Een Wonder in je hart?

Om te kunnen posten in dit forum is lidmaatschap van een gebruikersgroep (leden Religie-fora) nodig.
Klik hier voor meer info en het aanvragen van postrecht

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Bambi

Re: Een Wonder in je hart?

Berichtdoor Bambi » 18 nov 2017 19:14

Mensen willen geen lange posten lezen, dus schrijf ik de rest hierin :wink:

Ik kan zo een paar voorbeelden opnoemen

Te beginnen met mezelf
Geloofde als kind heilig, maar door van alles onder andere de dogma;s, (want die werden in onze gemeente echt wel gepreekt, uitverkoren voor de grondlegging en voor anderen een boeman), heb ik God zelf de rug toegekeerd. Bleef wel in Hem geloven, maar er kwam weinig meer uit. Leefde mijn eigen wil en bad nog wel es als gewoonte of in echte nood, maar meer niet. Ik kon het zonder Hem wel af
Nu ben ik terug bij Hem en moet er niet aan denken om 1 dag zonder Hem door te brengen

Een broer van mijn vader. Het geloof vaarwel gezegd. getrouwd met een ongelovige vrouw en deed nergens meer aan
Later kwamen beiden tot geloof en op het laatst werd ie zelfs ouderling in de gergem

Een neef, gooide het geloof weg, ws om dezelfde redenen als ik
Bij het overlijden van zijn broer kwam hij weer bij God terug

Een buurman van vroeger Was als kind gelovig opgevoed. Deed er niks meer aan
Zijn vrouw wel, die ging gewoon naar de kerk
Toen ze ziek werd, was ze een levende getuige en hij kon geen dag zonder haar.
Maar nu ze is overleden, gaat het goed met hem en geeft hij God daar alle eer voor, want daar moet die kracht vandaan komen dat hij het redt

Ik maak me dus niet erg druk, om alle familieleden die niet meer zouden geloven terwijl ze dat als kind wel deden

Zelfs mensen die nog op hun sterfbed liggen en in hun hart dat geloof hebben weggestopt,kunnen gewoon naar God. Want al die anderen (ik inclusief) waren niet uit Gods handen, maar hielden hun hart dicht en het geloof in de Heere Jezus diep weggestopt

Dus zet je allemaal over dat : Ik ben de brave thuisblijvende zoon/dochter syndroom heen, want God heeft die verlorenen altijd in het oog en staat dag en nacht op de uitkijk.
En als ik terugkijk op mijn goddeloze tijd, dan was Hij er altijd en beschermde me en liet me die fouten maken. die ikzelf nu betreur. Maar Hij heeft me nooit uit Zijn hand laten rukken

En verkijk je niet op uiterlijke zaken. En lees de apostelen eens door de ogen van Gods liefde in de verloren zoon. Dan zie je dat het wel donderpreken waren, maar niemand echt buitensloten uit Gods hand

Ik moet altijd lachen om een familielid, die niet meer in de bijbel, de Heere Jezus en God als in de Bijbel beschreven gelooft. Zo ook niet in de duivel en de hel
Maar als ik zeg dat ik van rockmuziek hou of met iets anders kom, dan komt ie ineens de opmerking:" Dat is van de duvel" :lol:
Ja zit diep in het hartje verstopt, maar hij wil het niet weten, tot je op een knopje drukt...............


Want die Vader wil dat Zijn kinderen naar Hem Zelf toegaan en vragen en vertellen
Hij stuurde geen boek naar de verloren zoon, om dat maar te lezen maar wilde dat hij naar Hem Zelf toekwam, dan zouden ze dat samen wel lezen.
En de thuisblijvende zoon, was in echte aanwezigheid van de Vader en praatte echt met Hem, niet tegen Hem en niet via een ander en ging ook niet buiten in zijn uppie het Boek van Zijn vader lezen, maar zocht Hem zelf op

Dus allen verloren zonen en dochters, zonder contact met de Vader, net als diegenen die het geloof in hun hart wegstoppen
De Bijbel is een boek, waarin God je leert hoe je met Hem moet leven, niet een vervanging van een leven met Hem

God vertelt de dingen Zelf in mijn hart en als ik Hem vraag waar dat staat in de Bijbel, dan geeft Hij me ideëen waar ik zoeken moet en zie dan dat dat hetzelfde is
(deze post is nu wel lang genoeg)

Bambi

Re: Een Wonder in je hart?

Berichtdoor Bambi » 18 nov 2017 21:21

Ik weid er nog 1 post aan waarom ik dat denk over de verloren zoon
Ik weet dat die gelijkenis gebruikt wordt overal om het diepe berouw uit te beelden wat een verloren zondaar heeft
Maar kijk nu es goed wat er staat in die gelijkenis aan gevoelens

11 En Hij zeide: Een zeker mens had twee zonen.
12 En de jongste van hen zeide tot den vader: Vader, geef mij het deel des goeds, dat mij toekomt. En hij deelde hun het goed.
3 En niet vele dagen daarna, de jongste zoon, alles bijeenvergaderd hebbende, is weggereisd in een ver gelegen land, en heeft aldaar zijn goed doorgebracht, levende overdadiglijk.
14 En als hij het alles verteerd had, werd er een grote hongersnood in datzelve land, en hij begon gebrek te lijden.
15 En hij ging heen, en voegde zich bij een van de burgers deszelven lands; en die zond hem op zijn land om de zwijnen te weiden.
16 En hij begeerde zijn buik te vullen met den draf, dien de zwijnen aten; en niemand gaf hem dien.
17 En tot zichzelven gekomen zijnde, zeide hij: Hoe vele huurlingen mijns vaders hebben overvloed van brood, en ik verga van honger!
18 Ik zal opstaan en tot mijn vader gaan, en ik zal tot hem zeggen: Vader, ik heb gezondigd tegen den Hemel, en voor u;
19 En ik ben niet meer waardig uw zoon genaamd te worden; maak mij als een van uw huurlingen.
20 En opstaande ging hij naar zijn vader. En als hij nog ver van hem was, zag hem zijn vader, en werd met innerlijke ontferming bewogen; en toe lopende, viel hem om zijn hals, en kuste hem.
21 En de zoon zeide tot hem: Vader, ik heb gezondigd tegen den Hemel, en voor u, en ben niet meer waardig uw zoon genaamd te worden.
22 Maar de vader zeide tot zijn dienstknechten: Brengt hier voor het beste kleed, en doet het hem aan, en geeft hem een ring aan zijn hand, en schoenen aan de voeten;
23 En brengt het gemeste kalf, en slacht het; en laat ons eten en vrolijk zijn.
24 Want deze mijn zoon was dood, en is weder levend geworden; en hij was verloren, en is gevonden! En zij begonnen vrolijk te zijn.
25 En zijn oudste zoon was in het veld; en als hij kwam, en het huis genaakte, hoorde hij het gezang en het gerei,
26 En tot zich geroepen hebbende een van de knechten, vraagde, wat dat mocht zijn.
27 En deze zeide tot hem: Uw broeder is gekomen, en uw vader heeft het gemeste kalf geslacht, omdat hij hem gezond weder ontvangen heeft.
28 Maar hij werd toornig, en wilde niet ingaan. Zo ging dan zijn vader uit, en bad hem.
29 Doch hij, antwoordende, zeide tot den vader: Zie, ik dien u nu zo vele jaren, en heb nooit uw gebod overtreden, en gij hebt mij nooit een bokje gegeven, opdat ik met mijn vrienden mocht vrolijk zijn.
30 Maar als deze uw zoon gekomen is, die uw goed met hoeren doorgebracht heeft, zo hebt gij hem het gemeste kalf geslacht.
31 En hij zeide tot hem: Kind, gij zijt altijd bij mij, en al het mijne is uwe.
32 Men behoorde dan vrolijk en blijde te zijn; want deze uw broeder was dood, en is weder levend geworden; en hij was verloren, en is gevonden.

Iedere puber kent dat gevoel, je heb je thuis aan de regels te houden en mag niks doen wat je zelf wil. Dus je wil weg. En zelf bepalen wat je wil
Die zoon ook. Hij wil zijn eigen leven leiden en doen wat hij zelf wil en leeft zich uit
Maar dan is het geld op en waar heeft hij dan echt berouw van?
Alleen maar dat de knechten van zijn vader wel te eten hebben. Honger is wat hem kwelt en als knecht van zijn vader krijgt hij tenminste te eten. Niet het berouw over zijn zonde. Dus hoe moet hij het inkleden dat hij dan tenminste bij zijn vader goed te eten krijgt? Dan zeg je toch dat je gezondigd hebt en dat je alleen maar waard bent om een knecht te zijn. dan krijgt hij tenminste wel te eten. En dat is meer dan nu
En ik heb zo'n flauw vermoeden dat de uitdrukking tegen de hemel zondigen een cultuur gebonden uitdrukking was

Dus het belangrijkste in deze gelijkenis is niet het zondebesef, maar de Vader die gewoon Zijn kind terug wil.
Net als bij dat verloren schaap. En dieren komen ook vaak terug als ze honger hebben

Dus de reden waarom je terug komt bij die Vader Zelf, maakt niet uit, want Hij wacht op Zijn kinderen
Hij wil ze dichtbij Hem hebben en voor ze zorgen en contact met ze
Want die zoon was niet dood in de zonde zoals er van gemaakt wordt, maar doodgewaand. Want waar was hij en waar bleef hij? De Vader had geen contact meer met hem. En miste hem

Herkennen jullie dat niet? Als je kind wegloopt, maakt de reden waarom het terugkomt toch niet uit? Dan maak je je toch zorgen en mis je het toch en kun je toch niet wachten tot het om wat voor reden dan ook weer in je huis is. levend en wel

Gods Vaderliefde is nog groter, die heeft zelfs Zijn eigen zoon aan het kruis laten hangen zodat al Zijn kinderen gewoon (terug)kunnen komen
Maar door mensen wordt Gods liefde nog kleiner gemaakt dan menselijke vader liefde. Alsof God alleen maar wil dat Zijn kinderen eerst vol berouw op de knieën liggen voordat ze weer welkom zijn

En hoe moet je de apostelen dan lezen?
Zoals ik tekeer ging tegen die mensen in Kruiningen, om het goede weer naar voren te halen en ze wakker te schudden

Gebruikersavatar
Bambi1
Verkenner
Verkenner
Berichten: 94
Lid geworden op: 27 jan 2018 21:05

Re: Een Wonder in je hart?

Berichtdoor Bambi1 » 29 jan 2018 18:47

=

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Een Wonder in je hart?

Berichtdoor Johan100 » 01 mar 2018 10:47

Bambi schreef:

Herkennen jullie dat niet? Als je kind wegloopt, maakt de reden waarom het terugkomt toch niet uit? Dan maak je je toch zorgen en mis je het toch en kun je toch niet wachten tot het om wat voor reden dan ook weer in je huis is. levend en wel

Gods Vaderliefde is nog groter, die heeft zelfs Zijn eigen zoon aan het kruis laten hangen zodat al Zijn kinderen gewoon (terug)kunnen komen
Maar door mensen wordt Gods liefde nog kleiner gemaakt dan menselijke vader liefde. Alsof God alleen maar wil dat Zijn kinderen eerst vol berouw op de knieën liggen voordat ze weer welkom zijn


Ik denk dat je goed moet beseffen dat God zowel volkomen liefde als volkomen rechtvaardig is. Deze eigenschappen zijn niet tegenstrijdig met elkaar. Er is in God niets tegenstrijdigs. We moeten ze beiden laten staan. Elke eigenschap is 100% goed.

Door de zondeval zijn we van nature geen kinderen van God meer en God wil gerechtigheid. Hij heeft Zijn Zoon gezonden om deze gerechtigheid te verwerven en toe te passen. Door Hem kunnen we tot God komen. Zijn offer is groot genoeg om de zonde van iedereen te verzoenen. We moeten wel tot persoonlijk geloof komen in deze Zaligmaker. Ervoor liggen we onder de toorn van God. God wil dus niet dat zijn kinderen gewoon terug komen, zoals je beweert, maar Hij wil dat Zijn zondige schepselen terugkomen, oorspronkelijk goed geschapen in het paradijs, maar sinds de zondeval in Adam zondig en daarbij komen nog ons eigen zonden. Een onreine kan geen reine voortbrengen. (Job 14:4. Gen. 5:3, Ps. 51:7, Joh.3:6, Rom.5:12, Ef.2:3).

Zoek de teksten maar op, dat gaat over jou en mij en iedereen. Of je het nu voelt of niet. De Bijbel getuigt ervan. Vanuit onszelf zien we het niet, dus is het al een wonder in ons hart als Gods Geest ons daarvan overtuigt. Het grootste wonder is als God de Vader doortrekt en ons tot de Zoon trekt en ons zo met Hem verzoent. In de gelijkenis van de verloren zoon kwam die zoon tot het besef dat hij gezondigd had en hij belijdt dan ook dat hij gezondigd heeft. 'Vader, ik heb gezondigd tegen de hemel en tegen u'. (Luk. 15:18).
Hij belijdt zijn onwaardigheid en vanuit zijn onwaardigheid zegt hij dat hij het niet waard is de zoon van de vader genoemd te worden, maar de Vader ontvangt hem met open armen laat het beste kleed brengen, het gemeste kalf slachten, .....

Het gebed van de tollenaar 'God, wees mij zondaar genadig' werd aangenomen en dat van de Farizeeër niet.
'De offeranden Gods zijn een gebroken geest, een gebroken en verslagen hart zult gij, o God, niet verachten. Psalm 51:19.
'Zalig zijn de armen van geest, die treuren, want zij zullen vertroost worden'. Mat. 5:4.

God werkt berouw als Hij zaligmakend werkt. Zonder berouw zijn we (ten diepste) vijanden van het kruis.
Tegen deze boodschap is veel vijandschap, helaas. Het wordt gezien als vroom doenerij.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Een Wonder in je hart?

Berichtdoor MoesTuin » 03 mar 2018 11:29

Bambi is hier niet meer aanwezig op t RWeb Johan.

Overigens heb ik dit topic nog eens doorgelezen.
Prachtig Topic
T gaat zo diep....
Hét Wonder in je hart.
Als je dat kostbaar in je bezit hébt
T Rijkste mens ben je in Christus.
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Een Wonder in je hart?

Berichtdoor Johan100 » 17 jul 2018 14:49

Marloes1g schreef:Ja dat vergeet ik ook zo vaak dat de Heere ook voor de tijdelijke, in onze ogen, onbelangrijke dingen wil zorgen.
Hij wil daar ook om gevraagd worden. Maar ik ben ook een slechte leerling wat dat betreft. Denk al gauw dat kan ik zelf wel even maar als de Heere je dan weer laat vastlopen in de "gewone" dagelijkse beslommeringen die je denkt wel even zelf te doen dan leer ik het weer (voor even)

We vergeten de Heere zo gauw. Ik vind mezelf ook geen goede leerling en heb het ook steeds weer nodig om vast te lopen, zodat ik weer op Hem ga zien. Als ik niet af en toe vastloop loop ik steeds verder weg bij Hem vandaan. Ik ben blij dat de Heere het vastlopen gebruikt om me aan Hem te verbinden. Maar aan alle strijdt komt eens een eind, Marloes, als we verbonden zijn met Christus. Ik zie er naar uit!
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Een Wonder in je hart?

Berichtdoor Johan100 » 19 jul 2018 10:11

Chaya schreef:In het topic: reacties op de vragenrubriek is er nu een discussie ontstaan over het spreken van God in je hart.
Ik heb er enkele kenmerkende uitspraken uitgehaald. (mijns inziens)
Lekkerbek schreef:
maar dat de Heere zo heel persoonlijk Zijn Woord toepaste aan zijn ziel, dit is wat ik geloof wat er moet gebeuren. Er moet een wonder in ons leven gebeuren.

Beste Lekkerbek, en wat is dat wonder dan?
Wat versta jij onder 'heel persoonlijk Zijn Woord toegepast aan je ziel?'
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Een Wonder in je hart?

Berichtdoor MoesTuin » 01 feb 2019 22:39

Johan100 schreef:Beste Lekkerbek, en wat is dat wonder dan?
Wat versta jij onder 'heel persoonlijk Zijn Woord toegepast aan je ziel?'

Dit is nu zo het rijke werk van de Heilige Geest
Gegeven aan iedere gelovige die zijn / haar hart open heeft staan helemaal voor de Heer
De Heer komt wonen met Zijn Geest in jou hart,
inpandig, inwoner van jou, jou hart / ziel, dieper intenser kan het niet, wat wil je nog meer?!
Hoe rijk ben je dan!
God Zoon Geest, drie-een,
Hij gaat met geen mens dezelfde weg,
geen enkele vergelijking gaat op,
ieder Uniek voor de Heer,
en in Psalm 25 Gods verborgen omgang vinden
Zielen, waar Zijn vrees in woont;
't Heilgeheim wordt aan Zijn vrinden,
Naar Zijn vreêverbond, getoond.
En wat er dan met je gebeurd is onbeschrijvelijk
Ik snap daar ook nog niets van.
maar Gods Geest waait als de wind.....
treffend, het hart...
het gaat om het hart,
het gaat zo heel persoonlijk om je hart....
geloven met het hart....
zeer zeker ook praktisch geloven in de tijd van vandaag (de bijbelse tijd is ver achter ons) maar Gods Geest gaat verder ook in onze tijd.
De Heilige Geest is zo ondergeschikt geraakt in de huidige tijd en ook in het huidige kerkelijke leven....
de kerk lijkt bang te zijn voor de Heilige Geest,
weet er geen raad mee omdat het zo ongrijpbaar is en de eigen regeltjes en wetjes verstoord en omver blaast want de Heilige Geest waait als de wind en men hoort Hem niet en ziet Hem niet zo als de wind onvoorstelbaar is in richting en kracht zo is ook de Geest.
Ik besef ook heel goed dat ik geen "kuddedier" ben, maar me open stel voor veel en heel ruim en breed,
maar met absolute grenzen,
maar niet via de gangbare orde en regels, veelal door mensen ingesteld...
Maar met Christus in het hart op weg naar dé Hoopvolle Toekomst.....

Onderstaande lied met de zo treffende tekst in beeld is een rijke bemoediging in de Weg naar de trekkende Christus die wil wonen in u jou hart met Zijn Geest

want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Een Wonder in je hart?

Berichtdoor Boekenlezer » 05 feb 2019 21:26

Het geval Joram van Klaveren is er wat mij betreft een treffende illustratie van dat er inderdaad een wonder in ons hart moet gebeuren, willen wij met God verzoend zijn en kunnen ingaan in zijn koninkrijk. Dat wonder heet wedergeboorte. (Dat heette in het Grieks toch letterlijk: geboorte van boven?)

Joram van Klaveren was christelijk. In een artikel las ik dat hij van huis uit gereformeerd-vrijgemaakt was. Daarbij was hij blijkbaar van een evangelische inslag, want hij kerkte ook bij de evangelischen. Maar van wedergeboorte was het blijkbaar nog nooit gekomen. Het zal een geloof zijn geweest waarbij hij vanuit zijn natuurlijke mogelijkheden gedacht heeft. (Heel inwisselbaar met de islam!) Maar zo wordt een mens nooit behouden. Dat is vanuit ons volstrekt onmogelijk! Dat leert de Bijbel duidelijk, bijvoorbeeld in Mattheüs 19:25-26. Maar wanneer versta je dat...?

Ik zal de dag nooit vergeten dat Mattheüs 19:16-26 vers voor vers door mijn hoofd ging. Dat was in 1997. Bij iedere vers werd het steeds nauwer, tot ik voor een gesloten deur stond. Ik kon er niet meer in, ik stond buiten. Maar toen stopte het niet! Toen kreeg ik te zien dat er van God uit mogelijkheden waren, waar die bij ons niet zijn. Zo ging ik verstaan wat het betekent om uit genade zalig te kunnen worden! Tot die tijd begreep ik dat niet. Pas toen was mij iets geleerd wat ik tot die tijd miste en nog nooit goed begrepen had.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Een Wonder in je hart?

Berichtdoor benefietdiner » 06 feb 2019 12:29

Boekenlezer schreef:Het geval Joram van Klaveren is er wat mij betreft een treffende illustratie van dat er inderdaad een wonder in ons hart moet gebeuren, willen wij met God verzoend zijn en kunnen ingaan in zijn koninkrijk. Dat wonder heet wedergeboorte. (Dat heette in het Grieks toch letterlijk: geboorte van boven?)

Wat mij in dat interview in het RD op viel is deze zin: 'Maar als godszoeker voelde ik altijd een bepaalde onrust'.

Joram van Klaveren was een ‘godszoeker’ en dat heeft hij in het christelijk geloof dus niet gevonden.

Dat is een misser!

Ik vraag mij dan ook tevens af hoeveel vinden God ook niet in de christelijken denominaties waar een groot tekort aan liefde is in onze kerken en waar kilheid en individualisme heerst.

Ik zie in de omslag van Joram van Klaveren en ook Arnoud van Doorn dat zo zachtjes aan het christelijke symbool verdwijnt uit Nederland en plaatst maakt voor het maan-ster-symbool.

Ongeveer 5 procent van Nederland is moslim en dat zijn er bijna 1 miljoen.

Ze hebben uitgerekend dat is 2050 ongeveer 14 procent zal zijn maar ik geloof dat het veel sneller zal gaan dan voorspeld.

Niet tegenstaande als je naar Noord Afrika kijkt heeft dat twee eeuwen geduurd en het was van christelijk naar moslim omgetoverd.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Een Wonder in je hart?

Berichtdoor Chaya » 06 feb 2019 14:37

Boekenlezer schreef:Het geval Joram van Klaveren is er wat mij betreft een treffende illustratie van dat er inderdaad een wonder in ons hart moet gebeuren, willen wij met God verzoend zijn en kunnen ingaan in zijn koninkrijk. Dat wonder heet wedergeboorte. (Dat heette in het Grieks toch letterlijk: geboorte van boven?)

Inderdaad Boekenlezer. Het toont aan dat de mens van nature een verhard hart heeft en als de Heere ons niet vastgrijpt, we allemaal reddeloos verloren gaan.
Hij is gedoopt, met het Woord opgegroeid, en het is niet verder gekomen dan zijn oren blijkbaar.
Genade is geen erfgoed, geboren op het erf van het Verbond, maar toch.... er buiten staan.

Wat ik absoluut niet kan begrijpen is, dat hij nu een geloof is ingegaan waarbij het aan elkaar hangt van wetten en regels.
Er moet heel veel. Veel dagelijkse rituelen.
Ozkan Akyol vroeg aan hem hoe het toch mogelijk is dat hij nu pas tot het besef kwam hoe de Islamitische godsdienst werkeljk is, daar hij Godsdienstwetenschappen studeerde notabene.
En nu wil hij het ons met alle liefde uitleggen.
Ik denk niet dat veel mensen dit zullen snappen, buiten de moslimkring.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Een Wonder in je hart?

Berichtdoor benefietdiner » 06 feb 2019 19:04

je reageert op Boekenlezer en ik wil reageert op jou.

Chaya schreef:Het toont aan dat de mens van nature een verhard hart heeft en als de Heere ons niet vastgrijpt, we allemaal reddeloos verloren gaan.

Lees ik dit nu goed? Je zegt: ‘als de Heere ons niet vastgrijpt we allemaal reddeloos verloren gaan’? Joram van Klaveren is dus niet door de Heere in zijn hart gegrepen, concludeer ik uit jou omschrijving, en is redeloos verloren / buitengesloten. Zou Joram van Klaveren misschien ook zó gedacht hebben. De Heere heeft mijn niet gegrepen dus adios God van het christendom ik ga over naar de islam. Daar kan ik er tenminste iets aan doen om mijn godszoeker te vervullen want de God van christendom laat mij gewoon in de kou staan. Daar moet je maar afwachten of God naar je toe komt maar……. bij de islam…….. het voelde voor Joram van Kalveren als thuiskomen.

Chaya schreef:Hij is gedoopt, met het Woord opgegroeid, en het is niet verder gekomen dan zijn oren blijkbaar.
Genade is geen erfgoed, geboren op het erf van het Verbond, maar toch.... er buiten staan.


Hier wordt ik nog droeviger van Chaya. Ja….. waarschijnlijk wel zeker waren bij Joram van Klaveren zijn kinderdoop zijn Ouders, Opa’s en Oma’s Tantes en Ooms aanwezig, de kerk zat vol en zij waren allen blij dat de kleine Joram in het verbond der genade was opgenomen en Joram……. tsja hij besefte dat nog niet en……. naar nu blijkt ook later niet.

Tsja hadden zijn ouders maar verteld dat de besnijdenis niet in de plaats van de doop gekomen is. Hadden zijn ouders maar verteld aan Joram dat hij Jezus God Dé Verlosser naar deze aarde gekomen is en dat dát een persoonlijk aanvaarden is. Dat de kinderdoop totaal niets betekend ja…. zelf on-Bijbels is. Maar zij ouders hebben waarschijnlijk (wel zeker) verteld dat hij op het erf van het verbond geboren is en dat het wel goed met hem zat. Joram moest het maar afwachten verder want genade is geen erfgoed. Maar Joram beleefde niets van dat alles hij bleef met een leeg onvervuld hart achter.

En…….. bij je geboorte kom je wel op het erf van het verbond, als je tot je verstand gekomen ben is het genade opeens geen erfgoed meer. Heb je ooit zo’n rare toestand waargenomen. Ben je eindelijk tot bezinning gekomen wordt je er uit gekieperd, welk normaal mens kunt dit volgen.

Vind je het dan gek dat hij naar andere religies toegaat en gaat onderzoeken wat de waren weg is? Nu……. dat vind je dan toch heus bij de islam.
Wat een enorme misser in sommige christelijk denominaties.

Zou Joram hier schuldig aan zijn ?
Of zou de denominatie hier schuldig aan zijn?

Beste Chaya misschien staat er wel een typ fout in mijn reactie die ik niet ziet. Wil je daar niet op letten maar des te meer op de inhoud van mijn schrijven.
Je moet toch nu wel begrijpen / snappen waarom Joram met zijn lege hart naar de islam is gegaan.

Ik ben belijdend christen en weet wie mijn Verlosser is, dat bedoel ik niet hooghartig maar begrijp hierdoor ook heel goed wat er bij Joram ontbrak. Zijn leegte werd niet gevuld, zijn christelijk visie kon hij niet rijmen met een dooddoener: wacht maar op een wonder.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Een Wonder in je hart?

Berichtdoor Chaya » 07 feb 2019 13:55

benefietdiner schreef:Lees ik dit nu goed? Je zegt: ‘als de Heere ons niet vastgrijpt we allemaal reddeloos verloren gaan’? Joram van Klaveren is dus niet door de Heere in zijn hart gegrepen, concludeer ik uit jou omschrijving, en is redeloos verloren / buitengesloten. Zou Joram van Klaveren misschien ook zó gedacht hebben. De Heere heeft mijn niet gegrepen dus adios God van het christendom ik ga over naar de islam. Daar kan ik er tenminste iets aan doen om mijn godszoeker te vervullen want de God van christendom laat mij gewoon in de kou staan. Daar moet je maar afwachten of God naar je toe komt maar……. bij de islam…….. het voelde voor Joram van Kalveren als thuiskomen.

Ja dat lees je goed.
Ik weet niet of de Heere hem wel of niet vastgegrepen had, een mens raakt ook weleens los.
Als Joram dit gedacht heeft, geeft hij God de schuld en dat is NOOIT het geval.
benefietdiner schreef:Tsja hadden zijn ouders maar verteld dat de besnijdenis niet in de plaats van de doop gekomen is.

Daar gaan we weer..... het ligt daaraan. :roll:
Alsof belijdende leden nooit de kerk de rug toekeren, vroeger of later.
benefietdiner schreef: Maar zij ouders hebben waarschijnlijk (wel zeker) verteld dat hij op het erf van het verbond geboren is en dat het wel goed met hem zat. Joram moest het maar afwachten verder want genade is geen erfgoed. Maar Joram beleefde niets van dat alles hij bleef met een leeg onvervuld hart achter.

Zo vertelden die ouders dat vast niet. Afwachten is nl. niet bijbels, net zo min dat het voldoende is dat je een gedoopt voorhoofd hebt.
Ieder gedoopt kind moet bekeerd worden. Maar het is een Zegen als je in een christelijk gezin bent geboren.
Vraag maar aan degenen die op volwassen leeftijd uit de wereld zijn getrokken.
benefietdiner schreef:Je moet toch nu wel begrijpen / snappen waarom Joram met zijn lege hart naar de islam is gegaan.

Absoluut niet! En het zou mij niets verbazen als hij ooit weer terug zou keren tot het christelijk geloof.
En dat zal voor hem een heel stuk moeilijker worden dan het nu is!!
benefietdiner schreef:Ik ben belijdend christen en weet wie mijn Verlosser is, dat bedoel ik niet hooghartig maar begrijp hierdoor ook heel goed wat er bij Joram ontbrak. Zijn leegte werd niet gevuld, zijn christelijk visie kon hij niet rijmen met een dooddoener: wacht maar op een wonder.

Als datgene wat jij hier belijdt echt waar is, kun je dus nooit kwaad over God spreken. Wat je nu - ongewild misschien - wel doet nu. Want je tekent Joram als willoos slachtoffer. En dat is hij zeker niet.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Een Wonder in je hart?

Berichtdoor benefietdiner » 07 feb 2019 15:24

Chaya schreef: Als datgene wat jij hier belijdt echt waar is, kun je dus nooit kwaad over God spreken. Wat je nu - ongewild misschien - wel doet nu. Want je tekent Joram als willoos slachtoffer. En dat is hij zeker niet.

Ik had niet anders verwacht, je antwoord is mij volkomen duidelijk op één ding na namelijk waar spreek ik kwaad over God? en waar teken ik Joram van Klaveren af als willoos slachtoffer?

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Een Wonder in je hart?

Berichtdoor Chaya » 08 feb 2019 15:54

benefietdiner schreef:Ik had niet anders verwacht, je antwoord is mij volkomen duidelijk op één ding na namelijk waar spreek ik kwaad over God? en waar teken ik Joram van Klaveren af als willoos slachtoffer?

Als jij zegt De Heere heeft mij niet gegrepen - misschien dat J v K zo dacht, dan geef je dus God de schuld. Want hij greep niet hard genoeg, houdt Joram dus ook niet tegen.
En als je niets anders had verwacht, waarom stel je die vragen dan aan mij.
Als bevestiging wat je toch al voorzag?
Niet iedereen die gedoopt is en opgegroeid is op het erf van het Verbond, wordt automatisch behouden.
Daar zijn heel beroemde voorbeelden van, die het allemaal breeduit meten in hun boeken en interviews.

En nee, ik zeg niet dat J v K nu reddeloos verloren en buitengesloten is!! Want hij leeft in genadetijd. En ik weet zeker dat zijn familie hem opdraagt in de gebeden en dan kan de Heere een Wonder verrichten.

Ik las dit artikel erover, een citaat eruit:

Het verhaal van de bekering van Joram van Klaveren is wonderlijk. En de shock en verbazing galmden nog vele dagen na. Maar het is en blijft ook een vreemd verhaal. Als je het boek van Van Klaveren leest – en ik vond het vrij moeilijk leesbaar – en zijn eigen verklaringen probeert te volgen, blijft de bekering bevreemdend. Voor een gelovige en voor een ongelovige. Vooral omdat Van Klaveren vasthoudt aan een vrij strakke redeneertrant. Kan je tot (een ander) geloof komen door logisch te redeneren? Ik geloof zelf eigenlijk van niet. Is het daar niet geloof voor?

Aldus. Ik ben niet de enige die het op zijn minst bevreemdend vind.

https://www.nporadio1.nl/opinie-comment ... t-te-komen
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8


Terug naar “[Religie] - Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten