Bezoeken van tempels van andere geloven

Om te kunnen posten in dit forum is lidmaatschap van een gebruikersgroep (leden Religie-fora) nodig.
Klik hier voor meer info en het aanvragen van postrecht

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Bambi

Re: Bezoeken van tempels van andere geloven

Berichtdoor Bambi » 21 sep 2017 18:34

Pcrtje schreef:Goed, ik zal proberen niet sarcastisch te doen. Kijk, ons verschilpunt is dat we fundamenteel verschillende Bijbelleesmanieren hebben. Maar goed, zoals ik al zei: stel dat duivels en demonen enzo bestaan dan vrees ik hen helemaal niet. Ik heb immers een goddelijke wapenuitrusting. Hoe zou de wapenuitrusting van nota bene God mij nou in de steek kunnen laten? Oftewel: ik ben niet bang voor die demonen. Laat ze maar komen.

Ik zou zo'n tempel bezoeken om te genieten van de kunst, uit nieuwsgierigheid en om de belevingswereld van anderen beter te begrijpen. Als er toch een paar demonen in zo'n tempel zitten dan vertrouw ik op God en Zijn wapenuitrusting die ik draag. Ik begrijp echt niet waarom jullie zo twijfelen aan God. Is Zijn schild jullie niet genoeg?

In het boeddhisme worden geen goden aanbeden, dus kan er ook geen sprake zijn van afgoderij.

In Taiwan staat al een boeddha tempel waar 165 goden aanbeden worden, zoek naar de Longshen tempel

Ik zal de wapenuitrusting er nog es bijhalen
11 Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels.
12 Want wij hebben den strijd niet tegen vlees en bloed, maar tegen de overheden, tegen de machten, tegen de geweldhebbers der wereld, der duisternis dezer eeuw, tegen de geestelijke boosheden in de lucht.
13 Daarom neemt aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt wederstaan in den bozen dag, en alles verricht hebbende, staande blijven.
14 Staat dan, uw lenden omgord hebbende met de waarheid, en aangedaan hebbende het borstwapen der gerechtigheid;
15 En de voeten geschoeid hebbende met bereidheid van het Evangelie des vredes;
16 Bovenal aangenomen hebbende het schild des geloofs, met hetwelk gij al de vurige pijlen des bozen zult kunnen uitblussen.
17 En neemt den helm der zaligheid, en het zwaard des Geestes, hetwelk is Gods Woord.

Dan zie je in het laatste vers Gods Woord, door de Heilige Geest gesproken in de mens
En als we dan zien hoe God in het Oude Testament tegen de beelden en hun tempels aankeek, ze moesten allemaal afgebroken en in de fik gestoken worden. Niet door het materiaal waar ze van gemaakt werden, maar om wat er achter zat en dat ze het aanbaden en volgden en als godheid zagen en vereerden en gehoorzaamden. Dus wat zou de Heilige Geest zeggen, als je die tempel en beelden, zelf op zou zoeken om te bewonderen, tegen die duvel daar?

"Gaat weg van mij satan, in de naam van Jezus, uit je eigen tempel"
Zal niet gebeuren, de Heilige Geest zou zeggen, dat de mens zelf weg moet, omdat de Heilige Geest in de tempel van het lichaam van de mens, niet gezellig bij de duvel op de koffie gaat

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Bezoeken van tempels van andere geloven

Berichtdoor Chaya » 21 sep 2017 18:52

Bambi schreef:In principe is de duvel overal, juist ook in de kerk. Maar in de 'goeie' kerken is God alleen als God aanwezig
Maar als mensen een beeld aanbidden, wat daar staat, zijn er 2 goden die als god gezien worden aanwezig en heeft de duvel dus een grotere macht daar.

Ik ga puur voor het gebouw kerk, net zoals ik eens in een klooster heb rondgelopen. Het is daar zo rustig.
Pcrtje schreef:In het boeddhisme worden geen goden aanbeden, dus kan er ook geen sprake zijn van afgoderij.

Maar, hoe zit het dan met het "aanbidden" van de Boeddha?
Wel, daar kan geen misverstand over bestaan: wie de Boeddha groet, groet de Boeddha in zichzelf. Het gaat dus niet om een externe "godheid", maar om je eigen boeddhanatuur. Je kunt als boeddhist dus onmogelijk Boeddha aanbidden en als je dat wel zou doen, dan ben je in feite bezig met het aanbidden van jezelf.
BRON
hans0166 schreef:door de angst en afkeer geef je toe dat die (af)goden dus echte macht over je kunnen krijgen..
dan vraag ik me af hoe Almachtig de Ene God dan voor je is...

Ik heb geen angst voor de afgoden. Maar de Bijbel wijst ons erop om er vandaan te blijven.
Maar als het ravijn diep is, ga je niet op het uiterste randje lopen.
God is Almachtig, maar als ik op de snelweg ga lopen, weet ik zeker dat ik overreden wordt.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Pcrtje
Majoor
Majoor
Berichten: 1920
Lid geworden op: 14 mei 2012 15:48

Re: Bezoeken van tempels van andere geloven

Berichtdoor Pcrtje » 21 sep 2017 18:57

Jesaja40 schreef:Tempels hebben alles te maken met vereringen en offergaven. In de Bijbel wordt nadrukkelijk gesproken om alle vreemde goden weg te doen. Dat is een heidens karwei om dat te doen.
Whaha! Ik heb hard om deze woordgrap moeten lachen. :lol:

Jesaja40 schreef:Hoe lang zal het nog duren als een van uw kinderen thuis komt en zegt: pa, ma, kijk eens wat een mooie tatoeage ik heb laten zetten.
Ik zou het zorgwekkend vinden omdat tatoeages nogal huidkankerverwekkend zijn. Ik begrijp echter niet waarom het van jou niet zou mogen. Is dit een verwijzing naar "gij zult uzelf niet brandmerken"?

Jesaja40 schreef:Dan is het tempeltje van andere gelovigen heel dichtbij gekomen. Kijk eens rond in uw woning en kijk of er wellicht ongemerkt afgoden zijn binnengekomen. Geef ze niet weg maar vernietig deze en verwijder die van uw grondgebied.
Dus ook mijn poster van Donar met zijn Mjölnir?

Bambi schreef:In Taiwan staat al een boeddha tempel waar 165 goden aanbeden worden, zoek naar de Longshen tempel.
Ik zie op Wiki staan dat het een boeddhistische tempel is die daarbij ook nog een aanbiddingsplaats is voor traditionele Chinese goden. Dit lijkt me dus niet een typische boeddhistische tempel.
"Een libelle zweeft over het water..."

Bambi

Re: Bezoeken van tempels van andere geloven

Berichtdoor Bambi » 21 sep 2017 19:01

Jesaja40 schreef:Een complete dwaling. Denk aan Saul, die alle waarzeggers moet uitroeien. Slechts een blijft er in leven aan de grens van zijn koninkrijk. Blijkbaar heeft de mens toch nog de behoefte om iets achter de hand te hebben. Zij kon hem alleen maar de waarheid aanzeggen.

------------------

Maar er is meer aan de hand: ten dage van de richters kwamen er kooplieden naar Israël. Zij brachten hun amuletten mee en vertelden aan ons: kijk deze amulet heeft mij veel geluk gebracht. Wil je die van mij kopen? Dan werd er gewoon onderhandeld over de prijs. De grijnzende koopman verliet het land om weer een nieuwe lading in te kopen. De koopman had gelijk, want die amulettenhandel bracht hem veel geld op. Op een gegeven moment is er in ieder huis zo langzamerhand een ammulet aanwezig en wordt daaraan bepaalde waarde aan verbonden. Dit amulet is tegen de vliegen, dit amulet is tegen ziekte, dit amulet is tegen en zo wordt het hele land vergiftigd door de afgoden. Op een van mijn reizen naar Israël bezocht ik een muzeum, het merendeel van de collectie bestond uit amuletten.
En dat is nog niet eens een afgod met een naam, maar een verzonnen bijgeloof een houvast, waar alles van afhangt, ipv God

Wees heilig zegt G'd want Ik ben ook heilig. Nee doen mijn volksgenoten, we krijgen juist geluk volgens de koopman. Men vertrouwt op zichtbare zaken. Het onzichtbare, de aanbidding en lofprijzing laat men los. Dat ziet de Eeuwige ook en Hij trekt zich terug en laat het toe dat er een corrigerende tik wordt uitgedeeld aan Israël door de buurlanden.

In hoeveel seculiere huisgezinnen staat tegenwoordig een buddahbeeld. Een ongelovig familielid kan u zomaar een beeldje geven. Accepteert u dit dan of pakt u het aan en zet het ergens op plek waar dit niet opvalt.

We richten onze eigen tempels vaak ongemerkt in. Een foto van een dierbaar familielid is uitstekend en ik vind dat volkomen op zijn plaats. Echter het karakter veranderd meteen als er een kaarsje bij gezet wordt die regelmatig wordt aangestoken. Dan gaat men, hoe goed bedoeld ook, een grens over. Je verwerkt het verdriet, de lege plaats niet met het aansteken van een kaars is mijn persoonlijke mening.

Tempels hebben alles te maken met vereringen en offergaven. In de Bijbel wordt nadrukkelijk gesproken om alle vreemde goden weg te doen. Dat is een heidens karwei om dat te doen. Vooral als het als een geschenk tot je komt dan wil je de gever niet beschamen.
Ik zou toch echt beleefd bedanken en het niet aannemen De mens is heel cratief en probeert met een grote boog die tempels te vermijden. Hoe lang zal het nog duren als een van uw kinderen thuis komt en zegt: pa, ma, kijk eens wat een mooie tatoeage ik heb laten zetten. Het lichaam is een Tempel van G'd en dat wordt zichtbaar verontreinigd. Ook op andre wijzen kunnen wij ons lichaam als tempel verontreinigen door onze handel, wandel, daden en gedachten.
De duvel is nog veel creatiever en de mens met zijn domme emoties staat er open voor. Een lachende boeddha als beeldje, is zo leuk, niet de spirituele gracieuze, maar een lollig ding, dat kan toch geen kwaad? En ze kopen het en zijn er aan verknocht, want het lacht zo leuk en maakt ze vrolijk als ze er naar kijken. En het ergste is het denkbeeld:" Je mag ook niks als christen, ze zoeken overal wat achter." Maar als je God lief moet hebben boven alles, dan wordt het een ander verhaal en als je de vrede en liefde van God wil blijven ervaren in je hart, dan wil je dat echt niet kwijt door een emotietje veroorzaakt door lachend boeddhabeeldje,
Dan is het tempeltje van andere gelovigen heel dichtbij gekomen. Kijk eens rond in uw woning en kijk of er wellicht ongemerkt afgoden zijn binnengekomen. Geef ze niet weg maar vernietig deze en verwijder die van uw grondgebied.

Bambi

Re: Bezoeken van tempels van andere geloven

Berichtdoor Bambi » 21 sep 2017 19:06

Pcrtje schreef:Whaha! Ik heb hard om deze woordgrap moeten lachen. :lol:

Ik zou het zorgwekkend vinden omdat tatoeages nogal huidkankerverwekkend zijn. Ik begrijp echter niet waarom het van jou niet zou mogen. Is dit een verwijzing naar "gij zult uzelf niet brandmerken"?

Dus ook mijn poster van Donar met zijn Mjölnir?

Ik zie op Wiki staan dat het een boeddhistische tempel is die daarbij ook nog een aanbiddingsplaats is voor traditionele Chinese goden. Dit lijkt me dus niet een typische boeddhistische tempel.

Je hebt er wel erg veel lol om hè, om die domme christenen?

Ik snap best dat je die oude germaanse goden interessant vindt. Ik vind de Griekse en Romeinse goden prachtige beelden, maar moet ze toch echt niet.
Weet je wat het punt is en daar zit jij in en zat ik vroeger ook, dus ik kan het best wel begrijpen. Je vlees vindt iets leuk en dat is nog sterker dan de geest. Daarom zit je in de hevige verzet en super lollig fase, dat je niks mag van die zware gelovigen, en vindt je het maar een saai volk

Maar ik kan je 1 ding zeggen Pcrtje, als je eenmaal die liefde en vrede van God in je hart hebt gevoeld, dan weegt geen enkel gevoel daar meer tegenop en voel je je verschrikkelijk als je dat niet meer voelt, door heftige emoties of wat dan ook en dan helpen die dingen die je voor die tijd zo leuk vond je niet meer
Dus gooi je het met liefde weg, als God dat van je vraagt en ga je echt geen tempel van de duvel in, als je van te voren weet dat je daar weer de aanvallen en waardeloze gevoelens van de duvel gaat voelen en weer moet knokken om de vrede en liefde van God terug te voelen

Gebruikersavatar
Pcrtje
Majoor
Majoor
Berichten: 1920
Lid geworden op: 14 mei 2012 15:48

Re: Bezoeken van tempels van andere geloven

Berichtdoor Pcrtje » 21 sep 2017 19:39

Bambi schreef:Je hebt er wel erg veel lol om hè, om die domme christenen?
Hohoho, ik moest slechts lachen om de woordgrap van Jesaja40. Niet meteen denken dat ik jou/jullie aan het uitlachen ben! Dat heb ik niet gedaan en ik vind echt niet dat jullie domme christenen zijn. Ik heb gewoon een andere mening; dat betekent niet dat ik jullie dom vind.

Bambi schreef:Weet je wat het punt is en daar zit jij in en zat ik vroeger ook, dus ik kan het best wel begrijpen. Je vlees vindt iets leuk en dat is nog sterker dan de geest. Daarom zit je in de hevige verzet en super lollig fase, dat je niks mag van die zware gelovigen, en vindt je het maar een saai volk.
Zware gelovigen - om het met jouw woorden te zeggen - vind ik buitengewoon interessant en niet saai. (Hun diensten vind ik wel saai, maar da's wat anders.) Enne, dit heeft niets te maken met vlees en geest. Ik vind die boeddhistische tempels niet zo interessant, ik vind andere dingen veel interessanter. Het is me om het even wat ze daar allemaal uitvreten. Maar stel dat ik naar zo'n land toe zou gaan dan zou ik het niet laten zo'n tempel te bezoeken.

Enne, waarom meteen weer met die beschuldigingen en verdachtmakerijen? Ik zit in hevig verzet en in een superlollige fase? En ik zou vinden dat men niks mag van 'zware gelovigen'? En ik zou jullie dom vinden? Waarom kun je niet afgaan op wat ik zeg in plaats van invullen wat ik zou moeten denken/vinden?

Bambi schreef:Maar ik kan je 1 ding zeggen Pcrtje, als je eenmaal die liefde en vrede van God in je hart hebt gevoeld, dan weegt geen enkel gevoel daar meer tegenop en voel je je verschrikkelijk als je dat niet meer voelt, door heftige emoties of wat dan ook en dan helpen die dingen die je voor die tijd zo leuk vond je niet meer
Ik weet dat jij denkt dat ik geen levende relatie met God kan hebben omdat ik de evolutietheorie accepteer enzo. Maar zou je willen stoppen met het invullen van mijn denken? Jij kent mij niet, ik ken jou niet. Ik vind het onprettig dat je mij steeds diskwalificeert. Ik maak toch keer op keer kenbaar op het forum dat ik christen ben? Waarom accepteer je dat niet?

Bambi schreef:Dus gooi je het met liefde weg, als God dat van je vraagt en ga je echt geen tempel van de duvel in, als je van te voren weet dat je daar weer de aanvallen en waardeloze gevoelens van de duvel gaat voelen
Ik voel niets van de aanvallen en waardeloze gevoelens van de duivel als ik zo'n tempel bezoek of een kijkje in een moskee neem. Voor mij bestaat de duivel niet. En, zoals ik al zei, als hij toch wel blijkt te bestaan dan twijfel ik niet aan mijn Beschermheer.
"Een libelle zweeft over het water..."

Bambi

Re: Bezoeken van tempels van andere geloven

Berichtdoor Bambi » 21 sep 2017 19:51

Pcrtje schreef:Hohoho, ik moest slechts lachen om de woordgrap van Jesaja40. Niet meteen denken dat ik jou/jullie aan het uitlachen ben! Dat heb ik niet gedaan en ik vind echt niet dat jullie domme christenen zijn. Ik heb gewoon een andere mening; dat betekent niet dat ik jullie dom vind.

Zware gelovigen - om het met jouw woorden te zeggen - vind ik buitengewoon interessant en niet saai. (Hun diensten vind ik wel saai, maar da's wat anders.) Enne, dit heeft niets te maken met vlees en geest. Ik vind die boeddhistische tempels niet zo interessant, ik vind andere dingen veel interessanter. Het is me om het even wat ze daar allemaal uitvreten. Maar stel dat ik naar zo'n land toe zou gaan dan zou ik het niet laten zo'n tempel te bezoeken.

Enne, waarom meteen weer met die beschuldigingen en verdachtmakerijen? Ik zit in hevig verzet en in een superlollige fase? En ik zou vinden dat men niks mag van 'zware gelovigen'? En ik zou jullie dom vinden? Waarom kun je niet afgaan op wat ik zeg in plaats van invullen wat ik zou moeten denken/vinden?
Goed hè? :lol:
Ik weet dat jij denkt dat ik geen levende relatie met God kan hebben omdat ik de evolutietheorie accepteer enzo. Maar zou je willen stoppen met het invullen van mijn denken? Jij kent mij niet, ik ken jou niet. Ik vind het onprettig dat je mij steeds diskwalificeert. Ik maak toch keer op keer kenbaar op het forum dat ik christen ben? Waarom accepteer je dat niet?
Nee ik zeg niet dat je geen levende relatie met God hebt, maar nog meer naar het vlees luistert dan naar de geest. Dat is een groeiproces en ik heb ook veel dingen afgeleerd in dat proces, met veel stampvoeten en vast willen houden aan mijn eigen gevoelens en dingen die ik leuk vond en wilde doen.

Ik voel niets van de aanvallen en waardeloze gevoelens van de duivel als ik zo'n tempel bezoek of een kijkje in een moskee neem. Voor mij bestaat de duivel niet. En, zoals ik al zei, als hij toch wel blijkt te bestaan dan twijfel ik niet aan mijn Beschermheer.
Misschien ervaar ik de duvel meer, omdat ik in paranormale krijgen heb verkeerd en daarom meer strijd heb met dat kreng, omdat hij me bijna dacht te hebben en me kwijt raakte. Maar ook omdat ik een supergevoelig persoontje ben en altijd al op en vanuit mijn gevoel aan het tasten ben om me heen

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Bezoeken van tempels van andere geloven

Berichtdoor MoesTuin » 22 sep 2017 11:13

Pcrtje schreef:Vreemd. Waarom mag een RKK-gebouw wel en een Oost-Aziatische tempel niet? Zijn toch beide dwalingen die afleiden van de ware gereformeerde leer?


Chaya schreef:Zij aanbidden dezelfde God als wij.
In een tempel wordt een niet bestaande god aanbeden en offers aan hem gebracht.


Zij aanbidden dezelfde God als wij.
Dat ben ik van harte met je eens Chaya.
Dat is ook de kern en de overeenkomst en waar het ten diepste omgaat.
Geloof in God de Vader, door de Heere Jezus.
Ik zie hier overeenkomsten en tegemoetkomingen groeien en ontstaan =D>
Kinderen van één Vader, en zo is het. (ondanks al die verschillen wat ook niet altijd heel erg is ten diepste)

Overigens bezoeken van tempels van andere gelovigen, als je deze enkel bezoekt vanuit historisch of belangstellend oogpunt vanuit een algemene interesse, is daar niets mis mee.
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Bezoeken van tempels van andere geloven

Berichtdoor Chaya » 22 sep 2017 13:54

MoesTuin schreef:Zij aanbidden dezelfde God als wij.
Dat ben ik van harte met je eens Chaya.
Dat is ook de kern en de overeenkomst en waar het ten diepste omgaat.
Geloof in God de Vader, door de Heere Jezus.
Ik zie hier overeenkomsten en tegemoetkomingen groeien en ontstaan =D>

Nee! Want ik kan niet meegaan in de r.k. leer, dus oecumenische diensten wijs ik af.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1466
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: Bezoeken van tempels van andere geloven

Berichtdoor hans0166 » 22 sep 2017 14:48

Chaya schreef:Nee! Want ik kan niet meegaan in de r.k. leer, dus oecumenische diensten wijs ik af.


sorry hoor Chaya, maar je hebt hier wel een citaat van Luther onder je posts staan... dat kan dan ook echt niet, zijn leer wijkt wel zo ontzettend af van de calvinistische... zelfs op sommige punten nog "roomscher" dan de hedendaagse Katholieke praxis.

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Bezoeken van tempels van andere geloven

Berichtdoor MoesTuin » 29 sep 2017 10:42

Chaya schreef:Nee! Want ik kan niet meegaan in de r.k. leer, dus oecumenische diensten wijs ik af.


lieve zuster, het gaat ook niet ten diepste om de leer, maar (de eenheid) in de Heer

Romeinen 10 vers 11 -13 zeggen het ook zo prachtig

11 Want de Schrift zegt: Ieder die in Hem gelooft, zal niet beschaamd worden.
12 Er is immers geen enkel onderscheid tussen Jood en Griek. Want Een en dezelfde is Heere van allen en Hij is rijk voor allen die Hem aanroepen.
13 Want ieder die de Naam van de Heere zal aanroepen, zal zalig worden.
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
mona
Majoor
Majoor
Berichten: 1990
Lid geworden op: 04 mei 2012 21:06

Re: Bezoeken van tempels van andere geloven

Berichtdoor mona » 29 sep 2017 13:21

Chaya schreef:Nee! Want ik kan niet meegaan in de r.k. leer, dus oecumenische diensten wijs ik af.


Ik ook niet. Ik kan niet begrijpen dat protestant Nederland zich steeds meer en meer wil verbinden met Rome, terwijl Luther zijn best deed om de kerk van veel afgodische elementen te zuiveren.

Een tijdje terug bezocht ik de Basilisk van Oudenbosch, nadat ik een filmpje had gezien over Rome en Babylon.
Ik viel achterover van verbazing hoeveel Baal elementen er terug te vinden zijn in deze kerk.
In die tijd las ik ook het boek: Mijn weg naar het licht, van ds Hegger. Ik weet dat hij na dit boek soms weer terug neigde naar de RK kerk, maar dit boek laat zien hoe afschuwelijk de uitwassen zijn van het celibaat en de macht van de priesters en de paus.
Ik was er beroerd van.

Voor mij geen bezoeken aan kloosters en RK kerken meer. Laat staan oecumenische gebeden met de RKK.
Ook geen bezoek van tempels van andere goden. Of boeddha beelden in de tuin.
Onderzoek het eens MoesTuin, hoeveel Rome nog te maken heeft met de heidense godsdiensten uit de Bijbel.


Paulus zegt in de brieven aan Timotheus : Houd je aan de gezonde leer, door de apostelen overgeleverd.
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand,
hoe staat het met mijn binnenkant?

Gebruikersavatar
Jesaja40
Kapitein
Kapitein
Berichten: 957
Lid geworden op: 27 jun 2017 10:38
Locatie: Het Gooi

Re: Bezoeken van tempels van andere geloven

Berichtdoor Jesaja40 » 29 sep 2017 15:06

mona citeert:
Voor mij geen bezoeken aan kloosters en RK kerken meer. Laat staan oecumenische gebeden met de RKK.
Ook geen bezoek van tempels van andere goden. Of boeddha beelden in de tuin.

Onderzoek het eens MoesTuin, hoeveel Rome nog te maken heeft met de heidense godsdiensten uit de Bijbel.


Als Jood kijk ik naar de christen en moet tot mijn afschuw constateren dat juist in de RKK geflirt wordt met het oude goden en een onverklaarbare leerstelligheid.

De kerkelijke mijter is een afbeelding van Dagon, de vissengod
Madonna met kind: de Egyptische Isis
En zo zullen er nog meer aan toegevoegd kunnen worden.

De aanmatiging dat de paus is aangesteld als hoofd van de kerk en onfeilbaar is in die status.

De transsubstantiatie is onmogelijk, dan wordt onze Messias bij iedere handeling opnieuw geofferd.

Katholieken moeten de hemel verdienen door goed te leven,wij krijgen de hemel gratis door het lijden en opstaan van Jezus.

Alle predikanten en voorgangers zijn in de RKK lekenprekers (amateurs) al zullen zij dat niet direct zo zeggen. Het is hun doctrine.
De paus mag de zonden vergeven.
Het vagevuur en de heilig en zaligverklaring.
Het benoemen van heiligen.
Het onthouden van het lezen uit de Bijbel, al is dat hier en daar toegestaan.
De claim: wij zijn de moederkerk en hebben de oudste rechten ook die van het protestantisme.
Het verplichte celibaat en de uitwassen die daar uit voort zijn gekomen.
De vele miljarden aan bezittingen die aangewend zouden kunnen worden voor de leniging van de nood in deze wereld.
Er is maar een Middelaar, dat is Yeshua.
Kijk naar de foto's op het internet waar de pausen Maria aanbidden en eren.
Maria onbevlekt ontvangen, hoe verzin je zo iets.
Maria ten hemel opgevaren, pure blasfemie.
Dillema: Maria's moeder Anna moet dan ook zonder zonden zijn anders kan het niet.
*****
Zo zullen er ongetwijfeld meer zaken zijn waar we van zullen schrikken, bestaat dat ook onder gelovigen!

Er is ook een keerzijde, er zijn in de RKK gelovigen waar een uitstekend gesprek mee is te voeren. Niet op basis van oekumene, maar op basis van oprechte zoekende gelovigen. Zij missen ten opzichte van de protestantse gelovigen zeer veel kennis en zijn een minderheid. Opgevoed in hun RKK systeem staan zij op een achterstand. Wie hen verkettert komt zelf op een achterstand te staan, want ook in de protestantse kerken worden vele predikanten op een voetstuk gezet en teveel eerbetoon is funest. Het gevaar daarin is dat zij moeilijk zijn te corrigeren als dat noodzakelijk is.

Er zijn onder ons RKK lezers die daar vanuit hun optiek naar kijken en op zullen reageren. Zaken die ik genoemd heb zijn niet om te kwetsen maar onder de aandacht te brengen. Ook u zult iets herkennen en bent oprecht op zoek naar het Levende Woord. Uw wieg stond in een RKK huis en daarvanuit heeft u onderwijs gekregen. U bent er achter gekomen dat er iets niet klopt. Het is dan ook niet verstandig of wijs om elkaar daarin te veroordelen. Het is onze gezamenlijke zoektocht om daar helderheid in te krijgen. U, RKK lezer merkt ook dat het protestantisme behoorlijk verdeeld is over zaken. En toch, gaan trekken wij met u op weg, met de hoop om van elkaar te leren en ook te respecteren.
Ik kreeg niets waar ik om vroeg. Ik kreeg alles wat ik nodig had.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Bezoeken van tempels van andere geloven

Berichtdoor Chaya » 29 sep 2017 15:11

mona schreef:Ik ook niet. Ik kan niet begrijpen dat protestant Nederland zich steeds meer en meer wil verbinden met Rome, terwijl Luther zijn best deed om de kerk van veel afgodische elementen te zuiveren.

Dat is zeker onbegrijpelijk. Er was hier laatst een dienst waarin de dominee met de pastoor voorging, om beurt stonden ze achter de kansel.
De kerk was stampvol, maar de meesten waren niet-leden, hoorde ik van de koster!

De oecemene wil graag een eenheid, zonder acht te slaan op de Waarheid. Elke voorganger mag dan voorgaan, ongeacht welk geloofsgenootschap hij vertegenwoordigt.
Maar dat is in strijd met de Bijbel. De Bijbel waarschuwt ons voor valse leraren, die de goede leer niet verkondigen.
Eenheid in de Heer is een lege term, waar iedereen zich op kan beroepen. Ondertussen kan de de dwaalleer de kerken binnensluipen, omdat iedereen elkaar knuffelt.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Jesaja40
Kapitein
Kapitein
Berichten: 957
Lid geworden op: 27 jun 2017 10:38
Locatie: Het Gooi

Re: Bezoeken van tempels van andere geloven

Berichtdoor Jesaja40 » 29 sep 2017 16:57

Moes Tuin citeert:

Overigens bezoeken van tempels van andere gelovigen, als je deze enkel bezoekt vanuit historisch of belangstellend oogpunt vanuit een algemene interesse, is daar niets mis mee.


De kinderen van Israël kregen bezoek vanuit andere landen waar de afgoderij heerste. Zij namen hun afgodische gebruiken mee en het gevolg is desastreus geworden. Tijden van de Rechters.

Onze wijze koning Salomo liet zich meeslepen door zijn vele vrouwen die hun afgoden vereerden. Het lijkt zo onschuldig maar dat is het niet. Die houding van Salomo was de omkeer in zijn zeer uitgestrekte rijk.

Kunsthistorische waarde houdt volgens mij in dat je nieuwsgierig bent geworden hoe het beeld tot stand is gekomen. Je krijgt bewondering voor de maker en w2aardering voor zijn creatie. Dat is de valkuil die lang niet iedereen ziet.
Ik kreeg niets waar ik om vroeg. Ik kreeg alles wat ik nodig had.


Terug naar “[Religie] - Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten