Regeert satan of God op aarde?

Om te kunnen posten in dit forum is lidmaatschap van een gebruikersgroep (leden Religie-fora) nodig.
Klik hier voor meer info en het aanvragen van postrecht

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Gebruikersavatar
Teus
Majoor
Majoor
Berichten: 2406
Lid geworden op: 15 dec 2011 13:14

Re: Regeert satan of God op aarde?

Berichtdoor Teus » 05 apr 2017 20:48

Teus schreef:God regeert inderdaad daarom is Hij vrij om satan de regie te geven.
Hoe komt het dat er zoveel mensen o.a. omkomen van de honger, met natuurrampen en terrorisme?
Satan opereert niet als een gebondene, hij wordt tijdens het vrederijk gebonden, 1000 jaar lang en daarna voor een korte tijd los gelaten. Daarna wordt hij voor eeuwig geketend.

Johannes: 12. 31.
Nu is het oordeel dezer wereld; nu zal de overste dezer wereld buiten geworpen worden. 


Cathy schreef:Wat is er op Golgotha gebeurt toen Jezus uitriep 'Het is volbracht' ?
Hij heeft de wil van Vader gedaan, de losprijs betaalt voor alle mensen.
Er komen inderdaad veel mensen om bij natuurrampen, hongersnoden e.d.
Heb je enig idee hoeveel procent van de wereldbevolking dat per jaar is?
En hoeveel procent er in betrekkelijke rust en vrede leven?

Wat betekent dat 'nu ' voor jou in bovenstaande tekst?
Heb je enig idee wat het zou betekenen als satan echt de vrije hand zou hebben?
Satan heeft de regie voor zover God het toelaat.
Denk je echt dat satan alleen voor natuurrampen en hongersnoden zorgt?

Je begrijpt al: ik ben niet zo van die '1000-jarig vrederijk theorieën'.
Ik begrijp het ja, je bent niet zo van Gods Woord. Niet alleen op dit gebied maar ook wat Het zegt over de positie van satan.
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

Gebruikersavatar
Teus
Majoor
Majoor
Berichten: 2406
Lid geworden op: 15 dec 2011 13:14

Re: Regeert satan of God op aarde?

Berichtdoor Teus » 05 apr 2017 20:51

.
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23587
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Regeert satan of God op aarde?

Berichtdoor Marnix » 05 apr 2017 22:34

Cathy schreef:Dat denk ik ook. Naar mijn mening is 'zijn kop vermorzeld' op Golgotha.
Dat betekent niet dat hij helemaal uitgerangeerd is. Hij is gebonden aan de ruimte die God hem geeft. De brullende leeuw die zoekt wie hij mag verslinden.
Daarom blijft Ef 6 ook van belang.
Met je laatste zin ben ik het ook eens. Dat had ik in mijn vorige antwoord mee moeten nemen.


Helemaal met je eens. Overigens denk ik soms ook dat hij niet alleen gebonden is aan de ruimte die God hem geeft maar ook aan de ruimte die mensen hem geven. Wie de wapenrusting naast zich neerlegt, van twee walletjes probeert te eten, of zijn veiligheid buiten God zoekt geeft ruimte. Wie dicht bij God blijft en Jezus als Verlosser geeft de duivel geen kans. En ja, gelukkig is dat niet het enige, is God er en beschermt Hij zijn kinderen, haalt hij verloren schapen terug die afgedwaald zijn. Maar die wapenrusting is daarom inderdaad zo belangrijk, we worden ook concreet opgeroepen om die strijd aan te gaan.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Cathy
Majoor
Majoor
Berichten: 1543
Lid geworden op: 13 sep 2002 17:18
Locatie: Krimpen aan den IJssel

Re: Regeert satan of God op aarde?

Berichtdoor Cathy » 05 apr 2017 23:53

Johannes: 12. 31.
Nu is het oordeel dezer wereld; nu zal de overste dezer wereld buiten geworpen worden. 

Cathy schreef:Wat is er op Golgotha gebeurt toen Jezus uitriep 'Het is volbracht' ?

Teus schreef:Hij heeft de wil van Vader gedaan, de losprijs betaalt voor alle mensen.

Zeker, en daarmee de kop, het 'brein' van satan vermorzeld. Daarom is hij gebonden.
Wat betekent dat 'nu ' voor jou in bovenstaande tekst?
Daarop heb ik nog niet een duidelijk antwoord.
Teus schreef:Satan heeft de regie voor zover God het toelaat.
Denk je echt dat satan alleen voor natuurrampen en hongersnoden zorgt?

God heeft satan dus aan banden gelegd. Een overste is verantwoording schuldig aan zijn Heer.
Die tweede zin is bijna helemaal van jezelf en heb ik te ondoordacht overgenomen. Daar heb ik het al met Marnix over gehad.
Cathy schreef:Je begrijpt al: ik ben niet zo van die '1000-jarig vrederijk theorieën'.

Ik begrijp het ja, je bent niet zo van Gods Woord. Niet alleen op dit gebied maar ook wat Het zegt over de positie van satan

Dat is dan weer jammer; zo'n reactie. Omdat ik het niet helemaal met je eens ben veroordeel je me zomaar?
Aan de vruchten kent men de boom denk ik dan maar.
Samen bidden, samen zoeken,
naar het plan van onze Heer.

rotterdam
Generaal
Generaal
Berichten: 4636
Lid geworden op: 07 aug 2013 07:24

Re: Regeert satan of God op aarde?

Berichtdoor rotterdam » 06 apr 2017 04:34

Teus schreef:Ik begrijp het ja, je bent niet zo van Gods Woord. Niet alleen op dit gebied maar ook wat Het zegt over de positie van satan.


Je kunt het niet laten hé ? Jammer.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23587
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Regeert satan of God op aarde?

Berichtdoor Marnix » 06 apr 2017 10:10

Jammer inderdaad, zo'n reactie. Als we het niet met elkaar eens zijn de ander verwijten de Bijbel niet serieus te nemen om zo je eigen gelijk te halen.... goed voor de discussie ook.... ](*,)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4549
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: Regeert satan of God op aarde?

Berichtdoor naamloos » 06 apr 2017 10:24

Teus schreef:Hij heeft de wil van Vader gedaan, de losprijs betaalt voor alle mensen.
Cathy schreef:Zeker, en daarmee de kop, het 'brein' van satan vermorzeld. Daarom is hij gebonden.
God heeft satan dus aan banden gelegd. Een overste is verantwoording schuldig aan zijn Heer.
Waarom denk je dat de kop/brein vermorzelen hetzelfde is als 'gebonden' zijn?
Is de wereld na het kruis zoveel beter geworden? :-k Lijkt mij niet, dus wat houdt dat 'gebonden' zijn dan praktisch in?
Volgens mij heeft satan zowel vóór als het kruis niet meer ruimte dan dat God hem toestaat.

In de Bijbel gaat het zo ontzettend vaak over het koningschap van Jezus hier op aarde (waarbij ik het van minder belang vind of de 1000 jaren nu letterlijk genomen worden of symbolisch) dat ik me niet kan voorstellen hoe dit gemist kan worden.
Neem bijvoorbeeld de situatie in Jesaja 65. Daarbij is het wél duidelijk dat de satan gebonden is.
Toch is dat nog niet de eeuwige toestand want er is nog sprake van de dood: Geen zuigeling zal daar meer zijn die slechts enkele dagen leeft, geen grijsaard die zijn jaren niet voltooit; want een ​kind​ zal pas sterven als honderdjarige, en wie geen honderd wordt, geldt als vervloekt.

Verweet Jezus de Emmaüsgangers niet dat ze alles geloofden wat de profeten over Hem geschreven hadden?
Zij geloofden in een Messias die koning zou zijn, en hen zou verlossen: En wij hoopten dat Hij het was Die Israël zou verlossen.
Een paar eeuwen na Jezus' hemelvaart was het precies andersom, en wordt wéér niet alles gelooft wat de profeten over Hem geschreven hebben.
Wel zijn lijden, sterven, opstanding en hemelvaart; maar niet zijn koningschap en troon, die zijn naar de hemel en de eeuwigheid verhuist.
Maar de Bijbel leert dat niet: Wie overwint, zal Ik geven met Mij te zitten op Mijn troon (Davids troon, aards dus), zoals ook Ik overwonnen heb, en Mij met Mijn Vader op Zijn troon (de hemelse troon van de Vader) gezet heb.
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Regeert satan of God op aarde?

Berichtdoor Johan100 » 06 apr 2017 11:15

Het lijkt me toch eigenlijk niet zo moeilijk, mensen, wie er regeert. Psalm 93. Door dit soort vragen ga je er wel weer over nadenken.
Dat wil niet zeggen dat al zijn onderdanen gehoorzaam zijn... De duivel wordt zelfs vergeleken met een briesende leeuw.

Ja maar, de duivel wordt toch genoemd de god van deze eeuw, van deze wereld en de overste van de boze machten in de lucht?
Kun je de duivel een onderdaan van Jezus noemen?
Wij liggen van nature sinds de zondeval toch ook onder zijn macht?

God staat overal boven. De duivel is net een hond aan een ketting die flink tekeer kan gaan/gaat.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23587
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Regeert satan of God op aarde?

Berichtdoor Marnix » 06 apr 2017 15:25

Dat zou ook een beeld kunnen zijn. Een zo'n hond kan ook slachtoffers maken als je te dicht in zijn buurt komt.

Aan de andere kant, tegen een hond aan een ketting hoef je je niet met wapens en bescherming. Dan moet je gewoon niet te dichtbij komen. Waarom dan het beeld van de geestelijke wapenrusting waarmee we ons kunnen verdedigen tegen de duivel en terug kunnen slaan? Hij gaat rond als een briesende leeuw, de Bijbel gebruikt dat beeld en noemt daar geen ketting bij.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Regeert satan of God op aarde?

Berichtdoor Johan100 » 06 apr 2017 16:06

Ik gebruik wel dat beeld van een briesende leeuw aan een (lange) ketting. Laat ik dat aanhouden.

De duivel kan niet verder gaan dan God toelaat.
Dat zie je bijvoorbeeld bij Job, waar de duivel toestemming moet vragen om Job met zweren te slaan. God geeft toestemming en gebruikt dat om Job zijn geloof te beproeven.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Gebruikersavatar
Cathy
Majoor
Majoor
Berichten: 1543
Lid geworden op: 13 sep 2002 17:18
Locatie: Krimpen aan den IJssel

Re: Regeert satan of God op aarde?

Berichtdoor Cathy » 06 apr 2017 20:45

naamloos schreef:Waarom denk je dat de kop/brein vermorzelen hetzelfde is als 'gebonden' zijn?
Is de wereld na het kruis zoveel beter geworden? :-k Lijkt mij niet, dus wat houdt dat 'gebonden' zijn dan praktisch in?
Volgens mij heeft satan zowel vóór als het kruis niet meer ruimte dan dat God hem toestaat.

Ik denk dat de wereld zeker beter is geworden na het kruis. Het kwaad is verslagen, de Geest is met Pinksteren uitgestort over alle vlees!! Dat heeft zich noch in de wereldgeschiedenis noch in de heilsgeschiedenis eerder voorgedaan. Ik vind dat een enorme ‘verbetering’.
We kunnen het kwaad met behulp van de Geest overwinnen.
In de Bijbel gaat het zo ontzettend vaak over het koningschap van Jezus hier op aarde (waarbij ik het van minder belang vind of de 1000 jaren nu letterlijk genomen worden of symbolisch) dat ik me niet kan voorstellen hoe dit gemist kan worden.

Soms moet je even uitzoomen. Ik denk dat elke gelovige met de inwoning van de Heilige Geest een ‘ambassade’ van dat koninkrijk hier op aarde is. Hoe meer van die ‘ambassades’ hoe groter het koninkrijk.
Het duurt een lange tijd tot de volmaaktheid. (=duizend jaren; 10x10x10 of misschien betekent het wel hoogte/breedte/ diepte = allesomvattend)
Neem bijvoorbeeld de situatie in Jesaja 65. Daarbij is het wél duidelijk dat de satan gebonden is.
Toch is dat nog niet de eeuwige toestand want er is nog sprake van de dood: Geen zuigeling zal daar meer zijn die slechts enkele dagen leeft, geen grijsaard die zijn jaren niet voltooit; want een ​kind​ zal pas sterven als honderdjarige, en wie geen honderd wordt, geldt als vervloekt.

Hoe dat met Jesaja 65 zit begrijp ik niet. Het is ‘toekomstmuziek’ en welke plaats dat sterven erin heeft weet ik niet. Wat betekent bijvoorbeeld het voltooide leven van een grijsaard? Waarom is iemand vervloekt al hij/zij de honderd niet haalt?
Maar ik ben gestopt met de Bijbel kloppend te krijgen. Het blijft een oosters Boek met andere accenten dan die wij hier in het Westen belangrijk vinden.
Ik kan daar wel mee leven. (en sterven)
Verweet Jezus de Emmaüsgangers niet dat ze alles geloofden wat de profeten over Hem geschreven hadden?
Zij geloofden in een Messias die koning zou zijn, en hen zou verlossen: En wij hoopten dat Hij het was Die Israël zou verlossen.

De Emmaüsgangers waren ook meer gericht op een letterlijk ‘verlost worden van de vijanden, de Romeinen’. Dat is het niet. Het is een geestelijk gebeuren wat ooit uitmondt in volmaaktheid want 'Vlees en bloed kunnen het Koninkrijk niet binnengaan.'
Een paar eeuwen na Jezus' hemelvaart was het precies andersom, en wordt wéér niet alles gelooft wat de profeten over Hem geschreven hebben.
Wel zijn lijden, sterven, opstanding en hemelvaart; maar niet zijn koningschap en troon, die zijn naar de hemel en de eeuwigheid verhuist.
Maar de Bijbel leert dat niet: Wie overwint, zal Ik geven met Mij te zitten op Mijn troon (Davids troon, aards dus), zoals ook Ik overwonnen heb, en Mij met Mijn Vader op Zijn troon (de hemelse troon van de Vader) gezet heb.

Wanneer we ambassadeurs zijn (en ons als zodanig gedragen) dan heb je toch de hemelse nationaliteit?
Samen bidden, samen zoeken,
naar het plan van onze Heer.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23587
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Regeert satan of God op aarde?

Berichtdoor Marnix » 06 apr 2017 22:20

Johan100 schreef:Ik gebruik wel dat beeld van een briesende leeuw aan een (lange) ketting. Laat ik dat aanhouden.

De duivel kan niet verder gaan dan God toelaat.
Dat zie je bijvoorbeeld bij Job, waar de duivel toestemming moet vragen om Job met zweren te slaan. God geeft toestemming en gebruikt dat om Job zijn geloof te beproeven.


Prima beeld. Nogmaals de vraag: als hij aan de ketting ligt, waarom heb je dan een wapenrusting nodig? Als een dier aan de ketting ligt hoef je je er toch niet tegen te beschermen?
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Regeert satan of God op aarde?

Berichtdoor Johan100 » 07 apr 2017 07:54

Marnix schreef:

Prima beeld. Nogmaals de vraag: als hij aan de ketting ligt, waarom heb je dan een wapenrusting nodig? Als een dier aan de ketting ligt hoef je je er toch niet tegen te beschermen?


De duivel ligt ook niet, Marnix. En hij slaapt nooit. Lucifer heeft een hele horde andere boze geesten die hij vermoedelijk aanstuurt. Lucifer kwam in opstand in de hemel en heeft een derde van alle engelen meegezogen die vervolgens op de aarde zijn geworpen. (Openbaringen 12:4,7). Efeze 6:12 spreekt over geestelijke boosheden in meervoud. Ze schieten vurige pijlen af. (Ef.6:16). Nochtans kunnen ze niet verder gaan dan God toelaat, anders zou het hier op aarde een bloedbad zijn, want ze zijn puur kwaad. Ze liggen niet aan de ketting, maar begeven zich tussen de mensen en trekken als een briesende leeuw aan de ketting om zoveel mogelijk mensen te verslinden.

Een beeld gaat misschien niet helemaal op voor de geestelijke wereld.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4549
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: Regeert satan of God op aarde?

Berichtdoor naamloos » 07 apr 2017 08:42

naamloos schreef:Waarom denk je dat de kop/brein vermorzelen hetzelfde is als 'gebonden' zijn?
Is de wereld na het kruis zoveel beter geworden? Lijkt mij niet, dus wat houdt dat 'gebonden' zijn dan praktisch in?
Volgens mij heeft satan zowel vóór als ná het kruis niet meer ruimte dan dat God hem toestaat.
Cathy schreef:Ik denk dat de wereld zeker beter is geworden na het kruis. Het kwaad is verslagen, de Geest is met Pinksteren uitgestort over alle vlees!! Dat heeft zich noch in de wereldgeschiedenis noch in de heilsgeschiedenis eerder voorgedaan. Ik vind dat een enorme ‘verbetering’.
We kunnen het kwaad met behulp van de Geest overwinnen.
Dat de Geest is uitgestort is natuurlijk positief, maar daarmee is de satan nog niet gebonden.
Na het kruis ging het kwaad gewoon door zowel in als buiten de kerk: christenvervolging, kruistochten, inquisitie, holocaust, Stalin, Mao, slavernij, racisme, mensenhandel, gifgasaanvallen, christenen die elkaar verketteren ect. ect. ect.
Ik zie geen praktische verbeteringen waaruit ik kan concluderen dat satan gebonden is.
"Dat alles aan hem onderworpen is, zien wij echter nu nog niet" Hebreeeën 2. Precies wat we ook ervaren.
Cathy schreef:Soms moet je even uitzoomen. Ik denk dat elke gelovige met de inwoning van de Heilige Geest een ‘ambassade’ van dat koninkrijk hier op aarde is. Hoe meer van die ‘ambassades’ hoe groter het koninkrijk.
Het duurt een lange tijd tot de volmaaktheid. (=duizend jaren; 10x10x10 of misschien betekent het wel hoogte/breedte/ diepte = allesomvattend)
Wat je over 'ambassade' zegt, daar ben ik het wel mee eens.
Cathy schreef:Hoe dat met Jesaja 65 zit begrijp ik niet. Het is ‘toekomstmuziek’ en welke plaats dat sterven erin heeft weet ik niet. Wat betekent bijvoorbeeld het voltooide leven van een grijsaard? Waarom is iemand vervloekt al hij/zij de honderd niet haalt?
We zitten dan ook nog niet in de eeuwige toestand, dat komt pas na het laatste oordeel.
In de tijd dat Jezus koning is op aarde leven de mensen langer en is er geen kindersterfte.
Iemand is niet vervloekt als hij de honderd niet haalt maar vanwege zonden: H.S.V. maar een zondaar, al is hij honderd jaar, zal vervloekt worden. (in de eeuwige toestand is geen zonde en dood meer)
Cathy schreef:Maar ik ben gestopt met de Bijbel kloppend te krijgen. Het blijft een oosters Boek met andere accenten dan die wij hier in het Westen belangrijk vinden.
Ik kan daar wel mee leven. (en sterven)
Vast wel! :)
Cathy schreef:De Emmaüsgangers waren ook meer gericht op een letterlijk ‘verlost worden van de vijanden, de Romeinen’. Dat is het niet. Het is een geestelijk gebeuren wat ooit uitmondt in volmaaktheid want 'Vlees en bloed kunnen het Koninkrijk niet binnengaan.'
Natuurlijk waren de Joden op het aardse gericht, dat was ook volkomen terecht want daar ging het in de Tenach grotendeels over.
Hen waren allerlei aardse zegeningen beloofd bij de verbondsluiting. En ook in de profeten wordt keer op keer gezegd dat de Messias zal komen om hen te bevrijden van al hun onderdrukkers.
Jezus zei dan ook niet dat die verwachting niet klopte, maar dat hij eerst moest lijden zoals ook in de tenach staat.
Hij legde hen Mozes en de profeten uit, offerdienst, Jes. 53, Psalmen, en Hij had het hen ook zelf gezegd.
Aan de Gemeente (alle gelovigen, Jood en heiden, na Pinksteren) worden m.n. geestelijke beloften en zegeningen toegezegd (gezegend met alle geestelijke zegeningen zegt Paulus), en op aarde kunnen ze lijden en verdrukking verwachten.
Pas in de eeuwige toestand zal voor alle gelovigen van alle tijden alles tot volmaaktheid gebracht worden.
Maar voor het zover is zal, na de 1000 jaar (ik neem ze maar even letterlijk) satan nog een korte ontbonden worden. En dan zal blijken wie zich geveinsdelijk aan Hem heeft onderworpen.
Cathy schreef:Wanneer we ambassadeurs zijn (en ons als zodanig gedragen) dan heb je toch de hemelse nationaliteit?
Jawel, maar dat sluit niet uit dat Jezus zijn beloften aan Israël niet zal nakomen.

Verder helemaal mee eens dat God boven alles staat. Echter heeft Hij de regie over de aarde naar de mens gedelegeerd. En hoe de mens er mee omging en gaat is bekend. Dat aan Jezus alle macht gegeven is in de hemel en op de aarde wil niet zeggen dat hij er per direct ten volle gebruik van maakt. Hij is lankmoedig over ons, en wil niet dat er iemand verloren gaat.
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Gebruikersavatar
Cathy
Majoor
Majoor
Berichten: 1543
Lid geworden op: 13 sep 2002 17:18
Locatie: Krimpen aan den IJssel

Re: Regeert satan of God op aarde?

Berichtdoor Cathy » 07 apr 2017 16:45

naamloos schreef:Dat de Geest is uitgestort is natuurlijk positief, maar daarmee is de satan nog niet gebonden.

Wat versta jij eigenlijk onder 'gebonden' zijn?
"Dat alles aan hem onderworpen is, zien wij echter nu nog niet" Hebreeeën 2. Precies wat we ook ervaren.

"Nu zien wij echter nog niet dat alle dingen Hem onderworpen zijn". Satan dus ook.
Zou het dan aan de feiten kunnen liggen of aan ons 'zien'?
Cathy schreef:Hoe dat met Jesaja 65 zit begrijp ik niet. Het is ‘toekomstmuziek’ en welke plaats dat sterven erin heeft weet ik niet. Wat betekent bijvoorbeeld het voltooide leven van een grijsaard? Waarom is iemand vervloekt al hij/zij de honderd niet haalt?

naamloos schreef:We zitten dan ook nog niet in de eeuwige toestand, dat komt pas na het laatste oordeel.
In de tijd dat Jezus koning is op aarde leven de mensen langer en is er geen kindersterfte.
Iemand is niet vervloekt als hij de honderd niet haalt maar vanwege zonden: H.S.V. maar een zondaar, al is hij honderd jaar, zal vervloekt worden. (in de eeuwige toestand is geen zonde en dood meer)

Maar er is dan ook dood en er blijft zonde, wat is dan echt het cruciale verschil met de tijd van nu? Nog even en we halen gemakkelijk de honderd jaren.
naamloos schreef:Pas in de eeuwige toestand zal voor alle gelovigen van alle tijden alles tot volmaaktheid gebracht worden.
Maar voor het zover is zal, na de 1000 jaar (ik neem ze maar even letterlijk) satan nog een korte ontbonden worden. En dan zal blijken wie zich geveinsdelijk aan Hem heeft onderworpen.

Dat ben ik met jou eens, ik neem alleen die duizend jaren niet letterlijk en ik denk dat we er middenin zitten.
Samen bidden, samen zoeken,
naar het plan van onze Heer.


Terug naar “[Religie] - Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 69 gasten