, die daar allang woont. Probeer het maar

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Een Wonder in je hart?

Berichtdoor MoesTuin » 07 nov 2017 07:53

Bambi schreef:Ik vraag me 1 ding af en ben bang voor het antwoord:

Waarom herkennen veel Refo's het hebben van een relatie met God niet?
Waarom herkennen ze de aanwezigheid van God in het hart niet?
Waarom herkennen ze het lieflijke leerproces van God in hun verdere weg niet?
waarom snappen ze het herkennen van Gods stem niet?

En dat in het licht van dat je lichaam de tempel van de Heilige Geest is en door Hem geleid worden?
En de schapen die de stem van de Heere Jezus herkennen en Hem volgen
De Heere Jezus die aan de deur van je hart klopt en binnen wil komen om dus in je hart avondmaal te vieren?

enz


Ernstige oprechte vragen Teus en Bambi.
Ik vrees dat het stil blijft.
Terwijl het een roep een persoonlijke oproep is van de Heere.
We ontvangen nu al reeds zoveel zekerheden maar enkel in Geloof in Christus alleen

Door het geloof en in Christus Jezus bent u allen kinderen van God. (Gal 3) Allen die door de Geest geleid worden zijn kinderen van God. Zijn we kinderen, dan zijn we ook erfgenamen.(Rom a8) Wie Hem wel ontvingen en in Hem geloofden heeft Hij het voorrecht gegeven kinderen van God te worden.(Joh 1)
Hier is niets tussen te krijgen.

Er zijn mensen die zeggen: "de Heere is niets aan ons verplicht" maar dat klopt toch niet helemaal. God sloot een verbond " Ik zal u tot een God zijn, gij zult Mij tot een volk zijn" naar te lezen is in Psalm 81 Psalm 81 : 12
"Opent uwen mond;
Eist van Mij vrijmoedig,
Op mijn trouwverbond;
Al wat u ontbreekt,
Schenk Ik, zo gij 't smeekt,
Mild en overvloedig."

Dat is echt een belofte van God, een verbond, een eed, waarop de mens zich mag beroepen.
Geweldig is het om te mogen weten dat een mens die schuilt in Gods genade, Gods gunst genieten mag.
Genade is Gods gunst.
God is zo trouw, en zelf schiet ik zo vaak tekort en ben ik niet trouw, maar we mogen altijd een beroep doen, ondanks al onze vreselijke tekortkomingen, op Gods Trouw!
We mogen bidden, Heere ik ben toch Uw kind, maar ik ben geen lieverdje, ik ben Uw gunsteling, maar absoluut geen heilige, maar vol van zonde en het verkeerde, wilt U mij genadig vergeven.

Het is belangrijk om je schuld eerlijk onder ogen te zien zelf, loop er niet voor weg, maar staar je er ook niet op blind. Blijf er niet in hangen.
Zeg niet "Nou ja, zolang ik zo verkeerd en zondig ben, kan ik het wel vergeten"
dat klinkt vroom, maar dat is het niet.
Dan laat je je schuld belangrijker zijn dan Gods genade
Alsof je schuld niet opgewassen kan zijn tegen Gods genade
Dat klinkt wel heel nederig, maar is ten diepste heel hooghartig.
Wat wat denk je dan als mens wel, dat God het niet zou aan kunnen jou schuld?

Mensen roeren vaak in hun eigen ziel en daar vind je van alles, behalve wat je zou moeten vinden.
en heb je daar houvast aan?
De Heere God zegt, "Ik Ben die Ik Ben"

Een boot op zee werpt zijn anker uit in de zee om houvast te hebben, niet in zijn eigen ruim want dat helpt niks.
Waarin werpen wij het anker uit.
In het ruim van ons levenschip, de diepten van onze ziel, onze zonden? doe dit toch niet.
maar werp we het anker uit omhoog, daar is de grond, daar waar de Heere Jezus is met Zijn verzoenend bloed, we hebben een voorspraak bij de Vader. "Vader, ik wil niet dat dezen verloren gaan, want Ik heb verzoening voor hem voor haar gevonden"

Heere wees mij genadig, wilt U mij genadig aannemen.

Als ons hart ons veroordeeld, God is meer dan ons hart, want God is zo groot, dat Hij al verzoening deed voor dat iemand er om vroeg in Jezus, verzoening deed van alle zonden, ook die van gisteren en eergisteren.
ook al denken we dat we het wel kunnen vergeten, bid toch elke dag tot God, in oprechtheid en nederigheid, "Heere, vergeef mij mijn schulden, allemaal."

Want God is goed en gaarne vergevend en van grote goedertierenheid voor allen....ja Allen , die Hem aanroepen
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"


Terug naar “[Religie] - Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten