Bezoeken van tempels van andere geloven

Om te kunnen posten in dit forum is lidmaatschap van een gebruikersgroep (leden Religie-fora) nodig.
Klik hier voor meer info en het aanvragen van postrecht

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

coby5
Sergeant
Sergeant
Berichten: 338
Lid geworden op: 09 nov 2016 10:15

Re: Bezoeken van tempels van andere geloven

Berichtdoor coby5 » 01 jan 2018 11:52

rotterdam schreef:Ja Coby5, hij bracht daar het evangelie maar dat wist hij nog niet toen hij ging.
Heb ik gezegd dat je Boeddha beelden in huis moet nemen - onzin daar gaat het niet over.
Onrein achten ? Wat probeer je te zeggen ? Dat wij onze naaste mogen minachten ?

Minachten? Natuurlijk niet. De heidenen niet onheilig achten is dat het evangelie niet alleen voor de Joden is. Sta op Petrus, slacht en eet. Wat God rein verklaard heeft moogt gij niet voor onheilig houden.
Het gaat over tempels bezoeken. Ik hoef niet Allah of Buddha te respecteren, alleen de mensen. Als ik niet een moskee inga wil het niet zeggen dat ik moslims minacht. Zij achten mij toch ook niet min als ze niet mijn kerk ingaan.
Laatst gewijzigd door coby5 op 01 jan 2018 12:44, 1 keer totaal gewijzigd.

coby5
Sergeant
Sergeant
Berichten: 338
Lid geworden op: 09 nov 2016 10:15

Re: Bezoeken van tempels van andere geloven

Berichtdoor coby5 » 01 jan 2018 12:37

Dit vind ik nog wat anders. Die jongen komt uit zo'n gezin en pa en ma nemen het persoonlijk op als ie niet komt:
http://www.eauk.org/idea/should-christi ... temple.cfm

rotterdam
Generaal
Generaal
Berichten: 4636
Lid geworden op: 07 aug 2013 07:24

Re: Bezoeken van tempels van andere geloven

Berichtdoor rotterdam » 01 jan 2018 13:47

coby5 schreef:Minachten? Natuurlijk niet. De heidenen niet onheilig achten is dat het evangelie niet alleen voor de Joden is. Sta op Petrus, slacht en eet. Wat God rein verklaard heeft moogt gij niet voor onheilig houden.
Het gaat over tempels bezoeken. Ik hoef niet Allah of Buddha te respecteren, alleen de mensen. Als ik niet een moskee inga wil het niet zeggen dat ik moslims minacht. Zij achten mij toch ook niet min als ze niet mijn kerk ingaan.


Ik weet niet hoe dit bij jou is maar ik liever dat ze mij dan mijn God minachten.
Jij waarschijnlijk ook, bij moslims is dit niet anders.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Bezoeken van tempels van andere geloven

Berichtdoor Marnix » 02 jan 2018 11:29

Nina schreef:Ik ga geen moskee in. Ik wil niet uit eerbetoon aan Allah mijn schoenen uittrekken. Boven de ingang van de moskee op het Tempelplein in Jeruzalem staat met grote letters geschreven (in het Arabisch) dat God geen Zoon heeft. Ik heb er niks te zoeken.


Ik trek mijn schoenen slechts uit omdat ik de molims respecteer, niet omdat ik Allah respecteer. Als ik bij jou op visite ga en je vraagt me mijn schoenen uit de doen doe ik dat ook gewoon omdat ik jou respecteer, jij bent de gastheer. En nogmaals, dat God geen zoon heeft of helemaal niet bestaat, dat geloven de meeste mensen om je heen. Ik snap dat ook niet waarom er zo'n verschil wordt gemaakt tussen moslims en ongelovigen want blijkbaar vind je het veel erger als mensen moslim zijn dan wanneer ze helemaal niet geloven. Maar wat is het verschil?
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

coby5
Sergeant
Sergeant
Berichten: 338
Lid geworden op: 09 nov 2016 10:15

Re: Bezoeken van tempels van andere geloven

Berichtdoor coby5 » 02 jan 2018 14:13

Marnix schreef:Ik trek mijn schoenen slechts uit omdat ik de molims respecteer, niet omdat ik Allah respecteer. Als ik bij jou op visite ga en je vraagt me mijn schoenen uit de doen doe ik dat ook gewoon omdat ik jou respecteer, jij bent de gastheer. En nogmaals, dat God geen zoon heeft of helemaal niet bestaat, dat geloven de meeste mensen om je heen. Ik snap dat ook niet waarom er zo'n verschil wordt gemaakt tussen moslims en ongelovigen want blijkbaar vind je het veel erger als mensen moslim zijn dan wanneer ze helemaal niet geloven. Maar wat is het verschil?

Het verschil is dat het een afgodentempel is. Als ongelovigen me meevragen naar de disco ga ik ook niet. Iedereen aanbidt wat. En als God zegt dat het goed is i.v.m. evangelisatie, allemaal prima, maar niet zomaar.
Lol ik zag een keer oude vrienden van school. Een wilde naar een cafe. Ik zei daar ga ik niet heen. Achterlijk vond ze het.
Dat komt omdat m'n ex een keer zei dat ik als christen niet naar een cafe moet gaan zomaar en ik dacht: wat een kul. Ik drink niet eens bier. We nemen er wat fris of koffie, dus ik ging toch met een groep klasgenoten. Zette m'n helm op de grond en hing m'n jas aan die stoel. Eerst zag ik zo'n spotschilderij aan de muur met Jezus die verdronk en een reddingsboei. Vervolgens komt er een hond aan, loopt naar mijn stoel en piest m'n jas en helm onder. Of ie wou zeggen: wat doe jij hier? Nou toen ging ik toch maar niet meer.

coby5
Sergeant
Sergeant
Berichten: 338
Lid geworden op: 09 nov 2016 10:15

Re: Bezoeken van tempels van andere geloven

Berichtdoor coby5 » 02 jan 2018 14:20

rotterdam schreef:Ik weet niet hoe dit bij jou is maar ik liever dat ze mij dan mijn God minachten.
Jij waarschijnlijk ook, bij moslims is dit niet anders.

En dus? Moet ik Allah hoogachten om hen een plezier te doen?

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Bezoeken van tempels van andere geloven

Berichtdoor Marnix » 02 jan 2018 16:08

coby5 schreef:Het verschil is dat het een afgodentempel is. Als ongelovigen me meevragen naar de disco ga ik ook niet. Iedereen aanbidt wat. En als God zegt dat het goed is i.v.m. evangelisatie, allemaal prima, maar niet zomaar.
Lol ik zag een keer oude vrienden van school. Een wilde naar een cafe. Ik zei daar ga ik niet heen. Achterlijk vond ze het.
Dat komt omdat m'n ex een keer zei dat ik als christen niet naar een cafe moet gaan zomaar en ik dacht: wat een kul. Ik drink niet eens bier. We nemen er wat fris of koffie, dus ik ging toch met een groep klasgenoten. Zette m'n helm op de grond en hing m'n jas aan die stoel. Eerst zag ik zo'n spotschilderij aan de muur met Jezus die verdronk en een reddingsboei. Vervolgens komt er een hond aan, loopt naar mijn stoel en piest m'n jas en helm onder. Of ie wou zeggen: wat doe jij hier? Nou toen ging ik toch maar niet meer.


Ah zo. Ik ga wel gerust naar een cafe. Heb er ook nog nooit zulke prenten zien hangen. Tja, en zo verschillen we allemaal, ook als christenen. En dat is niet erg. Paulus had dat ook al wel gezien en schreef dus dat de een iets met een gerust hart kan doen en de ander niet, zelfs vlees eten wat aan afgoden is geofferd.... daar moeten we elkaar niet op veroordelen. Dan ga jij niet naar een cafe en ik wel... of als ik ergens op vakantie ben en ik zie een moskee, doe ik mijn schoenen uit en ga binnenkijken.. en jij doet dat niet. Prima.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

rotterdam
Generaal
Generaal
Berichten: 4636
Lid geworden op: 07 aug 2013 07:24

Re: Bezoeken van tempels van andere geloven

Berichtdoor rotterdam » 02 jan 2018 16:47

coby5 schreef:En dus? Moet ik Allah hoogachten om hen een plezier te doen?


Het is goed Coby5 - doe het maar op jouw manier - flink de beuk erin - prettige samenleving.

Trouwens raar verhaal en wat voor soort cafés kom jij ?
Rare posters en honden in een café die tegen een jas piesen ?

coby5
Sergeant
Sergeant
Berichten: 338
Lid geworden op: 09 nov 2016 10:15

Re: Bezoeken van tempels van andere geloven

Berichtdoor coby5 » 02 jan 2018 17:24

rotterdam schreef:Het is goed Coby5 - doe het maar op jouw manier - flink de beuk erin - prettige samenleving.

Trouwens raar verhaal en wat voor soort cafés kom jij ?
Rare posters en honden in een café die tegen een jas piesen ?

Prettige samenleving. Daar gaat het om.
Ach ja deze man doet het veel beter:
http://mobile.wnd.com/2017/05/allah-tak ... ible-belt/

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Bezoeken van tempels van andere geloven

Berichtdoor Marnix » 03 jan 2018 16:58

Dat is heel wat anders dan waar het nu over gaat.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

coby5
Sergeant
Sergeant
Berichten: 338
Lid geworden op: 09 nov 2016 10:15

Re: Bezoeken van tempels van andere geloven

Berichtdoor coby5 » 03 jan 2018 17:34

Marnix schreef:Dat is heel wat anders dan waar het nu over gaat.

Ja dat is iets anders dan een tempel bezoeken of respect hebben voor moslims. Maar als je Allah moet hoogachten, moet je het goed doen.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Bezoeken van tempels van andere geloven

Berichtdoor Marnix » 03 jan 2018 17:48

Je leest niet goed. Ik hoef Allah niet te hoogachten / aanbidden / erkennen of wat dan ook.

Ook niet als ik als toerist een moskee bezoek omdat een een mooi, knap gemaakt gebouw is. En dat wil nog niet echt doordringen volgens mij... Je mag best genieten van mooie dingen die mensen hebben gemaakt, kunst, gebouwen, uitvindingen. Ook als ze niet in God of in Jezus geloven. En zo kan je ook gerust een moskee bezoeken als toerist als je weet dat er geen andere goden zijn dan alleen God. Lees 1 Korinthe 8 maar eens goed door. Dan lees je dat je als christen zelfs in een afgodentempel aan afgoden geofferd vlees mag eten als je geweten daar geen moeite mee heeft. :shock:
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Bezoeken van tempels van andere geloven

Berichtdoor Johan100 » 03 jan 2018 23:20

Marnix schreef:Je leest niet goed. Ik hoef Allah niet te hoogachten / aanbidden / erkennen of wat dan ook.

Ook niet als ik als toerist een moskee bezoek omdat een een mooi, knap gemaakt gebouw is.

Jaja, een mooi knap gemaakt gebouw waar een vreemde god aanbeden wordt. Ik heb daar niets te zoeken. Tenzij ik misschien wat over het Evangelie kan vertellen, maar niet als toeristische attractie.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Bezoeken van tempels van andere geloven

Berichtdoor Marnix » 04 jan 2018 08:53

Tja. Dan moet je er niet naartoe gaan dus. Als we elkaar maar een beetje in waarde laten als we op dit punt van mening verschillen vind ik het prima.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Arco
Majoor
Majoor
Berichten: 2237
Lid geworden op: 21 dec 2004 15:30
Locatie: Waddinxveen

Re: Bezoeken van tempels van andere geloven

Berichtdoor Arco » 12 jan 2018 09:54

Marnix schreef:Je leest niet goed. Ik hoef Allah niet te hoogachten / aanbidden / erkennen of wat dan ook.

Ook niet als ik als toerist een moskee bezoek omdat een een mooi, knap gemaakt gebouw is.


Vraagje: doe jij je schoenen uit bij een bezoek aan een moskee?
"Vertrouw op de HEERE met heel je hart, en steun op je eigen inzicht niet." - Spr. 3:5


Terug naar “[Religie] - Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 37 gasten